Na naszym blogu znajdziesz już artykuły, w których przedstawiliśmy Ci, jak łatwo tworzyć różne typy kampanii – zakupową, w sieci wyszukiwania czy w sieci reklamowej Google (link). Tym razem zajmiemy się tematem uruchomienia kampanii reklamowych wideo w Google Ads. Omówimy dostępne reklamy na YouTube (True View In-Stream, Discovery, Outstream, Bumpery czy Masthead), a także narzędzie – Planer Zasięgu, który przyda Ci się podczas planowania nowych działań reklamowych..
Planer zasięgu Google Ads
Przed przejściem do konfiguracji nowych reklam wideo możesz skorzystać z planera zasięgu Google Ads. Jest to narzędzie, które znajdziesz w panelu Google Ads. Dzięki niemu możesz zaplanować swoją kampanię na podstawie zasięgu. Ważne! Narzędzie służy jedynie do prognozowania zasięgu oraz wyników jakie możesz osiągnąć. Musisz jednak pamiętać, że realne wyniki jakie osiągnie skonfigurowana przez Ciebie kampania mogą się różnić. Wpływ na nie ma wiele czynników w tym: ustawienia kampanii czy same reklamy. Pamiętaj przy tworzeniu filmików reklamowych, żeby były one trafne i spełniały najlepsze praktyki dotyczące tworzenia reklam wideo.
Sprawdziłeś już prognozy dla Twoich nowych reklam wideo? Najwyższy czas przejść do konfiguracji kampanii na koncie.
Tworzenie kampanii wideo
Z poprzednich naszych wpisów już wiesz, że do utworzenia kampanii reklamowej (w tym kampanii wideo), niezbędne jest posiadanie darmowego konta Google Ads. Dodatkowo, aby utworzyć kampanię wideo, będziesz potrzebować filmu w YouTube. Ważne! Film, który wykorzystasz jako reklamę, nie może być prywatny. Filmiki reklamowe, które chcesz użyć w kampaniach wideo powinny być oznaczone na kanale YouTube jako publiczne lub niepubliczne.
Gdy wszystko już mamy, możemy przystąpić do tworzenia naszej kampanii wideo. W tym celu na koncie Google Ads należy przystąpić do stworzenia kampanii (o odpowiednim podtypie) i wyboru jej ustawień:
- Nazwa kampanii
- Budżet – wybierz Dzienny (średnia kwota, jaką chcesz wydawać dziennie) lub Kampania (łączny budżet, jaki chcesz wydać przez czas trwania kampanii).
- Strategia ustalania stawek – wybierz odpowiednią strategię ustalania stawek dla swojej kampanii.
- Sieci – wybierz, gdzie Twoja kampania ma być wyświetlana. Możesz wybrać: Wyniki wyszukiwania YouTube, Filmy w YouTube, Sieć partnerów wideo w sieci reklamowej.
- Kierowanie – czyli określenie, którym użytkownikom będziemy wyświetlać nasze reklamy.
Następnie należy utworzyć nową grupę reklam i utworzyć reklamę, wybierając odpowiedni format Twojej reklamy.
Zainteresowała Cię oferta YouTube?
Formaty reklam wideo
- Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia – wyświetlają się przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich. Po pięciu sekundach odtwarzania tego typu reklamy widz może ją pominąć.
- Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – umożliwiają docieranie do użytkowników z pełnym przekazem wideo i trwają nie dłużej niż 15 sekund.
- Reklamy wideo Discovery – wyświetlają się tylko w YouTube i docierają do użytkowników w miejscach, w których przeglądają oni treści. Wygląd reklamy zależy od rozmiarów i formatów reklam obsługiwanych przez wydawcę treści. Gdy użytkownik kliknie miniaturę reklamy, zostanie ona wyświetlona na stronie odtwarzania filmu lub na stronie kanału w YouTube.
- Reklamy Out-Stream – wyświetlają się w witrynach partnerów. Te reklamy są dostępne tylko na urządzeniach mobilnych i tabletach. Są zaprojektowane tak, by ułatwić użytkownikom odtwarzanie filmów za pomocą kliknięcia.
- Bumpery reklamowe – to krótki format reklamy wideo, które trwają maksymalnie sześć sekund, a użytkownik nie może ich pominąć. Bumpery wyświetlane są przed filmem wideo.
- Reklamy w banerze masthead – wyświetlane są na górze głównej strony YouTube. Reklamy w banerze masthead można zarezerwować tylko u przedstawiciela handlowego Google. Reklamy wyświetlają się użytkownikom na wszystkich urządzeniach – komputerach, tabletach, smartfonach oraz telewizorach.
Reklama wideo
Jak już wcześniej zostało wspomniane, film wykorzystany jako reklama wideo, musi być w YouTube. Aby go użyć, odszukaj przesłany przez siebie film lub wpisz adres URL filmu w YouTube. Gdy film jest już dodany, w konfiguracji są jeszcze wymagane następujące informacje:
- końcowy adres URL – czyli adres URL strony docelowej, na którą mają trafiać użytkownicy po kliknięciu Twojej reklamy,
- wezwanie do działania – powinno być atrakcyjne i kierować użytkowników na stronę podaną w końcowym adresie URL,
- nagłówek – który będzie wyświetlany jako główny tekst promujący Twoje produkty lub usługi,
- baner towarzyszący – obraz przesłany lub obraz, który będzie automatycznie generowany na podstawie filmów z Twojego kanału w YouTube. Banery towarzyszące są wyświetlane tylko na komputerach.
