SEOpress – czerwiec 2025

SEOpress – czerwiec 2025

SEOpress
- czerwiec 2025

Ostatnie tygodnie przyniosły falę zmian i eksperymentów w ekosystemie Google. Od ukrytych zapytań w Search Console, przez rozwój AI i głosowych podsumowań wyników, aż po zmiany w dokumentacji danych strukturalnych i widoczności stron w wynikach wyszukiwania. Do tego dochodzi kolejna aktualizacja algorytmu, której szczegóły Google jak zwykle trzyma dla siebie. Sprawdź, co warto wiedzieć, by utrzymać przewagę w SERP-ach.

Eksperymenty sugerują, że Google Search Console może nie raportować wielu konwersacyjnych zapytań, mimo że realnie generują one ruch na stronach internetowych. Testy pokazały, że niskowolumenowe, ale wartościowe pytania – często wykorzystywane w wyszukiwaniach głosowych i AI – mogą być pomijane w danych GSC.
Google opatentował system, w którym asystent AI generuje bardziej naturalne i spersonalizowane odpowiedzi, wykorzystując rzeczywiste konteksty użytkownika – takie jak czas, lokalizacja, historia rozmów, preferencje, a nawet stan urządzenia. Zamiast udzielać ogólnych odpowiedzi, asystent może np. uwzględnić pogodę na plaży lub zaproponować restaurację zgodną z gustem danej osoby.
Google zwykle wyświetla generowane przez AI podsumowania („AI Overviews”) na górze wyników wyszukiwania, co wydaje się najbardziej naturalne. Tymczasem początkiem czerwca użytkownicy zgłosili ich pojawianie się na dole strony wyników, nawet jako ostatnie elementy. Obserwatorzy sugerują, że może to być błąd, a większość prawdopodobnie woli widzieć te podsumowania u góry.
Najnowsza aktualizacja dokumentacji danych strukturalnych Recipe od Google jasno rozdziela wpływ zdjęć na różne typy wyników. Obrazy oznaczone w schema.org pomagają w uzyskaniu Rich Results, ale nie mają wpływu na pozycję zdjęć w zwykłych wynikach tekstowych (organicznych). Aby zwiększyć szansę na wyświetlenie obrazów w wynikach tekstowych, Google zaleca stosowanie klasycznego HTML-a, mapy witryny dla obrazów oraz używanie ostrych, wysokiej jakości zdjęć.
Google dostrzega duże korzyści w programach lojalnościowych dla użytkowników, w związku z czym wprowadza możliwość definiowania programów lojalnościowych za pomocą uporządkowanych danych Organization w połączeniu z korzyściami z programu lojalnościowego za pomocą uporządkowanych danych Product. W ten sposób możliwe będzie prezentowanie korzyści z programu lojalnościowego w wynikach wyszukiwania.
Google zaktualizował algorytm rankingowy w taki sposób, że witryny publikujące filmy dla dorosłych, ale blokujące Googlebotowi dostęp poprzez age‑gate, mogą doświadczać znaczących spadków w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w trybie Video. W dokumentacji SafeSearch pojawiły się nowe rekomendacje dotyczące moderacji treści, separacji treści eksplicit (np. na osobnym subdomenie), oznaczania konkretnych stron meta‑tagami oraz dopuszczania Googlebota do treści bez blokady wiekowej.
W ostatnim czasie Google pracuje nad uproszczeniem wyników wyszukiwania. W związku z tym wytypowano kilka typów uporządkowanych danych, które zostaną usunięte i nie będą już wpływały na formę SERP'ów Google. W tej grupie znalazły się m.in. czynności dotyczące książek, informacje o kursie, ocena twierdzenia, szacowane zarobki, film edukacyjny, specjalne ogłoszenie czy informacje o pojazdach.
Google wprowadził w Search Labs eksperymentalną funkcję „Audio Overviews”, która generuje krótkie, konwersacyjne streszczenia wyników wyszukiwania w formie audio, oparte na modelach AI Gemini. Dostępna jest wyłącznie w USA i w języku angielskim
John Mueller z Google oświadczył, że żaden system AI nie korzysta obecnie z pliku LLMs.txt, mimo że niektórzy webmasterzy zaczęli go stosować, licząc na kierowanie modeli do kluczowych zasobów. LLMs.txt miał wskazywać, które strony warto cytować, ale Google uznał go za analogię do dawno nieużywanego meta tagu „keywords” – nie ma żadnego wpływu na pozycjonowanie ani nie jest pobierany przez boty.
W Google Search Console zaczęła pojawiać się nowa karta, o nazwie "Statystyki". Na ten moment pojawia się ona bardzo sporadycznie, tylko w niektórych usługach. Statystyki tam trafiające dotyczą liczb kliknięć, wyświetleń, a także rankowania treści czy kliknięć z poszczególnych słów kluczowych. Tego typu raporty mogą okazać się bardzo przydatne podczas analizy wyników domeny. Na ten moment nie wiemy dokładnie, kiedy nowa karta zostanie wdrożona dla wszystkich usług.
Google przekazał oficjalną informację na temat rozpoczęcia wdrażania aktualizacji algorytmu Google. Działania rozpoczęły się 30 czerwca i docelowo mają potrwać około 3 tygodni. Nie zostały przedstawione żadne dodatkowe informacje, czego dotyczy obecny update.
Natalia Dulian
SEO Associate. Łączę miłość do słów z pasją do SEO. Od 2023 roku pomagam firmom wyróżniać się w sieci – testuję, analizuję i optymalizuję. Po pracy spędzam równie wiele czasu z tekstami, od czytania książek aż po pisanie i redakcję najróżniejszych treści.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów oraz optymalizację stron internetowych, pomagając klientom osiągać lepszą widoczność w sieci. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy border collie.

Leszek Urban
Team Leader & Senior SEO Specialist. W branży od 2017 roku. Obecnie w DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Przygotowuje kompleksowe strategie działań prowadzące do zwiększenia ich widoczności i wydajności. Prywatnie pasjonat motoryzacji, podróży i piłki nożnej. Po godzinach zajmuje się też nagrywaniem i montowaniem filmów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry