Jak tworzyć skuteczny newsletter?

Jak tworzyć skuteczny newsletter?

Jak tworzyć
skuteczny newsletter?

Mailing często jest pomijany przy tworzeniu strategii marketingowej. Wciąż wiele osób jest zdania, że ta metoda dotarcia do klientów nie cieszy się zbyt dużą skutecznością. Czy jednak takie podejście do sprawy mailingu jest słuszne? Wydaje się, że nie! Wykorzystując w stu procentach potencjał tego kanału komunikacji, tworząc przekaz zgodny z zasadami i dbając o odpowiednią częstotliwość kontaktu z klientami, można sporo zyskać. Zanim zupełnie skreślisz e-mail marketing, zapoznaj się z naszym tekstem! Dowiesz się z niego m.in. newsletter co to jest, w jaki sposób tworzyć przekaz, aby był skuteczny i trafiał do odbiorcy oraz poznasz korzyści, jakie przyniesie Ci regularna komunikacja z klientami!

Co to jest newsletter?

Czasy, w których korespondencja trafiała wyłącznie do stacjonarnych skrzynek pocztowych, powoli zaczynają odchodzić w zapomnienie. Prócz listów (tych prywatnych i służbowych) można było w skrzynce pocztowej znaleźć również różnego rodzaju reklamy. Często były to kolorowe gazetki ze sklepów, zawierające listę promocyjnych artykułów. Zdarzały się też ulotki reklamowe od firm świadczących rozmaite usługi. Obecnie, coraz częściej zdarza się, że takie materiały promocyjne trafiają do skrzynek, ale tych wirtualnych.

Maile wysyłamy i odbieramy każdego dnia. Dla niektórych osób jest to główny kanał komunikacji (oczywiście poza połączeniami telefonicznymi czy komunikatorami mediów społecznościowych). Łatwo więc się domyślić, że potencjał drzemiący w e-mail marketingu jest ogromny – trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać!

Co to newsletter? Jeżeli chodzi o newsletter definicja jest prosta. To nic innego jak sposób budowania więzi z klientem, przy wykorzystaniu poczty elektronicznej. Wiadomości wysyłane do klientów mogą pełnić różnoraką funkcję. Bardzo często będą to materiały promocyjne, jednak e-mail marketing może okazać się również skutecznym narzędziem, przy pomocy którego możesz budować pozytywny wizerunek marki u swoich odbiorców.

newsletter

Co możesz zyskać, wysyłając newsletter?

O korzyściach wynikających z wdrożenia strategii marketingu mailowego można pisać długo. Jednak to, czy osiągniesz postawione przed sobą cele biznesowe, będzie zależało wyłącznie od tego, czy przy tworzeniu przekazu będziesz się trzymać określonych reguł.

Kreujesz wizerunek marki

Newsletter nie musi służyć wyłącznie do promocji określonych produktów czy usług, choć ta jego funkcja jest oczywiście niezmiernie istotna. Nie zapominaj, że kreując odpowiedni przekaz informacyjny, możesz tworzyć pozytywne skojarzenia z marką, a przez to wzmocnisz swój wizerunek w oczach odbiorców i sprawisz, że Twoja firma stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna.

Komunikujesz się z klientami

Wysyłając tylko jedną wiadomość, możesz trafić do szerokiego grona odbiorców. Jak duże będzie to grono? To tylko kwestia tego, ile osób zapisze się na Twój newsletter. Zachowanie płynnego procesu komunikacyjnego z klientami to nieodzowny element skutecznej kampanii promocyjnej. Pamiętaj, że wiadomości możesz wysyłać wyłącznie do tych klientów, którzy uprzednio wyrazili na to zgodę. Jest ona niezbędna do tego, aby przetwarzać dane osobowe, którymi będziesz zarządzać jako administrator.

Rozszerzasz strategię promocyjną

Dla wielu firm podstawą promocji w sieci są kampanie Google Ads, czy pozyskiwanie ruchu w serwisie z organicznych wyników wyszukiwania. Dużym zainteresowaniem cieszą się także media społecznościowe. Jednak po co ograniczać się do utartych schematów, skoro możesz rozszerzyć swoją strategię promocyjną o kolejny kanał komunikacyjny, jakim jest adres e-mail!

Na jakich aspektach trzeba się skupić, tworząc newsletter?

Jak stworzyć newsletter? Jest kilka zasad, których warto przestrzegać, zwłaszcza jeżeli działania związane z e-mail marketingiem mają przynieść zamierzony rezultat. Dobre newslettery, to skuteczne newslettery. Jeżeli Twoje wiadomości pozostaną niezauważone lub zignorowane przez odbiorców, to cała praca, którą włożysz w ich przygotowanie, pójdzie na marne. A wcale tak nie musi być – poniżej znajdziesz kilka porad dotyczących tego, na jakich aspektach warto się skupić przy przygotowywaniu newslettera.

