Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Kamil Kozera
Kamil Kozera
Archiwum 07.2021
 
Wizytówka Google - jak założyć?

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?


Poradnik krok po kroku

Wizytówka Google Moja Firma cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców. Dostarcza podstawowych informacji o firmie już z poziomu wyszukiwarki, zwiększa zaufanie wśród odbiorców, ułatwia kontakt klient – firma. Do tego nie trzeba skomplikowanej programistycznej wiedzy, bo właśnie jest intuicyjna w obsłudze. Wpływa na to wiele czynników takich jak prostota, dedykowana aplikacja mobilna, możliwość dodania numeru telefonu i strony internetowej, dostęp do setek tysięcy potencjalnych klientów i przede wszystkim – jest bezpłatna. Jedyne czego potrzebujemy to konto Google. Zapraszam zatem na krótki artykuł na temat wizytówki Google Moja Firma.

 Google Moja Firma

Konto wizytówki Google – od czego zacząć?

Wizytówkę Google Maps warto założyć na adres mailowy twojej firmy. Jeżeli nasza skrzynka pocztowa jest w domenie Gmail – świetnie, zaraz możemy zaczynać. Może się jednak zdarzyć, że mamy firmową stronę internetową i w jej domenie posiadamy pocztę elektroniczną. W takim przypadku należy założyć konto Google. Aby to zrobić należy odwiedzić adres strony internetowej google.pl i w prawym górnym rogu kliknąć „Zaloguj się„.

 

usługi google

 

W przypadku, gdy nigdy jeszcze nie używaliśmy usług Google pojawi się takie okienko:

google

Następnie klikamy „Utwórz konto” i „Dla zarządzania moją firmą„.

 

konta google

 

Ostatnim krokiem jest kliknięcie w „Zamiast tego użyj mojego obecnego adresu e-mail”, gdzie możemy wpisać swój obecny adres firmowy.

 

konta google

 

Jeżeli już wcześniej posiadaliśmy konto Google, to podczas logowania wystarczy kliknąć „Dodaj kolejne konto” i zostaniemy przeniesieni do okna gdzie możemy wpisać swój adres e-mail i hasło.

Voilà! Teraz możemy dodać wizytówkę do google maps.

 

Stworzenie wizytówki google – proces dodawania firmy

Założenie tej darmowej usługi Google jest proste i intuicyjne. Składa się z kilkunastu kroków dodawania danych firmy i jest końcowo zwieńczone weryfikacją wizytówki. Zapraszam na krótki przewodnik.

Wejdź na adres strony Google Moja Firma

Zacznijmy od odwiedzin adresu strony internetowej wizytówek Google. Po załadowaniu strony wyświetli się ekran jak poniżej. Kliknijmy „Zarządzaj teraz„. Alternatywnie taki przycisk znajduje się też w prawym górnym rogu strony.

google moja firma

Dodaj informacje o swojej firmie w Google

Jeżeli nikt nie stworzył wizytówki za nas, będziemy mieli przyjemność stworzyć ją sami, co jest na plus, bo od A-Z będziemy mieli nad tym kontrolę. Dodanie firmy zaczyna się od kliknięcia w przycisk „Dodaj informacje o swojej firmie w Google” – poniżej grafika.

wizytówka twojej firmy

Dodaj nazwę firmy i kategorię działalności

Następnie czeka nas kilka okienek, w których mamy szansę dodać dane kontaktowe do wizytówki firmy, która się będzie wyświetlała w Google Maps. W pierwszym okienku dodajmy nazwę firmy usługi jakie świadczymy.

 

dodaj usługi i nazwę firmy

Czy chcesz dodawać lokalizację firmy?

W kolejnym oknie zdecydujemy czy chcemy dodać lokalizację firmy. To zależy w całości od nas, możemy to zrobić lub nie. Warto dodać lokalizację, bo klienci łatwiej trafią do sklepu i mogą jednym kliknięciem wyświetlić trasę do nas. Jednakże, jeżeli prowadzimy sklep internetowy lub jesteśmy freelancerami pracującymi z domu to nie dodawajmy lokalizacji firmy, aby nie wprowadzać w błąd klientów. W każdym przypadku uda nam się założyć wizytówkę Google Maps.

zapytanie o konkretną lokalizację

Dodanie lokalizacji firmy

W tym przykładzie pójdziemy dłuższą drogą i dodamy adres fizyczny naszej lokalizacji. Nic specjalnego, wpiszmy adres firmy.

 

dodanie lokalizacji firmy

Gdzie znajduje się Twoja firma?

Wybierzmy na mapach google konkretną lokalizację. Dzięki temu zabiegowi klientom będzie łatwiej dotrzeć to siedziby, więc warto przyłożyć się i zrobić to skrupulatnie.

 

google maps

Czy obsługujesz klientów również poza tą lokalizacją?

