Rodzaje reklam na YouTube

Rodzaje reklam na YouTube

Rodzaje reklam na YouTube
– jaki format reklamowy wybrać?

Zastanawiasz się nad kampanią wideo, jednak nie masz pewności, czy będzie ona odpowiednia dla Twoich celów marketingowych? Przekonaj się, jaki format reklamy jest polecany zależnie od tego, co chcesz uzyskać.

 

Reklama YouTube, która wpłynie na większą rozpoznawalność Twojej marki

Jeśli interesuje Cię promocja marki i zwiększenie świadomości Twojego brandu, to możesz wybrać pomiędzy niepomijalną krótką reklamą typu Bumper trwającą około 5 sekund lub dłuższym formatem TrueView In-Stream, który może trwać maksymalnie 15 sekund. Tego typu reklamy wyświetlane są przed, po lub w trakcie wideo zarówno w witrynie WWW, jak i na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu z powodzeniem trafiają do potencjalnego grona odbiorców. Co więcej, wybierając reklamy niemożliwe do pominięcia, zyskujemy pewność, że użytkownik zobaczy je w całości (nie zostawia się mu innego wyboru 😉 i nie przegapi ani sekundy. Warto przy tym wspomnieć, że widzowie rzadko kiedy chcą wyświetlić w całości materiał wideo, który mogą pominąć, co sprawia, że ze względu na swoją skuteczność coraz większą popularnością cieszą się opisane bumpery reklamowe oraz formy reklamy In-Stream.

Sugerowana reklama: Bumper Ad lub In-Stream bez możliwości pominięcia.

 

Typ reklamy TrueView In Stream z możliwością pominięcia na czym polega ten format?

Masz więcej do przekazania i chcesz być pewny, że Twój film będzie obejrzany w całości? Wybierz pomijalne reklamy o długości wynoszącej więcej niż 15 sekund. Masz wtedy wystarczająco czasu na dokładne pokazanie produktu bądź usługi, ale płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy w YouTube, wyświetli film do końca lub wejdzie z nią w interakcję i zostanie przekierowany do strony głównej reklamodawcy. W serwisie YouTube dłuższe reklamy In Stream również pokazują się przed, w trakcie lub po zakończeniu wideo w witrynach i aplikacjach. Decydując się na tego typu filmy reklamowe na YouTube, warto jednak zadbać o to, aby nie trwały one zbyt długo — zwykle zaleca się, aby reklamodawca przygotował materiał o długości do 3 minut.

Sugerowana reklama: In-Stream z możliwością pominięcia.

Kiedy zależy Ci na zaangażowaniu użytkownika, a przy tym Twoja działalność skupia się na pozyskiwaniu leadów, najlepszą opcją będą reklamy wideo, które angażują i zachęcają do kliknięcia oraz do odwiedzin Twojej strony. Tego typu reklama wideo na YouTube powinna cechować się prostą formą i nie być zbyt długa.

Sugerowana reklama: In-Stream for Action

 

Reklama na YouTube w formie TrueView Discovery najważniejsze zalety tego rodzaju reklam

Może masz kanał YouTube, który chcesz nienachalnie wypromować, trafiając z reklamą do osób, które przeglądają podobne treści? Reklamy typu Discovery doskonale promują kontent kanału i pozwalają na docieranie z nim do nowych odbiorców poprzez wyniki wyszukiwania w YouTube lub polecane filmy. Wyświetlanie reklam Discovery przypomina graficzną miniaturę filmu z krótkim tekstem informującym o jej tematyce. Po kliknięciu grafiki użytkownik zostanie przekierowany do strony odtwarzania reklamodawcy. Warto zauważyć, że koszt reklamy na YouTube w formie Discovery zależy od interakcji użytkowników z grafiką — nie płacimy wówczas za każde wyświetlenie reklamy, a jedynie za kliknięcie miniatury.

Sugerowana reklama: Discovery.

 

Format reklamy w YouTube czym jest reklama w banerze Masthead?

Gdy zależy Ci, aby w krótkim czasie poinformować o zaistnieniu na rynku nowego produktu lub usługi, a przy tym dysponujesz wysokim budżetem, to odpowiedź jest jedna – musisz wybrać Masthead, która wyświetla się na górze strony głównej YouTube, a także w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google. Żaden inny format nie daje takich możliwości zasięgu i promocji. Masthead w krótkim czasie, nawet 1 dnia, może dotrzeć do milionów odbiorców (oczywiście za odpowiednią cenę).
Sugerowana reklama: Masthead.

 

Reklamy Out-Stream i nakładki reklamowe zalety reklam, które należą do tańszych rozwiązań

Jeśli koniecznie chcesz poszerzyć zasięg i docierać do użytkowników korzystających z urządzeń mobile, to warto wyjść poza YouTube’a i wybrać reklamy, które wyświetlają się w innych aplikacjach i na stronach mobile. Jest to godne uwagi rozwiązanie w celu lepszego zarządzania budżetem przeznaczonym na kampanię reklamową na YouTube. Do popularnych i niedrogich rozwiązań należały również nakładki reklamowe, ale od kwietnia 2023 roku nie będą one już wyświetlane w filmach na YouTube. 

Sugerowany typ reklamy: Out-Stream.

 

Reklama wideo poznaj możliwości promocyjne na YouTube!

Niezależnie od tego, jaki masz cel reklamowy – format wideo coraz bardziej zyskuje na popularności i warto skorzystać z okazji, by wykorzystać jego potencjał do promocji własnego biznesu. Nie wiesz jak zacząć promocję na portalu Youtube?  Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci określić, jaka forma reklamy będzie odpowiednia do promocji Twojej firmy. Pamiętaj, że miliony użytkowników YouTube’a czekają na poznanie Twojej oferty. 😉

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w lipcu 2020 roku.

 

Sekcja tło

Skuteczne kampanie na YouTube

Justyna Bolisęga
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist w agencji DevaGroup. Posiada certyfikaty Google Ads i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuje się również prowadzeniem kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry