Rok 2020 obfituje w nowości od Google. Tempo zmian, nie dość, że jest szybkie, to jeszcze Google z każdą innowacją sukcesywnie dąży do jak najlepszego dopasowania reklam do odbiorcy. Algorytmy dzięki maszynowemu uczeniu się jeszcze trafniej wyświetlają reklamę tam, gdzie mogę przynieść one najlepszy efekt. Adsy docierają więc do odbiorcy, u którego zachodzi duże prawdopodobieństwo zainteresowania daną ofertą. Jedną ze wspomnianych nowości od Google są kampanie Discovery Ads. Czym dokładnie się charakteryzują i dla kogo mogą okazać się świetnym rozwiązaniem?
Na początku warto zaznaczyć, że Discovery to format, który pozwala dotrzeć do odpowiednich klientów za pomocą jednej kampanii. Jak to możliwe? Format ten wykorzystuje bowiem dużą bazę odbiorców Google oraz sygnały o zachowaniach klientów. Dzięki tym ostatnim właśnie tworzą atrakcyjne wizualnie, inspirujące oraz spersonalizowane reklamy, które mogą trafić w dokładnie sprecyzowane gusta odbiorców. Szacuje się, że dzięki kampaniom Discovery możesz docierać do nawet 2,9 miliarda potencjalnych klientów. Jest to więc doskonały sposób na wspieranie pozyskiwania potencjalnych klientów oraz sprzedaży.
Reklamy Discovery dają możliwość dotarcia do użytkownika poprzez trzy różne kanały:
- Strona główna w serwisie YouTube
- Google Discovery – skierowana wyłącznie na urządzenia mobilne
- Karta „Społeczności” i „Oferty” w Gmailu
Proces tworzenia reklam jest prosty, szybki i bardzo intuicyjny. Kampanie Discovery tworzy się się poprzez dodanie wielu zasobów tj.: nagłówków, opisów oraz obrazów. Nowością w tego typu formacie jest możliwość utworzenia reklamy karuzelowej, czyli znanych doskonale e-marketerom z innych miejsce, przewijanych reklam z wieloma kartami z grafiką. Takie rozwiązanie daje możliwość prezentowania oferty w ciekawy i nietuzinkowy sposób.
Jak stworzyć reklamę Discovery?
- Przygotuj zasoby reklamy, takie jak nagłówki, teksty reklam, obrazy i logo. Pamiętaj, by grafiki zawierały minimalną ilość tekstu i były atrakcyjne dla potencjalnego Klienta
- Przejdź do zakładki „Kampanie”, kliknij ikonę “plusa” i “Nowa kampania”
- Wybierz cel kampanii lub stwórz kampanię bez określonego celu. Masz do wyboru: Sprzedaż, Potencjalni klienci, Ruch w witrynie lub brak celu.
Teraz wybierasz typ kampanii Discovery:
Po wybraniu odpowiedniego typu kampanii, przechodzimy do kolejnych ustawień. Na tym etapie konfigurujemy:
- Język
- Lokalizację
- Strategię ustalania stawki
- Budżet
- Harmonogram reklam
- Datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii
- Docelowych odbiorców reklamy
- Reklamy (reklama Discovery, reklama karuzelowa Discovery)
W kampaniach Discovery mamy do wyboru 2 strategie ustalania stawek:
Docelowy CPA – celem strategii jest wypracowanie jak największej liczby konwersji przy określonym docelowym koszcie działania. Strategia jest skuteczna w przypadku, gdy dysponujemy budżetem, który jest co najmniej dziesięciokrotnie większy niż docelowy CPA.
Maksymalizację liczby konwersji – celem tej strategii jest pomoc w osiągnięciu jak największej liczby konwersji w ramach budżetu, jakim dysponujemy na kampanię. Polecamy wybór tej strategii w przypadku, gdy jeszcze nie potrafimy określić docelowego CPA kampanii.
Po skonfigurowaniu ustawień kampanii przechodzimy do tworzenia reklam. Do wyboru są dwa formaty:
- Reklama Discovery
- Reklama karuzelowa Discovery
Jakie korzyści daje reklamodawcom nowy format Discovery Ads? Nowe kampanie od Googla mają pomóc przede wszystkim w wygenerowaniu większych zasięgów, a co za tym idzie możliwości zaprezentowania oferty dla większej grupy potencjalnych klientów. Co więcej, bardziej trafne reklamy, przedstawione w atrakcyjnej wizualnie formie, przekładają się na wzrost zaangażowania odbiorcy. Wszystko dlatego, że Discovery będzie wyświetlać się dopiero w momencie, gdy algorytm uzna, że odbiorca jest gotowy na to, by dowiedzieć się więcej na temat prezentowanej przez nas oferty.
Kto i kiedy powinien rozważyć prowadzenie kampanii Discovery Ads? Nowy format, który proponuje nam Google to doskonałe rozwiązanie dla e-marketera, który chce:
- generować dużą ilość konwersji
- docierać do nowych odbiorców
- promować swoją markę
- ponownie nawiązać kontakt z najcenniejszymi klientami.
Ten ostatni punkt to nic innego jak znany nam mechanizm kampanii remarketingowych. Reklamy Discovery pozwalają przypomnieć o naszej ofercie w nowym miejscu i w nowej, atrakcyjnej wizualnie formie.
Podsumowując jeśli szukasz formatu, który będzie pomagał w realizacji postawionych celów sprzedażowych oraz będzie stawiał na zasięg, rozpoznawalność marki i automatyzację reklamy, to Discovery są stworzone dla Ciebie. Ważne jest jednak aby przy wyborze Discovery Ads zadbać o walory estetyczne reklamy, skupić się na wyborze atrakcyjnych zdjęć lub ciekawych grafik. Istotne jest również, by reklama ściśle nawiązywała do oferowanego produktu lub oferty. Należy bacznie uważać, by nie wprowadzić swojego potencjalnego Klienta w błąd. Stosowanie się do wymienionych zasad pozwoli na wykorzystanie całego potencjału tego formatu, co zbliża nas do osiągnięcia dobrego efektu i cieszenia się z wyników kampanii.
W jakich okolicznościach nie rekomendujemy uruchomienia kampanii Discovery Ads? Jeśli musisz ciągle zmieniać kreację reklamową ze względu na dynamikę produktów, niestety nie będzie to rozwiązanie dla Ciebie i Twojej marki. Maszynowe uczenie się algorytmów potrzebuje bowiem czasu, aby wypracować wyniki, które sprawią, że reklamy będą wyświetlane tam, gdzie mogą przynieść najlepsze rezultaty. Ciągłe zmiany będą niekorzystnie wpływać na proces uczenia, a tym samym na wybór adekwatnej grupy docelowej, która zagwarantuje konwersje.
