Jak sprawdzić kto odwiedza mój profil na Facebooku?

Jak sprawdzić kto odwiedza mój profil na Facebooku?

Jak sprawdzić kto odwiedza
mój profil na Facebooku?

Media społecznościowe stanowią nieodłączny element codzienności wielu z nas. W Polsce korzysta z nich prawie 69% populacji. A Facebook nadal pozostaje w czołówce najczęściej wybieranych platform przez Polaków (według raportu „Digital Poland 2024”). Nic więc dziwnego, że fraza: „jak sprawdzić kto odwiedza mój profil na Facebooku” jest nadal tak często wyszukiwana. Odpowiedź na to nurtujące pytanie znajdziesz poniżej.

Czy na Facebooku widać kto oglądał profil?

Oficjalnie Facebook nie umożliwia użytkownikom prywatnym sprawdzenia, kto ogląda ich profil. Co więcej, platforma podkreśla, że aplikacje podmiotów zewnętrznych również nie mogą oferować takiej funkcji. Meta zachęca nawet do zgłaszania tego typu usług.

oficjalny komunikat facebooka
Źródło: Centrum pomocy Facebooka

W związku z tym, jeżeli chcesz korzystać z bezpiecznych i legalnych rozwiązań, to musisz odłożyć swoją ciekawość na bok, ponieważ oficjalnie nie masz możliwości sprawdzenia, kto odwiedził Twój profil na Facebooku. Oczywiście działa to w dwie strony. Inni nie widzą, że oglądałeś czyjś profil, więc nadal możesz robić to bez obawy, że ktoś się o tym dowie.

Jeśli posiadasz profil firmowy, sytuacja wygląda nieco inaczej. Ten rodzaj konta daje Ci dostęp do statystyk, które pokazują, kto odwiedza Twój fanpage. Więcej na ten temat przeczytasz w dalszej częściej artykułu.

A co z nieoficjalnymi sposobami?

W Internecie możesz znaleźć wiele narzędzi, wtyczek i aplikacji, które rzekomo pomogą Ci sprawdzić, czy ktoś odwiedza Twój profil na fb. Niektóre osoby mogą próbować nawet przekonać Cię, że istnieją do tego całkowicie bezpieczne sposoby. Musisz mieć jednak świadomość, że wszelkie tego typu rozwiązania mogą Ci tylko zaszkodzić. Narzędzia te bardzo często zawierają złośliwe oprogramowanie. Co więcej, korzystanie z nich wymusza na użytkownikach połączenie z kontem na Facebooku, które gromadzi wiele prywatnych informacji. W ten sposób oszuści mogą próbować uzyskać dostęp do profilu i wykraść wiele Twoich danych. W związku z tym, jeśli ktoś wysyła Ci podejrzane linki i obiecuje, że dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, kto odwiedza Twój profil na Facebooku, to nie klikaj w nie, tylko zgłoś tę sytuację Facebookowi.

Czy widać kto ogląda rolki na fb

Facebook nie udostępnia możliwości sprawdzenia, kto dokładnie obejrzał naszą rolkę. Natomiast jeżeli prowadzisz konto firmowe, to w statystykach możesz obserwować, kim są odbiorcy udostępnianych przez Ciebie treści. Na profilu prywatnym nie masz takiej opcji, ale jeżeli bardzo zależy Ci na monitorowaniu, jakie osoby wyświetlają Twoje rolki, to możesz przełączyć się na konto profesjonalne. Dzięki temu będziesz mieć dostęp do statystyk dostępnych tylko dla zarządzających profilami firmowymi.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Potrzebujesz wsparcia w social mediach?

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Czy widać kto ogląda relacje na fb

Jeżeli Twoi znajomi lub strony, które obserwujesz, udostępnią relację na Facebooku, to wokół ich zdjęcia profilowego pojawi się niebieska obwódka. Kiedy wyświetlisz taką relację, ta osoba lub firma będzie o tym wiedziała. Analogicznie, kiedy Ty coś opublikujesz w relacji, możesz podejrzeć, kto ją wyświetlił.

Aby zobaczyć, kto wyświetlił Twoją relację:

  1. Przejdź do sekcji „Relacje” w górnej części „Aktualności”.
  2. Kliknij „Twoja relacja”.
  3. W lewym dolnym rogu pojawi się sekcja „Odbiorcy”. Po jej kliknięciu wyświetli się pełna lista osób, które widziały Twoją relację.

Jeśli Twój profil na Facebooku jest połączony z aplikacją Messenger, możesz zrobić to także bezpośrednio z poziomu komunikatora, wchodząc w sekcje „Relacje” w lewym dolnym rogu, a następnie klikając „Twoja relacja”. Tam znajdziesz pełną listę osób, które widziały Twoją relację.

Skąd brać dane, kto odwiedza profil na Facebooku?

Jeżeli posiadamy konto profesjonalne na Facebooku, to w statystykach regularnie możemy sprawdzać, kto odwiedza nasz profil i wyświetla nasze posty. Jak to sprawdzić?

Wejdź na swój profil i kliknij przycisk „Zarządzaj”.

Profil firmowy na Facebooku - przycisk "Zarządzaj"
Profil firmowy na Facebooku – przycisk „Zarządzaj”

Zostaniesz przeniesiony do ogólnego podsumowania. Po lewej stronie wyświetli Ci się menu Pulpitu profesjonalnego. Kliknij zakładkę „Grupa odbiorców”.

Menu pulpitu profesjonalnego na Facebooku - zakładka "Grupa odbiorców"
Menu pulpitu profesjonalnego na Facebooku – zakładka „Grupa odbiorców”

W tym miejscu możesz przeglądać informacje dotyczące obserwujących Twoją stronę lub profil. Te dane pokażą Ci, w jakim wieku i jakiej płci są osoby obserwujące Twoje konto, a także skąd wyświetlają treści.

Podobne informacje możesz uzyskać, korzystając z zakładki „Statystyki” w narzędziu Meta Business Suite. W kategorii „Odbiorcy” znajdziesz informacje na temat powracających widzów, zaangażowanych odbiorców czy porach ich największej aktywności. Możesz dowiedzieć się także, w jakim wieku i jakiej płci są, skąd wyświetlają treści. Co więcej, znajdziesz tam informacje o swoich potencjalnych odbiorcach i innych stronach, które cieszą się ich zainteresowaniem.

Meta Business Suite - menu w zakładce "Statystyki"
Meta Business Suite – menu w zakładce „Statystyki”

I choć ze względów prywatności nie poznasz konkretnych imion i nazwisk osób, które wyświetlają Twój profil, możesz wykorzystać powyższe statystyki do celów biznesowych. Im więcej wiesz na temat swoich obserwujących, tym bardziej spersonalizowane treści możesz im dostarczać. Pomoże Ci to także w lepszym planowaniu i optymalizacji działań w mediach społecznościowych.

Podsumowanie

Aktualnie Facebook nie udostępnia szczegółowych informacji na temat tego, kto odwiedza Twój profil. W sieci możesz znaleźć wiele nieoficjalnych narzędzi i aplikacji, które mają Ci to umożliwiać. Pamiętaj jednak, że nie są to legalne i bezpieczne sposoby, dlatego jeśli natrafisz na tego typu usługi, to zachowaj szczególną ostrożność. Na ten moment statystyki na temat tego, kto zagląda na  profil, mogą sprawdzić jedynie posiadacze kont firmowych. Ze względów prywatności nie są to jednak informacje na temat konkretnych osób, a uogólnione dane dotyczące płci, wieku, demografii oraz zainteresowań, które można wykorzystać do celów biznesowych. Pamiętaj, że jeśli sytuacja się zmieni, to na pewno znajdziesz oficjalny komunikat na stronie Mety.

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w 2014 roku.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Kamila Maleszak
Marketing Specialist. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuje się w copywritingu i tworzeniu treści do social mediów. Jej nietypowym hobby jest obserwowanie i analizowanie ludzkich zachowań i konstrukcji językowych. Wolny czas spędza na czytaniu, spacerowaniu i kolorowaniu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 4,14 / 5)
Loading...
Przewiń do góry