Dlaczego specjalista potrzebuje dostępów – Google i Facebook Ads

Agnieszka Maciuk
Agnieszka Maciuk
Archiwum 03.2019
dostepy-do-google-adwords

Przeczytaj, co będzie Ci potrzebne,


by specjaliści mogli rozpocząć pracę!

Początek współpracy ze specjalistami

Jesteś przedsiębiorcą, który zdecydował się na promocję w Internecie. Uważasz, że w dzisiejszych czasach, aby być konkurencyjnym, musisz promować efektywnie swoją firmę – dlatego zaczynasz współpracować z firmą specjalizującą się w takich działaniach. Dogadujesz najważniejsze kwestie, podpisujesz umowę i już – wszystko jest załatwione. Nie musisz się niczym przejmować, przecież współpracujesz ze specjalistami i to oni profesjonalnie zajmą się promocją Twojej firmy. Kontaktuje się z Tobą specjalista i prosi o dostęp do Google AdWords, Analytics i Facebook Ads. Tłumaczy, jak należy takie dostępy przyznać. Dostajesz długą wiadomość do przeczytania i instrukcję do wprowadzenia w praktyce. Zastanawiasz się, dlaczego właściwie wymagają od Ciebie dodatkowych działań? Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego dostępy musisz nadać samodzielnie oraz jak to zrobić.

Ważny jest dostęp do historii konta

Być może w Twojej firmie były prowadzone wcześniej działania marketingowe w Google Ads lub Facebook Ads. Na pewno specjalista wyciągnie wnioski z danych historycznych, które będzie miał możliwość sprawdzić po uzyskaniu dostępu do kont. Dodatkowo tworzenie kolejnego konta Google Ads lub Facebook Ads będzie kosztować więcej pracy i czasu. Czas ten można poświęcić na ulepszenie nowych kampanii na już stworzonym koncie.

Każdy specjalista dużo bardziej wolałby dostępy przydzielić samodzielnie. Pisanie instrukcji i tłumaczenie, jak należy to uczynić, zajmuje więcej czasu niż po prostu przejście przez tę ścieżkę samodzielnie. Nie jest w stanie jednak tego zrobić, ponieważ nie ma odpowiednich uprawnień i haseł, aby te działanie wykonać.

A czy przyznawanie uprawnień w praktyce jest trudne?

Dostępy do Google Ads, Analytics i Facebook Ads

Dostęp do Google Ads

Każdy specjalista ma założone MCK, czyli inaczej konto menedżera Google Ads. Dzięki temu może nadzorować i zarządzać działaniami kont Google Ads różnych klientów w jednym miejscu. Aby uzyskać dostęp do konta Google Ads klienta, wysyłamy zaproszenie na konto. Specjalista prosi o uprawnienia menedżera swojego MCK. Aby przyjąć takie zaproszenie, wystarczy zalogować się na konto Google Ads, wpisując odpowiedni adres mailowy oraz hasło (link: https://ads.google.com/intl/pl_PL/home/).

google-ads-konto

Wchodzimy w zakładkę „Narzędzia”, a następnie w sekcję „Dostęp do konta”, tam będziemy mieć już jasną informację, czyje konto MCK prosi o dostęp i jak ten dostęp przyznać.

Dostęp do Google Analytics

Zawsze na początku prosimy o przyznanie dostępu do konta Analytics na określone adresy mailowe. Dobrze, żeby to były pełne dostępy, ponieważ oprócz analizowania danych konfigurujemy różne ustawienia. Ważne także, żeby przyznać uprawnienia na poziomie konta, a nie usługi. Należy zalogować się do konta Analytics (link: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/)

Dodatkową instrukcję na temat dostępu do Google Analitycs można znaleźć w supporcie Google: https://support.google.com/analytics/answer/1009702?hl=pl

Przyznawanie dostępu w instrukcji można znaleźć w tym fragmencie:

dodawanie-uzytkownikow-w-analytics

Dodatkowo poniżej zrzuty ekranu, aby pokazać w którym miejscu (na poziomie konta) należy przyznać dostępy oraz jakie (pełne) dostępy należy przyznawać:

zarzadzanie-uzytkownikami-google-ads

zarzadzanie-uzytkownikami-google2

Dostęp do Facebook Ads

W przypadku działań Facebook Ads najważniejsze (i najtrudniejsze zarazem) jest na początku rozróżnienie trzech elementów:

1) Konta biznesowego (Menedżer Firmy)

2) Konta reklamowego (Menedżer Reklam)

3) Dostępu do fanpage’a (stron na Facebooku)

1.1) W przypadku konta biznesowego, najkrótszą instrukcję założenia takiego konta można znaleźć tutaj:

Podczas procesu zakładania konta Business konieczne będzie podanie strony firmowej. W momencie, kiedy założymy już takie konto, należy albo podpiąć do niego istniejące konto reklamowe, albo stworzyć nowe konto reklamowe. Obydwa przypadki opiszemy poniżej.

