Facebook Business Manager – czy warto korzystać?

 

Facebook Business Manager


- czy warto korzystać?

Narzędzie zarządcze określane jako Facebook Business Manager*, daje szereg nowych możliwości. Chcesz otrzymywać powiadomienia służbowe i prywatne w osobnych miejscach? Z facebookowym Menedżerem Firmy jest to możliwe. Każda informacja dotycząca Twojej biznesowej działalności będzie widoczna tylko po zalogowaniu na dedykowane konto firmowe. Wszystkie inne powiadomienia niezwiązane z Twoim przedsiębiorstwem będą dostępne z poziomu prywatnego profilu. Facebook Business Manager ma jednak przede wszystkim ułatwić i usprawnić zarządzanie wszystkimi zasobami firmowymi z poziomu jednego panelu. Jest niejako “parasolem” roztaczającym się nad wszystkimi zasobami w firmie, takimi jak: konta reklamowe, strony firmowe (fanpage’e), konto na Instagramie, katalogi produktów, piksele czy pracownicy.

 

Co jeszcze zyskasz korzystając z Facebook Business Managera?

Szybszy dostęp do panelu pomocy

Co to oznacza? Zgłoszenia z Business Managera mają pierwszeństwo. Pomoc firmie w rozumieniu Facebooka jest ważniejsza aniżeli fanpage, który np. nie korzysta z żadnych płatnych promocji. Dopóki nie jesteśmy zweryfikowaną firmą w oczach portalu (nie mamy Menadżera Firmy), to nasz fanpage (nawet pokaźnych rozmiarów) czy prywatne konto reklamowe będą traktowane w kontekście supportu z niższym priorytetem.

Warto zapamiętać: tylko konta reklamowe stworzone bądź podpięte z perspektywy Business Managera mają dostęp do wszystkich opcji reklamowych. Przykład? Na prywatnych kontach reklamowych w grupach niestandardowych, nie ma możliwości wgrania bazy maili czy telefonów, business manager umożliwia nam do nich dostęp. Podobnie jest z grupami niestandardowymi opartymi o Instagram.

Możliwość tworzenia większej liczby kont reklamowych

Jeśli istnieje potrzeba posiadania kilku kont reklamowych – w Business Managerze jest to możliwe. Bardzo przydatna funkcja szczególnie dla agencji reklamowych, które zarządzają zasobami kilku marek, obsługują różne strony na Facebooku.

Współpraca z podwykonawcami

Istnieje możliwość dodawania zewnętrznych firm do Menedżera Firmy jako partnerów. Po ich dodaniu możemy następnie przyznawać im dostęp do wybranych zasobów, np. katalog produktów, konto reklamowe czy piksel. Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować wszystkie działania na naszym koncie. Działa to oczywiście w dwie strony – w każdej chwili możemy poprosić o dostęp do strony oraz zasobów należących do naszych partnerów. To opcja ważna zwłaszcza we współpracy agencyjnej, daje nam możliwość obsługiwania strony w imieniu innej firmy.

 

Czy Facebook Business Manager jest narzędziem idealnym?

Facebook Business Manager w teorii wygląda na proste i łatwe w zarządzaniu narzędzie. W praktyce jednak jest mało intuicyjne, co dla większości przedsiębiorców sprawia więcej problemów, niż rzeczywiście daje pożytku. Dlatego bardzo ważnym jest, aby dobrze poznać i zrozumieć działanie oraz strukturę Business Managera i właściwie skonfigurować konto, by mieć pełną kontrolę i monitoring własnych kanałów social mediowych.

 

Jak założyć Business Managera – od czego zacząć?

Pierwszy warunek do spełnienia, to posiadanie prywatnego konta na Facebooku. Tylko wtedy będziemy mogli utworzyć konto w Business Managerze. Jest to wymóg, który obejmuje zarówno Ciebie (jako właściciela firmy) jak i każdą inną osobę/podmiot, której udzielisz dostęp. Co ważne, nie trzeba przy tym być.

 

Jak utworzyć konto w Business Managerze?

W tym celu musimy zalogować się na swój prywatny profil i w nowej karcie przeglądarki przejść na stronę: https://business.facebook.com/create.
Następnie klikamy w przycisk „Utwórz konto”.

 

Uzupełniamy trzy pierwsze pola:

  • nazwa firmy i konta;
  • imię i nazwisko (skopiowane z konta prywatnego na Facebooku);
  • firmowy adres e-mail.

Klikamy “Wyślij”. Na ostatnim etapie musimy dodać wszystkie niezbędne informacje dotyczące naszej firmy. Ponownie klikamy “Wyślij” i gotowe.

 

Powyższe czynności możemy wykonać samodzielnie lub oddelegować do tego inną osobę, np. pracownika. Wtedy trzeba pamiętać jednak, aby została nam przypisana rola administratora – w celu uzyskania pełnej kontroli nad nowym kontem.

 

Jak dodać stronę firmy w Business Managerze?

Aby dodać stronę w Business Managerze, przechodzimy do ustawień firmowych naszego konta – najłatwiej będzie to zrobić z poziomu adresu url: https://business.facebook.com/settings/pages/

 

W celu dodania strony firmowej, musimy kliknąć w przycisk „Dodaj stronę”.

 

W ten sposób możemy dodać już istniejący fanpage. Jeśli jednak takiej strony z jakiegoś powodu nie posiadamy, to bez problemu możemy takową utworzyć z poziomu Business Managera. Z tego miejsca możemy również wysłać prośbę o dostęp do strony należącej np. do innej firmy.

 

Ważne!
Aby uzyskać możliwość dodania strony w Menedżerze Firmy, musimy być jej administratorem przez ponad 7 dni oraz pełnić rolę administratora firmy w Facebook Business Managerze.

 

Jak dodać konto reklamowe w Business Managerze?

Proces przebiega niemal identycznie jak w przypadku dodawania strony firmowej. Ponownie musimy przejść do ustawień firmowych naszego konta: https://business.facebook.com/settings/ad-accounts/.

 

Następnie klikamy w przycisk „Dodaj”.

 

Ważne! 

Aby dodanie konta reklamowego w ogóle było możliwe, musimy być właścicielem takiego konta oraz administratorem firmy w Facebook Business Managerze. Trzeba pamiętać jednak, że w odróżnieniu od strony firmowej, konto reklamowe jest na stałe przypisywane do Business Managera. Co to oznacza? Dodanie konta reklamowego powoduje jego trwałe przeniesienie do konkretnego Business Managera. Takiej operacji nie można już cofnąć. Zarządzanie takim kontem odbywa się za pośrednictwem profilu w Menedżerze Firmy. Nie można więc dodać konta reklamowego przypisanego do innego Business Managera. Jeśli chcemy korzystać z takiego konta, pozostaje nam wysłanie prośby o dostęp.

 

Jak dodać osoby/partnerów w Business Managerze i skonfigurować ich uprawnienia?

Aby dodać osoby lub partnerów do Menedżera Firmy, przechodzimy do ustawień firmowych – osoby: https://business.facebook.com/settings/people/
W przypadku dodawania osób, w sekcji “Użytkownicy” wybieramy zakładkę „Osoby” i klikamy przycisk „Dodaj”.

 

 

Po wykonaniu powyższych czynności, wyskoczy nam okienko składające się z 3 kroków, w którym to możemy dodać nowych użytkowników oraz przypisać im odpowiednie role biznesowe (pracownik lub administrator) oraz dodatkowe role (analityk lub redaktor finansowy).

Procedura dodawania partnerów wygląda bardzo podobnie – musimy w sekcji „Użytkownicy” wybrać zakładkę „Partnerzy” i kliknąć przycisk „Dodaj”.

 

W tym miejscu mamy dwie możliwości o których pisaliśmy w początkowej fazie artykułu – przyznanie partnerowi dostępu do swoich zasobów lub wysłanie prośby do partnera o udostępnienie nam jego zasobów.

Ważne!

Business Manager pozwala dodać osoby do zasobów jedynie administratorom firmy. W przypadku dodawania partnerów wymóg jest identyczny – różnica polega na tym, że partnerom nie można nadać dostępu w roli administratorów lub pracowników – przyznawanie uprawnień odbywa się jedynie na poziomie poszczególnych zasobów firmy.

 

Twój menedżer firmy – najważniejsze elementy menu

Zaczynając pracę z Managerem łatwo pogubić się w jego obszernym menu. Postanowiliśmy więc ułatwić Wam pracę z narzędziem i scharakteryzować pokrótce każdą z najważniejszych zakładek, którą w nim znajdziemy. Zacznijmy więc od elementów służących zarządzaniu firmą.

Biblioteka Multimediów

W tym miejscu znajdują się wszelkie materiały graficzne oraz wideo, które wykorzystywaliśmy w kampaniach reklamowych oraz cały content, który pojawił/pojawi się na naszym Fanpage’u i koncie Instagramowym, o ile mamy je podpięte do naszego managera. Słowem, to miejsce, w którym znajdziemy i wykorzystamy w najlepszy możliwy sposób nasze zasoby na Facebooku.