Jeżeli prowadzimy też działalność poza siedzibą i nasz obszar działania znajduje się także w innym miejscu? Klikając pierwszą opcję – „Tak, obsługuję klientów również poza moją lokalizacją”, będziemy mieli możliwość dodania kilku obszarów działania. Polecam też skrupulatnie dodać każdą miejscowość, w której działamy – klientów nigdy za dużo. Klikając w drugą opcję – „Nie, nie obsługuję klientów poza moją lokalizacją” – nie będziemy mieli okazji dodać innych obszarów, dzięki czemu pokażemy klientom dokładne miejsce wykonywania naszej działalności. Tak jest np. w przypadku siedziby restauracji czy innych usług.

Już jesteśmy w połowie drogi po własną wizytówkę, dobrze nam idzie!

 

google moja firma

Dodaj dane kontaktowe

W tym okienku możemy dodać numer telefonu i stronę internetową, możemy… ale nie musimy. Google zostawia nam możliwość, aby nawet osoba bez numeru telefonu i swojej witryny mogła dodać swoją wizytówkę Google Maps.

 

dodanie firmy

Bądź na bieżąco

Współcześnie powinniśmy wspierać się technologią zwłaszcza jak nic za to nie płacimy, dlatego bądźmy na bieżąco i otrzymujmy powiadomienia dotyczące Twojej firmy!

dodanie firmy

Zajmijmy się szczegółowymi danymi firmy.

Sekcja tło

Szukasz specjalistów od SEO wizytówki Google?

Dodaj godziny otwarcia

Tak jak w nagłówku, dodajmy informację kiedy firma jest otwarta. Możemy zaznaczyć, że w danym dniu w tygodniu przedsiębiorstwo jest zamknięte – np. w sobotę lub w niedzielę. W pozostałe dni tygodnia, które zaznaczymy jako otwarte mamy możliwość dodania dokładnych godzin, kiedy klienci mogą skorzystać z naszych usług. W czasie świąt lub np. sylwestra Google dało nam możliwość dodania skróconych godzin pracy albo dodania, że w dany dzień nie pracujemy.

Dodaj przesyłanie wiadomości

To wspaniała opcja, aby klient mógł się bezpośrednio skontaktować z firmą. Gorąco zalecam wprowadzania tej opcji do swojej wizytówki. Pozwoli to także na monitorowanie jak bardzo klienci są zainteresowani firmą i jak często się z nią kontaktują.

Dodaj opis firmy

W tym okienku postarajmy się przedstawić firmę z jak najlepszej strony, zachęćmy klienta do interakcji, pokażmy, że warto naszej firmie zaufać. Jest to opis na 750 znaków dlatego warto je wykorzystać. Opiszmy swoje usługi używając słowa kluczowe.

dodaj opis firmy

Zdjęcia Twojej firmy

Dodajmy zdjęcia usług lub lokalu firmy. Postarajmy się, aby zdjęcia były zrobione profesjonalnie, najlepiej przez fotografa. W przypadku sklepu internetowego może być to zdjęcie naszej strony internetowej lub uporządkowanego magazynu.

 

Sposoby weryfikacji wizytówki – weryfikacja wizytówki

Na dzień dzisiejszy wiadomo o siedmiu sposobach weryfikacji, bez której wizytówka nie będzie widoczna dla użytkowników, a są to :

  1. kartka pocztowa,
  2. e-mail,
  3. wizyta osobista (program Trusted Verifier),
  4. natychmiastowa weryfikacja,
  5. sms,
  6. połączenie telefoniczne,
  7. weryfikacja zbiorcza.

W tym artykule zajmiemy się jedynie kartką pocztową, ponieważ jest to najpopularniejsza metoda weryfikacji, a pozostałe sposoby występują bardzo rzadko.

Wysłanie kodu weryfikacyjnego – kartka pocztowa

Według Google kartka powinna przyjść na adres, który wskazaliśmy w ciągu 14 dni. Oczywiście dużo też zależy od samej poczty.

Jak już dostaniemy kartkę z naszym unikalnym 5-cyfrowym kodem weryfikacyjnym to w 4 prostych krokach możemy zweryfikować naszą wizytówkę (poniżej sposób dla urządzeń mobilnych z Androidem). Odwiedź https://support.google.com/business/answer/7107242?hl=pl&co=GENIE.Platform%3DAndroid&oco=0, aby dowiedzieć się więcej.

  1. Po otrzymaniu kartki pocztowej otwórz aplikację Google Moja Firma na telefonie lub tablecie z Androidem.
  2. Wybierz firmę, którą chcesz zweryfikować.
  3. Wpisz 5-cyfrowy kod weryfikacyjny z kartki pocztowej.
  4. Prześlij kod.

Gratulacje! Właśnie utworzyłeś i zweryfikowałeś swoją wizytówkę widoczną w Google Maps!

Już ktoś założył wizytówkę za Ciebie? Sprawdź jak odzyskać wizytówkę Google Moja Firma.

Kamil Kozera
Były pracownik na stanowisku Junior SEO Specialist. Wielki fan wszelkiej automatyzacji, która pomaga w codziennej pracy w SEO - od prostych exceli do kombajnów takich jak Senuto czy Ahrefs. Prywatnie zapalony gracz League of Legends i miłośnik dobrego treningu :)

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991