Aktualnie format ten nie jest już dostępny – został ulepszony i przekształcony w kampanie Demand Gen, o których możesz przeczytać więcej w naszym artykule „Demand Gen – nowa kampania Google Ads„.
Kampanie Discovery Ads zostały zaprezentowane w 2019 r. na wydarzeniu Google Marketing Live i krótko po tym pojawiły się na kontach reklamowych. Google wprowadził ten typ reklamy w odpowiedzi na zmiany zachowań internautów oraz zwiększenie popularności formatów wizualnych. W kampaniach została wykorzystana sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe, aby wyświetlać użytkownikom jak najlepiej dopasowane reklamy. Czym dokładnie się charakteryzowały się kampanie Discovery i dla kogo były świetnym rozwiązaniem?
Spis treści
Czym były kampanie Google Discovery?
Reklamy Google Discovery był to format reklamy w Google Ads, który pozwalał dotrzeć do odpowiednich klientów za pomocą jednej kampanii. Jak to możliwe? Format ten wykorzystywał bowiem dużą bazę odbiorców Google oraz sygnały o zachowaniach klientów. Dzięki tym ostatnim tworzył atrakcyjne wizualnie, inspirujące oraz spersonalizowane reklamy, które mogły trafić w dokładnie sprecyzowane gusta użytkowników – jeszcze zanim szukali oni odpowiedzi na swoje pytania i problemy w wyszukiwarce Google. Szacuje się, że dzięki kampaniom Discovery można było docierać do nawet 3 miliardów klientów. Był to więc doskonały sposób na wspieranie pozyskiwania potencjalnych klientów oraz sprzedaży.
Reklamy Discovery dawały możliwość kierowania reklam do użytkownika poprzez trzy różne kanały:
- Strona główna YouTube
- Google Discover – skierowana wyłącznie na urządzenia mobilne
- Karta „Społeczności” i „Oferty” w Gmailu
Nasze reklamy mogły się więc wyświetlać użytkownikom podczas codziennego korzystania z najpopularniejszych usług Google. Tworzenie kampanii Discovery w panelu Google Ads było proste, szybkie i bardzo intuicyjne. Tworzyło się je poprzez dodanie wielu zasobów tj.: nagłówków, opisów oraz obrazów. Nowością w tego typu formacie była możliwość utworzenia reklamy karuzelowej, czyli znanych doskonale e-marketerom z innych miejsce, przewijanych reklam z wieloma kartami z grafiką. Takie rozwiązanie dawało możliwość prezentowania oferty w ciekawy i nietuzinkowy sposób.
Jak tworzyło się kampanię Discovery Ads?
- Aby utworzyć kampanię Discovery należało przygotować zasoby reklamy, takie jak nagłówki, teksty reklam, obrazy i logo. Warto było pamiętać, by grafiki zawierały minimalną ilość tekstu i były atrakcyjne dla potencjalnego Klienta.
- Kampanie tworzyło się poprzez kliknięcie ikony plusa w panelu Google Ads i wybraniu opcji „Nowa kampania”.
- Można było wybrać cel kampanii reklamowej lub utworzyć kampanię bez określonego celu. Do wyboru były opcje: Sprzedaż, Potencjalni klienci, Ruch w witrynie oraz Świadomość i zasięg.
- W kolejnym kroku należało wybrać typ kampanii Discovery oraz jej podtyp – dostępne do wyboru były: standardowa kampania Discovery oraz kampania Discovery z feedem produktowym.
- Po wybraniu odpowiedniego typu kampanii, przechodziło się do kolejnych sekcji ustawień. Na tym etapie mogliśmy skonfigurować, standardowe w Google Ads, opcje takie jak:
- Język
- Lokalizację
- Strategię ustalania stawki
- Budżet
- Harmonogram reklam
- Datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii
- Docelowych odbiorców reklamy
W kampaniach Discovery do wyboru były 2 strategie ustalania stawek:
Docelowy CPA – celem strategii jest wypracowanie jak największej liczby konwersji przy określonym docelowym koszcie działania. Strategia jest skuteczna w przypadku, gdy dysponujemy budżetem, który jest co najmniej dziesięciokrotnie większy niż docelowy CPA.
Maksymalizację liczby konwersji – celem tej strategii jest pomoc w osiągnięciu jak największej liczby konwersji w ramach budżetu, jakim dysponujemy na kampanię. Polecamy wybór tej strategii w przypadku, gdy jeszcze nie potrafimy określić docelowego CPA kampanii.
6. Po skonfigurowaniu ustawień kampanii przechodziliśmy do tworzenia reklam. Do wyboru były dwa formaty:
- Reklama Discovery
- Karuzelowa reklama Discovery
Efekty kampanii Discovery
Jakie korzyści dawał reklamodawcom nowy format Discovery Ads? Kampanie miały pomóc przede wszystkim w wygenerowaniu większych zasięgów, a co za tym idzie możliwości zaprezentowania oferty większej grupie potencjalnych klientów. Co więcej, bardziej trafne reklamy, przedstawione w atrakcyjnej wizualnie formie, przekładały się na wzrost zaangażowania odbiorcy. Wszystko dlatego, że Discovery wyświetlało się dopiero w momencie, gdy algorytm uznał, że odbiorca jest gotowy na to, by dowiedzieć się więcej na temat prezentowanej przez nas oferty.
Kto i kiedy powinien rozważyć prowadzenie kampanii Discovery Ads? Format, który proponowało nam Google było to doskonałe rozwiązanie dla osób, których celem marketingowym było:
- Generowanie dużej ilości konwersji
- Docieranie do nowych odbiorców
- Promowanie swojej marki
- ponownie nawiązywanie kontaktu z najcenniejszymi klientami.
Ten ostatni punkt to nic innego jak znany nam mechanizm kampanii remarketingowych. Reklamy Discovery pozwalały przypomnieć o naszej ofercie w nowym miejscu i w nowej, atrakcyjnej wizualnie formie.
Zainteresowała Cię oferta?
Sprawdź naszą stronę
Podsumowanie – co warto wiedzieć o reklamach Discovery?
Podsumowując, ten format reklam Google był idealny dla osób, które szukały reklamy pomagającej w realizacji postawionych celów sprzedażowych oraz stawiającej na zasięg, rozpoznawalność marki i automatyzację reklamy. Ważne było jednak, aby przy wyborze Discovery Ads zadbać o walory estetyczne reklamy, skupić się na wyborze atrakcyjnych zdjęć lub ciekawych grafik. Stosowanie się do wymienionych zasad pozwalało na wykorzystanie całego potencjału tej kampanii reklamowej, co zbliżało nas do osiągnięcia dobrego efektu i cieszenia się z wyników naszych działań.
Tekst aktualizowany. Pierwsza wersja ukazała się na naszym blogu w sierpniu 2020.