Responsywne menu rozwijane – dobre praktyki SEO

 
Responsywne menu a projektowanie

Responsywne menu rozwijane


Dobre praktyki SEO

Preferencje użytkowników sieci nieustannie ewoluują. W czasach, gdy sieć Internet wchodziła na polski rynek, nikomu nie śniło się, że można będzie surfować po stronach internetowych, mając w ręku niewielki telefon i siedząc np. w poczekalni do dentysty. Pierwotnie serwisy internetowe były projektowane w taki sposób, aby prawidłowo wyświetlały się na urządzeniach stacjonarnych. Czasy się jednak zmieniły, a wraz z nimi zmieniły się przyzwyczajenia internautów.

Jak zmieniają się przyzwyczajenia użytkowników odnośnie sposobu przeglądania sieci?

W przypadku serwisów, które nastawione były wyłącznie na użytkownika przeglądającego dostępne treści z poziomu urządzenia stacjonarnego, sztywne menu wydawało się w zupełności wystarczające. Problem pojawił się w momencie, gdy coraz większą popularność zaczęły zdobywać urządzenia przenośne. Strony ze sztywnym menu nie tylko nie prezentują się estetycznie na urządzeniach mobilnych, ale przede wszystkim niezwykle ciężko się po nich nawiguje. Jeżeli problem ten dotyczy także Twojego serwisu, to najwyższa pora, aby go raz na zawsze rozwiązać! Dołącz do liderów rynku mobilnego i zmień swoją stronę w taki sposób, aby responsywne menu stało się przyjazne dla użytkowników. Takie rozwiązania możesz znaleźć wśród wielu przedstawicieli Twojej branży. Menu dostosowane do urządzeń mobilnych to absolutny standard nie tylko w przypadku ogólnopolskich serwisów informacyjnych (np. Onet czy WP), lecz także wśród popularnych sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych (np. Allegro).

Dlaczego przyjazne menu w serwisie internetowym jest istotne?

Na menu responsywne warto zwrócić uwagę z kilku względów. Ekran na urządzeniach mobilnych może mieć różną wielkość – jeżeli zostanie wykorzystane menu sztywne, to w wielu przypadkach nie będzie się ono wyświetlać w sposób prawidłowy, co przełoży się na negatywny odbiór strony u użytkownika. Dobrym pomysłem będzie menu responsywne rozwijane – takie rozwiązanie może zostać zastosowane na stronach firmowych, niezależnie od podejmowanej na nich tematyki. Rynek mobilny stale się rozrasta – jeżeli nie chcesz stracić potencjalnych klientów, zdecyduj się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań. Nie wiesz jak to zrobić? Dostosujemy kod html i plik css do obecnych standardów! Dzięki temu nawigacja w serwisie stanie się o wiele prostsza. Menu responsywne może się rozwijać jednym kliknięciem.

Sztywne vs. responsywne menu – na co się zdecydować?

Jeżeli wciąż nie wiesz, czy wybrać menu sztywne, czy zainwestować w nowoczesne menu responsywne, to wybór jest prosty! Tylko ta druga opcja da szansę Twojej stronie internetowej na rozwój i na pozyskiwanie nowych klientów. Ruch w serwisie pochodzący z wyszukiwań mobilnych ma coraz większe znaczenie – jeżeli zaniedbasz responsywność strony zmarnujesz potencjał płynący z rynku mobilnego. Responsywny układ strony może przynieść Ci wiele korzyści – przełoży się na wygodę użytkownika, a w rezultacie może być jednym z elementów zwiększających ruch w serwisie.

Jakie znaczenie dla skutecznego przebiegu procesu pozycjonowania ma responsywność strony?

Wciąż masz dylemat, czy warto inwestować w stronę z responsywnym menu? Pamiętaj, że responsywne strony, to większa szansa na to, że Twój serwis dodatkowo zapunktuje u robotów wyszukiwarki. Nie trzeba chyba bliżej przedstawiać korzyści wynikających z zajmowania czołowych miejsc w rankingu organicznych wyników wyszukiwania.

Użytkownicy chętnie korzystają ze swoich telefonów komórkowych – jedną z podstawowych aplikacji jest przeglądarka internetowa. Wyszukiwarka Google wychodzi naprzeciw nowoczesnym trendom i potrzebom użytkowników. Stawia w dużym stopniu na wygodę internatów. Zmiany w algorytmie wyszukiwarki doprowadziły do tego, że responsywne strony internetowe mogą liczyć na premię przy tworzeniu rankingu wyszukiwań. Oczywiście, sama responsywność serwisu czy przyjazne menu nie są w stanie zagwarantować najwyższych pozycji, jednak jest to jeden z elementów, które mają wpływ na korzystne wyniki procesu pozycjonowania strony www. Poprawność dostosowania strony do urządzeń mobilnych oraz poprawnie zaprojektowana nawigacja – są to elementy analizowane podczas każdego audytu SEO.

Sekcja tło

Potrzebujesz konsultacji lub audytu SEO?

Na jakie aspekty warto zwrócić uwagę, projektując menu w serwisie internetowym?

Projektowanie menu może okazać się wyzwaniem o wiele większym, niż to się wydawało na początku. Od tego, czy nawigacja w serwisie będzie przejrzysta i przyjazna dla użytkownika, będzie zależało to, czy internauci chętnie będą korzystali z serwisu, czy też będą go w popłochu opuszczać. Jeżeli zależy Ci na tym, aby znacznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń, to mając na uwadze rosnąca liczbę odwiedzin pochodzących z urządzeń mobilnych, postaw na responsywną stronę z odpowiednio dostosowanym menu.

Już podczas szkicowania wstępnej wersji menu nawigacyjnego dla Twojego serwisu internetowego, zwróć uwagę na to, aby koniecznie znalazło się w nim kilka obowiązkowych elementów, bez których użytkownik nie będzie czuł się na stronie w pełni komfortowo. O czym należy pamiętać? W menu nawigacyjnym musi się znaleźć pole kontakt. Nie chcesz przecież stracić potencjalnego klienta przez to, że dane kontaktowe znajdą się na stronie w takim miejscu, że użytkownik nie będzie mógł ich odnaleźć? Dodając pole kontakt usprawnisz komunikację – wystarczy jedno kliknięcie, aby przejść do formularza kontaktowego lub wyświetlić adres e-mail.

Projektując menu, weź pod uwagę, aby było praktyczne – nazwy sekcji, które się w nim pojawią, nie mogą być zbyt długie. Nawigacja musi być przyjazna dla użytkownika, jednak nie może przytłaczać – to na Twojej ofercie ma się docelowo skupić uwaga internauty, a nie na pasku nawigacyjnym. Unikaj jaskrawych kolorów – zadbaj o to, aby całość idealnie współgrała ze sobą.

Chcesz zwiększyć atrakcyjność swojej strony www? Postaw na responsywne menu!

Biorąc pod uwagę trend, który jednoznacznie wskazuje na to, że internauci, przeglądając strony w sieci, coraz chętniej korzystają z urządzeń mobilnych (czy to z tabletów, czy też z telefonów komórkowych) warto poważnie zastanowić się nad dostosowaniem serwisu internetowego do aktualnych wymagań. Strony, które nie posiadają responsywnego menu stają się mniej konkurencyjne, a użytkownicy coraz rzadziej z nich korzystają. Mając do wyboru wygodną nawigację, a utrudnione przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi podstronami, niemal każdy wybierze tę pierwszą opcję.

Zależy Ci na tym, aby Twoja strona była przyjazna dla każdego użytkownika, niezależnie od tego, na jakim urządzeniu będzie przeglądał treści, które udostępniasz? Pomożemy Ci osiągnąć ten cel. Stworzymy responsywne menu, które będzie w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych! Zainteresował Cię ten temat? Zapraszamy do współpracy – napisz do nas, a chętnie przedstawimy wszelkie szczegóły.

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991