Facebook Business Manager – czy warto korzystać?

Facebook Business Manager


- czy warto korzystać?

Narzędzie zarządcze określane jako Facebook Business Manager, daje szereg nowych możliwości. Chcesz otrzymywać powiadomienia służbowe i prywatne w osobnych miejscach? Z facebookowym Menedżerem Firmy jest to możliwe. Każda informacja dotycząca Twojej biznesowej działalności będzie widoczna tylko po zalogowaniu na dedykowane konto firmowe. Wszystkie inne powiadomienia niezwiązane z Twoim przedsiębiorstwem będą dostępne z poziomu prywatnego profilu. Facebook Business Manager ma jednak przede wszystkim ułatwić i usprawnić zarządzanie wszystkimi zasobami firmowymi z poziomu jednego panelu. Jest niejako “parasolem” roztaczającym się nad wszystkimi zasobami w firmie, takimi jak: konta reklamowe, strony firmowe (fanpage’e), katalogi produktów, piksele czy pracownicy. 

 

Co jeszcze zyskasz korzystając z Facebook Business Managera?

Szybszy dostęp do panelu pomocy 

Co to oznacza? Zgłoszenia z Business Managera mają pierwszeństwo. Pomoc firmie w rozumieniu Facebooka jest ważniejsza aniżeli fanpage, który np. nie korzysta z żadnych płatnych promocji. Dopóki nie jesteśmy zweryfikowaną firmą w oczach portalu (nie mamy Menedżera Firmy), to nasz fanpage (nawet pokaźnych rozmiarów) czy prywatne konto reklamowe będą traktowane w kontekście supportu z niższym priorytetem.

Warto zapamiętać: tylko konta reklamowe stworzone bądź podpięte z perspektywy Business Managera mają dostęp do wszystkich opcji reklamowych.

Przykład? Na prywatnych kontach reklamowych w grupach niestandardowych, nie ma możliwości wgrania bazy maili czy telefonów. Podobnie jest z grupami niestandardowymi opartymi o Instagram.

 

Możliwość tworzenia większej liczby kont reklamowych

Jeśli istnieje potrzeba posiadania kilku kont reklamowych – w Business Managerze jest to możliwe. Bardzo przydatna funkcja szczególnie dla agencji reklamowych.

 

Współpraca z podwykonawcami

Istnieje możliwość dodawania zewnętrznych firm do Menedżera Firmy jako partnerów. Po ich dodaniu możemy następnie przyznawać im dostęp do wybranych zasobów, np. katalog produktów, konto reklamowe czy piksel. Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować wszystkie działania na naszym koncie. Działa to oczywiście w dwie strony – w każdej chwili możemy poprosić o dostęp do materiałów należących do naszych partnerów.

 

 

Czy Facebook Business Manager jest narzędziem idealnym?

Facebook Business Manager w teorii wygląda na proste i łatwe w zarządzaniu narzędzie. W praktyce jednak jest mało intuicyjne, co dla większości przedsiębiorców sprawia więcej problemów, niż rzeczywiście daje pożytku. Dlatego bardzo ważnym jest, aby dobrze poznać i zrozumieć działanie oraz strukturę Business Managera

 

 

Od czego zacząć zakładanie Business Managera?

Pierwszy warunek do spełnienia, to posiadanie prywatnego konta na Facebooku. Tylko wtedy będziemy mogli utworzyć konto w Business Managerze. Jest to wymóg, który obejmuje zarówno Ciebie (jako właściciela firmy) jak i każdą inną osobę/podmiot, której udzielisz dostęp. Co ważne, nie trzeba przy tym być znajomymi na Facebooku.

 

 

Tworzenie konta w Business Managerze

W tym celu musimy zalogować się na swój prywatny profil i w nowej karcie przeglądarki przejść na stronę: https://business.facebook.com/create. 

Następnie klikamy w przycisk „Utwórz konto”. Uzupełniamy trzy pierwsze pola:

  • nazwa firmy i konta;
  • imię i nazwisko;
  • firmowy adres e-mail.

 

Klikamy “Wyślij”. Na ostatnim etapie musimy dodać wszystkie niezbędne informacje dotyczące naszej firmy. Ponownie klikamy “Wyślij” i gotowe.

Powyższe czynności możemy wykonać samodzielnie lub oddelegować do tego inną osobę, np. pracownika. Wtedy trzeba pamiętać jednak, aby została nam przypisana rola administratora – w celu uzyskania pełnej kontroli nad nowym kontem.

 

Jak dodać stronę firmy w Business Managerze?