Jakość konta

Ta zakładka lepiej, aby była przez Was odwiedzana jak najrzadziej, to tutaj bowiem pojawiają się informacje o odrzuconych reklamach i wszelkiej maści naruszeniach na koncie oraz (najbardziej pesymistyczny wariant) blokadzie konta reklamowego. W tym miejscu poznamy powody, dla których Facebook odrzucił nasze kampanie i dokonamy ewentualnego odwołania się od tej decyzji.

 

Sekcja tło

Zleć nam prowadzenie profilu w Social Mediach!

 

Menadżer Zdarzeń

W tym miejscu znajdują się wszystkie dane zgromadzone przez Piksel Facebooka. Znajdziemy więc tutaj informacje o aktywnościach zbbieranych przez Piksel tj. odwiedzinach witryny, konwersjach, próbach kontaktu, zapisach do newslettera etc. Jest to niezwykle ważne miejsce z perspektywy naszej analityki na platformie.

Rozliczenia

Kiedy już wprowadzisz Informacje o firmie w zakładce na samym dole i zapiszesz w nich swój numer NIP (Numer identyfikacji podatkowej), odblokujesz de facto możliwość rozliczania się z reklam na Facebooku. W zakładce Rozliczenia, znajdziesz wówczas faktury, które w prosty sposób ściągniesz z Facebooka w formacie .PDF. Będą potrzebne dla Twojej księgowości.

Ustawienia Firmowe

We wcześniejszej części artykułu sporo już o nich wspominaliśmy. Powtórzmy więc, że to właśnie tutaj dodamy wszelkie informacje o naszej firmie, jak również przydzielimy dostępu do Managera zarządzającym nim osobom, dodamy konto reklamowe etc.

 

Wygląd Ustawień Firmowych w panelu Bsiness Managera

 

Reklama

Tej zakładki raczej nie musimy objaśniać. W tym miejscu podejmiecie wszelkie działania marketingowe online związane z tworzeniem i konfiguracją kampanii promocyjnych marki na Facebooku.

Odbiorcy

To miejsce służy tworzeniu grup odbiorców dla naszych kampanii FB Ads. W tej zakładce bussines managera utworzymy i skonfigurujemy niestandardowe oraz podobne grupy odbiorców na potrzeby naszych reklam remarketingowych. To pokrótce wszystkie najważniejsze miejsca w menu, od których warto zacząć nasze zgłębianie ustawień Facebook menagera. Skoro jednak wiemy już jak założyć i skonfigurować nasz menager, przejdźmy do możliwości jego obsługi. Czy z konta skorzystamy jedynie na poziomie desktopu? Okazuje się, że nie.

 

Facebook business suite bez tajemnic

Facebook Business Suite to aplikacja, która pozwala nam zarządzać profilami z poziomu komórki. Wystarczy ściągnąć ją za darmo ze Sklepu Google Play. Narzędzie pozwala nam zarządzać stronami zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. W Business Suite z łatwością utworzymy posty zarówno na Facebooku, jak i Instagramie oraz przez crossposting na obu tych platformach. W aplikacji odnajdziemy również statystyki naszych publikacji, odpowiemy na komentarze, czy wiadomości, sprawdzimy, jak sobie radzą nasze kampanie reklamowe, utworzymy również kolejne.

Korzystanie z Business Suite dla osoby obeznanej z wyglądem menu Managera Biznesowego nie będzie stanowiło żadnego problemu.

 

Aplikację Facebook Business Suite pobierzesz za darmo ze Sklepu Play

 

Podsumowanie

Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków, Twoje konto w Menedżerze Firmy będzie gotowe do pracy. Od tej pory będziesz w stanie z jednego miejsca zarządzać kontami reklamowymi, pikselami, katalogami produktów, stronami firmowymi oraz innymi zasobami – bez żadnych opłat. Mimo początkowej dezorientacji, do jakiej często dochodzi podczas pierwszego zetknięcia z narzędziem Facebooka – warto poświęcić chwilę na zaznajomienie się z Business Managerem – jego działaniem i strukturą. Więcej opcji reklamowych, lepsza organizacja pracy, ułatwione zarządzanie zasobami firmowymi, większa kontrola nad własnym biznesem – w obliczu takich możliwości, zdecydowanie warto korzystać z Facebook Business Managera.
Sekcja tło

Chcesz skutecznie reklamować się na Facebooku?

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w marcu 2014 roku.

 

*Obecnie używana nazwa to Meta Business Manager, oraz Meta Business Suite jednak powszechnie w użyciu nadal stosujemy nazwy wcześniejsze, wszystkim znane i zrozumiałe w szerszym kontekście.

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991