Inny wymiar reklamy – zobacz możliwości Spotify

Inny wymiar reklamy – zobacz możliwości Spotify

Inny wymiar reklamy
- zobacz możliwośći Spotify

Spotify to popularny serwis streamujący muzykę przeróżnych gatunków oraz wykonawców, który jest doskonałą alternatywą tradycyjnego radia. Jest to nie lada gratka dla melomanów oraz ludzi uzależnionych od szukania nowych wykonawców swojego ulubionego gatunku muzycznego. Serwis korzysta z własnych algorytmów przy doborze muzyki dla ciebie, ludzi na twojej prywatce oraz podsuwa Ci propozycje wykonawców bądź piosenek zależnie od tego na jaki gatunek masz w danym momencie ochotę. W Spotify można również tworzyć i udostępniać własne playlisty. Możliwości użytkowania programu jest naprawdę sporo. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie a reklama na Spotify wydaje się być coraz bardziej interesującą formą do promocji biznesów i dotarcia do Twoich potencjalnych klientów.
Jak pokazuje raport MIDiA za drugi kwartał 2021 r. Spotify z ponad 381 mln użytkowników nadal przoduje w stawce serwisów streamingowych. Liczba subskrybentów Spotify Premium, czyli płatnej wersji, w której dostępna jest lepsza jakość muzyki, więcej opcji oraz brak reklam wynosi już 160 milionów. Liczby te pokazują, że baza używających Spotify osób jest ogromna. Mało tego, systematycznie się ona powiększa, a co za tym idzie rosną możliwości, dla reklamodawców oferowane przez aplikację! Warto więc sprawdzić skuteczność spotify ads w swojej firmie i sprawdzić, czy właśnie nie odkryliśmy doskonałej drogi do swoich odbiorców!

Formaty reklam na Spotify Ads

Spotify pozwala docierać do swoich użytkowników zarówno przez reklamy dźwiękowe, jak i wizualne – czyli banery i reklamy wideo. Obydwa te typy mogą być nadawane poprzez telefon, komputer, tablet, konsole Xbox i Playstation oraz nawet samochód! Reklamy możemy realizować za pomocą technologii programmatic, gdzie trzeba mieć założone konto na któreś z czołowych platform do dzierżawienia przestrzeni reklamowej w Internecie oraz bezpośrednio u dostawcy. Pośród reklam na Spotify możemy znaleźć reklamy audio, wideo i display:
  • Reklamy audio (Audio Everywhere) – to najpopularniejszy format na tym serwisie. Jest on dostępny na wszystkich urządzeniach przewidzianych do promocji przez producenta aplikacji. Zdecydowanie format audio na Spotify oddziałuje na użytkownika najbardziej, gdyż wpływa na nasze dwa zmysły czyli wykorzystuje nagranie dźwiękowe jak i udostępnia obszar graficzny, w który można kliknąć. Co za tym idzie kampanie audio mogą okazać się niezwykle skuteczne dla naszego biznesu. Reklama jest dostępna zarówno na desktopie, jak i w wersji mobilnej. Rozliczana jest w modelu CPM, płacimy więc za dotarcie do 1000 użytkowników.
Grafika wyświetlana podczas odtwarzania dźwięku, rozmiar 640 x 640 px, źródło: ads.spotify.com
  • Reklamy wideo – w tym przypadku również występuje synergia dwóch zmysłów. Reklama na Spotify dostępna w tym formacie dzieli się na sesje sponsorowane (Sponsored Session) oraz Video Takeover. W przypadku sesji sponsorowanych użytkownik po całkowitej interakcji z reklamą może przez 30 minut odsłuchiwać muzykę, po czym następuje przerywnik wideo. To cykl, w którym użytkownik wysłuchuje utwór po utworze, a następnie ma do czynienia z krótką reklamą. W tym modelu płacimy za pełne odtworzenia spotów promocyjnych.
  • Video Takeover – to format, w którym użytkownikowi wyświetlana jest pełnoekranowa reklama wideo, jednak tylko wtedy, gdy użytkownik jest aktywny (zmienia utwory, uruchamia aplikację etc.) a apka widoczna. W reklamie tego typu możemy wykorzystać maksymalnie 30-sekundowy spot oraz dodatkowo (w wersji desktopowej) baner z CTA, który wyświetli się w aplikacji. Z racji faktu, że Video Takeover nie możemy pominąć jest ona jedną ze skuteczniejszych z wymienionych. Video Takeover jest dostępne zarówno na desktopie, jak i na mobile. Kampanie z wykorzystaniem Video Takeover są rozliczane w modelu płatności za całość obejrzenia.

Kampanie reklamowe „Custom Experiences”

W ramach niestandardowych formatów wyświetlania wykorzystywane są wspomniane już wcześniej reklamy banerowe – displayowe oraz opcja sposnorowanej playlisty. Omawianie zacznijmy od tej drugiej:

  • Sponsorowana playlista – reklama taka polega na sponsorowaniu playlist dla odbiorców, do których chcielibyśmy dotrzeć, czyli naszych potencjalnych klientów. Taka forma jest ciekawa z tego względu, że wywołuje u użytkownika pozytywne emocje. Np. mając sklep z suplementami możemy zasponsorować listę z energicznymi piosenkami typowymi dla tych, które często można usłyszeć na siłowni. W kreacjach możemy tutaj korzystać z logo oraz reklam w postaci audio lub wideo. Więcej informacji o tym typie reklamy znajdziecie tutaj.

