Ile kosztuje pozycjonowanie w Google? Koszt pozycjonowania strony zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od zakresu i rodzaju prowadzonych działań oraz wielkości witryny. Warto pamiętać, że pozycjonowanie i optymalizacja strony to inwestycja w rozwój i przyszłość Twojej firmy. Profesjonalnie zrealizowane usługi SEO skutkują zwiększeniem ruchu w serwisie i pozyskaniem nowych klientów, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe Twojej marki. Sprawdź ile kosztuje pozycjonowanie w DevaGroup.
Cennik pozycjonowania stron internetowych
Niektóre agencje SEO lub freelancerzy rozliczają się z klientami za pozycjonowane frazy. Ta metoda w znaczący sposób ogranicza jednak możliwości Twojej witryny. W takich przypadkach agencja SEO skupia się tylko na osiągnięciu pozycji na kilka lub kilkadziesiąt wybranych słów kluczowych. Zamiast więc zajmować się budowaniem wysokich pozycji całego serwisu, robi tylko tyle, aby osiągnąć i utrzymać pozycje na frazy wskazane w umowie. W tym miejscu warto też zaznaczyć, że nie zawsze są to frazy, które faktycznie sprzedają, a weryfikacja jakości wybranych przez agencję słów jest często trudnym zadaniem dla osoby, która nie miała styczności z marketingiem internetowym.
W DevaGroup działamy inaczej i podchodzimy do procesu pozycjonowania kompleksowo. Nasze usługi obejmują szereg działań SEO dla e-commerce i firm, prowadzących do poprawy widoczności strony w internecie. Celem naszej agencji SEO jest zwiększenie ruchu na stronie, a w rezultacie wzrost współczynnika konwersji, czyli realizacja założonych w kampanii celów. Konwersją zazwyczaj jest zakup produktu w sklepie internetowym, ale również wysyłka zapytania ofertowego, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka itp.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych cennik usług rozpoczyna się już od ok. 700 zł (dla mniej konkurencyjnych branż i lokalnych biznesów). Konkretna wycena realizacji prac zależy od kilku elementów.
Zamów bezpłatną wycenę
Co wpływa na cennik pozycjonowania stron?
Pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały proces wymagający wielu działań optymalizacyjnych w samym serwisie, jak i poza nim. Wycena pozycjonowania witryny zależy od wielu czynników. Na koszt usługi w naszej profesjonalnej agencji SEO wpływ ma przede wszystkim:
- Wiek i historia domeny internetowej – serwis istniejący w sieci wiele lat zwykle jest oceniany przez Google wyżej, niż nowo powstała strona. Można założyć, że obecna w internecie od długiego czasu strona zawiera wiele wartościowych treści dla użytkowników, a tym samym dla algorytmów Google. Istotna jest też historia działań na stronie. Jeśli względem witryny stosowano zakazane praktyki SEO, to prawdopodobnie serwis został ukarany filtrem automatycznym lub ręcznym przez Google. To zaniża jego pozycje w wyszukiwarce i w efekcie wiąże się z większym nakładem pracy w celu odbudowania dobrej jakości witryny.
- Wartościowe linki przychodzące – rozbudowany profil linków przychodzących ma wpływ na pozycję serwisu w wyszukiwarce. Zasady i restrykcje związane z link buildingiem zmieniają się wraz z każdą aktualizacją Google, dlatego też tak istotne jest regularne śledzenie profilu linków, dodawanie wartościowych, ale również usuwanie potencjalnie szkodliwych odnośników. Cena pozycjonowania strony zależy m.in. od czasu specjalisty poświęconego na wskazane działania.
- Content marketing – unikalne, wysokiej jakości treści w witrynie wpływają w znaczący sposób na sukces pozycjonowania, a także pomagają budować wizerunek marki jako eksperta branżowego. W zależności od potrzeb, nasz zespół doświadczonych copywriterów tworzy merytoryczne, dobrze zoptymalizowane wpisy blogowe, artykuły, opisy produktów oraz innego rodzaju treści na strony, zawierające odpowiednie frazy kluczowe. Działania te wpływają pozytywnie na pozycjonowanie stron, a Cena usługi zależy natomiast od poświęconego czasu i nakładu pracy specjalistów content marketingu.
