Inteligentne kampanie w sieci reklamowej (Smart Display Campaigns) są dostępne w Google Ads od kwietnia 2017 roku. Standardowa wersja kampanii w sieci reklamowej, wymaga wskazania określonej grupy docelowej – poprzez wybór sposobu kierowania reklam (słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, standardowi i niestandardowi odbiorcy, remarketing).
Możemy wykorzystać strategie samodzielnego ustalania stawek czy też ręcznie tworzyć wszystkie reklamy. Takie możliwości pozwalają na większą kontrolę nad kampanią – ale co za tym idzie – optymalizacja jest zdecydowanie bardziej czasochłonna.
Wprowadzenie kampanii SDC miało na celu zautomatyzowanie działań reklamodawców – tworzenie i optymalizacja reklam odbywa się w większości bez ich udziału.
Jest to z założenia proste i inteligentne rozwiązanie, które stawia bardzo mocno na automatyzację poprzez wykorzystywanie zbieranych przez Google’a danych. Pozwala to algorytmom na zarządzanie złożonymi zmiennymi reklam w sieci reklamowej. Kampanie SDC umożliwiają wyświetlanie reklam praktycznie we wszystkich formatach – dzięki czemu za ich pomocą reklamodawcy mogą docierać do odbiorców na każdym etapie procesu zakupowego.
Inteligentne kampanie w sieci reklamowej do działania wykorzystują 3 metody:
Smart Display Campaigns są formą reklamy, przy tworzeniu której nie musimy spędzać dużo czasu. Sam proces jest łatwy i intuicyjny. Ten rodzaj kampanii wykorzystuje sztuczną inteligencję do skuteczniejszego ustalania stawek, lepszego dopasowania reklam do odbiorcy oraz pozyskiwania nowych klientów.
Nie musimy tracić czasu na analizowanie danych pod kątem ustalania stawek lub kierowania, ponieważ wszystko jest zautomatyzowane.
Kampanie inteligentne w sieci reklamowej tworzą kilka odmian reklam na podstawie dostarczonych przez nas zasobów reklamowych i testują je, aby znaleźć optymalne kombinacje przynoszące konwersje.
Tak jak w przypadku kampanii standardowej w sieci reklamowej, możemy tworzyć wykluczenia miejsc docelowych na poziomie konta, by uniknąć wyświetlania reklam na określonych stronach. Możemy tworzyć również wykluczenia kategorii witryn oraz wykluczenia tematów i słów kluczowych.
Optymalizacja sprowadza się do kontrolowania jakości i skuteczności dostarczanych zasobów reklamowych i ich aktualizowania, testowania trzech dostępnych strategii ustalania stawek, wykluczania nieefektywnych miejsc docelowych na poziomie konta, monitorowania liczby generowanych przez kampanię konwersji oraz ponoszonych kosztów.
Krok 1.
Wybieramy jeden z celów dla naszej kampanii:
Wybór inteligentnej kampanii w sieci reklamowej jest możliwy w przypadku 4 celów:
Krok 2.
Wybieramy typ kampanii oraz podtyp kampanii – jako typ kampanii musimy wybrać sieć reklamową, w podtypie zaznaczamy „Inteligentna kampania w sieci reklamowej”.
Następnie w oknie „Wybierz wyniki, które chcesz uzyskać w tej kampanii” wpisujemy adres naszej witryny i przechodzimy dalej.
Krok 3.
Ustawiamy odpowiednie szczegóły dla kampanii, takie jak:
Warto w tym miejscu przejść do ustawień dodatkowych:
W wykluczeniach treści, sugerujemy zaznaczyć checkboxy, które nie pasują do charakteru naszej działalności.
Następnie przechodzimy do utworzenia grupy reklam:
Ostatnim etapem będzie utworzenie reklamy (kampanie SDC wykorzystują elastyczne reklamy displayowe):
Po dodaniu wszystkich niezbędnych zasobów reklamowych (sugerujemy dodawać maksymalną ilość obrazów, nagłówków oraz tekstów reklamy – system będzie generował i testował więcej kombinacji) możemy utworzyć naszą kampanię SDC 🙂
Inteligentne kampanie w sieci reklamowej są bez wątpienia wartymi przetestowania na każdym koncie, które generuje większą liczbę konwersji. Kampanie SDC oferują dużo prostszy i szybszy schemat tworzenia kampanii oraz przyjazny interfejs zarządzania reklamami.
Warto korzystać z tego rodzaju kampanii, jeśli chcemy działać remarketingowo i jednocześnie z powodzeniem docierać do nowych odbiorców. Pamiętajmy jednak, aby dostarczać do konta dużą liczbę wartościowych danych – inteligentna kampania w sieci reklamowej bazuje na systemach uczących się – więc bez odpowiedniej dawki informacji nie będzie skuteczna.