Rozpoczynasz swoją karierę w branży marketingowej i poszukujesz profesjonalnych kursów online z tego zakresu? A może prowadzisz niewielki e-sklep lub biznes w sieci, który chcesz wypromować? Profesjonalne szkolenie Internetowe Rewolucje od Google pomoże ci w wykonaniu zadania.
Czym są Google Internetowe Rewolucje?
Internetowe Rewolucje to platforma edukacyjna zawierająca rozbudowane, bezpłatne kursy od Google. Celem szkoleń jest przybliżenie podstawowych zagadnień z dziedziny marketingu online, jego wykorzystania w biznesie, a także zarządzania marką w sieci. Kursy pozwalają poznać wskazówki pomagające w profesjonalnym przygotowaniu się do rozmowy o pracę, jak również narzędzia, dzięki którym twoja firma może łatwiej osiągnąć sukces.
To polecane rozwiązanie dla wszystkich osób zainteresowanych marketingiem w sieci. Jest dedykowane przede wszystkim początkującym, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w tej branży. Sprawdzi się też w przypadku użytkowników zaawansowanych, którzy chcą uszeregować posiadaną już wiedzę. Szkolenie nadaje się zarówno dla osób indywidualnych, jak i firm. Kurs kończy się możliwością przystąpienia do egzaminu i uzyskania certyfikatu.
Jak zapisać się na kurs Google?
Aby zapisać się na bezpłatne szkolenie z marketingu, należy zalogować się na stronie internetowej https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje. Na początku konieczne jest podanie swojego imienia i nazwiska, czyli danych, które znajdą się na oficjalnym certyfikacie Internetowych Rewolucji. Z platformy można korzystać na komputerach stacjonarnych, laptopach, smartfonach i tabletach. Jest ona dostępna jedynie w wersji online.
Darmowe kursy składają się modułów opracowanych przez wykwalifikowanych specjalistów. Zawierają filmy instruktażowe z transkrypcją (tj. tekstem pisanym), co pozwala na wybór najdogodniejszej formy nauki. Znajdują się w nich ponadto praktyczne ćwiczenia oraz przykłady wykorzystania zdobytej wiedzy. W zależności od rodzaju kursu, szkolenie obejmuje od 1 do 26 modułów.
Dużą zaletą platformy jest możliwość personalizacji, czyli stworzenia planu nauki, dopasowanego do własnych potrzeb. Można wybierać konkretne działy szkoleniowe lub wziąć udział w całym kursie. Tempo nauki można dopasować do indywidualnych możliwości.
Internetowe Rewolucje – szeroka oferta kursów
Platforma Google proponuje aż 28 kursów z różnych dziedzin. W ofercie znajdziesz szkolenia z zakresu marketingu, danych i technologii oraz rozwoju kariery. Są one posegregowane według kategorii, czasu trwania, poziomu trudności oraz dostawcy kursu.
Niektóre szkolenia obejmują jedną część i trwają maksymalnie 1-2 godziny, inne natomiast składają się z większej liczby części, co przekłada się na ich czas trwania. Najdłuższy kurs – Podstawy marketingu internetowego trwa aż 40 godzin. W bazie znajdziesz szkolenia przeznaczone dla początkujących, jak również osób na średnim i wysokim poziomie zaawansowania. Dostępne są kursy od Google, ale także innych profesjonalnych dostawców, m.in. Skillshop, OpenClassrooms, FutureLearn oraz pozostałych partnerów giganta z Mountain View.
Możesz rozpocząć naukę, decydując się na dowolny kurs z listy 28 szkoleń albo wybrać cel nauki. Jeśli chcesz np. nauczyć się tworzenia skutecznych strategii online, dowiedzieć, jak działają strony internetowe lub w jaki sposób rozwinąć i rozreklamować firmę na rynku międzynarodowym, naciśnij przycisk „Rozpocznij naukę” pod konkretnym zagadnieniem, a Google automatycznie przekieruje cię do odpowiedniego kursu marketingu.
W ofercie platformy Google znajdziesz szeroki wybór interesujących, starannie opracowanych kursów, takich jak m.in.:
- Zaprezentuj swoją firmę w internecie,
- Promuj markę dzięki reklamie w sieci,
- Rozszerz działalność na nowe kraje,
- Poznaj potrzeby klientów i ich zachowania w internecie,
- Zapoznaj się z podstawami kodowania,
- Zwiększ bezpieczeństwo swojej firmy w sieci,
- Wystąpienia publiczne,
- Reklama Google Ads w sieci wyszukiwania
oraz wielu innych.
Szukasz profesjonalnych szkoleń z marketingu internetowego?
Kurs Podstawy marketingu internetowego
Szczególnym zainteresowaniem użytkowników cieszy się kurs Podstawy marketingu internetowego. Szkolenie uzyskało akredytację Interactive Advertising Bureau (IAB), czyli renomowanej organizacji zrzeszającej i reprezentującej interesy podmiotów z branży internetowej. Zostało opracowane przez doświadczonych trenerów Google i obejmuje 40 godzin nauki.
Szkolenie składa się z 26 modułów, z których każdy zawiera kilka krótkich tematów:
1. Możliwości w internecie – z części tej dowiesz się, jakie możliwości biznesowe daje świat wirtualny;
2. Twoje pierwsze kroki w drodze do sukcesu online – nauczysz się m.in. w jaki sposób ustalać cele działalności internetowej, jak analizować działalność w sieci oraz dbać o marketing firmy;
3. Zadbaj o swoją obecność w internecie – dzięki temu działowi poznasz różne metody promocji i kluczowe elementy witryny, dowiesz się, co warto robić, a czego unikać podczas tworzenia strony www oraz jak wykonać witrynę przyjazną dla odbiorcy;
4. Utwórz strategię biznesową online – część ta wskazuje zalety strategii internetowej i podpowiada, jak skutecznie budować obecność marki w sieci, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz sprawdzić, kim są klienci internetowi firmy;
5. Pierwsze kroki z wyszukiwarkami – z działu dowiesz się m.in. w jaki sposób działa wyszukiwarka, czym są płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania oraz do czego służy narzędzie Google Search Console;
6. Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej – w części tej omawiane są zagadnienia związane z pozycjonowaniem, w tym np. tematyka doboru właściwych słów kluczowych, znaczenie strategii oraz sposób ustalenia celów SEO;
7. Wykorzystaj potencjał wyszukiwania – dowiesz się, jak wykorzystać inne strony w sieci do promocji własnej, jak ułatwić wyszukiwanie twojej witryny i jakie zmiany wprowadzić w serwisie podczas wchodzenia na międzynarodowe rynki;
8. Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach – nauczysz się, czym jest aukcja SEM, jak dobierać właściwe słowa kluczowe oraz jak tworzyć efektywne reklamy;
9. Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach – rozszerzysz swą wiedzę na temat SEM, dowiesz się m.in. jak maksymalizować potencjał fraz, czym są konwersje oraz jakie są odpowiednie narzędzia do ich śledzenia;
10. Pokaż się lokalnie – dowiesz się, czym są katalogi teleadresowe oraz jak reklamować się na lokalnym rynku;
11. Pomóż osobom z okolicy znaleźć cię w internecie – dzięki temu modułowi nauczysz się, jak dotrzeć do lokalnych klientów przy pomocy urządzeń mobilnych, reklamy oraz pozycjonowania;
12. Pokaż się dzięki mediom społecznościowym – zdobędziesz wiedzę na temat mediów społecznościowych, w tym m.in. dotyczącą wyboru odpowiednich social media, zakładania w nich kont oraz określenia celów w działaniach społecznościowych;
13. Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych – nauczysz się tworzenia długoterminowych planów działania w social media, unikania w nich pułapek, a także poznasz reklamy w serwisach społecznościowych;
14. Odkryj możliwości urządzeń przenośnych – z części tej dowiesz się m.in. w jaki sposób funkcjonują aplikacje na smartfonach;
15. Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych – zyskasz wiedzę na temat kampanii reklamowych, w sieci wyszukiwania i social media oraz odtwarzania filmów na sprzętach mobilnych;
16. Wypróbuj marketing treści – nauczysz się, jak promować treści w internecie, w jaki sposób segmentować odbiorców treści oraz jak analizować wpływ treści na wyniki;
17. Nawiąż kontakt przez e-mail – dowiesz się, jak tworzyć, zarządzać i analizować kampanie mailingowe;
18. Reklama w innych witrynach – część ta zawiera informacje na temat reklam displayowych, w tym różnic pomiędzy nimi a reklamami w sieci wyszukiwania, a także wiedzę z zakresu prawidłowego tworzenia kampanii typu display;
19. Szczegółowe omówienie reklam displayowych – dowiesz się, czym jest retargeting, jak działają sieci reklamowe i w jaki sposób reklamy display pomagają w realizacji celów;
20. Wykorzystaj w pełni możliwości filmów – zdobędziesz informacje na temat m.in. udostępniania i promowania wideo w sieci, tworzenia wartościowych filmów przy ograniczonym budżecie oraz pomiaru skuteczności kampanii wideo;
21. Wypróbuj analitykę – dowiesz się, dlaczego warto i w jaki sposób korzystać z analityki internetowej;
22. Odnieś sukces dzięki analityce – dział ten zawiera wiedzę na temat narzędzi do pomiaru skuteczności SEM i niepłatnych wyników wyszukiwania oraz badania szczegółowych danych analitycznych;
23. Wyciągaj wnioski na podstawie danych – poznasz cykl Deminga, nauczysz się tworzenia statystyk, prezentowania danych oraz wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych;
24. Zbuduj swój sklep internetowy – część ta obejmuje zagadnienia dotyczące handlu elektronicznego, zamówień i płatności realizowanych podczas sprzedaży w sieci;
25. Zwiększ sprzedaż w Internecie – nauczysz się promowania produktów oraz tworzenia witryny przyjaznej klientom;
26. Rozwój międzynarodowy – z działu tego dowiesz się najważniejszych informacji na temat m.in. prawidłowego wyboru rynku zagranicznego, reklamowania się poza Polską, właściwej obsługi klienta i marketingu międzynarodowego.
W ramach kursu zyskujesz dostęp do wielu przydatnych materiałów, jeśli jednak w jakimś temacie czujesz się pewnie, możesz od razu przejść do testu podsumowującego dany dział.
Jak zdobyć certyfikat Internetowych Rewolucji?
Podstawy marketingu internetowego to obecnie jedyne szkolenie od Google, po którego ukończeniu możesz przystąpić do egzaminu i uzyskać certyfikat. Każda lekcja oraz moduł w kursie jest zakończony krótkim testem. Po zaliczeniu wszystkich zagadnień możesz przystąpić do końcowego testu, którego ukończenie z pozytywnym wynikiem gwarantuje otrzymanie certyfikatu. Sam egzamin składa się z 40 pytań. W przypadku niepowodzenia możesz przystąpić do niego kolejny raz – Google nie ogranicza liczby prób zdawania.
Po ukończeniu egzaminu na e-mail otrzymasz imienny certyfikat w formacie .pdf. Ponadto uzyskasz do niego dostęp z panelu. Dokument zawiera datę wystawienia, imię, nazwisko właściciela oraz logo Google Internetowe Rewolucje i IAB Europe.
Certyfikat Internetowych Rewolucji stanowi poświadczenie dobrej znajomości najważniejszych zagadnień z zakresu marketingu. Warto go zamieścić w CV albo profilu w serwisie LinkedIn czy Goldenline.