Reklama na Spotify

Wojciech Wojtyła
Wojciech Wojtyła
Archiwum 06.2018

Inny wymiar reklamy


Zobacz możliwośći Spotify

Czym jest Spotify?

Spotify to popularny serwis streamujący muzykę przeróżnych gatunków oraz wykonawców. Jest to nie lada gratka dla melomanów oraz ludzi uzależnionych od szukania nowych wykonawców swojego ulubionego gatunku muzycznego. Serwis korzysta z własnych algorytmów przy doborze muzyki dla ciebie, ludzi na twojej prywatce oraz podsuwa Ci propozycje wykonawców bądź piosenek zależnie od tego na jaki gatunek masz w danym momencie ochotę. W Spotify można również tworzyć i udostępniać własne playlisty. Możliwości użytkowania programu jest naprawdę sporo. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie a reklama na Spotify wydaje się być coraz bardziej interesującą formą do promocji.

W 2017 roku ilość aktywnych użytkowników wyniosła 159 milionów[1] i wg, trendu liczba ta będzie stale rosnąć. Liczba użytkowników Premium czyli płatnej wersji, w której dostępna jest lepsza jakość muzyki, więcej opcji oraz brak reklam wynosi 70 milionów[2]. Po krótkiej kalkulacji można wywnioskować, że liczba użytkowników do, których można kierować swoje reklamy wynosi blisko 90 milionów!

 

Rodzaje reklam na Spotify

Spotify pozwala docierać do swoich użytkowników zarówno przez reklamy dźwiękowe jak i wizualne czyli banery i reklamy wideo. Obydwa te typy mogą być nadawane poprzez telefon, komputer, tablet, konsole Xbox i Playstation oraz nawet samochód! Reklamy możemy kupować za pomocą technologii programmatic gdzie trzeba mieć założone konto na któreś z czołowych platform do dzierżawienia przestrzeni reklamowej w internecie oraz bezpośrednio u dostawcy. Pośród reklam na Spotify możemy znaleźć:

  • Reklamy audio – to najpopularniejszy format na tym serwisie. Jest on dostępny na wszystkich urządzeniach przewidzianych do promocji przez producenta aplikacji. Zdecydowanie format ten oddziałuje na użytkownika najbardziej, gdyż wpływa na nasze dwa zmysły czyli wykorzystuje ona nagranie dźwiękowe jak i udostępnia obszar graficzny, w który można kliknąć.

 

Wyświetlana grafika podczas odtwarzania dźwięku

Przykładowa reklama na spotify

[3]

 

 

  • Reklamy wideo – w tym przypadku również występuje synergia dwóch zmysłów. Reklama na Spotify dostępna w tym formacie dzieli się na sesje sponsorowane, gdzie użytkownik po całkowitej interacji z reklamą otrzymuje możliwość 30 minutowego słuchania muzyki bez reklam oraz przerywnik video pomiędzy przesłuchiwanymi piosenkami.

 

Reklama video dla mobile

Przykładowa reklama na spotify

[4]

 

Reklama video dla komputerów

Przykładowa reklama na spotify

[5]

 

Sesje sponsorowane

Przykładowa reklama na spotify

[6]

 

  • Reklamy graficzne – znany i bardzo popularny format reklam nie mógł oczywiście ominąć Spotify. Dostępne są różne formaty grafik: pełnoekranowa zakrywająca panel, duży baner na stronie głównej, mały baner widoczny przez cały czas na naszym ekranie sterowania.

 

Mały baner

Przykładowa reklama na spotify

[7]

 

  • A uwagę zasługuje również zupełnie inny rodzaj reklamy czyli sponsorowana playlista. Reklama taka polega na sponsorowaniu playlist dla odbiorców, do których chcielibyśmy dotrzeć. Taka forma jest ciekawa z tego względu, że wywołuje u użytkownika pozytywne emocje. Np. Mając sklep z suplementami możemy zasponsorować listę z energicznymi piosenkami typowymi dla tych, które często można usłyszeć na siłowni.

 

Do kogo kierowana jest reklama na Spotify?

Można powiedzieć, że muzyka łączy pokolenia. To stwierdzenie najlepiej sprawdza się właśnie w Spotify. Inaczej niż w przypadku typowych dla Millenialsów aplikacji Spotify używa coraz większe grono osób bardziej dojrzałych oraz wiek rozkłada się równomierniej niż w przypadku innych serwisów.[8] Niemniej jednak młodzi ludzie nadal pozostają w większości.

Wartym wspomnienia jest na pewno sposób kierowania reklam. Poza standardowym kierowaniem demograficznym takim jak: wiek, płeć, język i kierowaniem geograficznym możemy pozyskiwać odbiorców przez kierowanie na kontekst, gatunek muzyki oraz działania wykonywane w obrębie serwisu. Daje to kompletny profil użytkowników stworzony przez Spotify. Producent wyłonił przykładowe grupy takie jak np:[9]

  • Millenialsi (nie mogło się obyć bez naszej ulubionej grupy docelowej)
  • The early adopters (w skrócie to pasjonaci sprzętu, którzy są zawsze o krok przed resztą)
  • Matki (taki target też da się wyznaczyć!)

 

Oczywiście sposobów kierowania jest dużo, dużo więcej i jeśli ktoś posiada jasno sprecyzowany cel to na pewno uda się mu dotrzeć do odpowiedniej grupy celowej i pokazać jej swój produkt czy usługę. Segmentowanie poprzez gatunki muzyczne czy dany nastrój (jest taka możliwość wyboru muzyki jednak jest ich sporo więcej) daje nam możliwość, której nie da nam Google czy Facebook, mianowicie mamy niejako wgląd w psychikę użytkownika i przez to otwierają się nam zupełnie nowe obszary targetowania naszych reklam. Odpowiednio oprowadzona kampania może podarować nam dużo więcej niż tylko sprzedaż.

 

To były tylko proste przykłady zastosowań i możliwości jakie daje reklama na Spotify. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub wiesz, że reklama na Spotify mogłaby być skuteczna w twojej firmie to skontaktuj się z nami już teraz!

 

 

 

[1] Źródło: https://www.statista.com/statistics/367739/spotify-global-mau/

[2] Źródło: https://www.statista.com/statistics/244995/number-of-paying-spotify-subscribers/

[3]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/

[4]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/

[5]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/

[6]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/

[7]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/

[8]Źródło: https://www.statista.com/statistics/475821/spotify-users-age-usa/

[9] Źródło: https://spotifyforbrands.com/en-US/audiences/

Wojciech Wojtyła
Senior SEM Specjalist.Certyfikowany specjalista AdWords, mocno związany z branżą marketingu internetowego od 2016 roku. Na chwilę obecną uważam rodzaj reklamy internetowej za najlepszy z możliwych dlatego w swoich postach staram nieco przybliżyć ten świat oraz ciekawe i przydatne informacje dla ciebie tak abyś mógł rozwjiać swój biznes czy dowiedzieć się czegoś ciekawego lub przydatnego.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991