Google Ads dla zielonych (cz. I)

Google Ads dla zielonych (cz. I)

Czym jest
i dlaczego warto zwrócić uwagę na Google Ads?

Reklamy Google Ads (kiedyś Google Adwords) ułatwiają nam dotarcie z naszą ofertą do szerokiego grona klientów. To działania będące częścią marketingu internetowego, które w ramach budżetu na reklamę, pozwolą zwiększyć ruch na stronie, poprawić konwersję czy rozpoznawalność marki. Dzięki naszym artykułom z serii Google Ads dla zielonych poznasz podstawy funkcjonowania kampanii Google, by osiągać jeszcze lepsze cele sprzedażowe.

 

Czym jest i dlaczego warto zwrócić uwagę na Google Ads?

W obecnych czasach posiadanie biznesu, który nie istnieje w Internecie, wiąże się z silnym ograniczeniem jego rozwoju. W pewnych przypadkach jakikolwiek rozwój może zostać nawet zablokowany. Efektywna promocja w świecie online pozwala na dotarcie do wielu potencjalnych klientów, zwiększając dochody, a tym samym szanse na dalsze przetrwanie i rozwój firmy na rynku. Jaki jednak sposób promocji byłby najlepszy? Ostatnimi czasy wciąż nieustanną popularnością cieszy się system reklamowy Google Ads. Czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

 

Co to jest Google Ads?

Google Ads (poprzednio Google AdWords) jest systemem umożliwiającym promowanie usług oraz produktów w wielu miejscach w Internecie. Wyświetlające się linki sponsorowane, mogą przybierać formę tekstową, graficzną lub wideo, a po kliknięciu przez użytkownika przenosić ich do promowanej strony docelowej.

Google Ads daje dostęp reklamowy do najbardziej znanych obszarów w Internecie – wyświetla reklamy w dwóch najbardziej popularnych serwisach na świecie: w wyszukiwarce Google i na portalu YouTube, najbardziej znanej poczcie elektronicznej Gmail i na innych stronach, które należą do programu AdSense, czyli takich, które wynajmują powierzchnie reklamowe na swoich serwisach w ramach reklamy Google Ads (np. Onet, Wirtualna Polska, czy blogi i fora).

 

Reklama Google Ads – najważniejsze pojęcia

Aby przekonać się, jakie zalety dla twojej firmy mogą płynąć z płatnej kampanii i dowiedzieć się, jak ją rozliczać, warto znać kilka podstawowych pojęć:

  • CPC (Cost Per Click) lub PPC (Pay Per Click) – to sposób zapłaty za reklamę online, w którym reklamodawca płaci określoną kwotę za kliknięcie każdego użytkownika w reklamę i przekierowanie go na swoją stronę. Tak naprawdę więc opłacamy liczbę kliknięć, niezależnie od liczby wyświetleń.
  • CPM (Cost Per Mile) – w tym modelu obowiązuje opłata za 1000 wyświetleń reklamy. Najczęściej stosuje się go przy reklamach mających na celu zwiększenie rozpoznawalności twojego sklepu czy marki wśród potencjalnych klientów, dzięki grafikom i materiałom wideo. Opłata więc pobierana jest za to, że pojawi się reklama, nie zaś za reakcję odbiorcy.
  • CPV (Cost Per View) – w tym systemie płatność odbywa się, gdy użytkownik zobaczy reklamę twojego biznesu w formie wideo. Najczęściej model ten wykorzystywany jest dla działań na YouTubie. Obejrzenie może być traktowane jako samo pojawienie się reklamy lub też jako wykonanie danego działania.
  • CTR (Click Through Rate) – to współczynnik klikalności, który daje nam znać, ilu internautów, którzy zobaczyli twoją reklamę, zdecydowali się w nią kliknąć. Wysoka wartość wskazuje na dużą skuteczność reklamy.
  • Konwersja – są to pożądane przez reklamodawce działania, takie jak dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter, wypełnienie formularza itp.

 

Rodzaje kampanii Google Ads w pigułce

Jest kilka typów kampanii Ads, oferowanych przez Google:

  • Kampania w sieci wyszukiwania – reklamy tekstowe wyświetlają się tym, którzy poszukują produktów lub usług, które są oferowane przez twoją stronę.
  • Reklamy w sieci reklamowej Google – reklamy pojawiają się na przestrzeniach sieci partnerskiej Ad Sense, czyli na partnerskich stronach internetowych oraz w aplikacjach.
  • Reklamy wideo – do dyspozycji są różnego formatu reklamy wideo w postaci filmów na YouTubie (przed, po lub w trakcie oglądania filmu), ale także na stronach partnerskich, w grach czy aplikacjach. YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, więc może warto to wykorzystać?
  • Reklamy produktowe – reklamy przedstawiające produkt, zawierające jego zdjęcie, tytuł, nazwę sklepu oraz cenę.
  • Reklamy promujące aplikacje – zarówno aplikacje na iOS, jak i na Androida mogą być promowane w wyszukiwarce Google, na YouTubie oraz w sklepie Google Play.
  • Kampania w Gmailu (Gmail Sponsored Promotion) – wiadomości sponsorowane pojawiające się na górze zakładki „Oferty”.

 

Trzy ważne pytania

Niezależnie od tego, na jaki rodzaj kampanii się zdecydujesz, istnieją trzy punkty, na które powinno się zwrócić szczególną uwagę przed jej stworzeniem.

  1. Jaki jest Twój cel? Chcesz zwiększyć liczbę wizyt w witrynie, rozpoznawalność marki, liczbę telefonów czy zacząć sprzedawać więcej?
  2. Gdzie chcesz się reklamować? W danym kraju, regionie, miejscowości czy globalnie?
  3. Jaka jest Twoja wiadomość dla docelowego użytkownika? Czym go zachęcisz? W jaki sposób spełnisz jego potrzeby? Stwórz przemyślany tekst reklamy, grafikę czy wideo.

 

Ile pieniędzy musisz wydać?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Samo założenie konta jest darmowe. Natomiast przy tworzeniu kampanii samodzielnie decydujesz, ile pieniędzy chcesz zainwestować. Nie zapłacisz więcej, niż wyznaczona przez Ciebie kwota. Pamiętaj jednak, że każda branża rządzi się własnymi stawkami. Zasada jest prosta: im większa konkurencja, tym bardziej musisz walczyć o pierwsze pozycje. Twoją bronią staje się wartość stawki oraz jakość reklamy, czyli jej dopasowanie do potrzeb użytkowników. W każdej chwili możesz wprowadzać zmiany, a także wstrzymywać kampanię. Dodatkowa nie ponosisz kosztów za samo zaprezentowanie reklamy (wyjątek: w sieci reklamowej możesz zdecydować się na opcję CPM, czyli koszt za 1000 wyświetleń). Jedno jest pewne, przy odpowiedniej konfiguracji kampanii i towarzyszącej jej analityce – wiesz, na co przeznaczasz środki na reklamę i nad wszystkim masz większą kontrolę, niż w przypadku reklamy telewizyjnej.

 

Jak skonfigurować kampanię reklamową Google Ads?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads.
  2. Po lewej stronie znajdziesz zakładkę Kampanie.
  3. Wybierz ikonkę plusa, a kolejno przycisk Nowa kampania.
  4. Wybierz jej cel, a następnie cele konwersji i kliknij Dalej. Możesz wybrać kilka celów.
  5. Wybierz typ kampanii.

Dzięki Google Ads zyskujesz możliwość tworzenia zaawansowanych kampanii, które pomogą Ci zaoszczędzić i zarobić. Masz szansę na dotarcie do wcześniej niedostępnych klientów, a za sprawą dużej liczby zbieranych danych spojrzysz na swój biznes w nowy sposób, dostrzegając jego najbardziej atrakcyjne strony.

 

Stworzę kampanię i to wszystko?

Ta wizja byłaby naprawdę piękna, ale niestety nie jest to takie proste. Samo przygotowanie kampanii powinno być bardzo przemyślane pod kątem m.in. celów firmy, posiadanego budżetu czy grupy docelowej. Po jej wystartowaniu bardzo ważne jest, aby obserwować efekty i modyfikować działania w oparciu o pozyskane dane. Dostosowywać treści reklam, kierowania, zasoby finansowe czy stawki. Ciągła optymalizacja efektywności, ale także wydatków jest kluczem do sukcesu. Musisz jednak pamiętać, że system potrzebuje czasu na zebranie odpowiedniej ilości danych.

 

Dlaczego Google Ads jest popularne?

Jest wiele powodów dla których Google Ads wciąż cieszy się dużą popularnością. Poniżej znajdziesz najważniejsze:

  1. Różnorodność kierowania reklam. Do wyboru masz: słowa kluczowe, miejsca docelowe, zainteresowania, cechy demograficzne i geograficzne, aplikacje mobilne, maile czy kanały na YouTube.
  2. Pełna kontrola czasu trwania kampanii. W łatwy sposób możesz dostosować reklamy do Twoich potrzeb, niezależnie od tego, czy Twoja oferta jest sezonowa czy całoroczna. Dostosujesz ją do bardziej gorących okresów i tych mniej popularnych.
  3. Płacisz za efekty, czyli konkretne działania klienta.
  4. Natychmiastowa widoczność reklam.
  5. Reklamy są dostosowane na różne urządzenia – komputery, urządzenia mobilne i telewizory.

 

Dlaczego warto korzystać z kampanii w Google?

Dzięki reklamom w Google Ads możesz docierać do nowych klientów swojej firmy w internecie, pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania i rozwijać swój biznes. Skuteczne reklamy pozwalają na zwiększenie sprzedaży, zoptymalizowanie konwersji i przynoszą natychmiastowe efekty. Co ważne, docierają do osób zainteresowanych naszym produktem lub świadczoną usługa. Możliwe jest monitorowanie ich skuteczności, a co za tym idzie, wdrażanie kolejnych działań, które pozwolą na osiąganie jeszcze lepszych wyników.

 

Prowadzenie kampanii – samodzielnie czy z agencją?

Korzystając z narzędzi Google możesz samodzielnie zarządzać reklamami Google. Jednak musisz liczyć się z tym, że samodzielne prowadzenie kampanii może wiązać się z wieloma błędami, w tym np. z przepalaniem budżetu. Jeśli jednak nie masz czasu na naukę nowego systemu, uważasz, że to zbyt skomplikowane albo potrzebujesz pomocy w stworzeniu odpowiedniej dla Ciebie kampanii, która zarobi od razu bez przepalania budżetu – możesz skorzystać z usług firm takich jak agencje SEM lub SEO. W DevaGroup oferujemy profesjonalną obsługę i szybki zwrot z inwestycji, bez względu na to jakim budżetem reklamowym dysponujesz. Z przyjemnością pomożemy! 🙂

 

Sekcja tło

Poznaj pełną ofertę prowadzenia kampanii Google Ads

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (13 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry