Rozpoczynasz swoją karierę w branży marketingowej i poszukujesz profesjonalnych kursów online z tego zakresu? A może prowadzisz niewielki e-sklep lub biznes w sieci, który chcesz wypromować? Profesjonalne szkolenie Internetowe Rewolucje od Google pomoże ci w wykonaniu zadania.
Internetowe Rewolucje to platforma edukacyjna zawierająca rozbudowane, bezpłatne kursy od Google. Celem szkoleń jest przybliżenie podstawowych zagadnień z dziedziny marketingu online, jego wykorzystania w biznesie, a także zarządzania marką w sieci. Kursy pozwalają poznać wskazówki pomagające w profesjonalnym przygotowaniu się do rozmowy o pracę, jak również narzędzia, dzięki którym twoja firma może łatwiej osiągnąć sukces.
To polecane rozwiązanie dla wszystkich osób zainteresowanych marketingiem w sieci. Jest dedykowane przede wszystkim początkującym, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w tej branży. Sprawdzi się też w przypadku użytkowników zaawansowanych, którzy chcą uszeregować posiadaną już wiedzę. Szkolenie nadaje się zarówno dla osób indywidualnych, jak i firm. Kurs kończy się możliwością przystąpienia do egzaminu i uzyskania certyfikatu.
Aby zapisać się na bezpłatne szkolenie z marketingu, należy zalogować się na stronie internetowej https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje. Na początku konieczne jest podanie swojego imienia i nazwiska, czyli danych, które znajdą się na oficjalnym certyfikacie Internetowych Rewolucji. Z platformy można korzystać na komputerach stacjonarnych, laptopach, smartfonach i tabletach. Jest ona dostępna jedynie w wersji online.
Darmowe kursy składają się modułów opracowanych przez wykwalifikowanych specjalistów. Zawierają filmy instruktażowe z transkrypcją (tj. tekstem pisanym), co pozwala na wybór najdogodniejszej formy nauki. Znajdują się w nich ponadto praktyczne ćwiczenia oraz przykłady wykorzystania zdobytej wiedzy. W zależności od rodzaju kursu, szkolenie obejmuje od 1 do 26 modułów.
Dużą zaletą platformy jest możliwość personalizacji, czyli stworzenia planu nauki, dopasowanego do własnych potrzeb. Można wybierać konkretne działy szkoleniowe lub wziąć udział w całym kursie. Tempo nauki można dopasować do indywidualnych możliwości.
Platforma Google proponuje aż 28 kursów z różnych dziedzin. W ofercie znajdziesz szkolenia z zakresu marketingu, danych i technologii oraz rozwoju kariery. Są one posegregowane według kategorii, czasu trwania, poziomu trudności oraz dostawcy kursu.
Niektóre szkolenia obejmują jedną część i trwają maksymalnie 1-2 godziny, inne natomiast składają się z większej liczby części, co przekłada się na ich czas trwania. Najdłuższy kurs – Podstawy marketingu internetowego trwa aż 40 godzin. W bazie znajdziesz szkolenia przeznaczone dla początkujących, jak również osób na średnim i wysokim poziomie zaawansowania. Dostępne są kursy od Google, ale także innych profesjonalnych dostawców, m.in. Skillshop, OpenClassrooms, FutureLearn oraz pozostałych partnerów giganta z Mountain View.
Możesz rozpocząć naukę, decydując się na dowolny kurs z listy 28 szkoleń albo wybrać cel nauki. Jeśli chcesz np. nauczyć się tworzenia skutecznych strategii online, dowiedzieć, jak działają strony internetowe lub w jaki sposób rozwinąć i rozreklamować firmę na rynku międzynarodowym, naciśnij przycisk „Rozpocznij naukę” pod konkretnym zagadnieniem, a Google automatycznie przekieruje cię do odpowiedniego kursu marketingu.
W ofercie platformy Google znajdziesz szeroki wybór interesujących, starannie opracowanych kursów, takich jak m.in.:
oraz wielu innych.
Szczególnym zainteresowaniem użytkowników cieszy się kurs Podstawy marketingu internetowego. Szkolenie uzyskało akredytację Interactive Advertising Bureau (IAB), czyli renomowanej organizacji zrzeszającej i reprezentującej interesy podmiotów z branży internetowej. Zostało opracowane przez doświadczonych trenerów Google i obejmuje 40 godzin nauki.
