Wybór słów kluczowych – praktyczne wskazówki

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 09.2016

Wybór słów kluczowych –


praktyczne wskazówki

Wybór słów kluczowych jest bardzo ważną kwestią w tworzeniu kampanii AdWords, od której tak naprawdę należy zacząć swoje działania. O różnych typach dopasowania słów kluczowych oraz o tym, jak z nich korzystać pisaliśmy już tutaj. W tym wpisie natomiast pokrótce opiszemy jak w odpowiedni sposób je wybierać. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek.

Wybierz słowa kluczowe pod kątem oferowanych przez Ciebie produktów/usług

Wybór słów kluczowych pod kątem oferowanym produktów i usług powinien być dla każdego kwestią oczywistą. Chodzi tu jednak o dogłębną analizę tego, co mamy do zaoferowania naszym klientom. Przed rozpoczęciem poszukiwań słów kluczowych powinniśmy zatem zacząć od szczegółowego przyjrzenia się ofercie naszej firmy, a następnie pod jej kątem rozpocząć poszukiwanie odpowiednich fraz.

Jeżeli prowadzimy biuro podróży i oferujemy wycieczki objazdowe to skupmy się na znalezieniu słów związanych właśnie z wycieczkami objazdowymi, jak np. wycieczki objazdowe po włoszech, wycieczki objazdowe dla singli czy wycieczki objazdowe egzotyczne zamiast celować w ogólne i oblegane słowo wycieczki włochy.

Jeżeli działasz lokalnie lub na określonym obszarze – regionalizuj

Wybierając odpowiednie słowa kluczowe, oprócz samych usługi i produktów, które oferujemy, warto uwzględnić również obszar, na którym działa nasza firma. Użytkownicy często bowiem poszukując tego, co ich interesuje, wpisują hasła dopisując do nich konkretne regiony, miejscowości, a nawet ulice. Z całą pewnością warto zatem wziąć to pod uwagę, przy wyborze naszych słów kluczowych. Przykładem może być tutaj lokalna firma, która świadczy usługi naprawy sprzętu AGD, w której to przypadku dobrze mogą sprawdzić się takie frazy jak np. naprawa AGD kraków, naprawa AGD w krakowie oraz naprawa AGD kraków bronowice , naprawa agd nowa huta.

W zależności od liczby osób, do których chcesz dotrzeć wybierz ogólne lub szczegółowe słowa kluczowe

Kolejną ważną kwestią przy wyborze odpowiednich słów kluczowych jest uwzględnienie tego, do jak dużej liczby użytkowników chcemy dotrzeć. Jeżeli zależy nam, aby nasze reklamy trafiły do jak największej liczby osób, powinniśmy wybrać bardziej ogólne słowa kluczowe. Tutaj przykładem może być kampania, której celem jest budowanie świadomości marki. Dla zobrazowania tej sytuacji wyobraźmy sobie, że otwieramy nowy sklep ze zdrową żywnością. Ogólne słowa kluczowe, które możemy wybrać to np. sklep ze zdrową żywnością, sklep z ekologiczną żywnością czy sklep z żywnością eko. Jeśli natomiast posiadamy już ugruntowaną pozycję na rynku, mamy stałych klientów i zależy nam na dotarciu do użytkowników, którzy będą zainteresowani konkretną ofertą to powinniśmy do naszej kampanii wybrać szczegółowe frazy. Dla sklepu ze zdrową żywnością mogą to być takie słowa kluczowe, jak np. ekologiczne pomarańcze, ekologiczne pomarańcze z sycylii, ekologiczne owoce goji, ekologiczny olej z pestek dyni, ekologiczny olej z czarnuszki czy olej kokosowy ekologiczny nierafinowany.

Jeżeli wybierzemy już odpowiednie dla nas słowa kluczowe warto również pamiętać o tym, aby podzielić je na różne kampanie i grupy reklam.

Korzystaj z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych

Niezwykle pomocnym i skutecznym sposobem wybierania słów kluczowych jest korzystanie ze specjalnie do tego celu stworzonych narzędzi. Pozwolą nam one nie tylko szybko znaleźć odpowiednie dla nas frazy, ale także i pokazują czego w Sieci tak naprawdę poszukują użytkownicy. Ponadto przy ich pomocy możemy dodatkowo w łatwy sposób odnaleźć słowa kluczowe, które będziemy chcieli wykluczyć. Przykładów takich narzędzi jest naprawdę sporo. Oprócz Planera Słów Kluczowych Google AdWords, warto zapoznać się także z takimi narzędziami, jak UbersuggestKeywordTool, KeywordsToaster czy Soovle. Więcej darmowych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych wraz z ich opisem znajdziecie tutaj.

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991