Grupa docelowa – zastanów się, do kogo kierujesz przekaz

Tworzenie newslettera rozpocznij od precyzyjnego określenia grupy docelowej, do której będziesz kierować swój przekaz marketingowy. W zależności od tego, do kogo mają trafić wysyłane maile, będziesz musiał dobrać odpowiedni język czy styl komunikacji, a także formę graficzną. Przemyśl dokładnie preferencje swoich klientów oraz to, jakie są ich potrzeby. Dzięki temu będziesz w stanie zbudować spersonalizowany przekaz, który pozwoli na wzmocnienie więzi z klientami i wykreowanie pozytywnych skojarzeń z Twoją marką.

Jaki ma być cel newslettera?

Cel, jaki ma zostać osiągnięty poprzez regularne wysyłanie maili, to kolejny aspekt, który koniecznie musisz wziąć pod uwagę. Im lepiej zaplanujesz strategię komunikacji z klientami, tym efektywniejsza będzie kampania. Nie jest tak, że możesz przyjąć tylko jeden cel – różne maile mogą być nastawione na osiągnięcie innych rezultatów. Chodzi jednak o to, aby zachować spójny przekaz i w jednym mailu nie przesadzić z natłokiem informacji – wówczas odbiorca mógłby poczuć się nieco przytłoczony, a takiego efektu raczej nie chcesz uzyskać. Na jaki cel możesz postawić? Może to być poprawa wizerunku, zwiększenie sprzedaży czy promocja konkretnego produktu – decyzja należy do Ciebie.

Sekcja tło

Oddaj swoją stronę w ręce ekspertów

Skuteczny newsletter – co musi się w nim znaleźć?

O tym, czy wysyłany newsletter ostatecznie okaże się skuteczny, czy też nie, może zdecydować jeden, z pozoru nieistotny drobiazg. Zadbaj o to, aby przed wysłaniem wiadomości wszystko dopiąć na ostatni (nawet ten najmniejszy) guzik.

Tytuł, który przyciągnie uwagę

W skrzynce mailowej każdego dnia można znaleźć dziesiątki różnych wiadomości. Jeżeli nie chcesz, aby mail od Ciebie został pominięty przez odbiorcę, to wymyśl tytuł, który przyciągnie jego uwagę. Dobrą strategią może okazać się spersonalizowany przekaz – wszak chętniej otwieramy te wiadomości, które są kierowane bezpośrednio do nas.

Przejrzysta grafika i angażująca treść

Zależy Ci na tym, aby maile wysyłane do klientów wzbudzały ich zainteresowanie? Stwórz przejrzysty szablon graficzny – jednak nie przesadzaj z ilością grafik – nie mogą być one ani chaotyczne, ani zbyt natarczywe. Całość uzupełnij angażującą i wartościową treścią. Jeżeli będziesz wysyłać wiadomości bez konkretnego przekazu, to odbiorcy szybko zaczną je ignorować. Z każdego maila musi wypływać jakaś potencjalna korzyść dla klientów.

Wezwanie do działania

Maile wysyłane do klientów mają wywołać u odbiorców określoną reakcję. Jeżeli zależy Ci na tym, aby po przeczytaniu wiadomości, osoby, do których kierowany jest przekaz, odwiedziły Twoją stronę internetową, to musisz je do tego w jakiś sposób zachęcić. Wykorzystaj w tym celu call to action, czyli wezwanie do działania (np. Skorzystaj z rabatu!, Zapoznaj się z promocjami!, Sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy!)

Możliwość rezygnacji

Tworząc newsletter, musisz zadbać o to, aby w każdym mailu wysyłanym do klientów znalazła się możliwość rezygnacji z otrzymywania wiadomości. Musisz klientów informować o takiej możliwości. Jest to wymóg formalny, który koniecznie powinien zostać uwzględniony w procesie kreowania kampanii. Musisz także stworzyć odpowiedni regulamin – każda osoba, która będzie zapisywać się na newsletter, powinna go zaakceptować.

Zaplanuj działania – jak często wysyłać newsletter do klientów?

Spamu nikt nie lubi. Początkowy zachwyt odkryciem, jakim jest e-mail marketing, może spowodować u Ciebie chęć jak najczęstszego kontaktu z klientem. Pamiętaj jednak, że każda relacja ma szansę na rozwój jedynie wówczas, gdy chcą tego obie strony! Najlepiej zastosuj taką strategię częstotliwości wysyłania wiadomości, z jaką Ty byś chciał się spotkać jako klient. Postaw się w sytuacji odbiorcy, a wyczucie co do częstotliwości kontaktu pojawi się w sposób naturalny. Z drugiej strony – kontakt musi być regularny. Jeżeli będziesz wysyłać wiadomości do klientów dwa razy w ciągu roku (np. życzenia z okazji świąt), to może się to okazać zdecydowanie za mało, aby zbudować wartościową i długotrwałą więź.

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry