Rekomendacje Google Ads

Martyna Jońca
Martyna Jońca
Archiwum 02.2023
 
Rekomendacje Google Ads

Rekomendacje
Google Ads

Rekomendacje w panelu Google Ads mają na celu przyczynić się do wzrostu skuteczności kampanii marketingowej na koncie Google Ads. Narzędzie tworzy co jakiś czas na każdym koncie reklamowym swojego rodzaju podpowiedzi, których celem jest optymalizacja kampanii. Warto zaglądać do nich i weryfikować, które z rekomendacji realnie mogą przyczynić się do efektywności naszych działań reklamowych. Warto bowiem wiedzieć, że nie zawsze wszystkie dostępne wskazówki na koncie, będą dla nas odpowiednie. O typach rekomendacji i haczykach z nimi związanych, dowiecie się z poniższego artykułu.

 

 

W sekcji, która znajduje się w lewym górnym rogu panelu, znajdziemy wskazówki, które mają pomóc ulepszyć kampanie marketingowe. 

Algorytm Google regularnie wyszukuje rekomendacje przydatne z punktu widzenia danego konta, biorąc pod uwagę skuteczność konta, ustawienia konkretnych kampanii i trendy, następnie generuje dla konta propozycje, dzięki którym można poprawić swoje wyniki. Ponadto system:

  • Prognozuje skuteczności na podstawie danych historycznych;
  • Zachęca do zmian na koncie, aby kampanie były prowadzone systematycznie;
  • Proponuje szybkie usprawnienia;
  • Jest prosty w obsłudze.

Lista dostępnych rekomendacji jest stale rozwijana przez Google tak, by możliwe było dostosowywanie kampanii do aktualnych trendów. Przy każdej rekomendacji widzimy, o jaki % podniesie się nasz wynik jakości, jeżeli zaakceptujemy lub odrzucimy daną sugestię.

W tym artykule omówimy najczęściej pojawiające się rekomendacje, na które warto zwrócić uwagę.

 

Typ: Reklamy i komponenty

Ten typ rekomendacji pomaga reklamodawcy tworzyć i udoskonalać grupy reklam i wyświetlać najlepsze reklamy. Głównym celem jest tutaj poprawa wskaźnika CTR oraz skuteczności reklam.

Najpopularniejsze rekomendacje w segmencie, to:

  • Dodaj komponenty do elastycznych reklam w wyszukiwarce: zadbaj o optymalną skuteczność elastycznych reklam w wyszukiwarce, dodając do nich nagłówki i teksty ze swoich reklam tekstowych. 

Zaleca się jej stosowanie, ponieważ w niektórych elastycznych reklamach w wyszukiwarce brakuje nagłówków lub tekstów reklam, które zostały użyte w reklamach tekstowych w tej samej grupie reklam.

  • Dodaj objaśnienia do swoich reklam: popraw widoczność reklam i wskaźnik CTR. 

Poleca się jej stosowanie, ponieważ objaśnienia mogą zwiększyć współczynnik CTR.

  • Dodaj opisy do linków do podstron: wyróżniaj reklamy za pomocą opisów linków do podstron. 

Dzięki temu opisy linków do podstron mogą zwiększyć CTR. Opisy linków do podstron zwiększają widoczność reklam i przekazują potencjalnym klientom więcej informacji na temat stron, do których prowadzą linki.

  • Dodaj komponenty z obrazem dynamicznym: stosuj komponenty z obrazem dynamicznym, aby ulepszać reklamy tekstowe przez dodawanie do nich obrazów ze strony docelowej. 

Dodanie może również poprawić CTR. 

  • Dodaj do reklam komponenty z formularzem kontaktowym: pozyskuj więcej kontaktów do potencjalnych klientów, wyświetlając w reklamach komponenty z formularzem kontaktowym. 

Polecane, ponieważ dzięki komponentom z formularzem kontaktowym firma może pozyskiwać więcej kontaktów do potencjalnych klientów.

  • Dodaj do reklam komponenty z cenami: popraw widoczność reklam i wskaźnik CTR. 

Warto zastosować, gdyż czynnik ceny często jest kluczowym przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez użytkownika.

 

Sekcja tło

Kampania Google Ads dla Twojego sklepu internetowego

 

  • Dodaj elastyczne reklamy displayowe: uzyskaj więcej konwersji przy podobnym CPA dzięki elastycznym reklamom displayowym, które automatycznie dostosowują się do dostępnej przestrzeni reklamowej.

Polecane, gdy grupy reklam mają wystarczającą ilość danych o konwersjach, aby korzystać z elastycznych reklam displayowych.

  • Dodaj do reklam komponenty z linkami do podstron: popraw widoczność reklam i wskaźnik CTR. 

