Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2020
 
Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Pomóż klientom
znaleźć Twój biznes

Remarketing na Facebooku jest bardzo skuteczną formą przypomnienia o Twojej firmie potencjalnym klientom. W dobie ekonomii uwagi często zdarza się, że użytkownik z powodu licznych rozpraszaczy nie dokończy procesu zakupowego. Czasami może to być spowodowane problemami technicznymi w ścieżce zakupowej, nieintuicyjnym UX-em lub problemem z płatnością. Jeśli natomiast zadbaliśmy o wszystkie techniczne szczegóły i mamy dobrze dopracowany widok zakupu, warto spróbować przyciągnąć ponownie użytkownika, który nie tylko miał już dodane produkty do koszyka, ale także był na konkretnej podstronie naszego serwisu.

Facebook jest dodatkową platformą, w ramach której możemy wyświetlać nasze produkty. Mamy tutaj możliwość skorzystania z klasycznej formy remarketingu, czyli wyświetlenia jednej ogólnej reklamy do osób, które odwiedziły konkretną podstronę lub stronę główną oraz wykorzystania remarketingu dynamicznego – ta forma pozwala wyświetlić użytkownikowi ostatnio przeglądane produkty w naszym sklepie czy na naszej stronie. W tym tekście przedstawimy krótką instrukcję, z której dowiesz się, jak uruchomić klasyczny remarketing na Facebooku.

Od czego zacząć, żeby uruchomić remarketing na Facebooku?

Przede wszystkim musimy wiedzieć, że dany użytkownik nas odwiedził, niezbędne do tego celu będzie zainstalowanie na naszej stronie Pixela konwersji Facebooka. Nie jest to skomplikowana czynność, możemy wysłać odpowiedni fragment kodu do naszego programisty albo zamieścić kod samodzielnie na wybranej podstronie. Aby to zrobić, wybieramy w górnej belce Menedżera reklam zakładkę: Badania i raporty oraz następnie zakładkę Piksele.

piksel-konwersji-fb

Następnie wybieramy po lewej stronie zakładkę: Dodaj nowe źródło danych, a z rozwijanego menu wybieramy opcję Piksel.

pixel-facebook

Następnie wybieramy odpowiednią nazwę oraz podajemy adres witryny, na której ma być zainstalowany Pixel. W tym miejscu Facebook chce sprawdzić, czy witryna została skonfigurowana przy użyciu usług jednego z ich partnerów integracji (takich jak WordPress, Shopify lub Squarespace), jeśli tak, serwis zaoferuje rekomendacje dotyczące konfiguracji kodu piksela na kolejnym ekranie. Kolejnym krokiem jest pobranie kodu źródłowego. Jeśli chcemy skonfigurować pixel samodzielnie, wybieramy drugą opcję i kopiujemy kod, który zostanie nam wyświetlony.

pixel-konwersji-na-facebooku

Po dodaniu kodu na dowolnie wybraną podstronę, możemy przejść ponownie do naszej kampanii remarketingowej. Wybieramy dowolny cel marketingowy i konfigurujemy kampanię.

ruch-pixel

W części, gdzie definiujemy grupę odbiorców, musimy utworzyć grupę niestandardowych odbiorców, w której uwzględnimy osoby odwiedzające naszą stronę lub konkretną, wybraną podstronę. Z poniższego widoku wybieramy więc opcję: Utwórz nową – Grupę niestandardowych odbiorców.

grupa-odbiorcow-remarketing-facebook

Następnie precyzujemy grupę, wybierając opcję: Witryna.

grupa-niestandardowych-odbiorcow

W tym miejscu możemy doprecyzować naszą grupę niestandardowych odbiorców. Z tej sekcji mamy możliwość skierowania remarketingu do osób, które odwiedziły witrynę w konkretnym czasie (maksymalnie 30 dni), były na konkretnej podstronie lub odwiedzały naszą stronę w określonych godzinach. W ten sposób możemy zróżnicować kampanię i kierować remarketing do różnych grup odbiorców. W zależności od tego, do jakiej grupy osób kierujemy komunikat, możemy w danej kampanii posługiwać się wybranymi kreacjami reklamowymi, dzięki temu nasza reklama będzie zróżnicowana i targetowana na konkretną grupę odbiorców. Każdą sprecyzowaną grupę odpowiednio nazywamy, tak, aby później podczas tworzenia kampanii bez problemu odnaleźć ją na liście niestandardowych grup.

 

niestandardowa-grupa-odbiorcow-fb

 

Kiedy mamy już utworzoną grupę odbiorców, możemy wybrać ją w trakcie tworzenia reklamy. Warto pamiętać, że określone grupy osób możemy także wykluczyć z wyświetlania reklamy. Przykładowo warto wykluczyć grupę osób, która dokonała już zakupu w naszym sklepie i widziała podstronę z podziękowaniem zakupu. Do tych osób, w zależności od tego, jakie mamy produkty w sklepie, możemy natomiast skierować kampanię po określonym czasie, np. po miesiącu od momentu zakupu.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry