Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii w Sieci Reklamowej Google (kampanii graficznej)

Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii w Sieci Reklamowej Google (kampanii graficznej)

Przeczytaj więcej o tworzeniu
reklamy displayowej

Z poprzedniego naszego wpisu miałeś możliwość dowiedzieć się, co jest niezbędne do uruchomienia kampanii produktowej. Jeśli jeszcze nie czytałeś tego wpisu, to koniecznie przeczytaj, bo warto (link do wpisu tutaj). W dzisiejszym artykule skupimy się na uruchomieniu reklamy displayowej (w skład której wchodzą reklamy graficzne, elastyczne reklamy displayowe, kampanie Discovery oraz Smart Display Campaigns) w sieci reklamowej Google oraz na elementach, które będą nam do tego potrzebne.

Czym jest sieć reklamowa Google?

Sieć reklamowa Google – najprościej określić ją jako zbiór ponad dwóch milionów witryn, filmów, aplikacji, w których wyświetlane mogą być reklamy displayowe, czyli:

  • witryny internetowe,
  • YouTube,
  • aplikacje mobilne,
  • Gmail

Jak widzisz, dzięki sieci reklamowej Google masz możliwość pokazać reklamę za pośrednictwem szeregu witryn internetowych. Display łączy w sobie zalety takie jak zasięg przy jednoczesnym zwiększeniu rozpoznawalności marki oraz szanse na dokonanie przez użytkownika konwersji na stronie.

Reklamy displayowe – tworzenie

Po pierwsze, chcąc uruchomić reklamy displayowe, będziesz potrzebować darmowego konta Google Ads. Jeżeli takie posiadasz, to jesteś krok bliżej startu Twoich reklam displayowych. Natomiast jeśli takiego konta jeszcze nie zakładałeś, to konieczne będziesz musiał je stworzyć.

Mając już konto Google Ads, możemy przygotować pierwszą kampanię i ją odpowiednio ustawić.

Nie pozostaje już nic innego jak tylko utworzyć pierwszą reklamę displayową. W tym celu na koncie Google Ads należy przystąpić do stworzenia kampanii i wyboru jej ustawień. Dodaj kolejno:

  • Nazwa kampanii
  • Budżet dzienny– to kwota, jaką chcesz przeznaczyć na swoje reklamy w ramach kampanii. Pamiętaj, że po jej utworzeniu w każdej chwili możesz zmienić wysokość budżetu.
  • Maksymalna stawka kosztu kliknięcia (maks. CPC)– określa maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie Twojej reklamy. Pamiętaj, że po utworzeniu kampanii w każdej chwili masz możliwość zmodyfikować te stawki lub przejść na automatyczną strategię ustalania stawek.
  • Kierowanie – czyli określenie, którym użytkownikom będziemy wyświetlać nasze reklamy displayowe.

Warto również w ustawieniach kampanii ustawić ograniczenie wyświetlania reklam. Czyli możesz określić, ile razy na dzień, na tydzień lub na miesiąc Twoja reklama displayowa będzie wyświetlona jednemu użytkownikowi. Dodatkowo ograniczenie wyświetlania może być w przypadku całej kampanii, grupy reklam, albo każdej reklamy.

Kierowanie reklam

Sieć reklamowa, w której będą wyświetlane reklamy displayowe pozwala nam na kierowanie naszych reklam na:

Słowa kluczowe – możesz podać słowa kluczowe, które następnie system sprawdza, czy dana ze stron zawiera słowa kluczowe podane w Google Ads.

Tematy – możesz wyświetlać reklamę displayową w witrynach o określonej tematyce, np. motoryzacja, sport.

Miejsca docelowe – bardziej szczegółowa metoda kierowania. W tym rodzaju kierowania możesz wyświetlać reklamy na konkretne strony, podając ich adres URL.

Zainteresowania – Google za sprawą plików cookies wie o nas całkiem sporo i każdy wie to nie od dziś. Dzięki danym, które zbiera na temat każdego użytkownika, jest w stanie określić na podstawie wybieranych tematów, jakie są ich zainteresowania. Na tej podstawie możemy wyświetlać nasze reklamy displayowe osobom, które mają określone zainteresowania.

