Początek współpracy ze specjalistami
Jesteś przedsiębiorcą, który zdecydował się na promocję w Internecie. Uważasz, że w dzisiejszych czasach, aby być konkurencyjnym, musisz promować efektywnie swoją firmę – dlatego zaczynasz współpracować z firmą specjalizującą się w takich działaniach. Dogadujesz najważniejsze kwestie, podpisujesz umowę i już – wszystko jest załatwione. Nie musisz się niczym przejmować, przecież współpracujesz ze specjalistami i to oni profesjonalnie zajmą się promocją Twojej firmy. Kontaktuje się z Tobą specjalista i prosi o dostęp do Google AdWords, Analytics i Facebook Ads. Tłumaczy, jak należy takie dostępy przyznać. Dostajesz długą wiadomość do przeczytania i instrukcję do wprowadzenia w praktyce. Zastanawiasz się, dlaczego właściwie wymagają od Ciebie dodatkowych działań? Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego dostępy musisz nadać samodzielnie oraz jak to zrobić.
Ważny jest dostęp do historii konta
Być może w Twojej firmie były prowadzone wcześniej działania marketingowe w Google Ads lub Facebook Ads. Na pewno specjalista wyciągnie wnioski z danych historycznych, które będzie miał możliwość sprawdzić po uzyskaniu dostępu do kont. Dodatkowo tworzenie kolejnego konta Google Ads lub Facebook Ads będzie kosztować więcej pracy i czasu. Czas ten można poświęcić na ulepszenie nowych kampanii na już stworzonym koncie.
Każdy specjalista dużo bardziej wolałby dostępy przydzielić samodzielnie. Pisanie instrukcji i tłumaczenie, jak należy to uczynić, zajmuje więcej czasu niż po prostu przejście przez tę ścieżkę samodzielnie. Nie jest w stanie jednak tego zrobić, ponieważ nie ma odpowiednich uprawnień i haseł, aby te działanie wykonać.
A czy przyznawanie uprawnień w praktyce jest trudne?
Dostępy do Google Ads, Analytics i Facebook Ads
Dostęp do Google Ads
Każdy specjalista ma założone MCK, czyli inaczej konto menedżera Google Ads. Dzięki temu może nadzorować i zarządzać działaniami kont Google Ads różnych klientów w jednym miejscu. Aby uzyskać dostęp do konta Google Ads klienta, wysyłamy zaproszenie na konto. Specjalista prosi o uprawnienia menedżera swojego MCK. Aby przyjąć takie zaproszenie, wystarczy zalogować się na konto Google Ads, wpisując odpowiedni adres mailowy oraz hasło (link: https://ads.google.com/intl/pl_PL/home/).
Wchodzimy w zakładkę „Narzędzia”, a następnie w sekcję „Dostęp do konta”, tam będziemy mieć już jasną informację, czyje konto MCK prosi o dostęp i jak ten dostęp przyznać.
Dostęp do Google Analytics
Zawsze na początku prosimy o przyznanie dostępu do konta Analytics na określone adresy mailowe. Dobrze, żeby to były pełne dostępy, ponieważ oprócz analizowania danych konfigurujemy różne ustawienia. Ważne także, żeby przyznać uprawnienia na poziomie konta, a nie usługi. Należy zalogować się do konta Analytics (link: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/)
Dodatkową instrukcję na temat dostępu do Google Analitycs można znaleźć w supporcie Google: https://support.google.com/analytics/answer/1009702?hl=pl
Przyznawanie dostępu w instrukcji można znaleźć w tym fragmencie:
Dodatkowo poniżej zrzuty ekranu, aby pokazać w którym miejscu (na poziomie konta) należy przyznać dostępy oraz jakie (pełne) dostępy należy przyznawać:
Dostęp do Facebook Ads
W przypadku działań Facebook Ads najważniejsze (i najtrudniejsze zarazem) jest na początku rozróżnienie trzech elementów:
1) Konta biznesowego (Menedżer Firmy)
2) Konta reklamowego (Menedżer Reklam)
3) Dostępu do fanpage’a (stron na Facebooku)
1.1) W przypadku konta biznesowego, najkrótszą instrukcję założenia takiego konta można znaleźć tutaj:
Podczas procesu zakładania konta Business konieczne będzie podanie strony firmowej. W momencie, kiedy założymy już takie konto, należy albo podpiąć do niego istniejące konto reklamowe, albo stworzyć nowe konto reklamowe. Obydwa przypadki opiszemy poniżej.
