Narzędzie zarządcze określane jako Facebook Business Manager daje szeroki wachlarz możliwości. Chcesz otrzymywać powiadomienia służbowe i prywatne w osobnych miejscach? Facebookowy menadżer umożliwia oddzielenie tych obszarów. Każda informacja dotycząca Twojej biznesowej działalności będzie widoczna tylko po zalogowaniu na dedykowane konto firmowe. Wszystkie inne powiadomienia niezwiązane z Twoim przedsiębiorstwem będą dostępne z poziomu prywatnego profilu. Manager ma jednak przede wszystkim ułatwić i usprawnić administrowanie wszystkimi zasobami z poziomu jednego panelu. Jest niejako “parasolem” roztaczającym się nad kontami reklamowymi, stronami (fanpage), kontem na Instagramie, katalogiem produktów, pikselem czy pracownikami.
Spis treści:
- Co jeszcze zyskasz, korzystając z Facebook Business Suite?
- Czy Facebook Business Manager jest narzędziem idealnym?
- Jak założyć Business Managera – od czego zacząć?
- Jak utworzyć konto w Business Suite?
- Jak dodać stronę firmy w swoim Business Managerze?
- Jak dodać konto reklamowe w Business Managerze
- Jak dodać osoby/partnerów w Business Managerze i skonfigurować ich uprawnienia?
- Twój menedżer firmy – najważniejsze elementy menu
- Meta Business Suite bez tajemnic
- Podsumowanie
Co jeszcze zyskasz, korzystając z Facebook Business Suite?
Szybszy dostęp do panelu pomocy
Zgłoszenia z Business Managera mają pierwszeństwo. Pomoc firmie w rozumieniu Facebooka jest ważniejsza niż stronie, która np. nie prowadzi żadnych płatnych promocji. Dopóki nie jesteśmy zweryfikowaną firmą w oczach portalu (nie mamy Menadżera Firmy na Facebooku), nasz fanpage (nawet pokaźnych rozmiarów) będzie traktowane w kontekście supportu z niższym priorytetem.
Warto zapamiętać: tylko konta stworzone bądź podpięte z narzędzia mają dostęp do wszystkich opcji reklamowych. Przykład? Na prywatnych w grupach niestandardowych nie ma możliwości wgrania bazy maili czy telefonów, natomiast Facebook Business Manager umożliwia nam do nich dostęp. Podobnie jest z grupami niestandardowymi opartymi o Instagram.
Możliwość tworzenia większej liczby kont reklamowych
Jeśli potrzebujesz kilku paneli reklamowych – w Business Managerze jest to możliwe. To bardzo przydatna funkcja szczególnie dla agencji, które pracują z wieloma markami i obsługują różne strony na Facebooku. Możesz też prowadzić kilka stron i w osobnym miejscu tworzyć reklamy dla każdej z nich.
Współpraca z podwykonawcami
Istnieje możliwość dodawania zewnętrznych firm do menedżera jako partnerów. Następnie możesz przyznawać im dostęp do katalogu produktów, konta reklamowego czy pixela. Dzięki takiemu zabiegowi jesteś w stanie na bieżąco monitorować wszystkie aktywności na koncie. Działa to oczywiście w dwie strony – w każdej chwili możesz poprosić o dostęp do strony oraz zasobów na Facebooku należących do partnerów. To opcja ważna zwłaszcza we współpracy agencyjnej – daje możliwość obsługiwania strony w imieniu innej firmy.
Czy Facebook Business Manager jest narzędziem idealnym?
Narzędzie w teorii wygląda na proste i łatwe w obsłudze. W praktyce jednak używanie Business Managera jest mało intuicyjne i sprawia wiele problemów. Dlatego bardzo ważne jest, aby dobrze poznać i zrozumieć funkcjonowanie oraz strukturę Business Suite oraz właściwie skonfigurować konto, by mieć pełną kontrolę i monitoring własnych kanałów social media.
Jak założyć Business Managera – od czego zacząć?
