Wizytówki w Google Moja Firma są strategicznym elementem podczas pozycjonowania strony internetowej firmy, która świadczy swoje produkty lub usługi na lokalnym rynku. Dzięki zoptymalizowanej wizytówce w Google Maps mamy szansę pozyskać potencjalnych klientów, którzy szukają okolicznych firm – często z użyciem urządzeń mobilnych. Jeśli nie posiadasz jeszcze wizytówki Google, koniecznie załóż ją już teraz i dodaj swoją firmę do Google Maps!
Sama procedura założenia wizytówki firmy jest dość prosta i intuicyjna. Często okazuje się, że wizytówka dla naszej firmy już istnieje ale nie mamy do niej dostępu. Zazwyczaj założona została ona przez właściciela lub pracownika ale utrudnione jest odnalezienie informacji na jakiego maila to zrobiono – zwłaszcza, gdy firma nie ma jasnych procedur z tym związanych a osoba wykonująca tą czynność, nie jest już pracownikiem.
Jak uzyskać dostęp do istniejącej już wizytówki Google Moja Firma
Jeśli wizytówka została już dodana a nie mamy do niej dostępu, możemy wystąpić o nadanie do niej praw. Wizytówka może nie posiadać właściciela. Od tego czy jest przypisany właściciel czy nie – zależy sama procedura i sposób, w jaki uzyskamy dostęp do wizytówki.
Brak właściciela wizytówki Google
W Google Moja Firma część wizytówek nie jest zarządzanych a dodano je niejako automatycznie – np. instytucje takie jak szkoły. W takim wypadku klikamy w poniższy przycisk, aby odzyskać dostęp do wizytówki.
W sytuacji braku właściciela wizytówki w mapach Google pojawi się następujący komunikat:
Dalsza procedura podobna jest do tej, gdy zakładamy nową wizytówkę. Musimy zweryfikować nasze prawa do wizytówki. W zależności od zaproponowanych przez Google sposobów:
- weryfikujemy adres firmy za pomocą wysłanego przez Google listu z kodem
- weryfikujemy telefonicznie
- weryfikujemy przez wysłanie SMS
Wizytówka posiada właściciela
Większość wizytówek zostało dodanych ręcznie i posiadają obecnego właściciela. W takim przypadku musimy wystąpić o zgodę dla udzielenia praw wizytówki naszej firmy w Google i dalszy proces zależy od tego czy obecny właściciel nie wniesie sprzeciwu.
Gdy wystąpimy o prawa do wizytówki, która ma właściciela – otrzymamy komunikat, że ktoś już zweryfikował prawa do wizytówki.
Po złożeniu przez nas wniosku o prawa do wizytówki, obecny właściciel może:
- nie zareagować (często jesteśmy właścicielem ale utrudnione jest po latach ustalenie, na jakim mailu jest dostęp) – jeśli w ciągu 3-7 dni nie będzie reakcji na prośbę, przechodzimy normalną procedurę weryfikacji wizytówki
- zaakceptować – otrzymasz wtedy e-mail potwierdzający i masz już prawa do zarządzania wizytówką
- odmówić – wtedy mimo sprzeciwu obecnego właściciela możemy nadal starać się odzyskać wizytówkę Google.
Odmowa przydzielania dostępu – jak się odwołać?
Sama odmowa przydzielanie praw do wizytówki firmy w mapach Google nie oznacza, że nie da się odzyskać dostępu. Nadal możemy rozpocząć procedurę weryfikacji naszych praw, prosząc np. o wysłanie na adres wizytówki listu z kodem. Gdy list dotrze (zazwyczaj dzieje się to w ciągu najbliższych 14 dni), wpisujemy otrzymany kod w panelu Google Moja Firma i odzyskujemy wspomniany dostęp do wizytówki w Google.