Google Moja Firma – przydzielanie dostępu do konta

Google Moja Firma – przydzielanie dostępu do konta

Google Moja Firma -
przydzielanie dostępu do konta

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie wizerunkiem firmy w Google – zarówno w wyszukiwarce jak i w Mapach. Pozwala nie tylko w łatwiejszy sposób docierać użytkownikom do naszych danych adresowych, ale co również bardzo ważne, ma wpływ na wyniki wyszukania.

Jak wygląda wizytówka?

Korzystając z Google Moja Firma dane o naszej firmie będą wyświetlać się tak, jak pokazuje przykład na poniższej grafice.

Google Moja Firma - przykład

Utworzenie konta Google Moja Firma, oprócz wyżej wymienionych korzyści, nie pozostaje również bez znaczenia jeżeli chodzi o kwestie związane z działaniami w Google AdWords. Jest ono bowiem niezbędne do korzystania z rozszerzenia lokalizacji, które wzbogaca reklamy tekstowe w wyszukiwarce. O rozszerzeniu lokalizacji oraz jego zaletach przeczytasz na naszym blogu.

Więcej informacji o zakładaniu wizytówki w artykule: Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?  a o jej optymalizacji: Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mapach i w wyszukiwarce

Przyznawanie dostępu do konta Google Moja Firma

Korzystając z konta w Google Moja Firma możemy przyznać dostęp do niego również i innym osobom – np. menedżerom prowadzącym nasze kampanie Google Ads, którzy dzięki temu podczas tworzenia reklamy będą mieli możliwość wzbogacenia ich dodatkowo o rozszerzenia lokalizacji. Aby przyznać dostęp do konta firmowego Google Moja Firma należy wykonać następujące czynności:

1. Zaloguj się na swoje konto w Google Moja Firma, pod adresem https://www.google.com/business/

2. Wybierz stronę swojej firmy, do której chcesz przyznać dostęp i wybierz „Zobacz profil”

dodawanie dostepu google moja firma 01

3. Znajdziesz na stronie wyszukiwarki Google. Tam znajdź menu ukryte pod trzema kropkami i rozwiń i wybierz opcję „Ustawienia profilu firmy”

dodawanie dostepu google moja firma 02

dodawanie dostepu google moja firma 03

4. Pojawi się wówczas okienko i wybierz wtedy „Użytkownicy i dostęp”

dodawanie dostepu google moja firma 04

5. W kolejnym kroku po lewej stronie pojawi się opcja „Dodaj”

dodawanie dostepu google moja firma 05

i po jej wybraniu wpisuje adres e-mail osoby, której chcemy udzielić dostępu, wybieramy odpowiednie uprawnienia i klikamy „Zaproś”. Zaproszenie zostanie wysłane na wpisany adres e-mail.

dodawanie dostepu google moja firma 06

Rodzaje uprawnień na koncie Google Moja Firma

Przyznając dostęp do naszego konta firmowego w Google Moja Firma mamy możliwość udostępnienia go na różnym poziomie uprawnienia. Do wyboru mamy następujące opcje:

  • Uprawnienia Właściciela – najwyższy poziom, posiadający pełne uprawnienia, a więc edytowanie i usuwanie konta, dodawanie i usuwanie menedżerów. Daniej pozwalał także na  zarządzanie filmami na YouTube oraz wiele innych czynności takich, jak np. dodawanie rozszerzeń lokalizacji w reklamach Google Ads.
  • Uprawnienia Menedżera – poziom uprawnień, które pozwalają na edytowanie profilu oraz na Mapach Google. Dawniej pozwalał on także na dodawanie menedżerów, zarządzanie filmami na YouTube, jak również na inne czynności wynikające z połączenia konta firmy z innymi kontami jak np. Google Ads.

Jak cofnąć nadany dostęp do Google Moja Firma?

Dostęp może cofnąć tylko Właściciel lub Główny Właściciel. Aby to zrobić wystarczy kliknąć w użytkownika na liście by automatycznie przejść do panelu. W nim, na samym dole jest opcja” Usuń użytkownika”. Po jej wybraniu użytkownik straci swój dostęp.

dodawanie dostepu google moja firma 07

Tomasz Trzósło
Sales and Google Ads Manager Zajmuje się analizą danych płynących z narzędzia Google Analytics. W branży e-commerce pracuje od 2008 roku. Prowadził agencję ROIExperts.pl. Szkolił m.in.: Ministerstwo Cyfryzacji RP czy Akademię Google Partners.

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry