Performance Max to obecnie jeden z najpopularniejszych rodzajów kampanii w systemie Google Ads. Ten typ kampanii dostępny jest dla reklamodawców już od listopada 2021 roku i jest chętnie wykorzystywany zarówno przez agencję SEM, jak i in-house’owe działy digital marketingu. Na czym właściwie polega i jakie korzyści dla firm niesie ze sobą ten rodzaj kampanii? Zapraszamy do lektury!
Spis treści
- 1 Czym jest Performance Max w Google Ads?
- 2 W jakich kanałach Google pojawiają się reklamy Performance Max?
- 3 W jakim celu powstało i jak działa Performance Max?
- 4 Jak korzystać z kampanii Performance Max?
- 5 Jak optymalizować Performance Max?
- 6 Zalety kampanii Performance Max
- 7 Performance Max – dla kogo najbardziej opłacalne?
- 8 Osiągaj lepsze wyniki
- 9 FAQ
Czym jest Performance Max w Google Ads?
Performance Max to typ kampanii służący do realizacji określonych celów, który umożliwia reklamodawcom skoncentrowanym na marketingu efektywnościowym dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii – taką definicję podaje support Google. Mówiąc prościej, Performance Max to kampania, po której ustawieniu będziemy mogli wyświetlać reklamy zarówno w formacie tekstowym, GDN, produktowym, wideo, jak i każdym innym, dostępnym w panelu Ads. System Google sam określa najkorzystniejszą dystrybucję budżetu względem danego formatu, a reklamodawca musi jedynie zapewnić niezbędne materiały tj. teksty, grafiki, wideo, feed produktowy.
W jakich kanałach Google pojawiają się reklamy Performance Max?
Korzystając z Performance Max, można zareklamować swoją markę w aż 6 kanałach Google:
- w sieci wyszukiwania (w tym w wynikach produktowych),
- w sieci reklamowej,
- w YouTube,
- w Gmailu,
- w Mapach Google,
- na kartach Google Discover.
To skondensowany typ kampanii, dzięki której za jednym zamachem możemy skorzystać ze wszystkich dostępnych miejsc reklamowych w ekosystemie Google.
W jakim celu powstało i jak działa Performance Max?
Kampania Performance Max z założenia ma służyć temu, co każdy nowy produkt Google Ads, czyli lepszej wydajności reklam i w konsekwencji, wzrostowi kluczowych wskaźników oraz konwersji. Algorytmy Google są stale ulepszane tak, by reklamodawcy mieli jak największą szansę pokazać się tym użytkownikom, których zachowania wskazują na potencjalne zainteresowanie produktem czy usługą danej firmy.
Czy zatem taka zautomatyzowana kampania oznacza, że wystarczy przesłać niezbędne materiały i czekać na ogrom konwersji? Absolutnie nie. Co więcej, Performance Max można, a właściwie trzeba, optymalizować na każdym etapie. Już podczas ustawień początkowych musimy dokonać wyboru pomiędzy dwoma dostępnymi strategiami ustalania stawek:
- maksymalizacja liczby konwersji (z możliwością ustalenia maksymalnego kosztu pozyskania/działania – CPA),
- maksymalizacja wartości konwersji (z możliwością ustalenia docelowego zwrotu z nakładów na reklamę – ROAS).
Ustalamy również harmonogram reklam, lokalizację, języki, odpowiednie adresy URL czy rozszerzenia. W trakcie trwania kampanii możemy natomiast przeprowadzać testy grup plików, analizować statystyki czy weryfikować raporty. Dlatego mimo coraz szerszej automatyzacji, ludzkie spojrzenie i analiza reklam są równie nieocenione, co w przypadku klasycznych typów kampanii w Google Ads.
Jak korzystać z kampanii Performance Max?
Z kampanii Performance Max możemy korzystać zarówno wtedy, gdy prowadzimy biznes usługowy, jak i e-commerce. Co ważne, przy tworzeniu reklamy mamy możliwość dodania aż 15 nagłówków, 5 długich nagłówków oraz 5 tekstów reklamowych. Jeżeli chodzi o zasoby graficzne, to w ramach kampanii Performance Max możemy również dodać 20 obrazów i 5 filmów.
Dzięki dostarczeniu jak największej liczby zasobów system tworzy różne kombinacje reklam, a efektywność poszczególnych komponentów można następnie sprawdzić w panelu Google Ads.
Jak optymalizować Performance Max?
Istnieje wiele sposobów na optymalizację kampanii Performance Max. Poniżej podajemy kilka z nich:
- Sprawdzanie wyszukiwanych haseł w kampaniach PMax i wykluczanie nieadekwatnych fraz.
- Jeżeli mamy dodany feed produktowy, to na bieżąco sprawdzajmy wyniki poszczególnych produktów. Gdy dany produkt generuje duże koszty bez konwersji, można go wykluczyć.
- Zmiana mniej efektywnych komponentów. Jeżeli część nagłówków, tekstów reklam, obrazów itp. będzie miała niską skuteczność, możemy je podmienić na inne zasoby.
- Testowanie różnych sygnałów – możemy testować wiele wariantów sygnałów: z listami remarketingowymi, z tematami wyszukiwań czy zainteresowaniami, a następnie zostawić tylko te najbardziej efektywne sygnały dotyczące odbiorców.
- Testy kreacji – warto przygotować kilka wariantów grafik i sprawdzić, która generuje najlepsze wyniki.
Dzięki kampaniom Performance Max i jej odpowiedniej optymalizacji można osiągnąć zamierzone cele kampanii.
Zalety kampanii Performance Max
Teoretycznie z każdej nowości warto skorzystać, by sprawdzić jej możliwości i przetestować skuteczność na własnym biznesie. Jednak z pewnością największe profity odczują firmy, którym zależy na szerokiej reklamie, obejmującej wszystkie możliwe zasoby Google Ads. Jeśli więc prowadzisz osobne kampanie produktowe, GDN, tekstowe, a także YouTube czy Discovery, to Performance Max jest rozwiązaniem, które zdecydowanie warto sprawdzić. Niekwestionowaną zaletą tej kampanii jest też fakt skupienia się przede wszystkim na konwersjach, czyli na działaniu, na którym najbardziej zależy każdemu właścicielowi firmy czy danej marki.

Jesteśmy specjalistami od Performance Max
Powierz nam swoje kampanie
Performance Max – dla kogo najbardziej opłacalne?
Z Performance Max z pewnością skorzystają wszelkie sklepy internetowe, którym zależy na maksymalizacji wartości konwersji. W takim przypadku sama branża nie jest istotna, a jedynie potrzeba dotarcia do jak największej grupy odbiorców przy zastosowaniu różnych formatów reklamowych. Performance Max można wykorzystać także w branży usługowej, ponieważ elastyczność tego rodzaju kampanii pozwala realizować z powodzeniem cele nie tylko sprzedażowe. Możliwość „krążenia” reklamy po wszystkich placementach reklamowych Google’a (w obrębie jednej kampanii) sprzyja tworzeniu lejków marketingowych.
Osiągaj lepsze wyniki
Podsumowując, kampania Performance Max sama w sobie posiada wiele zalet i z racji rozwiniętej automatyzacji jest w stanie samodzielnie dystrybuować nasze firmowe zasoby w odpowiednie miejsce. Warto skorzystać z takiej opcji, pamiętając jednocześnie o niezbędnej optymalizacji i analizie bieżących wyników. Z pewnością doceni ją każdy właściciel biznesu, któremu zależy na szerokim podejściu sprzedażowym i nie tylko.
Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji ukazał się na blogu w 2022 roku.


