- Frazy – słowa kluczowe to bardzo ważny element procesu pozycjonowania strony Cena usługi SEO zależy przede wszystkim od liczby fraz, na które pozycjonujemy witrynę. Im bardziej rozbudowana okazuje się oferta firmy lub sklepu w serwisie, tym więcej istotnych fraz do pozycjonowania obejmuje. To przekłada się na pracę związaną z optymalizacją strony, budową profilu linków przychodzących oraz działaniami content marketingowymi. Więcej ważnych słów kluczowych to z kolei wyższy koszt pozycjonowania. Na wycenę usługi SEO wpływ ma także to, czy realizujemy pozycjonowanie lokalne, czy ogólnopolskie. Działania na wysoce konkurencyjne frazy lub słowa kluczowe bez zawężeń (lokalizacyjnych, tematycznych) oraz dopełnień są trudniejsze i trwają dłużej, co przekłada się na SEO cennik.
- Budowa witryny – odpowiednio zaprojektowana i zoptymalizowana witryna to ważny element procesu pozycjonowania strony w Google. Cennik usługi zależy od prac, które należy wykonać w ramach serwisu, m.in. rozbudować strukturę strony czy też wprowadzić techniczne zmiany w jej obrębie. Brak możliwości tworzenia nowych podstron albo wykonywania optymalizacji utrudnia pozycjonowanie, wymusza niestandardowy zakres prac, co przekłada się na cenę pozycjonowania strony www.
Chcesz zlecić pozycjonowanie strony
Przykładowa cena pozycjonowania SEO w DevaGroup
Na to, ile kosztuje pozycjonowanie strony www, wpływ ma kilka wymienionych wyżej czynników. Naszym klientom proponujemy bardzo konkurencyjne, korzystne ceny. Poniżej prezentujemy przykładowe miesięczne ceny pozycjonowania stron różnego rodzaju.
Jeśli chcesz poznać konkretny koszt usługi SEO dla Twojej strony www, zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści przedstawią Ci bezpłatną i niezobowiązującą wycenę pozycjonowania Twojej strony.
Koszt pozycjonowania strony lokalnej
W przypadku lokalnego pozycjonowania stron miesięczny koszt usługi wynosi średnio 700-1400 zł netto. W ramach usługi wykonujemy m.in. dobór właściwych fraz oraz pozyskanie zewnętrznych linków. Przed rozpoczęcie procesu pozycjonowania oferujemy dodatkowe wykonanie audytu SEO oraz czuwamy nad poprawnym wdrożeniem zaleceń na stronę.
Pozycjonowanie lokalne to polecane rozwiązanie dla firm działających na określonym obszarze (np. w danym mieście, dzielnicy), chcących dotrzeć z usługami do klientów z okolicy.
Pozycjonowanie Google cena – serwis ogólnopolski
Pozycjonowanie strony internetowej ogólnopolskiej na frazy mało i średnio konkurencyjne to wydatek rzędu ok. 1500-3000 zł netto miesięcznie. W ramach miesięcznej opłaty dobieramy odpowiednie frazy kluczowe do procesu pozycjonowania, wykonujemy bieżący monitoring ich pozycji, dodajemy linki zewnętrzne, prowadzimy konsultacje SEO oraz (opcjonalnie) tworzymy treści na blog i stronę klienta. Przed rozpoczęciem regularnych działań rekomendujemy naszych klientom wykonanie dodatkowego audytu SEO i czuwamy nad wdrożeniem zaleceń aktualizacyjnych.
Koszt pozycjonowania ogólnopolskiej strony na frazy bardzo konkurencyjne to natomiast wydatek rzędu ok. 3000-8000 zł netto miesięcznie. Pakiet tego rodzaju obejmuje wszystkie działania realizowane w ramach SEO dla fraz mniej konkurencyjnych, ale zapewniamy zdobycie większej liczby linków zewnętrznych oraz stworzenie większej ilości autorskich treści na blog bądź serwisy zewnętrzne. Ponadto systematycznie analizujemy konkurencję oraz wdrażamy nowe pomysły dotyczące rozbudowy strony.
Wyższa cena realizacji tej usługi wynika z większej konkurencyjności fraz, co przekłada się na zwiększenie trudności i potrzebę zdobywania lepszych (i przez to droższych) linków oraz czasu przeznaczonego na działania SEO.
Pozycjonowanie sklepu internetowego cennik
Usługa pozycjonowania niewielkiego e-sklepu z kilkudziesięcioma produktami kosztuje ok. 3500-5000 zł netto miesięcznie. Przed rozpoczęciem działań rekomendujemy naszym klientom wykonanie audytu SEO oraz optymalizację serwisu. W jej ramach stałej współpracy zdobywamy linki zewnętrzne, (opcjonalnie) tworzymy merytoryczne treści na blog, portale, a także opisy produktów i kategorii. Regularnie śledzimy pozycje sklepu, analizujemy działania konkurencji oraz prowadzimy konsultacje SEO.
