Spotify to popularny serwis streamujący muzykę przeróżnych gatunków oraz wykonawców. Jest to nie lada gratka dla melomanów oraz ludzi uzależnionych od szukania nowych wykonawców swojego ulubionego gatunku muzycznego. Serwis korzysta z własnych algorytmów przy doborze muzyki dla ciebie, ludzi na twojej prywatce oraz podsuwa Ci propozycje wykonawców bądź piosenek zależnie od tego na jaki gatunek masz w danym momencie ochotę. W Spotify można również tworzyć i udostępniać własne playlisty. Możliwości użytkowania programu jest naprawdę sporo. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie a reklama na Spotify wydaje się być coraz bardziej interesującą formą do promocji.
W 2017 roku ilość aktywnych użytkowników wyniosła 159 milionów[1] i wg, trendu liczba ta będzie stale rosnąć. Liczba użytkowników Premium czyli płatnej wersji, w której dostępna jest lepsza jakość muzyki, więcej opcji oraz brak reklam wynosi 70 milionów[2]. Po krótkiej kalkulacji można wywnioskować, że liczba użytkowników do, których można kierować swoje reklamy wynosi blisko 90 milionów!
Spotify pozwala docierać do swoich użytkowników zarówno przez reklamy dźwiękowe jak i wizualne czyli banery i reklamy wideo. Obydwa te typy mogą być nadawane poprzez telefon, komputer, tablet, konsole Xbox i Playstation oraz nawet samochód! Reklamy możemy kupować za pomocą technologii programmatic gdzie trzeba mieć założone konto na któreś z czołowych platform do dzierżawienia przestrzeni reklamowej w internecie oraz bezpośrednio u dostawcy. Pośród reklam na Spotify możemy znaleźć:
Wyświetlana grafika podczas odtwarzania dźwięku
Reklama video dla mobile
Reklama video dla komputerów
Sesje sponsorowane
Mały baner
Można powiedzieć, że muzyka łączy pokolenia. To stwierdzenie najlepiej sprawdza się właśnie w Spotify. Inaczej niż w przypadku typowych dla Millenialsów aplikacji Spotify używa coraz większe grono osób bardziej dojrzałych oraz wiek rozkłada się równomierniej niż w przypadku innych serwisów.[8] Niemniej jednak młodzi ludzie nadal pozostają w większości.
Wartym wspomnienia jest na pewno sposób kierowania reklam. Poza standardowym kierowaniem demograficznym takim jak: wiek, płeć, język i kierowaniem geograficznym możemy pozyskiwać odbiorców przez kierowanie na kontekst, gatunek muzyki oraz działania wykonywane w obrębie serwisu. Daje to kompletny profil użytkowników stworzony przez Spotify. Producent wyłonił przykładowe grupy takie jak np:[9]
Oczywiście sposobów kierowania jest dużo, dużo więcej i jeśli ktoś posiada jasno sprecyzowany cel to na pewno uda się mu dotrzeć do odpowiedniej grupy celowej i pokazać jej swój produkt czy usługę. Segmentowanie poprzez gatunki muzyczne czy dany nastrój (jest taka możliwość wyboru muzyki jednak jest ich sporo więcej) daje nam możliwość, której nie da nam Google czy Facebook, mianowicie mamy niejako wgląd w psychikę użytkownika i przez to otwierają się nam zupełnie nowe obszary targetowania naszych reklam. Odpowiednio oprowadzona kampania może podarować nam dużo więcej niż tylko sprzedaż.
To były tylko proste przykłady zastosowań i możliwości jakie daje reklama na Spotify. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub wiesz, że reklama na Spotify mogłaby być skuteczna w twojej firmie to skontaktuj się z nami już teraz!
[1] Źródło: https://www.statista.com/statistics/367739/spotify-global-mau/
[2] Źródło: https://www.statista.com/statistics/244995/number-of-paying-spotify-subscribers/
[3]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/
[4]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/
[5]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/
[6]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/
[7]Źródło: http://hackingrevenue.com/revenue/how-spotify-make-money/
[8]Źródło: https://www.statista.com/statistics/475821/spotify-users-age-usa/
[9] Źródło: https://spotifyforbrands.com/en-US/audiences/