Aktualizacje Google w 2021 roku – stale aktualizowana lista zmian w algorytmie Google

Marek Stokowski
Marek Stokowski
2 września 2021
 
google updates

Aktualizacja algorytmu Google w 2021 roku


Stale aktualizowana lista zmian w algorytmie Google

Każdy specjalista SEO, jak i właściciele serwisów internetowych nie przepadają za aktualizacjami Google. No chyba, że dotknęły one bezpośrednią konkurencję a nie ich samych 🙂 Zmiany w działaniu wyszukiwarki Google są czymś naturalnym i wynikają z ciągłego udoskonalania poprawności dobierania wyników do zapytania. W tym artykule postaram się na bieżąco dodawać wszystkie większe i oficjalne aktualizacje Google. Jeśli widzisz duże zmiany widoczności i szukasz informacji, czy może to być wynikiem zmian w algorytmie – właśnie tutaj znajdziesz te informacje.

 

Ostatnia aktualizacja artykułu: 2 września 2021.

 

  • Zakończenie Google Page Experience Update2 września 2021

    Zakończenie aktualizacji Google Page Experience Update
    czytaj więcej
  • Zakończenie Google Link Spam Algorithm Update24 sierpnia 2021

    Zakończenie aktualizacji dotyczącej analizy linków przychodzących.
    czytaj więcej
  • Aktualizacja sposobu generowania title w SERP24 sierpnia 2021

    Aktualizacja mająca na celu lepsze dobieranie tytułów wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.
    czytaj więcej
  • Google Link Spam Algorithm Update26 lipca 2021

    Aktualizacja mająca na celu poprawę wykrywania spam linków i zmianę sposobu oceny linków kierujących do ocenianych domen.
    czytaj więcej
  • July 2021 Core Update1 lipca 2021

    Druga część Core Update, która jest kontynuacją / korektą zmian z czerwcowej aktualizacji.
    czytaj więcej
  • Part two of Google Search Spam Update28 czerwca 2021

    Zapowiedzianą 5 dni wcześniej druga część aktualizacji dt. wykrywania spamu na stronach internetowych.
    czytaj więcej
  • Google Search Releases Spam Update23 czerwca 2021

    Aktualizacja podejścia do treści na stronie i większa umiejętność wykrywania spamu / automatycznych treści itd.
    czytaj więcej
  • Google Page Experience Update15 czerwca 2021

    Aktualizacja mająca na celu wdrożenie dodatkowych wskaźników związanych z użytecznością strony.
    czytaj więcej
  • June 2021 Core Update2 czerwca 2021

    Po około półroku przerwy od ost Core Update (mającego miejsce w grudniu 2020) Google wdraża zmiany w rdzeniu algorytmu wyszukiwania.
    czytaj więcej
  • Google Product Reviews Update8 kwietnia 2021

    Aktualizacja związania z oceną stron posiadających recenzje i poprawa sposobu reagowania na nadużywanie ich.
    czytaj więcej

 

Zakończenie Google Page Experience Update

Google rozpoczęło wdrażanie aktualizację Page Experience update 15/06. Planowane było zakończenie aktualizacji z końcem sierpnia 2021. Koniec aktualizacji nastąpił później – został zakomunikowany w dniu 2 września:

page experience end 2 wrzesnia

Oprócz zakończenia wdrożenia aktualizacji, zmieniono mechanizm generowania karuzeli Top Stories – na urządzeniach mobilnych.

 

Zakończenie Google Link Spam Algorithm Update

W dniu 24/08 Google dodało na swoim koncie Twitter informację o zakończeniu rozpoczętej 26/07 aktualizacji spam linków.

spam link

 

Aktualizacja sposobu generowania title w SERP

W dniu 24/08 Google dodało na swoim blogu informację o wdrożeniu w ostatnim okresie czasu aktualizacji, która ma na celu zmianę sposobu wyświetlania tytułów stron w wynikach wyszukiwania – https://developers.google.com/search/blog/2021/08/update-to-generating-page-titles   .

aktualizacje Google i meta title

Google podjęło decyzję o zmianie, tłumacząc obecność niedopasowanych prawidłowo meta tytułów. Najczęściej powodowanym powodem były:

  • zbyt długie meta tytuły
  • meta tytuły, gdzie dodano zbyt dużo słów kluczowych (przesadnie nimi „wypchane”)
  • brak tytułów stron, lub umieszczanie dla każdej podstrony jeden meta tytuł np. brand

Google uspokoja również, że nadal około 80% meta tytułów w wynikach, to te doprecyzowane przez tag w HTMLu:

aktualizacje google meta title

Google Link Spam Algorithm Update

W poniedziałek 26/07 Google dodało na swoim blogu informację o wdrożeniu aktualizacji algorytmu, która ma na celu poprawę umiejętności oceniania spam linków – https://developers.google.com/search/blog/2021/07/link-tagging-and-link-spam-update .