Demografia – zarówno wiek, jak i płeć użytkowników, również określane są przez Google w oparciu o zachowania w sieci albo podane dane na koncie Google. Na tej podstawie przypisywana jest płeć użytkownikom, natomiast wiek to po prostu przedziały wiekowe. Przy czym należy pamiętać, że jest jeszcze kategoria „Nieznany”, obejmująca użytkowników, co do których Google nie jest w stanie określić płci lub wieku. Reklama displayowa wówczas jest kierowana do dość ogólnego grona odbiorców.

Remarketing – kierowanie na listy remarketingowe użytkowników, którzy odwiedzili już wcześniej Twoją stronę internetową. Do tego rodzaju kierowania możliwe jest wykorzystanie list remarketingowych odbiorców zarówno utworzonych w Google Ads, jak również w Google Analytics.

Niestandardowi odbiorcy – możesz również przesłać listę słów kluczowych, po jakich użytkownicy szukają różnych towarów i usług w Internecie. Tekst, jaki wpisują do wyszukiwarki jest w tym przypadku jest podstawą do wyświetlenia materiału reklamowego. Możesz również dzięki niestandardowym odbiorcom docierać do osób korzystających z konkretnych aplikacji lub odwiedzających dane strony internetowe.

Możliwe też są kombinacje powyższych kierowań. I tak, np. sklep sprzedający aparaty fotograficzne może wyświetlać swoje reklamy w sieci display do odbiorców w wieku 18-44 i zainteresowanych fotografią.

Wykluczenia

Wykluczenia pozwalają nam kontrolować to, gdzie nasza reklama displayowa jest wyświetlana. Dlatego dodaj wykluczenia do swojej kampanii, jeśli nie chcesz, aby reklamy wyświetlane były na kanałach YouTube dla dzieci, kanałach muzycznych albo w aplikacjach mobilnych. Miejsce docelowe jest dobierane z reguły automatycznie, ale swoje działania reklamowe możesz pokierować tak, aby mieć wpływ na jaką stronę trafiają Twoje reklamy oraz na jakie treści w poszczególnych witrynach internetowych. Dobór odpowiedniego miejsca reklamowego jest nie mniej ważny, niż sama kreacja reklamowa.

Reklamy displayowe – rodzaje

Rodzaje reklam w sieci display możemy podzielić na kilka typów. Część z nich możemy wykonać sami i przesłać je jako gotowy projekt od razu do systemu, lub skorzystać z gotowych narzędzi Google, które część pracy wykonają za nas. Poniżej przedstawiamy najważniejsze aspekty każdego z typów reklam dostępnych w Google Ads.

Reklamy displayowe (banery)

Zestaw banerów to najważniejszy element naszej kampanii graficznej. Reklama displayowa i najczęściej wykorzystywane rozmiary grafik to:

  • 160×600
  • 200×200
  • 250×250
  • 300×250
  • 300×600
  • 320×100
  • 320×50
  • 336×280
  • 468×60
  • 728×90
  • 970×90

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/7031480?hl=pl

Oczywiście obsługiwanych wielkości jest znacznie więcej. Nam jednak do uruchomienia kampanii wystarczyłaby jedna reklama displayowa w wybranym rozmiarze. Zdecydowanie zalecamy jednak użyć każdego z powyżej wymienionych formatów banerów. Trzeba pamiętać o tym, że na stronie partnerów w sieci reklamowej, wyświetlają różne wielkości naszych reklam graficznych, co wpływa bezpośrednio na zasięg. Dzięki dodaniu reklam z logo w różnych formatach, rozszerzamy ilość docelowych miejsc, w których mogą być wyświetlane reklamy.

Dodając reklamy displayowe, konieczne jest podanie końcowego adresu URL witryny, na który zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu reklamy.

Aby przesłać gotowe kreacje, wystarczy zalogować się do panelu Google Ads i zaimportować każdy rozmiar bannerów.

Sekcja tło

Sprawdź naszą ofertę Google Ads Premium

Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczna reklama displayowa jest częściowo zautomatyzowaną reklamą w sieci reklamowej i jest obok reklam displayowych omówionych powyżej, jedną z popularniejszych form reklamowych. Aby ją utworzyć, wystarczy, że dodasz co najmniej dwa obrazy graficzne. Jeden kwadratowy w rozdzielczości minimum 300×300 pikseli, a drugi prostokątny w minimalnym rozmiarze 600×314 pikseli. Elastyczne reklamy displayowe należy uzupełnić również o do pięciu nagłówków, tekst reklamy, długi nagłówek, nazwę firmy oraz logo. W treści reklamy możesz zawrzeć najważniejsze informacje dotyczące marki. Cała reszta należy do Google, które korzystając z algorytmów systemów uczących się, łączy dostarczone przez nas zasoby i wyświetla je w sposób rotacyjny. Za sprawą elastycznych reklam displayowych reklamy automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do niemal każdej przestrzeni reklamowej i mogą być wyświetlane na wiele sposobów: na stronie www i w aplikacjach. Co ważne elastyczne reklamy displayowe są również optymalizowane przez system tak, aby możliwie zwiększyć skuteczność działań reklamowych i wyświetlać najskuteczniejsze kombinacje tekstów opisów, nagłówków i obrazów.

Reklamy AMP HTML i HTML5

Co w przypadku kiedy mamy już kilka elastycznych reklam displayowych, ale chcielibyście pójść o krok dalej? Otóż, reklamy graficzne mogą wykorzystywać również technologię HTML5 do wyświetlania animowanych obrazów, które jeszcze bardziej przyciągają uwagę niż elastyczne reklamy displayowe. Odpowiednie wykorzystanie HTML5 pozwala tworzyć ciekawsze i bardziej interaktywne reklamy graficzne.

Reklama displayowa – zarówno reklamy AMP HTML, jak i HTML5 muszą być odpowiednio zapisane, aby dodać je do naszej kampanii. Do ich przygotowania i zapisania możemy posłużyć się darmowym programem – Google Web Designer. W nim też będziemy mogli wyeksportować gotowy projekt do pliku .ZIP, który następnie bez problemu będziemy mogli dodać jako naszą reklamę.

Po zapisaniu przygotowanej kampanii, gdy reklamy zostaną zaakceptowane przez Google, możesz cieszyć się z uruchomienia pierwszej kampanii w sieci reklamowej.

Sekcja tło

Sprawdź naszą ofertę dla e-commerce

Reklamy Discovery

Spośród wyżej wymienionych formatów, reklamy Google Discovery są rodzajem stosunkowo nowego typu reklam displayowych dostępnych w sieci reklamowej. Reklamy te mogą występować w wersji pojedynczego obrazu z dodatkowym tekstem reklamowym lub reklamy karuzelowej z wieloma obrazami i tekstem reklamowym złożonym z kilku różnych nagłówków oraz logo. Można więc stwierdzić, że Discovery to swego rodzaju elastyczna reklama displayowa. Forma reklamy i jej wybór zależy od Ciebie. Miejsce, w którym reklama displayowa typu Discovery się wyświetla to: strony YouTube – główna, jak i również sekcja „Co jeszcze warto obejrzeć”, Google Discover oraz Gmail. Reklamy displayowe dzięki Discovery pomagają coraz częściej pozyskiwać nowych klientów bezpośrednio zainteresowanych zakupem lub usługami – to ważna informacja dla wszystkich z Was, którym zależy na wysokiej efektywności sprzedażowej jakie teraz są w stanie dawać reklamy graficzne. Z dużym prawdopodobieństwem ten typ reklamy będzie dawał najlepsze efekty szczególnie na dużych kontach.

Podsumowanie

Wybór odpowiednich reklam displayowych nie jest wbrew pozorom trudny. Każda z nich niemniej ma swoje wady i zalety. Ostateczna skuteczność będzie zależała w największym stopniu od tego, jak zaprezentujesz swoją usługę lub towar oraz jakiemu odbiorcy. Tworzenie angażujących treści zachęcających do działania ma większe znaczenie niż sam rozmiar reklam. System Google Ads sporą część działań wykona za nas automatycznie, jednak cały czas powinniśmy czuwać nad przebiegiem kampanii i przesłać wiele wersji elastycznych reklam displayowych, treści (tekst, nagłówek) czy obrazów i systematycznie ulepszać reklamy.

Tekst został zaktualizowany 2 marca 2021 roku przez Anitę Pruchniak, a autorem oryginalnego tekstu jest Piotr Koziarz.

Piotr Koziarz
Były pracownik na stanowisku: Junior SEM Specialist.

Anita Pruchniak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist w agencji DevaGroup. Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (13 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry