Google jako jeden z internetowych potentatów dostarcza swoim użytkownikom szereg usług i narzędzi. Znaleźć wśród nich można usługi darmowe, jak i płatne. Wykorzystywane mogą być w różnych celach. Jednym z takich narzędzi, w którym drzemie dosyć duży potencjał, a przez wielu wciąż jest jednak niedoceniane, jest Google Trends.
Z tego artykułu dowiesz się między innymi, czym jest Trend Google, jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie szczegółowej analizy informacji udostępnianych przy pomocy tego narzędzia, w jaki sposób wykorzystać zdobytą wiedzę oraz komu Google Trends Polska może pomóc najbardziej. Jesteś gotowy na niesamowitą podróż pośród potrzeb i zainteresowań użytkowników sieci? Usiądź w wygodnym fotelu – zaczynamy!
Google Trends – co to takiego?
Wyjątkowość narzędzia, jakim jest Google Trends tkwi w tym, że przy jego pomocy można poznać specyficzne trendy zapytań w największej wyszukiwarce internetowej, jaką bez wątpienia jest wyszukiwarka Google. Usługa ta pozwala prześledzić popularność określonych haseł w wybranym przedziale czasowym. Kilka prostych ruchów dzieli nas od tego, aby poznać, jakie są obecne zainteresowania użytkowników sieci i w jaki sposób zmieniały się one na przestrzeni czasu.
Potencjał, jaki znajduje się w usłudze Google Trends możesz wykorzystać wedle swoich potrzeb. Niektórzy po prostu chcą zaspokoić swoją ciekawość, sprawdzając, czym obecnie interesują się internauci. Narzędzie to można jednak wykorzystać także do tworzenia jeszcze efektywniejszego procesu biznesowego. Możesz dzięki niemu porównywać trendy w różnych krajach. Możesz sprawdzić, jaki jest obecny trend w wybranej dziedzinie w podziale na określone regiony (np. województwa).
Korzystanie z usługi jest dosyć intuicyjne. Wygodny panel zawierający przejrzyste tematy ułatwia obserwacje trendów. Jeżeli któreś z pól będzie dla Ciebie nie do końca zrozumiałe, zawsze możesz skorzystać z pomocy od Google. Klikając w znak ? otrzymasz krótkie wyjaśnienie na temat informacji zawartych w konkretnej sekcji.
Czy korzystanie z Google Trends jest bezpłatne?
Tak, to jedna z większych zalet tego narzędzia od Google. Korzystanie z zasobów udostępnianych przez Google Trends jest zupełnie darmowe. Nie musisz nic płacić – niezależnie od tego, czy działasz jako osoba fizyczna, czy też jako podmiot gospodarczy. Nie ma też znaczenie, w jakim celu wykorzystasz zdobyte informacje o potrzebach przejawianych przez użytkowników sieci. W każdym z wymienionych przypadków korzystanie z Google Trend jest bezpłatne.
Jakie informacje można wyszukiwać w Google Trends?
Wyszukiwanie informacji w usłudze jest proste – wystarczy w pole wyszukiwania, które dostępne jest na stronie głównej serwisu wpisać interesujące nas hasło, aby móc wyświetlić dane, które zostały zgromadzone na konkretne słowa kluczowe.
W odpowiedzi na wpisane zapytanie otrzymamy kilka sekcji. Jest to zainteresowanie w ujęciu czasowym, zainteresowanie według podregionu, podobne tematy oraz podobne zapytania.
● zainteresowanie w ujęciu czasowym – na wykresie dokładnie widać, jak kształtowały się zainteresowanie konkretnym hasłem w wybranym przedziale czasu (może to być np. rok). Liczba 100 odpowiada największej popularności hasła.
● zainteresowanie według podregionu – w tym miejscu można sprawdzić, w jakich miejscach (dostępny jest m.in. podział na województwa) dana fraza cieszyła się dużym zainteresowaniem użytkowników.
● podobne tematy – ta sekcja, to zbiór tematów oscylujących wokół hasła, dla którego wyświetlane są dane.