Koszt pozycjonowania dużego sklepu z setkami lub tysiącami artykułów ustalamy indywidualnie, dopasowując zakres usług do potrzeb i rodzaju biznesu klienta. Cena usługi rozpoczyna się od ok. 5000-6000 zł netto miesięcznie. Nasz zakres prac obejmuje w tym przypadku, poza link buildingiem oraz audytem i optymalizacją serwisu, także kompleksowe działania content marketingowe (opcjonalnie), analizę konkurencji, poszukiwanie i wdrażanie nowych pomysłów na blog oraz inne czynności.
Jakie działania obejmuje pozycjonowanie stron internetowych?
Sprawnie i starannie zrealizowana usługa pozycjonowania obejmuje szereg działań na różnych płaszczyznach. Świadczymy kompleksowe usługi SEO, dzięki którym skutecznie zwiększysz widoczność Twojej strony w sieci. Są to zarówno prace wykonywane w obrębie witryny, jak i poza nią.
Audyt SEO
Pierwszą czynnością, którą wykonujemy, jest rzetelny audyt SEO. Dokładnie analizujemy bieżącą kondycję Twojej domeny, a następnie wskazujemy obszary wymagające poprawy i przedstawiamy zalecenia pozwalające na rozwiązanie owych błędów. W zakres audytu wchodzą m.in.: sprawdzenie ewentualnych błędów w kodzie, czytelność i intuicyjność obsługi serwisu, dane na temat mobilności, indeksowania, treści na stronie oraz wiele innych elementów. Do przeprowadzenia audytu SEO wykorzystujemy profesjonalne narzędzia i programy, m.in. Deep Crawl, Google Search Console, Screaming Frog, OnCrawl, Google Speed Insight oraz inne.
W zależności od wielkości strony lub sklepu internetowego audyt SEO przeprowadzamy zazwyczaj w czasie od kilku do kilkunastu godzin. Co ważne: nasze audyty to nie tylko lista elementów strony, które można poprawić, ale przede wszystkim rekomendacje dotyczące sposobu wdrożenia konkretnych ulepszeń. Jeśli chcesz samodzielnie zając się wdrożeniem poprawek zapewnimy Ci konsultacje i wsparcie merytoryczne. Dla klientów, którzy w swoim zespole nie posiadają webmastera oferujemy wdrożenia audytów SEO przez naszych specjalistów
Oddaj swoją stronę w ręce ekspertów
Działania on-site
W ramach pozycjonowania strony www wykonujemy wiele działań wewnątrz domeny. Jako profesjonalna agencja SEO przeprowadzamy szczegółową analizę fraz kluczowych, opracowujemy strategię linkowania wewnętrznego, tworzymy sitemap.xml oraz pliki robots.txt. Wykonujemy przyjazne adresy URL, analizujemy i usuwamy błędy z Google Search Console oraz realizujemy działania mające na celu przyspieszenie strony www.
Prowadzimy działania z zakresu content marketingu, tworząc wartościowe, unikalne i uwzględniające frazy treści na Twoją stronę. Eliminujemy istniejące duplikacje treści na stronie głównej i kolejnych podstronach. Tworzymy prawidłowe meta dane (title, description) oraz wprowadzamy odpowiednią strukturę nagłówków H1, H2, H3. Ponadto w odpowiedni sposób nazywamy i opisujemy zdjęcia oraz sprawdzamy elementy pod UX.
Działania off-site
Nasze kompleksowe usługi pozycjonowania obejmują również działania off-site, czyli realizowane poza witryną klienta. Mają one duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. W ramach tych działań wykonujemy przede wszystkim rozbudowaną strategię link buildingu.
Analizujemy profil linków, pozyskujemy wartościowe linki przychodzące oraz usuwamy odnośniki, które potencjalnie mogą zaszkodzić pozycji witryny. Zdobywamy różnorodne odnośniki z wielu sprawdzonych miejsc, aby maksymalnie zdywersyfikować profil linków. Są to blogi, portale lokalne, serwisy tematyczne, fora, serwisy ogłoszeniowe, katalogi oraz inne strony www.
Poza działaniami content marketingu na stronie klienta tworzymy również merytoryczne treści na serwisy zewnętrzne. Umieszczamy je wraz z linkami na wartościowych portalach i blogach. Systematycznie przeprowadzamy również monitoring pozycji serwisu oraz śledzimy działania konkurencji, korzystając ze sprawdzonych narzędzi, takich jak Ahrefs, SEMStorm, Majestic, Google Analytics oraz innych.
Pozycjonowanie – najlepsza inwestycja w Twoją firmę
Profesjonalnie przeprowadzone działania SEO stanowią najlepszą inwestycję w rozwój Twojej działalności internetowej. Zaufaj naszej wiedzy i doświadczeniu. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możesz osiągnąć dzięki naszym działaniom z zakresu pozycjonowania.