Demand Gen – nowe kampanie Google Ads

Anna Jenczelewska
Anna Jenczelewska
26 lutego 2024
 
Demand Gen – nowe kampanie Google Ads

Demand Gen
– nowe kampanie Google Ads

W maju 2023r. podczas wydarzenia Google Marketing Live została zapowiedziana zmiana kampanii znanej nam dotychczas, jako Discovery w kampanię opartą na sztucznej inteligencji – Demand Generation, po polsku nazwaną kampanią generującą popyt. W październiku 2023 na kontach pojawiła się możliwość testowania nowej kampanii, a już w styczniu 2024 roku Demand Gen całkowicie zastąpiło reklamy Discovery, przekształcając istniejące kampanie z zachowaniem danych historycznych. Czym jest nowy format reklamowy od Google i jak może pomóc nam w osiągnięciu sukcesu? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Czym jest kampania Demand Gen?

Podstawowym założeniem kampanii Demand Gen jest docieranie do użytkowników, którzy jeszcze nie szukają aktywnie konkretnych marek, produktów czy usług, a więc jej celem jest głównie wzbudzenie zainteresowania, tym co oferujemy. Dzięki nowemu formatowi kampanii możemy docierać do użytkowników na górze i w środku lejka sprzedażowego zwiększając ich świadomość oraz budując zainteresowanie, a docelowo prowadząc ich do konwersji. Badania Ipsos dla Google wskazują, że aż 91% użytkowników podejmuje działanie bezpośrednio po odkryciu nowej marki lub produktu w kanałach Google – dzięki kampanii Demand Gen oferującej bardziej wizualne platformy takie jak: YouTube, Gmail, czy karty Discovery, możemy docierać do nowych użytkowników i przyciągnąć ich uwagę atrakcyjnymi kreacjami. Powyższe badania pokazały również, że 1 na 3 użytkowników dokonało zakupu w platformach Google pomimo tego, że nie planowali tych zakupów – wskazuje to na ogromny potencjał w innych, często niedocenianych, częściach lejka marketingowego. Kampanie generujące popyt wykorzystują AI, aby zidentyfikować użytkownika, który może być zainteresowanym naszymi produktami oraz by jak najlepiej dostosować do niego przekaz naszej reklamy.

Jakie są możliwości Demand Gen?

Demand Gen podobnie, jak kampanie Discovery pozwalają nam docierać do blisko 3 miliardów aktywnych użytkowników miesięcznie, przeglądających różne kanały Google. W porównaniu do swojego poprzednika, nowy rodzaj kampanii, pozwala nam wyświetlać się w dodatkowych formatach, jakimi są: YouTube Shorts oraz YouTube in-stream. Dzięki dodaniu nowych placementów są idealnym narzędziem pozwalającym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w wielu punktach styku z potencjalnym klientem:

  • Gmail – reklamy będą pojawiać się w zakładce Promocje i Społeczności w skrzynce odbiorczej użytkowników poczty,
  • Google Discover – spersonalizowany feed wiadomości i nowości mogących zainteresować konkretnego użytkownika, pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta w momencie, kiedy jest on otwarty na poznanie nowych marek i produktów,
  • Youtube in-feed – reklamy będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania YouTube, na karcie Warte Obejrzenia oraz na stronie głównej aplikacji YT,
  • YouTube in-stream – nasze kreacje pojawią się przed, po lub w trakcie wybranych filmów wideo – co pozwala na dotarcie do określonej grupy docelowej odbiorców danych treści,
  • YouTube Shorts – reklamy pojawią się w sekcji Shorts w YT w formie krótkich, angażujących wideo – format ten od momentu pojawienia się w serwisie cały czas zyskuje na popularności.
Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Interesują Cię reklamy w Google?

Sprawdź szczegóły oferty

Nowe możliwości dzięki nowym funkcjom

  • Kampanie Demand Gen przywracają funkcję segmentów podobnych odbiorców, inaczej lookalike, która zniknęła z panelu Google Ads w zeszłym roku. Opcja ta pozwoli nam na dotarcie do użytkowników o podobnych cechach i zainteresowaniach do osób z przesłanych przez nas własnych list odbiorców, dzięki temu będziemy mogli targetować szersze grono użytkowników podobnych do tych, którzy już weszli w interakcję z naszą firmą lub dokonali konwersji.
  • W kampaniach pojawiła się także dodatkowa strategia ustalania stawek, poza dobrze nam znanymi, z kampanii Performance Max, celami: konwersje i wartość konwersji, możemy teraz skorzystać również ze strategii skupiającej się na maksymalizacji liczby kliknięć. Opcja ta może okazać się skutecznym wyborem dla reklamodawców mających długą lub skomplikowaną ścieżkę do konwersji lub dla tych, których głównym celem jest wygenerowanie ruchu w witrynie.

Kiedy warto postawić na tę kampanię?

  1. Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki – dzięki nastawieniu kampanii na docieranie do nowych grup odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami, kampania ta jest wręcz stworzona do tego celu. Mnogość miejsc i formatów pozwala na skuteczne docieranie do świadomości potencjalnych odbiorców i prezentowanie im w atrakcyjnej formie naszych produktów, czy cech, które wyróżniają nas na tle konkurencji.
  2. Sezony zwiększonego popytu – nowy typ kampanii pomoże nam w zwiększeniu zasięgu oraz konwersji w okresach wzmożonego zainteresowania zakupami np. w czasie świąt, czy okresów wyprzedaży.
  3. Premiery nowych usług i produktów – warto wykorzystać Demand Gen podczas wprowadzania nowości, atrakcyjny format reklamy zwróci uwagę użytkowników i zainteresuje ich naszym produktem lub usługą.

Jak uruchomić kampanię generującą popyt?

Zanim przystąpimy do tworzenia kampanii Demand Gen w Google Ads, musimy przygotować zasoby reklamowe, czyli nagłówki, teksty oraz w zależności od wybranego podtypu reklamy obrazy lub materiały wideo. Warto pamiętać o tym, aby przygotowane przez nas zasoby były innowacyjne, interesujące oraz wyróżniające się, tak aby, jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę odbiorców.

  1. Kampanię tworzymy poprzez kliknięcie ikony plusa na naszym koncie Google Ads i wybranie opcji nowa kampania.
  2. Wybieramy cel Zwiększenie świadomości marki i szansy na rozważnie zakupu lub tworzymy reklamę bez podpowiedzi dotyczących celu. Z listy dostępnych kampanii wybieramy Demand Gen oraz określamy cele konwersji do optymalizowania skuteczności kampanii.

    NWybór typu kampanii
    Źródło: Panel Google Ads
  3. W kolejnym kroku wybieramy, czy chcemy do kampanii dodać nasz feed produktowy, wybieramy cel kampanii dla optymalizacji strategii ustalania stawek spośród 3 dostępnych: Konwersje, Kliknięcia i Wartość konwersji. Tutaj także ustalamy budżet dzienny naszej kampanii, daty jej trwania, harmonogram, kierowanie na konkretne urządzenia oraz kierowanie na języki i lokalizacje (jednak zalecane jest ustawienie tego na poziomie grupy reklam, a nie całej kampanii).

    NUstawienia kampanii
    Źródło: Panel Google Ads
  4. Po skonfigurowaniu ustawień kampanii przechodzimy do opcji na poziomie grupy reklam, gdzie wybieramy: lokalizacje i języki (jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej), odbiorców (tutaj możemy skorzystać z nowości, czyli podobnych segmentów) oraz zoptymalizowane kierowanie.

    NUstawienia grupy reklam
    Żródło: Panel Google Ads
  5. Następnie przechodzimy do przedostatniego kroku, czyli do tworzenia naszej reklamy. Tutaj musimy zadecydować jakiego typu reklamę chcemy utworzyć, do wyboru mamy: reklamę graficzną, reklamę graficzną w karuzeli oraz reklamę wideo. W zależności od wybranego typu dodajemy odpowiednie, przygotowane wcześniej, zasoby.

    NTworzenie reklamy
    Źródło: Panel Google Ads
  6. Na końcu sprawdzamy poprawność naszej kampanii i publikujemy ją.

Podsumowanie

Kampanie Demand Gen, to kolejne innowacyjne rozwiązanie od Google w świecie marketingu online. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz nowych funkcji kampania odpowiada na najnowsze trendy w szybko zmieniającym się świecie reklamy online i pomaga nam dotrzeć do nowych użytkowników, jeszcze zanim będą szukali naszych produktów czy usług. Zdecydowanie warto postawić na ten typ kampanii, jeśli chcesz pomóc zaistnieć Twojej marce w Internecie.

Anna Jenczelewska
Junior SEM Associate. Zaczęła swoją przygodę z marketingiem od kursu Umiejętności Jutra organizowanego przez Google i SGH. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads, interesuje się też analityką i planuje rozwijać się w tym kierunku. W wolnym czasie uprawia papryki chilli, rzeźbi łuki, robi gliniane doniczki. Fanka gier komputerowych i książek fantasy.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry