Display Select Keyword vs standardowe kampanie w Google Display Network

Dorota Kika
Dorota Kika
Archiwum 11.2015
 

Display Select Keyword to „ulepszone” kampanie reklamowe skierowane na Sieć Reklamową Google. Jak na razie nie są dostępne na wszystkich kontach AdWords. Założenie Display Select Keyword jest takie, że reklamy kierowane są bardzo precyzyjnie na użytkowników zainteresowanych naszymi produktami. Reklamy wyświetlane są odpowiednim użytkownikom na podstawi ich intencji zakupowych, przez użycie słów kluczowych oraz przewidywalnych modeli konwersji. W przeciwieństwie do standardowych kampanii kierowanych na GDN, zasięg DSK jest o 90% mniejszy, ale zgodnie z informacją na koncie system skupi się na „tych klientach, w przypadku których szansa na konwersję jest wyższa o 35%”.

dsk

Przeprowadziliśmy test mający na celu porównanie dwóch typów kampanii: skierowanej na sieć reklamową oraz kampanii DSK, czyli kampanii skierowanej na sieć reklamową, ale kierowanej do tych najbardziej wartościowych użytkowników. Oba typy kampanii oparte były o te same słowa kluczowe.

Statystyki AdWords

KampaniaCTRŚr. CPC
Tylko sieć reklamowa0,05%1,23
Tylko sieć reklamowa – DSK0,06%1,4

Jak widać w powyższej tabeli współczynnik klikalności jest zbliżony, zatem nie posłuży nam do wyciągnięcia wniosków.

Statystyki Analytics

KampaniaWspółczynnik odrzuceńStrony / sesja
Tylko sieć reklamowa81%1,39
Tylko sieć reklamowa – DSK65%2,78

Dużo ciekawsze informacje można wyciągnąć przyglądając się jakości ruchu w Google Analytics. Niższy współczynnik odrzuceń miała kampania DSK – 65%. W przypadku „zwykłej” kampanii skierowanej na sieć reklamową Google było to 81%. Dysproporcja jest znaczna.

Drugi parametr jakościowy – strony/sesja, w kampanii DSK również jest wyższy – prawie 3 przeklikane strony w porównaniu z nieco ponad 1 w przypadku kampanii skierowanej na sieć reklamową bez zawężenia do „lepszych” użytkowników.

Najważniejszy jednak jest współczynnik konwersji i informacja, co lepiej przekłada się na pozyskanie klienta. W przypadku kampanii DSK osiągnęliśmy współczynnik konwersji na poziomie 2%, podczas gdy zwykła kampania GDN w badanym okresie nie skonwertowała.

Wniosek? DSK warto przetestować, pierwsze eksperymenty pokazują że istotnie, trafiamy do użytkowników bardziej zaangażowanych.

Dorota Kika
Senior SEM Expert. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Google Analytics. Autorka wielu artykułów dla największych branżowych wydawnictw w Polsce. Na co dzień prowadzi, tworzy i optymalizuje kampanie w Google Ads oraz zajmuje się wdrożeniami Google Tag Manager i analityką internetową. Prywatnie fanka literatury fantasy, która lubi uciec w Bieszczady.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry