Jak korzystać z Wiadomości Google? Ustawienia w aplikacji i przeglądarce.

 
wiadomości google

Jak korzystać z Wiadomości Google?


Ustawienia w aplikacji i przeglądarce

Wiadomości Google News to agregator newsów z kraju i ze świata, jak i wiadomości lokalnych, z którego można korzystać także wtedy, gdy nie posiadamy konta Google. Jeżeli jednak chcemy odkryć pełnię możliwości Google News, o wiele lepszym pomysłem jest korzystanie z tego rozwiązania będąc zalogowanym na konto Google. Ewentualnie z pomocą dedykowanej aplikacji, jeśli jesteśmy wierni wersji mobile.

Wiadomości Google – źródło informacji z kraju i ze świata

Gdy otworzymy przeglądarkę i w polu wyszukiwania wpiszemy interesującą nas frazę, pojawi nam się kilka kategorii wyników wyszukiwania. Są to m.in. karty Wszystko, Grafika, Mapy itd. Jedną z opcji są także Wiadomości. Jest to podstawowa forma tej funkcjonalności, do której każdy ma dostęp. Informacje, które tutaj znajdziemy, bezpośrednio dotyczą wyszukiwanej frazy.

Natomiast gdy użyjemy adresu https://news.google.com, znajdziemy rozszerzoną, wielotematyczną wersję Wiadomości. Łatwo zauważyć, że z bocznego menu możemy wybierać kilka kategorii, o których chcemy przeczytać.

 

Możemy także wskazać, jakie tematy interesują nas najbardziej, aby ograniczyć tematykę proponowanych artykułów do tej, na której realnie nam zależy. Innymi słowy, funkcja Wiadomości w Google to coś na kształt spersonalizowanej wyszukiwarki, służącej wynajdywaniu tych informacji i ich źródeł, które rzeczywiście nas interesują. Natomiast aplikacja Wiadomości Google to po prostu najnowsza, mobilna wersja tej funkcjonalności na Androida lub iOS.

Niekiedy można się spotkać z opinią, że Google News ograniczają się w zasadzie wyłącznie do komunikatów prasowych oraz aktualnych wiadomości. Jest to jednak nieprawda. Wystarczy prosty test. Jeżeli wpiszemy w polu wyszukiwarki nazwę ulubionej potrawy, to w sekcji „Wiadomości” wyświetlą nam się także przepisy kulinarne. Jeśli zainteresują nas informacje o jakiejś chorobie, zobaczymy artykuły, w których opisywane są sposoby jej leczenia. Widać zatem, że sekcja „Google wiadomości” zawiera nie tylko komunikaty i newsy, lecz także wartościowy content. A nawet opinie i komentarze – jeśli tylko takie treści nas interesują.

Sekcja tło

Szukasz sprawdzonej Agencji SEO?

Jak zwiększyć szansę wyświetlenia artykułu w Google News?

Sprawienie, żeby tekst miał szansę trafić do Google News, jest zaskakująco złożonym zadaniem. Szczególnie w sytuacji, gdy musimy konkurować z dużymi stronami lub serwisami, które są dłużej na rynku i którym Google ufa.

 

  • W pierwszej kolejności należy zadbać o merytoryczną i edytorską jakość contentu. Tekst powinien być rzeczowy, napisany poprawną polszczyzną, z określonym autorem i datą publikacji. Nie może w żaden sposób naruszać prawa autorskiego czy promować patologicznych zachowań. Dobrze, gdy ma potwierdzone źródła, najlepiej prasowe oraz naukowe. Nie powinien być także sponsorowany.

 

  • Im mniej kodu, tym lepiej. Wspominaliśmy o tym wiele razy w naszych tekstach, ale w przypadku Google News jest to szczególnie ważne. Generalnie kod strony powinien przypominać ten stosowany w stronach AMP. Czyli im mniej skryptów, pop-upów, widgetów, zbędnego kodu itp., tym lepiej. Czysty HTML jest w tym przypadku optymalnym wyborem.

 

  • Następnie należy zwrócić uwagę na SEO – zarówno witryny, jak i samej podstrony z tekstem. Nagłówki w tekście, zoptymalizowana grafika, stosunkowo krótkie akapity czy niezbyt mocne nasycenie frazami kluczowymi to podstawy. Z kolei na poziomie domeny liczy się jej wiarygodność, stosunkowo niewielka liczba przekierowań, szybkość ładowania, dobre linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne – słowem to wszystko, dzięki czemu dana witryna jest wysoko w wynikach wyszukiwania.

 

Powyższe wytyczne są tak naprawdę kroplą w morzu wymagań stawianych przed tekstami, które trafiają do Google News. Nie wspomnieliśmy chociażby o mapie witryny, znacznikach strukturalnych czy wytycznych odnośnie certyfikatu SSL. Sprawienie, żeby artykuły pochodzące z naszej domeny na stałe zagościły w Wiadomościach Google może być równie złożoną operacją, co sprawienie, żeby dana strona regularnie znajdowała się w TOP 5 w SERP.

O czym jeszcze pamiętać, by zwiększyć prawdopodobieństwo pojawienia się w agregatorze wiadomości wyszukiwarki?

  • sprawdzenie, czy dana podstrona jest na pewno odpowiednio zaindeksowana,
  • weryfikacja czy Google bez problemu skanuje treści na stronie,
  • utworzenie mapy witryn z zachowaniem odpowiednich wymagań, a następnie wgranie jej poprzez Google Search Console,
  • stałe budowanie wiarygodności swojej strony poprzez dodanie danych adresowych czy formularza kontaktowego,
  • dbanie o poprawność nagłówków w treściach – powinny być chwytliwe i bogate w słowa kluczowe, dzięki czemu będą lepiej się wyświetlać.

Pamiętajmy, że jednym z większych trudności w dostaniu się na news.google.com jest panująca tam konkurencja. Wiadomości śledzi ogrom użytkowników, a więc wiele bardzo popularnych, różnych serwisów informacyjnych również chce się tam dostać. Napotkamy tam artykuły spod redakcji m.in. Interii, Onetu czy TVP.

Czy można ręcznie dodać stronę do Google News?

Dodać nie, ale zgłosić do rozpatrzenia – jak najbardziej. W tym celu należy stworzyć organizację w Centrum Wydawców Google (https://publishercenter.google.com), dodać publikację wybierając „Treść„, a następnie funkcję „Nowa sekcja” i przesłać daną treść jako kanał lub adres URL. Oczywiście nie możemy wskazać dowolnej publikacji z Internetu – będziemy musieli potwierdzić jej własność w Search Console.

To naprawdę nie jest trudne, poza tym w Centrum Pomocy (https://support.google.com/news/publisher-center) można znaleźć wszystkie konieczne informacje. Jeżeli jednak czujecie się przytłoczeni taką ilością wiedzy, po prostu warto zwrócić się po pomoc do specjalistów od pozycjonowania i marketingu w sieci.

Sekcja tło

Interesuje Cię pozycjonowanie strony?

Korzyści z pojawienia się wśród TOP wydawców wiadomości

Obecnosć naszej strony wśród newsów z całego świata niesie za sobą szereg korzyści. Przede wszystkim trafia do nas ogromna ilość użytkowników, a więc generujemy ruch, który pozwala na lepszą identyfikację naszej i zbudowanie świadomości marki. Pojawienie się w zakładce „news” buduje również nasz wizerunek jako eksperta i rzetelnego dostawcy informacji, w końcu poleca nas największy Internetowy gigant. Dodatkowo, zyskujemy punkty we wskaźniku Domain Authority i ogólny autorytet naszej strony rośnie. Z pewnością warto postarać się wygenerować przydatne treści i najświeższy content, który może stać się częścią tak ważnej sekcji Google.

Jesteś wydawcą? Zweryfikuj swoje wyniki!

Jeśli udało Ci się pokonać wymagania techniczne, dostarczyć rzetelny content i dostać do zakładki z newsami online, to warto również weryfikować swoją wydajność. Na szczęście ze śledzeniem danych i ich filtrowaniem nie ma najmniejszego problemu, a z pomocą przychodzi możliwość generowania raportów skuteczności. W wersji domyślnej widzimy kliknięcia, wyświetlenia i średni CTR, natomiast możemy je filtrować według wybranej daty czy strony, pogrupować do tabeli, a także porównać z inną grupą danych. Wszelkie informacje na temat raportów, ich tworzenia, grupowania i porównywania danych znajdziecie tutaj.

 

Jeśli zainteresowała Cię ta tematyka, zapraszamy do naszego kolejnego artykułu, w którym krok po kroku omawiamy, jak budować zaufanie Google’a do naszych treści, czyli jak trafić do Google News.

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (16 głosów, średnia: 4,94 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991