Reklama na Facebooku – cennik

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2014

W ramach reklamy na Facebooku możemy wybrać dwa modele rozliczeń CPC (cost per click, koszt za kliknięcie) oraz CPM (cost per mille, koszt za 1000 wyświetleń). Cena, jaką będziemy musieli zapłacić za wyświetlenia lub kliknięcia uzależniona jest od wielu czynników. Jednym z nich jest wybrana grupa docelowa.

Reklama w Facebook umożliwia hipertargetowanie, czyli precyzyjne docieranie z przekazem reklamowym do konkretnego odbiorcy. Koszt reklamy Facebook Ads jest wyższy w przypadku bardziej pożądanych przez reklamodawców grup odbiorców. Przykładowo: będziemy musieli zapłacić więcej za reklamę skierowaną do właścicieli firm niż za reklamę, której odbiorcami są 15-latki. Nastolatki chętniej klikają w reklamy, dlatego kliknięcie przez nich przycisku „Lubię to” jest dużo tańsze.

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Dobrze, jeżeli uda nam się nie przekroczyć kosztu pozyskania fana oscylującego w granicach 1 zł. Chociaż nie jest to regułą, ponieważ reklama skierowana do wąskiej i bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców, np. właścicieli firm kosmetycznych, którzy znajdują się w przedziale wiekowym 50-60 lat i zamieszkują Kraków, będzie kosztowała więcej.

Promocje na Facebooku, takie jak konkursy czy bony rabatowe, mogą okazać się doskonałą zachętą dla użytkowników i jeszcze bardziej obniżyć koszty reklamy Facebook Ads. To, ile chcemy przeznaczyć na reklamę w Facebooku, określamy samodzielnie. Na początku warto przećwiczyć sobie tworzenie reklam z wykorzystaniem niskich kwot np. 200 zł. Budżety reklamowe mogą wahać się od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych. Od nas zależy, jaką kwotę przeznaczymy na działania.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991