Aby dodać stronę w Business Managerze, przechodzimy do ustawień firmowych naszego konta – najłatwiej będzie to zrobić z poziomu adresu url: https://business.facebook.com/settings/pages/

 

W celu dodania strony firmowej, musimy kliknąć w przycisk “Dodaj stronę”.

 

W ten sposób możemy dodać już istniejący fanpage. Jeśli jednak takiej strony z jakiegoś powodu nie posiadamy, to bez problemu możemy takową utworzyć z poziomu Business Managera. Z tego miejsca możemy również wysłać prośbę o dostęp do strony należącej np. do innej firmy.

 

Ważne!

Aby uzyskać możliwość dodania strony w Menedżerze Firmy, musimy być jej administratorem przez ponad 7 dni oraz pełnić rolę administratora firmy w Facebook Business Managerze.

 

 

Jak dodać konto reklamowe w Business Managerze?

Proces przebiega niemal identycznie jak w przypadku dodawania strony firmowej. Ponownie musimy przejść do ustawień firmowych naszego konta: https://business.facebook.com/settings/ad-accounts/.

 

Następnie klikamy w przycisk “Dodaj”.

 

 

Ważne! 

Aby dodanie konta reklamowego w ogóle było możliwe, musimy być właścicielem takiego konta oraz administratorem firmy w Facebook Business Managerze. Trzeba pamiętać jednak, że w odróżnieniu od strony firmowej, konto reklamowe jest na stałe przypisywane do Business Managera. Co to oznacza? Dodanie konta reklamowego powoduje jego trwałe przeniesienie do konkretnego Business Managera. Takiej operacji nie można już cofnąć. Zarządzanie takim kontem odbywa się za pośrednictwem profilu w Menedżerze Firmy. Nie można więc dodać konta reklamowego przypisanego do innego Business Managera. Jeśli chcemy korzystać z takiego konta, pozostaje nam wysłanie prośby o dostęp.

 

 

Jak dodać osoby/partnerów w Business Managerze i skonfigurować ich uprawnienia?

Aby dodać osoby lub partnerów do Menedżera Firmy, przechodzimy do ustawień firmowych – osoby: https://business.facebook.com/settings/people/

partnerzy: https://business.facebook.com/settings/partners/

W przypadku dodawania osób, w sekcji “Użytkownicy” wybieramy zakładkę “Osoby” i klikamy przycisk “Dodaj”.

 

 

Po wykonaniu powyższych czynności, wyskoczy nam okienko składające się z 3 kroków, w którym to możemy dodać nowych użytkowników oraz przypisać im odpowiednie role biznesowe (pracownik lub administrator) oraz dodatkowe role (analityk lub redaktor finansowy).

Procedura dodawania partnerów wygląda bardzo podobnie – musimy w sekcji “Użytkownicy” wybrać zakładkę “Partnerzy” i kliknąć przycisk “Dodaj”.

 

W tym miejscu mamy dwie możliwości o których pisaliśmy w początkowej fazie artykułu – przyznanie partnerowi dostępu do swoich zasobów lub wysłanie prośby do partnera o udostępnienie nam jego zasobów.

Ważne! 

Tylko administratorzy firmy mogą dodawać osoby do Business Managera. W przypadku dodawania partnerów wymóg jest identyczny – różnica polega na tym, że partnerom nie można nadać dostępu w roli administratorów lub pracowników – przyznawanie uprawnień odbywa się jedynie na poziomie poszczególnych zasobów firmy.

 

 

Podsumowanie

Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków, Twoje konto w Menedżerze Firmy będzie gotowe do pracy. Od tej pory będziesz w stanie z jednego miejsca zarządzać kontami reklamowymi, pikselami, katalogami produktów, stronami firmowymi oraz innymi zasobami – bez żadnych opłat. Mimo początkowej dezorientacji, do jakiej często dochodzi podczas pierwszego zetknięcia z narzędziem Facebooka – warto poświęcić chwilę na zaznajomienie się z Business Managerem – jego działaniem i strukturą. Więcej opcji reklamowych, lepsza organizacja pracy, ułatwione zarządzanie zasobami firmowymi – w obliczu takich możliwości, zdecydowanie warto korzystać z Facebook Business Managera

Sekcja tło

Chcesz skutecznie reklamować się na Facebooku?

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w marcu 2014 roku.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Przemysław Biegacz
Junior SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz wdrażaniem analityki. W swoich działaniach kładzie szczególny nacisk na techniczne dopracowanie kampanii. Po godzinach jest zamiłowanym fanem konsolowego gamingu oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991