


01
W 2025 roku AI przejęło stery w Google Ads. Z kolei, w 2026 wkroczymy w erę nowej definicji reklamy, napędzanej przez PMax, AI Max for Search i generatywne kreacje. Przeczytaj artykuł Aleksandry Skulimowskiej – SEM Associate w DevaGroup.
❯ Google Ads w 2025 i 2026 roku. Jak skutecznie budować kampanie w oparciu o automatyzację i AI?



02
Google testuje reklamy w Trybie AI, które pojawiają się pod odpowiedziami wyszukiwarki i są oznaczone jako sponsorowane. To pierwsze eksperymenty, w których sztuczna inteligencja może realnie wpływać na zakupy, tworząc nowe punkty styku z klientami i zmieniając doświadczenie e-commerce.
❯ Google testuje reklamy w Trybie AI. Pierwsze wdrożenia widoczne poza Labs



03
Coraz więcej Polaków korzysta ze sztucznej inteligencji podczas zakupów online. Badanie SMSAPI pokazuje, że 24% używa LLM do porównywania cen, a 19% do wyszukiwania atrakcyjnych ofert. Dowiedz się, w jaki sposób AI zmienia nasze zachowania zakupowe!



04
Influencerzy to dziś nie tylko nośnik zasięgu, ale też wartości i autorytetu. Raport „The Culture of Influence(r)” pokazuje ich różnorodne role – od przewodników, przez kreatorów doświadczeń, po wsparcie emocjonalne – i podpowiada, jak marki mogą je skutecznie wykorzystać.
❯ Influencer jako nowy autorytet. Różne role społeczne twórców online



05
TikTok udostępni nową funkcję w ustawieniach, dzięki której użytkownicy będą mogli regulować ilość treści generowanych przez AI w swoim feedzie. Platforma wprowadzi także znak wodny, który ułatwi identyfikację materiałów AI, zwiększając transparentność i poprawiając jakość doświadczeń użytkowników.
❯ Widzisz za dużo treści AI na TikToku? Sprawdź, jak dostosować swój feed



06
Instagram wprowadza usprawnienia w kamerze Reels, umożliwiające nagrywanie dłuższych, nawet 20-minutowych filmów, oraz wygodniejszą edycję materiałów bezpośrednio w aplikacji. Nowe funkcje obejmują regulowany suwak „Touch-Up”, ulepszony green screen i bardziej precyzyjne narzędzia czasowe.





