Jeżeli mamy już podpięte i stworzone konto reklamowe, to należy przyznać naszej agencji rolę partnera (tak, abyśmy mieli odpowiednie uprawnienia) – to też zostanie opisane poniżej w sekcji „Przyznanie dostępu do konta biznesowego dla agencji”.

2.2) W przypadku konta reklamowego, najkrótszą instrukcję założenia takiego konta można znaleźć tutaj:

Jeżeli nie masz konta reklamowego i współpracujesz z naszą firmą, to najlepiej stworzyć od razu konto Business, a następnie utworzyć konto reklamowe według instrukcji:

Wejdź w zakładkę „Ustawienia”, następnie w „Ustawienia firmowe”.

facebook-nadawanie-uprawnien

Wybierz zakładkę “Konta reklamowe”:

konta-reklamowe-facebook

Teraz mamy trzy możliwości:

  • dodanie już istniejącego konta reklamowego,
  • wysłanie prośby o dostęp do konta reklamowego,
  • stworzenie zupełnie nowego konta reklamowego.

Jeżeli chcesz dodać już istniejące konto reklamowe, to wystarczy znaleźć niebieski przycisk przycisk-dodaj-facebook

, wtedy można dodać swoje konto reklamowe poprzez podanie ID konta.

 

dodaj-konto-reklamowe-facebook

3.3) Prośby o dostęp do stron na Facebooku są wysyłane przez nas (z konta firmowego DevaGroup). Na poziomie fanpage’a klient otrzymuje powiadomienie i wystarczy kliknąć w to powiadomienie i zaakceptować prośbę. Jeżeli to powiadomienie zginie w natłoku innych powiadomień, to proponujemy wejść w zakładkę “Ustawienia”, następnie ponownie “Ustawienia” i “Konta reklamowe” – tam znajdziemy oczekujące prośby o dostęp.

Ustawienie płatności oraz próg płatności

Jeżeli chcemy ustawić formę płatności, należy wejść w zakładkę “Ustawienia”, następnie wybrać “Ustawienia płatności” oraz “Dodaj metodę płatności”.

ustawienia-platnosci-facebook

Rachunki są dostępne w sekcji „Rozliczenia”:

rozliczenia-facebook-ads

Dodatkowo proponujemy zawsze sprawdzić próg rozliczeniowy na koncie. Po wydaniu tej kwoty Facebook generuje rozliczenie. W zależności od preferowanej ilości rozliczeń oraz przewidzianego budżetu na działania proponujemy ustawić próg rozliczeniowy.

W tym celu należy wejść w „Ustawienia”. Następnie w zakładkę „Ustawienia Płatności”. Po prawej stronie kliknąć w „Zarządzaj” i wtedy można zmienić próg rozliczeniowy.

prog-rozliczeniowy-facebook

Przyznanie dostępu do konta biznesowego dla agencji

Jeśli konto Business będzie już założone, należy przejść do karty „Konto reklamowe” w Menedżerze firmy.

konto-reklamowe-facebook-ads

Kliknąć przycisk „Przypisz partnera” (przy użyciu identyfikatora partnera biznesowego.

przypisz-partnera-facebook-ads

Po czym wpisać numer 1093660183993013 i wybrać poniżej rolę administratora dla ułatwienia, przy pozostałych rolach mogą występować blokowane funkcje, takie jak dodawanie katalogu produktów.

konto-biznesowe-facebook-ads

polacz-partnera-z-kontem-reklamowym-facebook

Preferujemy tę opcję dostępów, ponieważ mamy wówczas dostęp jako agencja i wewnętrznie możemy podłączyć np. dwóch specjalistów, którzy będą pracowali nad kampanią.

Ufff… dostęp przyznany

Moment, w którym uzyskujemy odpowiednie dostępy to moment, w którym tak naprawdę możemy zacząć działać na koncie. Tak długo, jak dostęp nie będzie przyznany, tak długo my nie będziemy mieli możliwości prowadzenia działań na kontach. Szanujemy czas klienta i chcemy zawsze jak najszybciej zamknąć kwestie organizacyjne i zacząć realizację usługi.

 

 

Agnieszka Maciuk
SEM Specialist. Certyfikowany specjalista Google Ads (AdWords). Kończąc studia na specjalności Reklama i PR od zawsze stara się łączyć kreatywne podejście z analityką i pracą na konkretnych danych. Uważa, że to najlepszy sposób na stworzenie szeroko rozumianej formy reklamy, która będzie skuteczna. Zdobywając doświadczenie w warszawskich i krakowskich agencjach zafascynowała się tematyką SEM oraz Facebook Ads.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (16 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991