Kierowanie reklam
Ze swoimi reklamami możesz docierać do użytkowników korzystając z dwóch metod kierowania: kierowanie na odbiorców i kierowanie na tematy.
Metody kierowania na odbiorców pozwalają określić, do kogo chcesz dotrzeć i obejmują one:
- Grupy demograficzne – pozwala wybrać wiek, płeć lub status rodzicielski, do których chcesz skierować swoją reklamę.
- Szczegółowe dane demograficzne – będziesz mógł dotrzeć do szerokich grup odbiorców o wspólnych cechach np. studenci lub młodzi rodzice.
- Zainteresowania – możesz wybrać odpowiednią kategorię odbiorców, aby docierać do użytkowników zainteresowanych określoną tematyką.
- Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach – pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy wykazali wyraźne zainteresowanie odpowiednimi tematami.
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach – korzystając z tego ustawienia, możesz tworzyć listy odbiorców lepiej dopasowanych do marki niż szerokie grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach, przypominające raczej grupy odbiorców reklam telewizyjnych. Zamiast docierać na przykład do ogólnej grupy kibiców sportowych producent obuwia do biegania może docierać tylko do zagorzałych miłośników maratonów.
- Zdarzenia z życia – ten typ kierowania pozwoli Ci wyświetlić reklamę takim osobom, w życiu których niedawno miało miejsce lub dopiero nastąpi ważne wydarzenie, takie jak np. ślub, przeprowadzka, czy ukończenie studiów.
- Odbiorcy na rynku – dzięki zaawansowanemu algorytmowi, który analizuje zachowania i intencje zakupowe oraz potrafi rozróżnić użytkowników, dzieląc ich na dokonujących akcji i tych, którzy jedynie wyszukują informacji, będziesz mógł dotrzeć z reklamą we właściwym momencie podczas gdy będą aktywnie szukać produktów lub usług, które oferujesz.
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – ta metoda kierowania pozwala na wyświetlenie reklamy tym użytkownikom, którzy szukając produktów wykazali zainteresowanie tym, co oferujesz.
- Remarketing wideo – pozwala na dotarcie do użytkowników na podstawie ich wcześniejszych interakcji z Twoimi reklamami lub kanałem YouTube, albo jeśli odwiedziły Twoją witrynę internetową.
Metody kierowania na treść pozwalają wskazać, gdzie Twoje reklamy mają się wyświetlać i obejmują one:
- Miejsca docelowe – możesz wskazać konkretne miejsca, na których mają wyświetlać się Twoje reklamy. Miejscami docelowymi mogą być:
– Kanały YouTube,
– Filmy w YouTube,
– Witryny w sieci reklamowej Google,
– Aplikacje w sieci reklamowej Google.
- Tematy – kieruj reklamy wideo na wybrane tematy w YouTube i w sieci reklamowej Google. Na przykład, jeśli kierujesz swoją reklamę na temat „Motoryzacja”, Twoja reklama będzie wyświetlać się osobom, które oglądają filmy o samochodach w YouTube.
- Słowa kluczowe – w zależności od formatu reklamy wideo możesz ją wyświetlać na podstawie słów kluczowych lub wyrażeń związanych z filmem w YouTube, kanałem YouTube lub rodzajem witryny, którą interesują się Twoi odbiorcy.
- Urządzenia – kieruj reklamy na użytkowników komputerów, smartfonów, tabletów i telewizorów.
Wykluczenia
Wykluczenia pozwolą Ci mieć jeszcze większą kontrolę nad Twoją kampanią. Dzięki nim, możesz wykluczyć miejsca docelowe, w których nie chcesz aby Twoja reklama była wyświetlana. I tak, możesz wykluczyć np. konkretne kanały YouTube, albo aplikacje mobilne.
Wykluczyć również możesz określone treści. Na przykład Twoje reklamy mogą nie być wyświetlane na treściach przeznaczonych dla osób dorosłych.
Ograniczenie liczby wyświetleń
Podobnie jak w kampaniach w sieci reklamowej, również w kampaniach wideo warto ustawić odpowiedni capping reklam. Jest to przydatna funkcja, która ogranicza liczbę wyświetleń reklam temu samemu użytkownikowi. W ustawieniach kampanii możesz ograniczyć częstotliwość wyświetleń oraz obejrzeń reklam. Pamiętaj o tych ustawieniach, jeśli nie chcesz zamęczyć odbiorców swoimi reklamami 🙂
Po zapisaniu przygotowanej kampanii, gdy reklamy zostaną zaakceptowane przez Google, możesz cieszyć się z uruchomienia pierwszej kampanii wideo.
Artykuł został zaktualizowany i bazuje na oryginalnym artykule z 24.04.2020 r. autorstwa Piotrka Koziarza.