Optymalizacja strony docelowej w kampanii AdWords.

Agnieszka Maciuk
Agnieszka Maciuk
Archiwum 05.2018

Optymalizacja strony docelowej


w kampanii AdWords.

Optymalizacja strony docelowej w kampanii AdWords

Optymalizacja strony docelowej – dobre praktyki

Jak ważna jest odpowiednia strona docelowa w AdWords? Według mnie to po tekście reklamowym najważniejszy element! Jest to pierwsza strona, na którą trafi użytkownik po kliknięciu w reklamę i ma bardzo duży wpływ na późniejsze decyzje zakupowe klienta. Poniżej na przykładzie naszego klienta pokażemy co można zrobić żeby zoptymalizować kampanię właśnie przez optymalizację treści na stronie docelowej.

Test stron docelowych AdWords

Dla naszego klienta z branży obsługi technicznej imprez zaproponowaliśmy stworzenie osobnych stron docelowych dopasowanych do konkretnych zapytań użytkowników. Po analizie wyszukiwanych haseł wiedzieliśmy czego szukają klienci i jakie podstrony będą dopasowane do ich potrzeb. Celem naszych działań było udowodnienie jak duży wpływ na efektywność kampanii ma dobra strona docelowa w kampanii AdWords. Początkowo przesłaliśmy ogólny plik zawierający opis podstron, które klient powinien przygotować oraz informację z jakich powodów naszym zdaniem da to w przyszłości dobre efekty.

Na początku istniało wiele stron zawierających ogólne informacje na temat konkretnej usługi np. oświetlenia, wynajmu scen. Naszym celem było wprowadzenie bardziej dopasowanych podstron. Przykładowo ogólną stronę dla użytkowników wyszukujących oświetlenia różnych okazjonalnych imprez planowaliśmy podzielić na kilka osobnych podstron. Podział miał obejmować podstrony dla niżej wymienionych kategorii (optymalizacja dla poszczególnych słów kluczowych):

– Oświetlenia koncertowego

– Oświetlenia eventowego – bankietów, gal, targów

– Oświetlenia konferencji

– Oświetlenia sal weselnych

– Oświetlenia zewnętrznego

– Projekcji logotypów.

Zaproponowaliśmy także podział na bardziej dopasowane podstrony dla usług DJ oraz wynajmu, wypożyczenia scen – ten podział obejmował także wynajem poszczególnych rozmiarów scen – każdy rozmiar miał zostać opisany na osobnej podstronie. Oczywiście te podstrony nie znajdowały się w głównym menu.

Klient wprowadził dodatkowe podstrony i dzięki temu powstała strona z wypunktowanymi wszelkimi dostępnymi u klienta rodzajami usług oświetlenia:

Podział Landing Page

Natomiast jeżeli użytkownik chciał uzyskać szczegółowe informacje dotyczące konkretnego rodzaju usług oświetlenia to po kliknięciu w button “Czytaj więcej” przy odpowiedniej ofercie przechodził na osobną podstronę.

 

Uzyskane Efekty po wprowadzeniu osobnych stron docelowych

Porównując okres od 23 grudnia do 31 stycznia (kiedy zostały wprowadzone nowe landingi) z adekwatnym poprzednim okresem widzimy, że wprowadzenie osobnych podstron wpłynęło pozytywnie na:

– realizację celów makro (wzrost wypełnionych formularzy o ponad 83%; wzrost kliknięć w dane kontaktowe na stronie o 120%)

– wzrost wskaźników ilościowych (mamy wzrost ilości sesji o ponad 22%)

– realizację celów przy jednakowym CPC (wzrost celów makro o ponad 83% przy delikatnym spadku CPC o 0,95%)

Porównując ten okres (od 23 grudnia do 31 stycznia) z tym samym okresem w poprzednim roku także obserwujemy wzrost markoceli (wysłane formularze – wzrost o ponad 22%; kliknięć w dane kontaktowe – wzrost o 175%) oraz mikroceli (wzrost kliknięć w zakładkę kontakt o ponad 30%) i dużo większy ruch ( wzrost ilości sesji o 159%).

Obserwujemy także pozytywny wpływ na inne źródła ruchu. Analizując organiczny ruch i porównując ten sam okres co w przypadku badania ruchu płatnego widzimy, że po wprowadzeniu landingów mamy wzrost ilości sesji o ponad 303%.

Podsumowanie wprowadzenia dodatkowych stron docelowych

Podsumowując warto optymalizować stronę docelową z wielu powodów, m.in.:

  1. Wpływa na wyniki jakości (QS – Quality Store) – każda osoba prowadząca kampanie Adwords wie jak niezwykle istotne jest dbanie o wysokie wskaźniki jakości. Jest to wskaźnik, który wpływa na wysokość stawek za kliknięcie, ma wartość od 1 – 10 i czym jest wyższy tym mniej płacimy za kliknięcie w reklamę. Więcej o wyniku jakości można znaleźć w supporcie Google: https://support.google.com/adwords/answer/7050591?hl=pl
  2. Na stronie docelowej klient dokonuje konwersji, czyli oczekiwanych przez nas działań –  wygląd i dopasowanie tej strony ma kluczowy wpływ na ilość wykonanych przez użytkowników konwersji i tym samym na efektywność kampanii. Kierowanie użytkowników na odpowiednią stronę docelową, dopasowaną do treści reklamy oraz do zapytań użytkowników przełoży się także na ilość zrealizowanych celów na stronie.
  3. Pamiętajmy, że strona internetowa kreuje wizerunek firmy w internecie. Szczególnie teraz, kiedy łatwiej wyobrazić sobie firmę bez punktu stacjonarnego niż bez obecności w internecie optymalizacja strony internetowej stanowi aspekt kluczowy. Zwracajmy na to uwagę także przy tworzeniu kampanii AdWords. Warto przez wystartowaniem z działaniami reklamowymi poświęcić chwilę i sprawdzić jak wygląda strona docelowa i co warto byłoby poprawić przez rozpoczęciem działań reklamowych.

Mamy nadzieje, że ten przykład jasno pokazuje, że warto zwrócić uwagę na jakie strony docelowe kierujemy reklamy w kampanii Adwords. Poświęćmy chwilę przeglądając raport wyszukiwanych haseł i zastanówmy się jak możemy dopasować strony docelowe pod wyszukiwania użytkowników. Dzięki temu zdobędziemy wyższe wyniki jakości co wpłynie na to ile zapłacimy za kliknięcie a tym samym na ogólnie niższe koszty w kampanii. To powinno zmotywować do takich działań.

 

Agnieszka Maciuk
SEM Specialist. Certyfikowany specjalista Google Ads (AdWords). Kończąc studia na specjalności Reklama i PR od zawsze stara się łączyć kreatywne podejście z analityką i pracą na konkretnych danych. Uważa, że to najlepszy sposób na stworzenie szeroko rozumianej formy reklamy, która będzie skuteczna. Zdobywając doświadczenie w warszawskich i krakowskich agencjach zafascynowała się tematyką SEM oraz Facebook Ads.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991