Remarketing – kompleksowy marketing internetowy

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 03.2016

Remarketing -


kompleksowy marketing internetowy

Dziś zajmiemy się istotnym mechanizmem marketingu internetowego, którego znaczenie dla zwiększenia sprzedaży może okazać się nieocenione. Mowa o remarketingu, czyli możliwości docierania ze swoimi reklamami do osób, które wcześniej wykazywały zainteresowanie naszą ofertą.

 

Czym dokładnie jest remarketing w AdWords?

Jest to sposób zwiększania sprzedaży polegający na wyświetlaniu reklam osobom, które mogą być potencjalnie bardziej zainteresowane naszą ofertą, gdyż wcześniej zostawiły na naszej stronie internetowej jakiś ślad. Ślad ten jest zapisywany w popularnych „ciasteczkach” przechowywanych w przeglądarce internetowej każdego użytkownika. W przyszłości zostanie on wykorzystany do tego, aby określić, czym dany użytkownik może być zainteresowany. Badania pokazują, że tylko 1-2% odwiedzających decyduje się na zakup w trakcie pierwszej wizyty na stronie, a potencjalnie osób, które mogłyby to zrobić podczas drugiej czy trzeciej wizyty, jest znacznie więcej.

 

Jak to dokładnie działa?

Dodajemy tag remarketingowy do naszej strony, a następnie tworzymy listy remarketingowe według wybranych kryteriów. Mogą to być zarówno pojedyncza odsłona istotnej dla nas podstrony (np. zakładki Oferta), wykonanie określonych czynności (np. odwiedzenie przynajmniej 5 podstron) czy czas spędzony na stronie (np. co najmniej 2 minuty). To, o jakich użytkowników będziemy zabiegać, zależy tylko od nas.

Następnie tworzymy kampanie AdWords, które będą odpowiadały za remarketing. Mogą to być zarówno kampanie kierowane na sieć wyszukiwania (remarketing RLSA), jak i sieć reklamową. Ważnym punktem jest stworzenie odpowiednich reklam, które będą przeznaczone dla tej konkretnej grupy odbiorców. Tutaj możemy pozwolić sobie na śmielsze wezwanie do działania, najlepiej z nawiązaniem do poprzedniej wizyty użytkownika na naszej stronie. Oczywiście reklamy mogą być zarówno w formie tekstowej, jak i graficznej.

Przykład:

Mamy firmę, która prowadzi górski pensjonat i wynajmuje w nim pokoje. Na naszej stronie internetowej spora część osób przegląda ofertę, lecz nie rezerwuje pokoi. Co więcej, co poniektórzy sprawdzają dostępność pokoi w określonym terminie, jednak również nie decydują się na rezerwacje. Tworzymy dwie listy remarketingowe – osoby, które przeglądały ofertę oraz osoby, które szukały konkretnego pokoju na konkretny termin.
Dla pierwszej grupy możemy przygotować ogólną reklamę tekstową, np.

Nie Znalazłeś Odpowiedniego Pokoju?

Mamy Wolny Termin. Sprawdź

Dla drugiej grupy warto postarać się jeszcze bardziej, gdyż prawdopodobieństwo transakcji jest tutaj dużo wyższe. Dobrym pomysłem byłoby przygotowanie reklamy graficznej, na której znalazłoby się zdjęcie danego pokoju i informacja: „Tylko Dzisiaj Pokoje 2-Osobowe 30% Taniej!„. W zależności od naszego zaawansowania możemy również posłużyć się terminem, na jaki użytkownik mógłby chcieć dokonać rezerwacji.

 

Sieć reklamowa czy sieć wyszukiwania?

To oczywiście zależy od naszej strategii, natomiast z reguły warto przetestować oba rozwiązania. Sieć reklamowa jest opcją standardową dla remarketingu, ponieważ pozwala nam wyświetlać reklamy (tekstowe, graficzne lub video) użytkownikom przeglądającym inne strony i przypominać im o naszej ofercie niezależenie od tego, co akurat robią w Internecie. Z kolei remarketing w sieci wyszukiwania (RLSA) polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy byli kiedyś u nas na stronie, a teraz wpisują określone słowa kluczowe w wyszukiwarkę. Dla takich wyszukiwań warto zwiększyć stawkę, co możemy zrobić na 2 sposoby, tj. kierowanie + stawka lub tylko stawka. Pierwszy sposób wymaga utworzenia nowej kampanii, w której reklamy będą wyświetlane tylko osobom z listy remarketingowej, natomiast drugi jest implementowany do już istniejącej kampanii i pozwala nam na bidowanie dla osób z naszej listy.

RLSA

Źródło: materiały Google

Przykład:

Kontynuując nasz przykład z firmą prowadzącą pensjonat w górach, możemy zastanowić się, które z rozwiązań będzie dla nas optymalne. Wydaje się, że powinno nam zależeć zarówno na sieci reklamowej, jak i sieci wyszukiwania. Jeżeli ktoś szuka pokoju do wynajęcia, to prawdopodobnie planuje jakąś podróż, więc regularne przypominanie w sieci reklamowej o naszej ofercie, może w końcu zachęcić potencjalnych gości naszego pensjonatu. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy rezygnować z sieci wyszukiwania, gdyż istnieje spore prawdopodobieństwo, że ktoś będzie szukał noclegu ponownie, może w nieco innym miejscu. Warto powalczyć o te osoby, podwyższając dla nich stawkę za kliknięcie, a także wyświetlając im bardziej sprecyzowane reklamy. Istnieje spora szansa, że uda się ich przyciągnąć z powrotem do nas na stronę.

 

Czy na tym kończy się remarketing?

Oczywiście, że nie! Chcieliśmy jedynie przybliżyć ideę remarketingu i jego podstawowe zastosowanie, natomiast obejmuje on szerszy zakres możliwości. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że większość rzeczy, które napisaliśmy w odniesieniu do stron internetowych, dotyczy analogicznie aplikacji mobilnych. Ponadto remarketing możemy też wykorzystywać na YouTube’ie, co staje się coraz częstszą praktyką. Co więcej, istnieją zaawansowane funkcje remarketingu, które mogą jeszcze bardziej zwiększyć nasze wyniki sprzedażowe. Dlatego też niezależnie od kanału i sposobu wykorzystania, trudno nie zgodzić się, że remarketing staje się jednym z fundamentów kompleksowego marketingu internetowego, o którym szerzej napisaliśmy w artykule „Kompleksowy marketing internetowy bez kompleksów – wprowadzenie”.

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991