Reklamy TrueView for shopping zastąpione kampanią wideo zachęcającą do działania na Youtube

Reklamy TrueView for shopping zastąpione kampanią wideo zachęcającą do działania na Youtube

Reklamy TrueView for shopping zastąpione
kampanią wideo zachęcającą do działania

Czym jest trueview?

Reklamy TrueView for shopping w pierwszej połowie 2022 roku zostały zastąpione przez kampanie wideo zachęcające do działania. W założeniu zmiana ta ma być korzystna dla twórców, którzy przy atrakcyjnym koszcie mogą poprawić konwersję. Co to jest reklama wideo zachęcające do działania i czym różni się od stosowanego wcześniej TrueView?

 

Co to są reklamy zachęcające do działania na YouTube?

Zacznijmy od tego, czym są reklamy zachęcające do działania. Zgodnie z nazewnictwem, w prosty sposób mają zachęcić użytkowników do działania poprzez zwiększenie konwersji na YouTube i nie tylko, bo również poza samą platformą.

Oprócz wspomnianej, głównej zalecie nowego sposobu wyświetlania reklam, zmiana ma na celu również zwiększenie skuteczności samej kampanii. Połączenie różnych zasobów ma zapewnić wzrost skuteczności reklam dzięki temu, że mogą dotrzeć do nowych klientów.

Filmy zachęcające do działania korzystają z formatów In-Stream oraz In-Feed. Pierwszy rodzaj to ten, który da się pominąć, a drugi to rodzaj reklamy, wyświetlającej się na stronie głównej YouTube. Reklamodawcy mogą dodawać różne komponenty lub korzystać z opcji kreacji, co pozwala zmienić wygląd lub sposób działania danej reklamy.

 

Video action campaign, czyli dawne TrueView for shopping. Nowy format reklamy

Od kwietnia 2022 roku wszystkie reklamy TrueView zostały przekształcone w kampanie wideo zachęcające do działania. W okresie przejściowym możliwe było tworzenie nowych oraz kopiowanie dotychczasowych formatów TrueView w celu wykorzystywania ich jako video action campaign.

A jakie są główne różnice pomiędzy TrueView a wideo zachęcającym do działania? Stary format umożliwiał jedynie korzystanie z reklam In-Stream oraz grup reklam standardowych. Nowa funkcja oferuje zarówno In-Stream, jak i In-Feed, a ponadto da się korzystać z grup reklam elastycznych.

Kampanie wideo zachęcające do działania wyświetlane są w większej liczbie miejsc. Inaczej było w przypadku TrueView, które ograniczyły się tylko do strony z odtwarzaczem filmu. Zmiana umożliwiła też zwiększenie zasobów reklamy, dzięki możliwości dodawania dłuższego nagłówka i tekstu reklamowego.

 

wayfair-online

 

Brad Hall Gif v2 (1)

Jak zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych wideo zachęcających do działania?

Przede wszystkim śledź statystyki w Google Ads, by odpowiednio optymalizować materiały wideo pod kątem reklam. Ustaw budżet, biorąc pod uwagę stawkę docelowego CPA, a jeśli nie wiesz, jaka powinna być, wykorzystaj wskazówki w interfejsie. Dodaj różne kreacje dla jednej lub grupy reklam, by wyświetlały one więcej wariantów.

Zapoznaj się z pełną ścieżką konwersji, co pomoże Ci w pełni wykorzystać możliwości nowego formatu. Ważne są nie tylko konwersje po wyświetleniu (VTC), ale także te po wyświetleniu angażującym (EVC) i po kliknięciach (CTC). Zaś dzięki wskaźnikowi CTR określisz współczynnik klikalności.

Jeśli wyniki nie są zadowalające, możesz poprawić współczynnik obejrzeń (VTR) poprzez poprawienie jakości kreacji czy optymalizację długości filmu. Popraw tekst, który wzywa do działania, by lepiej wypadł CTR. Z kolei niski CVR albo wysoki współczynnik odrzuceń mogą być spowodowane niską jakością stron docelowych.

Musisz pamiętać, że oczekiwanych wyników nie uzyskasz od razu. Jeśli dokonasz zmian w istniejącej kampanii lub stworzysz nową, warto poczekać do dwóch tygodni, by móc ocenić, jak sprawdza się ona w boju. Dopiero po tym czasie wprowadzaj ewentualne optymalizacje.

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w październiku 2015 roku. 

Sekcja tło

Reklama na YouTube od A do Z

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry