Zaawansowany operator wyszukiwania a SEO, czyli jak wyszukiwać w wyszukiwarce Google?

 
Wyszukiwanie w Google

Zaawansowany operator wyszukiwania a SEO,


czyli jak wyszukiwać w wyszukiwarce Google?

Z wyszukiwania w Google korzystamy każdego dnia na wiele rozmaitych sposobów. Szukamy w sieci porad, poszukujemy prezentów na święta dla najbliższych, przeglądamy grafikę, zaglądamy do zakładki news, gdy złapiemy gumę w samochodzie, nie pytamy już przechodniów o najbliższą stację wulkanizacyjną – wyciągamy telefon i to za pośrednictwem mobilnej wyszukiwarki, namierzamy specjalistę, który będzie w stanie nam pomóc jak najszybciej. Czasem jednak zdarza się, że otrzymane wyniki nie są trafne lub satysfakcjonujące. Brakuje im precyzji i trafności. Co możemy zrobić, aby Google odpowiedziało nam tak, jak tego oczekujemy? Z pomocą może przyjść nam zaawansowany operator wyszukiwania.

Wyszukiwanie w Google – co to są operatory wyszukiwania?

Pod pojęciem zaawansowanych operatorów wyszukiwania można rozumieć takie wyrazy, które pomagają otrzymać konkretne odpowiedzi z wyszukiwarki Google – poprzez swoje specjalnie znaczenie. Są operatory, które umożliwią znalezienie konkretnej frazy w tekście na stronie, a nie w dowolnym elemencie (np. w tytule). Wyszukiwarka Google działa według algorytmu, który w stosunkowo szeroki sposób chce zaspokoić potrzeby użytkownika. Prawdopodobnie przekonałeś się o tym nie raz, gdy zrobiłeś literówkę w wyszukiwanym haśle, a mimo to, otrzymałeś wyniki z frazą prawidłową.

Jest taki operator, który pozwoli Ci znaleźć strony zawierające hasło w dokładnie takim brzmieniu, w jakim sobie życzysz. Korzystanie z operatorów, choć na, co dzień rzadko spotykane, może przynieść wiele korzyści. Dzięki dodatkowym znacznikom skrócisz czas poszukiwania informacji, na których Ci zależy. Przy dopasowaniu szerokim, cenne informacje mogą być ukryte na którejś z odległych podstron organicznych wyników wyszukiwania. Na przeglądaniu kolejnych witryn stracisz sporo czasu. Zaawansowany operator wyszukiwania sprawi, że na tacy dostaniesz to, czego chcesz.

W czym będą pomocne operatory wyszukiwania?

Osobie, która do tej pory nie miała żadnej styczności z zaawansowanymi operatorami wyszukiwania w Google może się wydawać, że ich używanie jest uciążliwe. Nic bardziej mylnego – z czasem, użycie gwiazdki, plusa czy minusa wejdzie Ci w taki nawyk, że dodatkowe znaki będziesz wpisywać automatycznie.

Do korzyści wynikających ze stosowania zaawansowanych operatorów wyszukiwania w Google można zaliczyć:

●     większą precyzję wyszukiwania,

●     krótszy czas potrzebny na znalezienie poszukiwanych informacji,

●     optymalizację procesu wyszukiwania,

●     łatwość obsługi znaczników.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby sprawnie poruszać się w sieci i nie tracić cennego czasu na przeglądanie kolejnych podstron, które mają niewiele wspólnego z tym, czego konkretnie szukasz, to czym prędzej zaprzyjaźnij się z zaawansowanymi operatorami wyszukiwania Google. Ich używanie jest prostsze, niż myślisz!

Z jakich operatorów wyszukiwania Google warto korzystać?

Lista dostępnych operatorów wyszukiwania, które sprawią, że wyniki wyszukiwania Google będą jeszcze bardziej precyzyjne, jest dosyć długa. Warto zapoznać się przynajmniej z kilkoma z nich. Spróbuj – przekonasz się, w jak prosty sposób można zwiększyć trafność wyszukiwania!

Do dodatkowych znaczników, które używane są w procesie wyszukiwania, można zaliczyć:

●     cudzysłów – jego zastosowanie sprawi, że w odpowiedzi na zapytania otrzymasz wyłącznie strony zawierające konkretną frazę w dokładnie takim brzmieniu, jakiego poszukujesz – dokładne dopasowanie uzyskasz, wpisując w pole wyszukiwania np. frazę “hotel w górach”.

●     gwiazdka – to operator, który pokochają zapominalscy! Każdemu z nas zdarza się, że zapomnimy jakiegoś wyrażenia w jego pełnym brzmieniu. Znamy tylko fragment powiedzenia lub początek nazwy poszukiwanego aktu prawnego. W tym miejscu z pomocą przychodzi nam gwiazdka! Taki prezent z nieba (a raczej od Google), który zastąpi brakujące słowa kluczowe. Przykład – “kto * wiatr * burzę” – i już będziemy mieć pełny tekst przysłowia “kto siebie wiatr, zbiera burzę”.

●     minus – stosowany jest w przypadku, gdy zależy nam na tym, aby wykluczyć z wyników wyszukiwania określoną frazę. Czasem bywa tak, że dane słowo ma wiele znaczeń. Wpisując w wyszukiwarkę “zamek Kraków” możemy otrzymać wyniki wyszukiwania Google dotyczące zarówno zamków do drzwi dostępnych na terenie Krakowa, jak i jednego z najsłynniejszych zabytków w kraju. Chcąc zawężać wyniki, wystarczy we wpisywanej frazie uwzględnić “-Wawel”.

●     or – niekiedy nie możemy się zdecydować, na co mamy ochotę. Pomyśl przez chwilę, ile razy zdarzyło się tak, że szukałeś przepisu na obiad, ale nie do końca wiedziałeś, czy masz ochotę na kurczaka w panierce, czy w ziołach. Chcesz w wynikach wyszukiwania znaleźć przepisy na różne dania? Dodaj do frazy operator “or” – przykład – “kurczak w panierce OR w ziołach”.

To tylko część spośród zaawansowanych operatorów wyszukiwania, z którymi warto się zaprzyjaźnić, aby wyszukiwanie informacji w Google stało się prostsze i szybsze!

W jaki sposób można dodatkowo wpłynąć na wyniki wyszukiwania Google?

Warto wskazać na jeszcze kilka możliwości, dzięki którym filtrowanie wyników wyszukiwania Google będzie jeszcze skuteczniejsze. Sztuczki te możesz wykorzystać, jeżeli chcesz, aby na liście wyników wyszukiwania znalazły się wyłącznie strony zawierające informacje z określonego przedziału czasu. Takie zawężenie pozwala na przykład na skuteczne wyszukiwanie informacji wyłącznie aktualnych. Możesz też bez trudu wyszukiwać profile osób w mediach społecznościowych lub określić czy szukasz wiadomości z danego tematu, czy raczej interesują Cię grafiki.

Sekcja tło

Oddaj swoją stronę w ręce ekspertów

Jak wyszukiwać profile w mediach społecznościowych?

Jest to bardzo proste. Możliwość taką daje zastosowanie znaku @ przed wpisywaną frazą. Zadziała nie tylko wówczas, gdy chcesz znaleźć w wyszukiwarce oficjalny profil znanej gwiazdy lub ulubionego polityka. Sprawdzi się również wtedy, gdy próbujesz namierzyć w sieci przyjaciółkę ze szkolnej ławki.

Jak określić typ informacji?

Jeżeli chcesz zawęzić wyświetlone wyniki wyszukiwania tylko do informacji, które Cię interesują, możesz po otrzymaniu odpowiedzi z wyszukiwarki przełączyć się na grafikę (wówczas zostaną wyświetlone zdjęcia) wiadomości, wideo czy zakupy.

Jak wyszukać informacje w konkretnym przedziale liczbowym?

Wyobraź sobie taką sytuację – szukasz danych dotyczących wyborów w Polsce, które odbyły się na przestrzeni ostatnich 20 lat. Gdy wstukasz w pole wyszukiwania frazę “wybory w Polsce”, to Google zwróci wyniki odnoszące się do całej historii wyborów w naszym kraju. Chcąc zawęzić wyniki, musisz wpisać “wybory w Polsce 2000..2020”.

Zaawansowane operatory wyszukiwania w Google pomocne w SEO

Są też takie operatory wyszukiwania, które mogą okazać się pomocne dla osób związanych z SEO. Niezależnie od tego czy przygotowuje audyty SEO dla klientów czy analizujesz swoją stronę warto z nich korzystać.

●     “allinurl” – pozwala ograniczyć wyniki wyszukiwania wyłącznie do stron, które poszukiwane hasło mają w swoim adresie url,

●     “allintext” – dzięki tej formule odnajdziesz strony, na których poszukiwana fraza została umieszczona wyłącznie w tekście,

●     site:.pl – taki operator pozwala wyszukać strony z konkretnej domeny (w tym przypadku .pl),

●     site:xyz.pl – w odpowiedzi na pytanie, w którym użyjesz takiego operatora, otrzymasz tylko wyniki zawężone do konkretnej, wskazanej domeny. Stosując ten trik, możesz także w prosty sposób sprawdzić, które podstrony znalazły się w indeksie Google.

Spróbuj choć raz skorzystać z któregoś z wymienionych w tym tekście operatora, a przekonasz się o wyjątkowej skuteczności tej metody poszukiwania wartościowych informacji. Pozycjonowanie stron i opracowywanie strategii SEO jest również dzięki nim znacznie ułatwione.

Sekcja tło

Podejmij współpracę z profesjonalną agencją

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991