Jeżeli mamy już podpięte i stworzone konto reklamowe, to należy przyznać naszej agencji rolę partnera (tak, abyśmy mieli odpowiednie uprawnienia) – to też zostanie opisane poniżej w sekcji „Przyznanie dostępu do konta biznesowego dla agencji”.
2.2) W przypadku konta reklamowego, najkrótszą instrukcję założenia takiego konta można znaleźć tutaj:
Jeżeli nie masz konta reklamowego i współpracujesz z naszą firmą, to najlepiej stworzyć od razu konto Business, a następnie utworzyć konto reklamowe według instrukcji:
Wejdź w zakładkę „Ustawienia”, następnie w „Ustawienia firmowe”.
Wybierz zakładkę “Konta reklamowe”:
Teraz mamy trzy możliwości:
- dodanie już istniejącego konta reklamowego,
- wysłanie prośby o dostęp do konta reklamowego,
- stworzenie zupełnie nowego konta reklamowego.
Jeżeli chcesz dodać już istniejące konto reklamowe, to wystarczy znaleźć niebieski przycisk , wtedy można dodać swoje konto reklamowe poprzez podanie ID konta.
3.3) Prośby o dostęp do stron na Facebooku są wysyłane przez nas (z konta firmowego DevaGroup). Na poziomie fanpage’a klient otrzymuje powiadomienie i wystarczy kliknąć w to powiadomienie i zaakceptować prośbę. Jeżeli to powiadomienie zginie w natłoku innych powiadomień, to proponujemy wejść w zakładkę “Ustawienia”, następnie ponownie “Ustawienia” i “Konta reklamowe” – tam znajdziemy oczekujące prośby o dostęp.
Ustawienie płatności oraz próg płatności
Jeżeli chcemy ustawić formę płatności, należy wejść w zakładkę “Ustawienia”, następnie wybrać “Ustawienia płatności” oraz “Dodaj metodę płatności”.
Rachunki są dostępne w sekcji „Rozliczenia”:
Dodatkowo proponujemy zawsze sprawdzić próg rozliczeniowy na koncie. Po wydaniu tej kwoty Facebook generuje rozliczenie. W zależności od preferowanej ilości rozliczeń oraz przewidzianego budżetu na działania proponujemy ustawić próg rozliczeniowy.
W tym celu należy wejść w „Ustawienia”. Następnie w zakładkę „Ustawienia Płatności”. Po prawej stronie kliknąć w „Zarządzaj” i wtedy można zmienić próg rozliczeniowy.
Przyznanie dostępu do konta biznesowego dla agencji
Jeśli konto Business będzie już założone, należy przejść do karty „Konto reklamowe” w Menedżerze firmy.
Kliknąć przycisk „Przypisz partnera” (przy użyciu identyfikatora partnera biznesowego.
Po czym wpisać numer 1093660183993013 i wybrać poniżej rolę administratora dla ułatwienia, przy pozostałych rolach mogą występować blokowane funkcje, takie jak dodawanie katalogu produktów.
Preferujemy tę opcję dostępów, ponieważ mamy wówczas dostęp jako agencja i wewnętrznie możemy podłączyć np. dwóch specjalistów, którzy będą pracowali nad kampanią.
Ufff… dostęp przyznany
Moment, w którym uzyskujemy odpowiednie dostępy to moment, w którym tak naprawdę możemy zacząć działać na koncie. Tak długo, jak dostęp nie będzie przyznany, tak długo my nie będziemy mieli możliwości prowadzenia działań na kontach. Szanujemy czas klienta i chcemy zawsze jak najszybciej zamknąć kwestie organizacyjne i zacząć realizację usługi.