Czym jest inteligentna kampania w sieci reklamowej Google?

Przemysław Biegacz
Przemysław Biegacz
13 stycznia 2021
 

Czym jest inteligentna kampania


w sieci reklamowej Google?

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej (Smart Display Campaigns) są dostępne w Google Ads od kwietnia 2017 roku. Standardowa wersja kampanii w sieci reklamowej, wymaga wskazania określonej grupy docelowej – poprzez wybór sposobu kierowania reklam (słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, standardowi i niestandardowi odbiorcy, remarketing).

Możemy wykorzystać strategie samodzielnego ustalania stawek czy też ręcznie tworzyć wszystkie reklamy. Takie możliwości pozwalają na większą kontrolę nad kampanią – ale co za tym idzie – optymalizacja jest zdecydowanie bardziej czasochłonna.

Wprowadzenie kampanii SDC miało na celu zautomatyzowanie działań reklamodawców – tworzenie i optymalizacja reklam odbywa się w większości bez ich udziału.

 

Jak w takim razie działają Smart Display Campaigns?

Jest to z założenia proste i inteligentne rozwiązanie, które stawia bardzo mocno na automatyzację poprzez wykorzystywanie zbieranych przez Google’a danych. Pozwala to algorytmom na zarządzanie złożonymi zmiennymi reklam w sieci reklamowej. Kampanie SDC umożliwiają wyświetlanie reklam praktycznie we wszystkich formatach – dzięki czemu za ich pomocą reklamodawcy mogą docierać do odbiorców na każdym etapie procesu zakupowego.

 

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej do działania wykorzystują 3 metody:

  • Automatyczne kierowanie reklam – dzięki systemom uczącym się, kampanie wyświetlają reklamy w najkorzystniejszych dla reklamodawcy miejscach docelowych.  Kampanie inteligentne w sieci reklamowej łączą dwie metody kierowania: automatyczny remarketing kierowany do użytkowników, którzy już odwiedzili witrynę oraz automatyczne kierowanie, które doskonale sprawdza się w pozyskiwaniu nowych klientów. W przypadku, gdy reklamodawca używa pliku danych, kampanie SDC mogą korzystać z tzw. dynamicznego pozyskiwania nowych klientów – dopasowując zasoby z feedu do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji.
  • Automatyczne określanie stawekinteligentne kampanie w sieci reklamowej używają Docelowego CPA, Maksymalizacji liczby konwersji oraz Docelowego ROAS. Stawki są optymalizowane w momencie każdej aukcji – na podstawie prawdopodobieństwa dokonania konwersji (gdy dane wskazują na duże prawdopodobieństwo, system ustawia bardziej konkurencyjne stawki, kiedy jednak z danych wynika, że szansa na konwersję jest zdecydowanie niższa, stawki są obniżane). Optymalizacja kampanii rozpoczyna się po wyjściu z fazy “uczenia się” – która trwa mniej więcej 2 tygodnie lub do momentu uzyskania około 50 konwersji (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
  • Automatyczne tworzenie reklam – Po dostarczeniu do systemu odpowiednich zasobów (nagłówki, teksty reklam, logo i obrazy) – reklamy tworzone są automatycznie i dopasowują się do większości przestrzeni reklamowych. 

 

Zalety Inteligentnych kampanii w sieci reklamowej

Smart Display Campaigns są formą reklamy, przy tworzeniu której nie musimy spędzać dużo czasu. Sam proces jest łatwy i intuicyjny. Ten rodzaj kampanii wykorzystuje sztuczną inteligencję do skuteczniejszego ustalania stawek, lepszego dopasowania reklam do odbiorcy oraz pozyskiwania nowych klientów.

Nie musimy tracić czasu na analizowanie danych pod kątem ustalania stawek lub kierowania, ponieważ wszystko jest zautomatyzowane.

Kampanie inteligentne w sieci reklamowej tworzą kilka odmian reklam na podstawie dostarczonych przez nas zasobów reklamowych i testują je, aby znaleźć optymalne kombinacje przynoszące konwersje.

