Czym jest CTR? Poznaj podstawy optymalizacji

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 07.2016

duzy_szablon v5 CTR

CTR to współczynnik klikalności. Określa on jak często po wyświetleniu reklamy jest ona klikana przez użytkowników. Współczynnik ten jest wykorzystywany do określenia skuteczności reklamy jak i słów kluczowych, wpływa on także na Wynik Jakości. Współczynnik CTR jest liczony w następujący sposób:

CTR= Kliknięcia / Wyświetlenia

Aby sprawdzić, jaki współczynnik klikalności mają twoje reklamy przejdź na konto AdWords, wybierz zakładkę Reklamy. Jeśli CTR ma wysoką wartość oznacza to, że reklama jest często klikana przez użytkowników. CTR ma również wpływ, jak już wcześniej było wspomniane, na Wynik Jakości słowa kluczowego. Im wyższy będzie współczynnik klikalności, tym tańsze będą twoje reklamy.

Wysokość współczynnika CTR zależy także od rodzaju produktów, jakie reklamujesz oraz od typu kampanii. Dla przykładu kampanie w sieci wyszukiwania będą miały stosunkowo wyższy CTR niż te kierowane na sieć reklamową. Z kolei produkty znanych marek będą miały wyższy wskaźnik klikalności niż te, których klienci nie znają. Dlatego warto jest podkreślać w reklamie markę produktu.

Dzięki temu współczynnikowi możesz sprawdzić, jak skuteczne są twoje reklamy i słowa kluczowe. Im lepiej podzielone będą twoje słowa kluczowe i dopasowane do nich reklamy, tym wyższy będzie współczynnik klikalności. Kontrolując CTR możesz wyłączać reklamy nieskuteczne i na ich miejsce dodać nowe, bardziej dopasowane do oczekiwań klientów.

Jak podnieść współczynnik klikalności?

Jest kilka sposobów na podniesienie współczynnika klikalności. Jednym z nich jest poprawa reklam, tj. zastępowanie nieskutecznych reklam nowymi. Można również w bardziej precyzyjny sposób dobierać strony docelowe, na które użytkownik ma być przekierowany po kliknięciu w reklamę.

Kolejną możliwością poprawy CTR jest dodanie rozszerzeń reklamy, które optycznie zwiększą reklamę, przez to będzie większa szansa, że użytkownik chcąc zdobyć więcej informacji o twoich produktach, kliknie właśnie w nią.

Pamiętaj również o języku tekstu reklamowego. Dostosuj go do swojej grupy docelowej. Innym językiem posługują się przecież ludzie młodzi, a innym osoby starsze.

CTR a natężenie ruchu

Cele kampanii mogą być różne. Może zależeć ci np. na sprzedaży produktów, budowaniu świadomości lub  przyciągnięciu użytkowników do witryny. Jeśli zależy ci na tym, żeby więcej użytkowników wchodziło na twoją stronę powinieneś zwrócić szczególną uwagę na wysokość współczynnika CTR.

Aby współczynnik klikalności był wysoki przygotowując kampanię podziel słowa kluczowe w taki sposób, żeby odpowiadały sobie tematycznie. Następnie napisz do nich reklamy. Dobrym rozwiązaniem jest wstawianie w reklamy słów kluczowych wybranych do kampanii. Użytkownicy chętniej klikają w reklamy, które zawierają hasła, które wpisali oni w wyszukiwarkę.

Na CTR wpływać mogą także pośrednio rozszerzenia reklam, które dostarczają dodatkowych informacji o twojej firmie użytkownikom. Sprawiają one także, że twoja reklama jest większa, przez co są większe szanse, że internauta właśnie w nią kliknie.

Współczynnik klikalności CTR jest niezwykle istotny. Należy on do głównych miar, jakie podlegają analizie przed optymalizacją kampanii. Trzeba dbać o to, żeby współczynnik ten był możliwie jak najwyższy. Oczywiście do wysokości CTR nie należy podchodzić bezkrytycznie warto porównywać go ze współczynnikiem odrzuceń, ponieważ może się okazać, że mimo przyciągnięcia użytkowników do witryny nie znajdują oni na stronie tego, czego szukali. Kampania w tym wypadku będzie przynosiła straty, ponieważ ruch na stronie nie będzie wartościowy dla twojego interesu.

 

Natalia Chrobak
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991