Reklamy graficzne (displayowe) – znany i bardzo popularny format reklam nie mógł oczywiście ominąć Spotify. Dostępne są różne formaty grafik, które można utworzyć na potrzeby naszej kampanii:

  • Reklamy typu Overlay – wyświetlają się użytkownikom tuż po otwarciu aplikacji zarówno na komórce, jak i na ekranie komputera. Dla reklamy możemy zaprojektować baner z CTA, które będzie kierować użytkownika na stronę, do aplikacji, na blog, czy gdziekolwiek online zapragniemy. Overlay’a nie pominiemy, a dodatkowo reklama wymusza na użytkowniku działanie w postaci zamknięcia baneru, bądź kliknięcia w CTA (użytkownik klika, bądź czeka 30 sekund na zniknięcie komunikatu reklamowego). Więcej o tym typie reklam, tutaj.
  • Homepage Takeover – to specyficzny rodzaj kampanii, w której wykupujemy miejsce na stronie głównej w aplikacji Spotify, gdzie umieszczamy duży baner reklamowy (tło – 1200 x 270 px, obszar interaktywny – 800 x 235 px). Reklama wyświetla się tam aż 24 godziny. Format ten dostępny jest tylko na komputerze. Więcej informacji o nim znajdziecie tutaj.
  • Leaderboard – format dostępny jedynie na dekstopie, w praktyce jest to mały baner (728 x 90 px), widoczny u dołu ekranu, który wyświetla się nam przez 30 sekund. Reklama nie jest opatrzona żadnym dźwiękiem, a więc ujrzymy ją tylko na włączonej aplikacji (nie będzie działać w tle).
Reklama typu Homepage Takeover, wymiary banneru to 1200 x 270 px, źródło grafiki: ads.spotify.com

Podcast z reklamami

Reklamy w podcastach to osobna kategoria, po którą warto sięgnąć, tworząc kampanie reklamowe. Spytacie, czy warto. Odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca, ponieważ, jak pokazują statystyki, skuteczność tego typu reklam sięga nawet 80 proc. W tym odsetku mieszczą się wszystkie osoby reagujące na reklamę. Co ważne reklama podcastowa to maksymalnie 30-sekundowe nagranie audio, które użytkownik platformy usłyszy przed bądź w trakcie odsłuchiwanego podcastu. Tutaj idealnie sprawdzi się skorzystanie z usług lektora.

Te 30 sekund warto wykorzystać, zwłaszcza, jeśli nasza marka jest związana z zagadnieniami takimi jak: kultura, tematy społeczne, styl życia, zdrowie, edukacja, czy rozrywka.

 

Sekcja tło

Poznaj nasz marketingowy podcast!

 

Kampania na Spotify – do kogo ją kierować?

Można powiedzieć, że muzyka łączy pokolenia. To stwierdzenie najlepiej sprawdza się właśnie w przypadku użytkowników Spotify i ich modelu reklamy. Inaczej niż w przypadku typowych dla Millenialsów aplikacji Spotify używa coraz większe grono osób bardziej dojrzałych oraz wiek rozkłada się równomierniej niż w przypadku innych serwisów. Niemniej jednak młodzi ludzie nadal pozostają w większości.
Wartym wspomnienia jest na pewno bardzo efektywny sposób kierowania reklam. Poza standardowym kierowaniem demograficznym takim jak: wiek, płeć, język i kierowaniem geograficznym możemy pozyskiwać odbiorców przez kierowanie na kontekst, gatunek muzyki oraz działania wykonywane w obrębie serwisu. Daje to kompletny profil użytkowników stworzony przez Spotify, z których możesz korzystać do woli przy tworzeniu reklam. Producent wyłonił przykładowe grupy takie jak np:
  • Millenialsi (nie mogło się obyć bez naszej ulubionej grupy docelowej)
  • The early adopters (w skrócie to pasjonaci sprzętu, którzy są zawsze o krok przed resztą)
  • Matki (taki target też da się wyznaczyć!)
Oczywiście sposobów kierowania jest dużo, dużo więcej i jeśli ktoś posiada jasno sprecyzowany cel marketingowy to na pewno uda się mu dotrzeć do odpowiedniej grupy celowej i pokazać jej swój produkt czy usługę. Segmentowanie poprzez gatunki muzyczne czy dany nastrój (jest taka możliwość wyboru muzyki jednak jest ich sporo więcej) daje nam możliwość, której nie da nam Google czy Facebook, mianowicie mamy niejako wgląd w psychikę użytkownika i przez to otwierają się nam zupełnie nowe obszary targetowania naszych reklam. Odpowiednio oprowadzona kampania może podarować nam dużo więcej niż tylko sprzedaż.
Sekcja tło

Poznaj naszą ofertę reklamą Google Ads!

To były tylko proste przykłady zastosowań i możliwości, jakie daje reklama na Spotify. Pamiętaj, że jest to jedna z wielu możliwości reklamy w internecie — jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak tworzyć skuteczne strategie marketingowe z wykorzystaniem najkorzystniejszych kanałów dotarcia do odbiorców, skontaktuj się z nami!
Tekst zaktualizowany, pierwotna wersja została opublikowana na naszym blogu w czerwcu 2018 r. 

 

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (18 głosów, średnia: 4,94 / 5)
Loading...
Przewiń do góry