Pierwszy warunek do spełnienia to posiadanie prywatnego konta na Facebooku. Tylko wtedy będziemy mogli utworzyć konto w Business Managerze. Jest to wymóg, który obejmuje zarówno Ciebie (jako właściciela firmy), jak i każdą inną osobę/podmiot, której udzielisz dostępu.
Jak utworzyć konto w Business Suite?
W tym celu musisz zalogować się na swój prywatny profil i w nowej karcie przeglądarki przejść na stronę https://business.facebook.com/create. Następnie kliknij w przycisk „Utwórz konto”.
Uzupełnij trzy pierwsze pola:
- nazwa firmy i konta;
- imię i nazwisko (skopiowane z konta prywatnego na Facebooku);
- adres e-mail.
Powyższe czynności możesz wykonać samodzielnie lub oddelegować innej osobie, np. pracownikowi. Wtedy trzeba pamiętać jednak, aby przypisał nam rolę administratora w celu uzyskania pełnej kontroli nad nowym kontem.
Jak dodać stronę firmy w swoim Business Managerze?
Aby dodać stronę w Business Suite, przejdź do ustawień firmowych – najłatwiej będzie to zrobić z poziomu adresu url https://business.facebook.com/settings/pages/
W celu dodania strony kliknij w przycisk „Dodaj stronę”. W ten sposób możesz podpiąć już istniejący fanpage. Jeśli jednak takiej strony nie masz, to bez problemu ją stworzysz. Z tego miejsca możesz również wysłać prośbę o dostęp do strony należącej np. do innej marki.
Aby uzyskać możliwość dodania strony w Menedżerze Firmy, musisz być jej adminem oraz pełnić rolę administratora w Facebook Business Suite.
Jak dodać konto reklamowe w Business Managerze?
Proces przebiega niemal identycznie jak w przypadku dodawania strony. Ponownie musisz przejść do ustawień firmowych https://business.facebook.com/settings/ad-accounts/.
Następnie kliknij „Dodaj”.
Aby dodanie konta reklamowego w ogóle było możliwe, musisz być jego właścicielem oraz administratorem firmy w Facebook Business Suite. Trzeba pamiętać jednak, że w odróżnieniu od strony firmowej konto reklamowe jest na stałe przypisywane do Business Managera i nie można tego cofnąć. Zarządzanie nim odbywa się za pośrednictwem profilu w Menedżerze Firmy. Nie można więc podpiąć konta reklamowego przypisanego do innego Menadżera Firmy. Jeśli chcesz go wykorzystać, pozostaje wysłać prośbę o dostęp.
Jak dodać osoby/partnerów w Business Managerze i skonfigurować ich uprawnienia?
Procedura dodawania partnerów wygląda bardzo podobnie – w sekcji „Użytkownicy” wybierz zakładkę „Partnerzy” i kliknij przycisk „Dodaj”.
Business Manager pozwala dodać osoby do zasobów jedynie administratorom firmy. W przypadku dodawania partnerów wymóg jest identyczny – różnica polega na tym, że partnerom nie można nadać dostępu w roli administratorów lub pracowników – przyznawanie uprawnień odbywa się jedynie na poziomie poszczególnych zasobów firmy.
Twój menedżer firmy – najważniejsze elementy menu
Zaczynając pracę z tym narzędziem, łatwo pogubić się w jego obszernym menu. Postanowiliśmy więc ułatwić Ci pracę z narzędziem i scharakteryzować krótko najważniejsze zakładki. Zacznijmy więc od elementów służących zarządzaniu firmą.
Biblioteka Multimediów
W tym miejscu znajdują się wszelkie materiały graficzne oraz wideo wykorzystywane w kampaniach reklamowych oraz cały content, który pojawił/pojawi się na fanpage’u i koncie instagramowym – o ile są podpięte do managera. Słowem, to miejsce, w którym znajdziesz i wykorzystasz w najlepszy możliwy sposób content na fb.
Przegląd konta
Ta sekcja znajduję się w zakładce „Strona główna pomocy dla firm”, którą lepiej odwiedzać jak najrzadziej. To tutaj pojawiają się informacje o odrzuconych reklamach i naruszeniach na koncie oraz (najbardziej pesymistyczny wariant) blokadzie konta reklamowego. W tym miejscu poznasz powody, dla których Facebook odrzucił kampanie i dokonamy ewentualnego odwołania się od tej decyzji.
Zleć nam prowadzenie profilu w social mediach
Zajmiemy się Twoim Facebookiem i Instagramem
Menadżer Zdarzeń
W tym miejscu znajdują się wszystkie dane zgromadzone przez Pixel Facebooka. Znajdziemy więc tutaj informacje o odwiedzinach witryny, konwersjach, próbach kontaktu, zapisach do newslettera i innych akcjach. Jest to niezwykle ważne miejsce z perspektywy naszej analityki na platformie.
Rozliczenia
Kiedy już wprowadzisz informacje o firmie w zakładce na samym dole i zapiszesz w nich swój NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej), odblokujesz de facto możliwość rozliczania się z reklam na Facebooku. W zakładce „Rozliczenia” znajdziesz wówczas faktury, które w prosty sposób ściągniesz z Facebooka w formacie .PDF. Będą potrzebne Twojej księgowości.
Ustawienia Firmowe
We wcześniejszej części artykułu sporo już o nich wspominaliśmy. Powtórzmy więc, że to właśnie tutaj wpiszesz wszelkie informacje o naszej firmie, jak również przydzielisz dostęp do Managera osobom lub Partnerom.
Reklama
Tej zakładki raczej nie musimy objaśniać. W tym miejscu podejmiesz wszelkie działania marketingowe online związane z tworzeniem i konfiguracją kampanii promocyjnych marki na Facebooku.
Odbiorcy
To miejsce służy tworzeniu grup odbiorców dla naszych kampanii Facebook Ads. W tej zakładce Business Managera utworzysz i skonfigurujesz niestandardowe oraz podobne grupy odbiorców na potrzeby naszych reklam remarketingowych.
To pokrótce wszystkie najważniejsze miejsca w menu, od których warto zacząć nasze zgłębianie ustawień Facebook Menagera. Skoro wiesz już, jak założyć i skonfigurować nasz menager, przejdźmy do jego obsługi. Czy skorzystasz z niego jedynie na poziomie desktopu? Okazuje się, że nie.
Meta Business Suite bez tajemnic
Meta Business Suite to aplikacja, która pozwala obsługiwać profile firmowe z poziomu smartfona. Wystarczy ściągnąć ją za darmo ze Sklepu Google Play lub AppStore. Z łatwością utworzysz tam posty zarówno na Facebooku, jak i Instagramie oraz przez crossposting na obu tych platformach. W aplikacji odnajdziesz również statystyki publikacji, odpowiesz na komentarze czy wiadomości, a także sprawdzisz, jak sobie radzą kampanie reklamowe.
Korzystanie z Business Suite dla osoby obeznanej z wyglądem menu Managera Biznesowego nie będzie stanowiło żadnego problemu.
Podsumowanie
Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków Twoje konto w Menedżerze Firmy będzie gotowe do pracy. Od tej pory będziesz w stanie z jednego miejsca mieć kontrolę nad kontami reklamowymi, pikselami, katalogami produktów, stronami firmowymi oraz innymi – bez żadnych opłat. Mimo początkowej dezorientacji, do jakiej często dochodzi podczas pierwszego zetknięcia z narzędziem Facebooka, warto poświęcić chwilę na zaznajomienie się z Business Managerem. Więcej opcji reklamowych, lepsza organizacja pracy, ułatwione nadzorowanie zasobów firmowych, większa kontrola nad własnym biznesem i łatwiejsza analiza danych – w obliczu takich możliwości menedżer firmy to narzędzie, którego używanie Facebook zaleca – i my także.
Skutecznie reklamuj się na Facebooku
Skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów
Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w marcu 2014 roku.