Marketing wirusowy

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2014

Marketing wirusowy można porównać do kuli śnieżnej. Materiał opublikowany w sieci, który zaciekawi użytkowników, rozprzestrzenia się z zawrotną szybkością. Z każdym kolejnym udostępnieniem dociera do nowych osób, czasami wbrew intencjom autorów. Marketing social media daje marce możliwość zaistnienia w świadomości odbiorców przy niewielkim nakładzie kosztów.

Dobry i oryginalny pomysł może sprawić, że materiał promocyjny na długo zapadnie w pamięci użytkowników. Czym powinien wyróżniać się materiał, który będzie miał potencjał na zostanie viralem? Przede wszystkim musi poruszyć emocje odbiorców. Reklama w serwisach społecznościowych wywołująca wzruszenie, śmiech czy zaskoczenie jest chętnie udostępniana przez internautów, efekt może zostać dodatkowo wzmocniony przez marketing społecznościowy. Na YouTube czy Facebooku wartościowe informacje rozchodzą się z prędkością światła.

W dystrybucji komunikatu marketingowego bardzo pomagają social media. Informacja może pojawić się na profilach prywatnych czy fanpage na Facebooku, dzięki czemu docieramy do kolejnych osób w wyjątkowo krótkim czasie. Ten rodzaj strategii marketingowej przyczynia się do tego, że promocja firmy na Facebooku odbywa się praktycznie samoistnie. O ile materiał udostępniany przez użytkowników ma charakter pozytywny. Warto pamiętać, że to internauci sami decydując, co jest dla nich wartościowe, nawet jeżeli wybór nie jest zgodny z zamiarami marketerów.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991