Tak jak w przypadku kampanii standardowej w sieci reklamowej, możemy tworzyć wykluczenia miejsc docelowych na poziomie konta, by uniknąć wyświetlania reklam na określonych stronach. Możemy tworzyć również wykluczenia kategorii witryn oraz wykluczenia tematów i słów kluczowych.

Optymalizacja sprowadza się do kontrolowania jakości i skuteczności dostarczanych zasobów reklamowych i ich aktualizowania, testowania trzech dostępnych strategii ustalania stawek, wykluczania nieefektywnych miejsc docelowych na poziomie konta, monitorowania liczby generowanych przez kampanię konwersji oraz ponoszonych kosztów.

 

Co zostało usunięte z inteligentnych kampanii w sieci reklamowej?

  • strategie samodzielnego ustalania stawek;
  • ustawienia takie jak metoda wyświetlania czy urządzenie;
  • kampanie kierowane tylko na komputer lub tylko na urządzenia mobilne;
  • ręczne kierowanie;
  • ręczne tworzenie wszystkich reklam;
  • możliwość przekształcenia inteligentnej kampanii w inny rodzaj kampanii w sieci reklamowej.

 

Konfiguracja inteligentnych kampanii w sieci reklamowej

Krok 1.

Wybieramy jeden z celów dla naszej kampanii:

 

Wybór inteligentnej kampanii w sieci reklamowej jest możliwy w przypadku 4 celów:

  • Sprzedaż;
  • Potencjalni klienci;
  • Ruch w witrynie;
  • Opcja bez wyboru celu.

 

Krok 2.

Wybieramy typ kampanii oraz podtyp kampanii – jako typ kampanii musimy wybrać sieć reklamową, w podtypie zaznaczamy „Inteligentna kampania w sieci reklamowej”.

Następnie w oknie „Wybierz wyniki, które chcesz uzyskać w tej kampanii” wpisujemy adres naszej witryny i przechodzimy dalej.

 

Krok 3.

Ustawiamy odpowiednie szczegóły dla kampanii, takie jak:

  • Nazwa;
  • Lokalizacje;
  • Języki;
  • Określanie stawek;
  • Budżet;
  • Reklamy dynamiczne – jeśli posiadamy plik danych;

Warto w tym miejscu przejść do ustawień dodatkowych:

W wykluczeniach treści, sugerujemy zaznaczyć checkboxy, które nie pasują do charakteru naszej działalności.

 

Następnie przechodzimy do utworzenia grupy reklam:

 

Ostatnim etapem będzie utworzenie reklamy (kampanie SDC wykorzystują elastyczne reklamy displayowe):

 

Po dodaniu wszystkich niezbędnych zasobów reklamowych (sugerujemy dodawać maksymalną ilość obrazów, nagłówków oraz tekstów reklamy – system będzie generował i testował więcej kombinacji)  możemy utworzyć naszą kampanię SDC 🙂

 

Podsumowanie

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej są bez wątpienia wartymi przetestowania na każdym koncie, które generuje większą liczbę konwersji. Kampanie SDC oferują dużo prostszy i szybszy schemat tworzenia kampanii oraz przyjazny interfejs zarządzania reklamami.

Warto korzystać z tego rodzaju kampanii, jeśli chcemy działać remarketingowo i jednocześnie z powodzeniem docierać do nowych odbiorców. Pamiętajmy jednak, aby dostarczać do konta dużą liczbę wartościowych danych – inteligentna kampania w sieci reklamowej bazuje na systemach uczących się – więc bez odpowiedniej dawki informacji nie będzie skuteczna.

Sekcja tło

Jesteśmy Specjalistami od reklam w Internecie!

 

 

Przemysław Biegacz
Junior SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz wdrażaniem analityki. W swoich działaniach kładzie szczególny nacisk na techniczne dopracowanie kampanii. Po godzinach jest zamiłowanym fanem konsolowego gamingu oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991