Szkolenie składa się z 26 modułów, z których każdy zawiera kilka krótkich tematów:
1. Możliwości w internecie – z części tej dowiesz się, jakie możliwości biznesowe daje świat wirtualny;
2. Twoje pierwsze kroki w drodze do sukcesu online – nauczysz się m.in. w jaki sposób ustalać cele działalności internetowej, jak analizować działalność w sieci oraz dbać o marketing firmy;
3. Zadbaj o swoją obecność w internecie – dzięki temu działowi poznasz różne metody promocji i kluczowe elementy witryny, dowiesz się, co warto robić, a czego unikać podczas tworzenia strony www oraz jak wykonać witrynę przyjazną dla odbiorcy;
4. Utwórz strategię biznesową online – część ta wskazuje zalety strategii internetowej i podpowiada, jak skutecznie budować obecność marki w sieci, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz sprawdzić, kim są klienci internetowi firmy;
5. Pierwsze kroki z wyszukiwarkami – z działu dowiesz się m.in. w jaki sposób działa wyszukiwarka, czym są płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania oraz do czego służy narzędzie Google Search Console;
6. Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej – w części tej omawiane są zagadnienia związane z pozycjonowaniem, w tym np. tematyka doboru właściwych słów kluczowych, znaczenie strategii oraz sposób ustalenia celów SEO;
7. Wykorzystaj potencjał wyszukiwania – dowiesz się, jak wykorzystać inne strony w sieci do promocji własnej, jak ułatwić wyszukiwanie twojej witryny i jakie zmiany wprowadzić w serwisie podczas wchodzenia na międzynarodowe rynki;
8. Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach – nauczysz się, czym jest aukcja SEM, jak dobierać właściwe słowa kluczowe oraz jak tworzyć efektywne reklamy;
9. Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach – rozszerzysz swą wiedzę na temat SEM, dowiesz się m.in. jak maksymalizować potencjał fraz, czym są konwersje oraz jakie są odpowiednie narzędzia do ich śledzenia;
10. Pokaż się lokalnie – dowiesz się, czym są katalogi teleadresowe oraz jak reklamować się na lokalnym rynku;
11. Pomóż osobom z okolicy znaleźć cię w internecie – dzięki temu modułowi nauczysz się, jak dotrzeć do lokalnych klientów przy pomocy urządzeń mobilnych, reklamy oraz pozycjonowania;
12. Pokaż się dzięki mediom społecznościowym – zdobędziesz wiedzę na temat mediów społecznościowych, w tym m.in. dotyczącą wyboru odpowiednich social media, zakładania w nich kont oraz określenia celów w działaniach społecznościowych;
13. Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych – nauczysz się tworzenia długoterminowych planów działania w social media, unikania w nich pułapek, a także poznasz reklamy w serwisach społecznościowych;
14. Odkryj możliwości urządzeń przenośnych – z części tej dowiesz się m.in. w jaki sposób funkcjonują aplikacje na smartfonach;
15. Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych – zyskasz wiedzę na temat kampanii reklamowych, w sieci wyszukiwania i social media oraz odtwarzania filmów na sprzętach mobilnych;
16. Wypróbuj marketing treści – nauczysz się, jak promować treści w internecie, w jaki sposób segmentować odbiorców treści oraz jak analizować wpływ treści na wyniki;
17. Nawiąż kontakt przez e-mail – dowiesz się, jak tworzyć, zarządzać i analizować kampanie mailingowe;
18. Reklama w innych witrynach – część ta zawiera informacje na temat reklam displayowych, w tym różnic pomiędzy nimi a reklamami w sieci wyszukiwania, a także wiedzę z zakresu prawidłowego tworzenia kampanii typu display;
19. Szczegółowe omówienie reklam displayowych – dowiesz się, czym jest retargeting, jak działają sieci reklamowe i w jaki sposób reklamy display pomagają w realizacji celów;
20. Wykorzystaj w pełni możliwości filmów – zdobędziesz informacje na temat m.in. udostępniania i promowania wideo w sieci, tworzenia wartościowych filmów przy ograniczonym budżecie oraz pomiaru skuteczności kampanii wideo;
21. Wypróbuj analitykę – dowiesz się, dlaczego warto i w jaki sposób korzystać z analityki internetowej;
22. Odnieś sukces dzięki analityce – dział ten zawiera wiedzę na temat narzędzi do pomiaru skuteczności SEM i niepłatnych wyników wyszukiwania oraz badania szczegółowych danych analitycznych;
23. Wyciągaj wnioski na podstawie danych – poznasz cykl Deminga, nauczysz się tworzenia statystyk, prezentowania danych oraz wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych;
24. Zbuduj swój sklep internetowy – część ta obejmuje zagadnienia dotyczące handlu elektronicznego, zamówień i płatności realizowanych podczas sprzedaży w sieci;
25. Zwiększ sprzedaż w Internecie – nauczysz się promowania produktów oraz tworzenia witryny przyjaznej klientom;
26. Rozwój międzynarodowy – z działu tego dowiesz się najważniejszych informacji na temat m.in. prawidłowego wyboru rynku zagranicznego, reklamowania się poza Polską, właściwej obsługi klienta i marketingu międzynarodowego.
W ramach kursu zyskujesz dostęp do wielu przydatnych materiałów, jeśli jednak w jakimś temacie czujesz się pewnie, możesz od razu przejść do testu podsumowującego dany dział.
Podstawy marketingu internetowego to obecnie jedyne szkolenie od Google, po którego ukończeniu możesz przystąpić do egzaminu i uzyskać certyfikat. Każda lekcja oraz moduł w kursie jest zakończony krótkim testem. Po zaliczeniu wszystkich zagadnień możesz przystąpić do końcowego testu, którego ukończenie z pozytywnym wynikiem gwarantuje otrzymanie certyfikatu. Sam egzamin składa się z 40 pytań. W przypadku niepowodzenia możesz przystąpić do niego kolejny raz – Google nie ogranicza liczby prób zdawania.
Po ukończeniu egzaminu na e-mail otrzymasz imienny certyfikat w formacie .pdf. Ponadto uzyskasz do niego dostęp z panelu. Dokument zawiera datę wystawienia, imię, nazwisko właściciela oraz logo Google Internetowe Rewolucje i IAB Europe.
Certyfikat Internetowych Rewolucji stanowi poświadczenie dobrej znajomości najważniejszych zagadnień z zakresu marketingu. Warto go zamieścić w CV albo profilu w serwisie LinkedIn czy Goldenline.