CPC, CPM i CPL. Co to takiego?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 12.2013

Jak stworzyć skuteczną reklamę Facebook Ads? Na co zwrócić uwagę, by reklama zadziałała? Te pytania zadaje sobie większość specjalistów od marketingu. Zarówno tych, którzy są dopiero na początku swojej przygody z reklamą Facebook Ads, jak i tych, którzy na tej formie reklamy zjedli zęby, a przy okazji stracili sporo nerwów. Jak to jest z tym Facebook Ads? Na początek przedstawimy kilka podstawowych terminów, które warto znać przed uruchomieniem reklamy na Facebooku.

Istnieje pięć głównych haseł, które powinny stać się swoistą biblią dla każdej firmy reklamującej się na Facebooku. Na początku swojej drogi z reklamą na Facebooku warto zapoznać się z tymi terminami.

  • Wyświetlenie – sytuacja, w której reklama pojawia się na czyimś monitorze (wyświetlenie jest niezależne od tego, czy ktoś zobaczył reklamę, czy nie).
  • CTR (współczynnik kliknięć, click-trough rate) – iloraz kliknięć w wyświetloną reklamę i liczby jej wyświetleń. Jeżeli reklama została wyświetlona 100 razy, a kliknięto w nią 3 razy, wówczas CTR wynosi 3%.
  • CPC (kosz kliknięcia, cost per click) – jeden ze sposobów liczenia kosztów reklamy, płacimy za każde kliknięcie w reklamę. Jeśli CPC wynosi 1 zł, to znaczy, że za każde kliknięcie płacimy 1 zł.
  • CPM (koszt tysiąca wyświetleń, cost per mille) – drugi ze sposobów liczenia kosztów reklamy, płacimy za każde 1000 wyświetleń reklamy. Jeśli CPM wynosi 10 zł, to znaczy, że za każde 1000 wyświetleń zapłacimy 10 zł. Nie oznacza to, że reklama została wyświetlona 1000 osobom, ponieważ jedna reklama może być wyświetlona kilka razy temu samemu użytkownikowi.
  • CPL (koszt polubienia, cost per like) – nie jest to oficjalny przelicznik stosowany przez Facebooka, ale to najbardziej skuteczna forma oceny kampanii. Wskazuje na koszt pozyskania jednego fana.

 

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991