Koszt strony internetowej – ile kosztuje stworzenie strony www?

 
koszt strony internetowej

Koszt strony internetowej


- ile kosztuje stworzenie strony www?

Kwestia dotycząca tego, ile kosztuje stworzenie strony internetowej dla firmy, jest wbrew pozorom dosyć złożona. Ostateczna cena za wykonanie strony internetowej może może zależeć od czynników, których początkowo nawet nie weźmiemy pod uwagę, podpisując umowę z web developerem. W poniższym tekście przeczytacie, co konkretnie może mieć wpływ na koszt budowy strony www i jak nie popełnić błędu przy wyborze firmy lub agencji, która wykona dla nas tego rodzaju witrynę.

Tworzenie stron www – łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej

Uczciwość nakazuje, aby już na początku podkreślić: tworzenie prostych, domowych stron www czy blogów, które nie potrzebują żadnych skomplikowanych funkcjonalności, nie jest wiedzą tajemną. Obecnie, w dobie bardzo łatwego dostępu do internetowych kursów, gotowych szablonów witryn czy fachowej literatury z zakresu web developingu, w zasadzie każdy może postawić swoją prostą stronę internetową w kilkanaście godzin, maksymalnie w kilka dni. Do czego zresztą bardzo serdecznie zachęcamy – to naprawdę nie jest trudne.

Inaczej jest z witryną firmową lub profesjonalną wizytówką internetową. W tym przypadku należy pamiętać chociażby o:

  • odpowiednim projekcie graficznym strony – czytelnym i przyjaznym dla użytkownika;
  • optymalizacji kodu, wpływającej m.in. na płynność działania i szybkość ładowania strony głównej oraz podstron;
  • implementacji dodatkowych skryptów czy funkcjonalności (np. koszyka, formularza kontaktowego itp.);
  • optymalizacji strony pod kątem SEO i szeroko rozumianego pozycjonowania;
  • wyborze odpowiedniego hostingu lub serwera, na którym umieścimy naszą stronę;
  • możliwości wprowadzania różnych modyfikacji – nie tylko zarządzania treścią w systemie CMS, ale również aktualizacji, zmian wyglądu czy funkcjonalności witryny;
  • odpowiedniej domenie, szczególnie w sytuacji, gdy ta, na której zależy nam najbardziej, jest zajęta;
  • zabezpieczeniu witryny przed atakami hakerskimi czy wyciekiem danych.

A to tylko kilka naprawdę podstawowych czynników, od których może zależeć ostateczna cena strony internetowej.

Sekcja tło

Chcesz zlecić stworzenie strony?

W rzeczywistości prace nad profesjonalną stroną mogą być bez porównania bardziej skomplikowane; na przykład sklepy internetowe mogą wymagać częstych iteracji i zmian koncepcyjnych, zanim w ogóle zostaną uruchomione. Nietrudno zatem zauważyć, że cena za stronę internetową, która jest one-page’em, będzie znacznie odbiegała od ceny zrobienia strony internetowej posiadającej dodatkowe funkcjonalności, na przykład koszyka sprzedażowego.

Co jeszcze może wpłynąć na ostateczny koszt Twojej strony www?

Warto dodatkowo wskazać kilka ważnych kwestii, których obecność (lub ich brak) z pewnością będzie miała wpływ na to, ile zapłacimy za naszą firmową lub prywatną stronę www.

  • Posiadanie pełnych praw do strony oraz domeny to podstawa. Wciąż zdarzają się sytuacje, w których nieświadomi klienci nawet nie wiedzą, że nie mogą przeprowadzać żadnych zmian na stronie bez zgody jej twórców. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na tego rodzaju zapisy w umowie.
  • Możliwość samodzielnego i łatwego edytowania tekstów, grafik czy nawet rozbudowy strony. Należy stosować wyłącznie te rozwiązania, które w przyszłości umożliwią nam tego rodzaju działanie. Uwaga jednak na wszelkiego rodzaju plug-iny, które to ułatwiają! W większości przypadków są one bardzo pomocne, ale niejedna strona przestała działać ze względu na niekompatybilną lub nieprawidłowo zainstalowaną wtyczkę. W tym przypadku należy bardzo ściśle stosować się do zaleceń twórców strony. A także nie zapominać o zdrowym rozsądku – jeżeli nie mamy pewności, do czego dana wtyczka służy, przed jej uruchomieniem wykonujemy kopię zapasową strony!
  • Strona powinna być responsywna! Ogromna część ruchu w Internecie odbywa się dzisiaj z poziomu urządzeń mobilnych. Oznacza to w praktyce, że nasza strona po prostu musi prawidłowo wyświetlać się na ekranach smartfonów.
  • Przeprowadzenie chociażby podstawowych działań z zakresu SEO. Każda strona, nawet ta najlepiej wykonana, potrzebuje niewielkiej pomocy w trafieniu do jak największej liczby użytkowników.
  • Gwarancja obejmująca przeprowadzenie koniecznych napraw, gdyby coś przestało działać lub doszło do ataku hakerskiego.
  • Brak jakichkolwiek dodatkowych opłat licencyjnych. Chyba że jako klient nie mamy nic przeciwko takim opłatom.

Wyżej wymienione kwestie są tak naprawdę elementarne w kontekście tego, o czym powinniśmy pamiętać, decydując się na zakup gotowej strony www.

tworzenie strony www

Ile wynosi realny koszt wykonania strony www?

Wykonanie najprostszych projektów – blogów, witryn one-page czy internetowych wizytówek – może kosztować od kilkuset do ok. 2000 złotych. Są to jednak projekty nieskomplikowane, zbudowane w oparciu o najprostsze rozwiązania, z niewielkim wsparciem profesjonalnych grafików czy pozycjonerów.

Koszt postawienia strony internetowej dla firmy to wyższa kwota, od 3000 do 5000 złotych. Powyżej tej stawki znajdziemy sklepy internetowe, platformy e-learningowe czy portale informacyjne.

Sekcja tło

Masz już stronę www?

Stworzenie strony internetowej – freelancer czy agencja?

Jeżeli projektowanie i pozycjonowanie stron internetowych nie leży w naszym kręgu zainteresowań, wówczas zwracamy się po pomoc do agencji interaktywnej lub freelancera. Jakie są wady i zalety obydwu tych rozwiązań?

  • Freelancer

Najważniejszą zaletą jest oczywiście cena. Postawienie strony internetowej przez freelancera będzie zazwyczaj kosztować mniej, niż gdybyśmy zdecydowali się na agencję. Nie jest to jednak regułą – najlepsi web developerzy, którzy pracują na własny rachunek, nie są o wiele tańsi od agencyjnych.

Poza tym współpraca z freelancerami jest często odrobinę bardziej elastyczna, niż z agencją – ostateczny koszt wykonania usługi może być negocjowany. Problem polega na tym, że aby całe przedsięwzięcie przebiegało bez zakłóceń, dobrze jest mieć jakąkolwiek wiedzę o tworzeniu stron i o tym, które rozwiązania są optymalne. Weźmy następującą, hipotetyczną sytuację: planujemy otwarcie własnego sklepu internetowego. Tymczasem jedynym systemem zarządzania treścią, proponowanym przez specjalistę jest WordPress, i to o niego oparty jest cały projekt strony. A to dlatego, że WordPress jest jedynym CMS’em, w którym nasz specjalista czuje się dobrze. To oczywiście nie jest zły system, aczkolwiek niekiedy warto zastosować inne rozwiązania, albo mieć przynajmniej jakikolwiek wybór.

  • Agencja

Koszt utworzenia strony internetowej przez agencję jest zazwyczaj wyższy od proponowanego przez freelancera. Tym niemniej istnieją realne powody takiego stanu rzeczy.

Przede wszystkim nad tego rodzaju zleceniem pracuje cały zespół. Ktoś się zajmuje projektowaniem UX, inne osoby robią frontend oraz backend, jeszcze inne zajmują się pozycjonowaniem czy szeroko rozumianym contentem. Łatwo zauważyć, że jest to usługa komplementarna – klient nie musi się w zasadzie o nic martwić. Jeżeli dodatkowo wybieramy agencję z odpowiednim doświadczeniem, bogatym portfolio i dobrymi referencjami, możemy mieć pewność, że nad naszą stroną pracują starannie wyselekcjonowani specjaliści.

Warto także pamiętać, że nad każdą agencją ciąży odpowiedzialność biznesowa, która wręcz wymaga dołożenia wszelkich starań koniecznych do rozwiązania jakichkolwiek problemów na linii agencja-klient. Freelancer może w takim przypadku po prostu zmienić zawód albo przenieść się na etat.

Tworzenie stron www – jak wybrać agencję?

Liczne referencje, bogate portfolio i elastyczna oferta to najważniejsze czynniki, które powinny być brane pod uwagę. W DevaGroup projektujemy i budujemy strony www zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Zajmujemy się również tworzeniem i nadzorowaniem kampanii Ads, szeroko rozumianym pozycjonowaniem, prowadzeniem social mediów, a także szkoleniami z zakresu bardzo szeroko rozumianego marketingu internetowego. Decydując się na naszą ofertę masz pewność, że Twoja strona internetowa będzie doskonale zaprojektowana, świetnie zoptymalizowana i bezpieczna dla wszystkich użytkowników.

Zapraszamy!

Sekcja tło

Podejmij współpracę z profesjonalną agencją

 

 

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991