● podobne zapytania – to zapytania, które są w jakiś sposób powiązane z wyszukiwanym hasłem – w tym miejscu masz możliwość posortowania danych (zapytania najpopularniejsze oraz zapytania zyskujące popularność).
Jest jeszcze jedna opcja, którą daje serwis. Możesz porównać trendy dotyczące dwóch różnych haseł. Dzięki temu przekonasz się, jak kształtowało się w tym samym czasie zainteresowanie użytkowników np. wakacjami nad morzem i wakacjami w górach (w ciągu ostatniego roku, zdecydowanie większą popularność zyskały wakacje nad morzem).
Do czego można wykorzystać Google Trends?
Wnioski wyciągnięte z analizy statystyk dostępnych w tym narzędziu można wykorzystać przy układaniu planu rozwoju swojej działalności. Informacje te okażą się przydatne na wielu płaszczyznach. Korzystają z nich zarówno osoby, które zajmują się strategią pozycjonowania serwisu internetowego, osoby odpowiedzialne za tworzenie planu publikacji na stronie internetowej, jak i marketingowcy tworzący kampanie reklamowe w Google Ads. Widać jak na dłoni, że możliwości wykorzystania dostępnych danych są niezwykle szerokie.
Nie masz pomysłu na temat na kolejny artykuł blogowy? Sprawdź trendy, a dowiesz się, jakie są zainteresowania użytkowników sieci. Korzystając z serwisu, możesz także rozbudować listę wyrażeń kluczowych pod pozycjonowanie lub zaplanować rozbudowaną kampanię marketingową. Jeżeli nie czujesz się mocny w tych obszarach, zdaj się na pomoc specjalistów. Skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji SEO – w ten sposób będziesz w stanie maksymalnie wykorzystać możliwości oferowane przez Trendy Google.
Podejmij współpracę z profesjonalną agencją
Analiza informacji z Google Trends – na co zwrócić uwagę?
Porównując dane udostępniane przez Google Keyword Planner oraz Trends Google można od razu zauważyć pewną różnicę. O ile informacje zawarte w Planerze to przybliżona liczba wyszukiwań, o tyle w tej drugiej usłudze znajdziemy jedynie trend. Pokazany jest zakres od 0 do 100, gdzie 100 odpowiada najwyżej ilości wyszukiwań (im częściej w danym okresie była wyszukiwana interesująca nas fraza, tym wartość na nim, bardziej zbliży się do 100). Jeżeli wykres przedstawia wartość 0, może to oznaczać, że nie ma wystarczająco dużo danych odnośnie wyszukiwań, jakie generowała konkretna fraza.
Jakie korzyści może przynieść aktywne korzystanie z usługi Google Trends?
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Google Trends to narzędzie dosyć niepozorne. Osoby, które nie wiedzą jak z niego korzystać, mogą nawet pokusić się o stwierdzenie, iż jest ono mało przydatne. Jednak warto nieco bardziej pochylić się nad jego możliwościami, a szybko okaże się, że korzyści z analizy danych udostępnianych przez Trendy Google są wymierne.
Dzięki Google Trends możesz prowadzić kampanię promocyjną zakrojoną na szerszą skalę. Prócz tego, że będziesz bazować na wymyślonych przez siebie słowach kluczowych, czy na frazach pozyskanych z płatnych narzędzi do Keyword Research, to uzupełnisz listę wyrażeń także o te wskazane przez Google Trend. Pamiętaj, że niektóre frazy mogą z czasem zyskiwać na popularności.
Na skrupulatnej analizie danych z tego narzędzia skorzysta również content marketing na Twojej stronie internetowej. W jaki sposób? Trendy Google to prawdziwa studnia bez dna, jeżeli chodzi o pomysły na artykuły blogowe. Taki zabieg marketingowy możesz wykorzystać, gdy zabraknie Ci weny. Tworząc teksty na tematy zyskujące na popularności, sprawisz, że każdy internauta, który odwiedzi Twój serwis internetowy, będzie w pełni usatysfakcjonowany przeczytanymi treściami! Wykorzystaj sezonowość fraz, a Twoja witryna zyska na atrakcyjności!