Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie wizerunkiem firmy w Google – zarówno w wyszukiwarce jak i w Mapach. Pozwala nie tylko w łatwiejszy sposób docierać użytkownikom do naszych danych adresowych, ale co również bardzo ważne, ma wpływ na wyniki wyszukania.
Jak wygląda wizytówka?
Korzystając z Google Moja Firma dane o naszej firmie będą wyświetlać się tak, jak pokazuje przykład na poniższej grafice.
Utworzenie konta Google Moja Firma, oprócz wyżej wymienionych korzyści, nie pozostaje również bez znaczenia jeżeli chodzi o kwestie związane z działaniami w Google AdWords. Jest ono bowiem niezbędne do korzystania z rozszerzenia lokalizacji, które wzbogaca reklamy tekstowe w wyszukiwarce. O rozszerzeniu lokalizacji oraz jego zaletach przeczytasz na naszym blogu.
Więcej informacji o zakładaniu wizytówki w artykule: Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? a o jej optymalizacji: Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mapach i w wyszukiwarce
Przyznawanie dostępu do konta Google Moja Firma
Korzystając z konta w Google Moja Firma możemy przyznać dostęp do niego również i innym osobom – np. menedżerom prowadzącym nasze kampanie Google Ads, którzy dzięki temu podczas tworzenia reklamy będą mieli możliwość wzbogacenia ich dodatkowo o rozszerzenia lokalizacji. Aby przyznać dostęp do konta firmowego Google Moja Firma należy wykonać następujące czynności:
1. Zaloguj się na swoje konto w Google Moja Firma, pod adresem https://www.google.com/business/
2. Wybierz stronę swojej firmy, do której chcesz przyznać dostęp i wybierz „Zobacz profil”
3. Znajdziesz na stronie wyszukiwarki Google. Tam znajdź menu ukryte pod trzema kropkami i rozwiń i wybierz opcję „Ustawienia profilu firmy”
4. Pojawi się wówczas okienko i wybierz wtedy „Użytkownicy i dostęp”
5. W kolejnym kroku po lewej stronie pojawi się opcja „Dodaj”
i po jej wybraniu wpisuje adres e-mail osoby, której chcemy udzielić dostępu, wybieramy odpowiednie uprawnienia i klikamy „Zaproś”. Zaproszenie zostanie wysłane na wpisany adres e-mail.
Rodzaje uprawnień na koncie Google Moja Firma
Przyznając dostęp do naszego konta firmowego w Google Moja Firma mamy możliwość udostępnienia go na różnym poziomie uprawnienia. Do wyboru mamy następujące opcje:
- Uprawnienia Właściciela – najwyższy poziom, posiadający pełne uprawnienia, a więc edytowanie i usuwanie konta, dodawanie i usuwanie menedżerów. Daniej pozwalał także na zarządzanie filmami na YouTube oraz wiele innych czynności takich, jak np. dodawanie rozszerzeń lokalizacji w reklamach Google Ads.
- Uprawnienia Menedżera – poziom uprawnień, które pozwalają na edytowanie profilu oraz na Mapach Google. Dawniej pozwalał on także na dodawanie menedżerów, zarządzanie filmami na YouTube, jak również na inne czynności wynikające z połączenia konta firmy z innymi kontami jak np. Google Ads.
Jak cofnąć nadany dostęp do Google Moja Firma?
Dostęp może cofnąć tylko Właściciel lub Główny Właściciel. Aby to zrobić wystarczy kliknąć w użytkownika na liście by automatycznie przejść do panelu. W nim, na samym dole jest opcja” Usuń użytkownika”. Po jej wybraniu użytkownik straci swój dostęp.