 

spam link update 26/07/21

 

Aktualizacja ta – według informacji od Google – ma przez około 2 tygodnie zmieniać wyniki wyszukiwania, biorąc pod uwagę już nowy sposób oceniania linków prowadzących do serwisów www.

July 2021 Core Update

1 lipca Google rozpoczęło wdrażanie drugiej części Core Update, która jest kontynuacją lub korektą zmian z czerwcowej aktualizacji. Poniżej oficjalny komunikat Google:

 

 

Google zapowiadało, że okres tzw. rollowania wyników to około 1-2 tygodnie. Aktualizacja ta zakończyła się 12/07 :

 

Koniec lipcowego Core Update Google

 

Part two of Google Search Spam Update on June 28

28 czerwca Google wdrożyło zapowiedzianą 5 dni temu drugą cześć aktualziacji dt. wykrywaniu spamu na stronach internetowych. Podobnie jak w przypadku pierwszej aktualizacji z 23 czerwca, tak i teraz – aktualizacja była jednodniowa.

 

spam aktualizacja Google

 

Sekcja tło

Szukasz doświadczonej agencji SEO?

 

Google Search Releases Spam Update on June 23

W dniu 23 czerwca 2021 roku Google ogłosiło aktualizację wyników – w kontekście obecności spamu wewnątrz domeny internetowej. Aktualizacja ta dotyczy tylko wykrywania spamowych treści i trwała wyłącznie jeden dzień.

 

spam aktualizacja Google

 

 

Przy okazji oficjalnego komunikatu, Google zapowiedziało wdrożenie drugiej takiej aktualizacji w najbliższym czasie. Po raz kolejny nawiązano do wytycznych Google https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/webmaster-guidelines :

 

spam wytyczne google

 

Google Page Experience Update

Google po wielu przesunięciach terminu wdrożenia aktualizacji dotyczącej użyteczności strony (Core Web Vitals – ostatecznie rozpoczęło wdrażanie page experience update 15/06. Alogytm wyszukiwarki ma stopniowo zacząć brać pod uwagę czynniki takie, jak np. czas oczekiwania na wczytanie największego elementu strony, Cumulative Layout Shift (przesunięcie się strony podczas wczytywania jej zasobów) czy też First Input Delay (czas oczekiwania na możliwość pierwszej interakcji użytkownika ze stroną).

 

page experience update

 

Według informacji z konta twitterowego Google – aktualizacja algorytmu Google nie wpłynie jednorazowo na serwisy internetowe i ich wyniki w SERP a planowany koniec wdrażania aktualizacji to koniec sierpnia 2021.

Więcej o tym, czym są podstawowe wskaźniki internetowe Core Web Vitals można przeczytać bezpośrednio w dokumentacji Google – https://web.dev/vitals/

June 2021 Core Update

2 czerwca Google poinformowało o wdrożeniu aktulizacji rdzenia wyszukiwarki.

 

 

Google wraz z przekazaniem informacji o wdrożeniu Core Update – poinformował nas o planowanej miesiąc później kolejnej aktualizacji. Ma ona być kontynuacją, a w niektórych przypadkach korektą poprzednich zmian. Jak podczas każdej innej aktualizacji Google przypomniało wpis na swoim blogu https://developers.google.com/search/blog/2019/08/core-updates , gdzie możemy przeczytać, że jeśli stronę dotknęła aktualizacja, na poprawę zazwyczaj możemy liczyć dopiero po innej dużej aktualizacji rdzenia:

 

 

Aktualizacja ta trwała niecałe 2 tygodnie i zakończyła się 15/06:

 

koniec czerwocwego Core Update Google

 

Google Product Reviews Update

8 kwietnia 2021 Google poinformowało na swoim blogu ( https://developers.google.com/search/blog/2021/04/product-reviews-update ) o wdrożeniu aktualizacji związanej tylko ze stronami posiadającymi recenzję. Początkowo zmiany te powinny być widoczne tylko i wyłacznie w wynikach w jezyku angielskim.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (22 głosów, średnia: 4,82 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991