Polecane, ponieważ linki do podstron mogą zwiększyć CTR.

  • Dodaj do reklam komponenty z rozszerzeniem informacji: popraw widoczność reklam i wskaźnik CTR. 

Polecane, ponieważ rozszerzenia informacji również mogą zwiększyć CTR.

  • Ulepsz elastyczne reklamy displayowe: uzyskaj więcej konwersji dzięki dodaniu komponentów do swoich elastycznych reklam displayowych. 

Polecane, ponieważ reklama, która zawiera dopasowane, niepowtarzalne treści, może mieć większy zasięg i lepsze wyniki.

  • Ulepsz elastyczne reklamy w wyszukiwarce: uzyskaj więcej kliknięć elastycznych reklam w wyszukiwarce dzięki ulepszeniu nagłówków i tekstów reklam. 

Dzięki zaktualizowaniu nagłówków i tekstów reklamy możesz zwiększyć skuteczność swoich elastycznych reklam w wyszukiwarce.

  • Użyj zoptymalizowanej rotacji reklam: automatycznie wyświetlaj najskuteczniejsze reklamy w czasie aukcji. 

Polecane, gdy ręczne ustawienie powoduje wyświetlanie mało skutecznych reklam równie często, jak reklam skutecznych. 

  • Ulepszanie grup komponentów w kampaniach Performance Max.

Aktualizacja komponentów może poprawić skuteczność reklamy. To umożliwi utworzenie większej liczby kombinacji reklam, które mogą być wyświetlane we wszystkich kanałach Google. 

 

Typ: Kampanie automatyczne

Ten typ rekomendacji pomaga zmieniać reklamodawcy standardowe kampanie na automatyczne, które docelowo mają być skuteczniejsze.

  • Przejdź z inteligentnych kampanii produktowych na kampanie Performance Max

Ulepszenie mające na celu wyświetlanie reklamy w większej liczbie zasobów reklamowych. 

 

Typ: Ustalanie stawek i budżety

Ten typ rekomendacji ma na celu pomóc reklamodawcy bardziej optymalizować budżety i strategię ustalania stawek w kampaniach. Należy zwrócić tutaj szczególną uwagę na analizę konta i nie podejmować pochopnym decyzji dot. budżetu.

 

 

  • Ustawienie docelowego CPA: Uzyskaj więcej konwersji przy podobnym CPA dzięki ustawieniu wartości docelowej i zniesieniu ograniczenia przez budżet 

Docelowy CPA pozwala generować większą wartość konwersji, kiedy zainteresowanie jest większe, i wydawać mniej budżetu, kiedy zainteresowanie spadnie. Dzięki temu możesz uzyskać lepsze wyniki niż obecnie przy podobnych nakładach.

  • Podnieś swoje budżety: Reklamy przestały się wyświetlać w dni o największym ruchu. Zwiększenie budżetu może rozwiązać ten problem. 

Rekomendacja stworzona na podstawie ruchu z zeszłego tygodnia. Na to, czy stosować się do tej rekomendacji, nie ma jednej odpowiedzi. Zwiększenie budżetu zwiększy częstotliwość wyświetlania reklam, ale nie wpłynie na to, czy klienci w te reklamy będą klikać proporcjonalnie częściej, a następnie skorzystają z oferty. Często budżety są ograniczone, dlatego nad tą rekomendacją polecamy się pochylić szczególnie i nie odznaczać jej pochopnie. 

  • Ustaw docelowy ROAS: uzyskaj większą wartość konwersji dzięki dostosowaniu docelowych wartości ROAS. 

Polecane szczególnie w e-commercach, gdzie z symulacji Google wynika, że Twoje kampanie mogą uzyskać wyższą wartość konwersji dzięki niewielkiemu zmniejszeniu lub zwiększeniu wartości docelowych.

  • Efektywniej ustalaj stawki dzięki strategii Maksymalizacja wartości konwersji: uzyskaj większą wartość konwersji przy podobnym koszcie dzięki strategii w pełni automatycznego określania stawek. 

Polecane, gdy system uzna, że Twoje konto śledzi konwersje i że ustalanie stawek pod kątem maksymalizacji wartości konwersji może przynieść korzyści. Często pojawia się przy kampaniach ze strategią maks. ilości konwersji.

  • Efektywniej ustalaj stawki, korzystając ze strategii Maksymalizacja liczby konwersji: uzyskaj dodatkowe konwersje przy podobnym koszcie dzięki strategii w pełni automatycznego określania stawek. 

Polecane, gdy uruchamiasz kampanię np. w e-commerce, ale nie masz historycznych danych. Przejście na ustalanie stawek pod kątem maksymalizacji liczby konwersji może mieć korzystny wpływ na skuteczność Twoich kampanii i dać sporą podstawę do przyszłościowej zmiany na strategię maks. wartości konwersji. 

 

Typ: Słowa kluczowe i kierowanie reklam

Ten typ rekomendacji sugeruje reklamodawcy dodanie lub usunięcie niektórych słów kluczowych z kampanii, dla poprawy ich efektywności. System może zasugerować również dodanie list klientów, co ma zwiększyć zasięg reklam i lepiej je dopasować pod wybrany target.

  • Zastosuj w dotychczasowych słowach kluczowych dopasowanie przybliżone: Uzyskaj więcej konwersji przy podobnym lub wyższym ROI, zwiększając zasięg kampanii korzystających z inteligentnego określania stawek. 

Jedna z najnowszych rekomendacji, której nie polecamy stosować w swoich kampaniach. Zmiana ustawień słów kluczowych kampanii na dopasowanie przybliżone zwiększa zasięg reklam, ale jest najmniej efektywnym sposobem kierowania i szczyci się największą nietrafnością wyszukiwanych fraz przez użytkownika. Dla przykładu promujemy „czerwone buty firmy xyz”, użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło „buty” i pojawi mu się nasz reklama. Dlatego też, rekomendujemy używanie dopasować ścisłych i do wyrażenia, które częściej generują efekty.

  • Kieruj na wszystkie kwalifikujące się produkty z Zakupów: Uzyskaj większą wartość konwersji dzięki reklamowaniu wszystkich produktów z Zakupów w kampanii zbiorczej. 

Jest to jedna z nowości od Google. Kampanie zbiorcze uwzględniają stawki dla produktów, które są rzadziej wyświetlane i na które obecnie nie są kierowane reklamy z powodu filtrów zastosowanych w Twoich kampaniach. Dzięki skonfigurowaniu kampanii zbiorczej reklamy będą kierowane na wszystkie produkty na Twoim koncie, w tym na nowe produkty dodane do Twojego pliku danych. Tą rekomendację warto zastosować w osobnej kampanii, wykluczając jednak z niej produkty, które są promowane przez inne kampanie. 

  • Użyj rozszerzenia na sieć reklamową. 

Nie poleca się stosowania tej rekomendacji w kampaniach search ze względu na generowanie dodatkowych kosztów przy znikomej ilości konwersji. 

  • Korzystaj ze zoptymalizowanego kierowania: uzyskaj więcej konwersji przy podobnym koszcie konwersji. 

W kampaniach, gdzie reklamodawca może samodzielnie ustawić kierowanie na potencjalne grupy odbiorców, jak reklamy displayowe, reklamy Discovery i reklamy wideo preferuje się, aby nie korzystać z tej rekomendacji. 

  • Dodaj nowe słowa kluczowe: częściej wyświetlaj reklamy użytkownikom wyszukującym ofertę Twojej firmy. 

Dodanie kolejnych trafnych słów do listy słów kluczowych może pomóc Ci dotrzeć do osób, które są zainteresowane ofertą Twojej firmy, ale obecnie mogą nie widzieć Twoich reklam.

 

 

  • Usuń problematyczne wykluczające słowa kluczowe: reklamy mogą się nie wyświetlać z powodu problematycznych wykluczających słów kluczowych. Usuń je, aby reklamy mogły się wyświetlać. 

Polecane w przypadku, kiedy problematyczne wykluczające słowa kluczowe blokują wyświetlanie reklam w przypadku niektórych słów.

  • Usuń nieaktywne słowa kluczowe:  aby łatwiej zarządzać kontem. 

Polecane, kiedy niektóre słowa kluczowe nie wygenerowały żadnego ruchu od co najmniej roku.

  • Usuń zbędne słowa kluczowe: aby łatwiej zarządzać kontem. 

Od 19 stycznia br. weszła zmiana w tej automatycznej rekomendacji. Dotychczas system mógł usunąć słowo kluczowe w ramach tej samej grupy, kierowania, strategii ust. stawek i takiego samego dopasowania. Teraz jej zasięg poszerza się o słowa w różnych dopasowaniach. Po zmianie jeżeli słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym pokrywa wszystkie hasła generowane przez takie same słowo kluczowe w dopasowaniu np. do wyrażenia, wówczas słowo w dopasowaniu do wyrażenia może zostać usunięte. Zatem włączając tą rekomendację, należy zachować dużą czujność. 

  • Prześlij listy klientów: korzystaj z funkcji remarketingowych, aby zwiększyć swój ROI dzięki wyświetlaniu bardziej skutecznych i spersonalizowanych reklam.

Możesz poprosić Klienta o wysłanie list remarketingowych zgodnych z RODO, składających się np. z samych adresów e-mail, aby na ich podstawie lepiej targetować reklamy.

 

Typ: Naprawy

Rekomendacje w tej zakładce pomogą Ci rozwiązać problemy z kontem oraz polepszyć jego ogólny stan i skuteczność. Najpopularniejsze to:

  • Dodaj reklamy do każdej grupy reklam: celem jest uruchomienie grup reklam. 
  • Dodaj słowa kluczowe do każdej grupy reklam:  celem jest również wyświetlanie reklam.
  • Dodaj produkty do kampanii produktowych: napraw niewyświetlane kampanie, dodając do nich produkty. 

Polecane, gdy masz kampanie bez produktów.

  • Napraw odrzucone produkty w kampaniach produktowych: w swoich kampaniach nie możesz wyświetlać reklam odrzuconych produktów. Napraw te produkty, aby wyświetlać reklamy. 

Polecane, gdy produkty z Twoich kampanii zostały odrzucone

  • Napraw miejsca docelowe reklam: Twoje reklamy zostały odrzucone z powodu problemu z miejscem docelowym. 

Aby reklamy mogły się wyświetlać, napraw ich miejsca docelowe.

 

Sekcja tło

Poprawne wdrożenie Google Analytics pozwoli Ci osiągać lepsze wyniki z Google Ads!

 

Typ: Pomiary

Ten typ rekomendacji sugeruje reklamodawcy korzystanie z najnowszych rozwiązań Google.

  • Skonfiguruj śledzenie konwersji: sprawdź, które kliknięcia pozwoliły zdobyć nowych klientów, i uzyskaj dostęp do takich funkcji jak automatyczne określanie stawek. 

Polecane, ponieważ śledzenie konwersji zapewnia dostęp do funkcji, które usprawniają realizację celów biznesowych.

  • Skonfiguruj globalny tag witryny: korzystając z ujednoliconego tagu, zwiększ dokładność śledzenia konwersji i uzyskaj dostęp do funkcji, które zapobiegają utracie konwersji. 

Polecane, ponieważ nie używasz najnowszego tagu konwersji opracowanego przez Google, aby dokładniej mierzyć konwersje.

  • Skonfiguruj konwersje rozszerzone: być może nie mierzysz wszystkich konwersji. Korzystaj z konwersji rozszerzonych, aby poprawić śledzenie konwersji. 

Zalecane, ponieważ generujesz ruch w obszarach, gdzie występują znane problemy z pomiarem konwersji.

  • Skonfiguruj usługę Google Analytics 4: skonfiguruj Google Analytics 4, aby uzyskać dostęp do najnowszych narzędzi, dzięki którym poprawisz zwrot z inwestycji w marketing i zadbasz o ochronę prywatności. 

Polecane, ponieważ wszystkie usługi Universal Analytics zostaną wyłączone w 2023 r.

 

Stosując rekomendację w Google Ads trzeba mieć na uwadze, że nie dają one 100 % gwarancji powodzenia kampanii. Jak wyżej wspomniano, czasami wyświetlają się sugestie, które przyczyniają się do wzrostu poniesionych przez reklamodawcę kosztów, a niekoniecznie wzrostu również współczynnika konwersji. Na pewno z dużym dystansem należy podejść do rekomendacji dot. zmiany słów kluczowych na dopasowanie przybliżone, usunięciu zbędnych słów kluczowych, rozszerzeniu kierowania oraz kierowania na sieć reklamową w kampaniach searchowych i podnoszenia budżetów. 

W prawej części panelu Google Ads jest sekcja “Automatyczne stosowanie”, gdzie znajdują się niektóre z wyżej wymienionych rekomendacji. Pierwsze dotyczą zarządzania reklamami, natomiast drugie rozwojem firmy. Po ich zaznaczeniu, będą stosowane automatycznie zawsze wtedy, kiedy będą dostępne na koncie. Aktywność związaną z automatycznym stosowaniem rekomendacji możesz przeglądać w zakładce Historia.

 

 

Rekomendacje to przydatne narzędzie, jest jednak tylko jednym z wielu elementów, które mogą przyczynić się do sukcesu biznesowego kampanii reklamowych. Aby wykorzystać ich potencjał w 100% i prowadzić kampanie reklamowe na wysokim poziomie, potrzebna jest wiedza, doświadczenie, znajomość trendów rynkowych oraz bieżące doszkalanie się w zakresie reklamowania.

 

Sekcja tło

Poznaj pełne możliwości Google Ads!

 

Martyna Jońca
SEM Associate. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads. Lubi koty i tak jak one stara się kreować nowe ścieżki w marketingu internetowym. Prywatnie miłośniczka kina i zimowych klimatów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry