Masthead na YouTube – co to jest i ile to kosztuje?

Mariusz Rybka
Mariusz Rybka
24 października 2025
 
 
Masthead na YouTube – co to jest i ile to kosztuje?

Masthead na YouTube
– co to jest i ile to kosztuje?

Marketing bez kampanii Google Ads i reklamy na YouTube może być trudny, jeśli chodzi o efektywność. To właśnie w tym miejscu reklamodawcy mają możliwość promować swoje produkty lub usługi i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców za pomocą reklamy w banerze Masthead w YouTube.

Baner Masthead to format reklamy wideo umieszczony na górze strony głównej YouTube. Wysoka widoczność i natychmiastowe dotarcie do szerokiego grona odbiorców sprawiają, że ten format reklamowy jest często używany w strategicznych kampaniach marketingowych, szczególnie do budowania świadomości marki.

 

Co to jest Masthead na YouTube?

Masthead to format reklamy wyświetlany na stronie głównej YouTube, zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych w tym na tabletach oraz telewizorach. To reklama wideo (z reguły do 30 sekund odtwarzania filmu, auto-play bez dźwięku), czasem z możliwością automatycznego przejścia w dłuższy klip po kliknięciu. Bumper ads (6‑sekundowe) również mogą być wykorzystywane jako dodatkowy element kampanii, ale masthead w YouTube to głównie duże formaty banerowe.

Jak wygląda masthead?

Nie jest problemem, aby go rozpoznać. Jest po prostu duży i bardzo widoczny. Po wejściu na stronę główną YT zajmuje sporą powierzchnię.

Układ może być panoramiczny lub standardowy.

Układ:

  • panoramiczny (wideo 16:9, min. 1920×1080),
  • standardowy lub rozszerzalny (np. dodatkowy banner 300×250).

Składa się zwykle z:

  • materiału wideo (do 30 sekund),
  • nagłówka,
  • przycisku z wezwaniem do działania (CTA),
  • URL (link do strony docelowej),
  • czasem z opcjonalnym banerem towarzyszącym i podpisem.
Przykład reklamy masthead na PC

 

Przykład reklamy mastehead na mobile
Przykład reklamy masthead na telewizorze

Jak może wyglądać Twoja reklama masthead? Możesz zobaczyć podgląd Mastheada w YouTube tutaj: https://www.youtube.com/videomasthead/

Jak zacząć wyświetlać reklamę jako masthead?

Format ten można uzyskać przez bezpośredni kontakt z przedstawicielem handlowym Google.

Natomiast od października 2025 r. Google udostępnił możliwość rezerwacji formatu Masthead bezpośrednio w panelu Google Ads. Kliknij niebieski plus, by dodać nową kampanię, wybierz typ kampanii „Wideo”. Następnie wybierz sposób kupowania reklam „Rezerwacja”. Później pozostaje tylko wybrać odpowiedni format w zakładce „Wybierz sposób, w jaki chcesz osiągnąć swój cel”.

Możliwość rezerwacji mastheada bezpośrednio w panelu google ads

Ile kosztuje masthead?

Masthead na YouTube możemy kupić w dwóch rodzajach płatności:

  • Masthead o koszcie za godzinę (CPH): ten typ zapewnia 100% udziału w odsłonach możliwych wyświetleń mastheada w YouTube w zarezerwowanych kupionych godzinach. Dostępny jest jedynie u przedstawiciela Google.
  • CPM, czyli koszt za tysiąc wyświetleń (inaczej koszt tysiąca wyświetleń). Rozliczenie lepsze, jeśli chcesz użyć zaawansowanych opcji kierowania jak na przykład wiek, płeć, zainteresowania, status rodzicielski czy urządzenie.

Chęć wykupienia reklamy masthead najlepiej zgłaszać z miesięcznym wyprzedzeniem.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Reklama na YouTube od A do Z

Zleć to specjalistom DevaGroup

Ograniczenia i możliwości

  • Targetowanie – wiek, płeć, zainteresowania, status rodzicielski, urządzenie (mobilne/komputer/tablet) – dostępne w modelu CPM/CPH.
  • Format – auto-play do 30 sekund, brak dźwięku, możliwość kliknięcia CTA/URL. Dodatkowy banner towarzyszący.
  • Widoczność – masthead pojawia się tylko na stronie głównej YouTube na wszystkich urządzeniach, co pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zarówno na desktopie, jak i w aplikacji mobilnej YouTube.
  • Limit czasowy – zakup z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
  • Bardzo wysoki koszt – wymaga zasobnego budżetu, ale możliwość efektywnego dotarcia i budowania widoczności dwóch typów – mobilnego i desktopowego.

Jak zamówić masthead?

  1. Skontaktuj się z przedstawicielem Google Ads (należy wysłać zgłoszenie).
  2. Omów format: layout, wideo, CTA (przycisk wezwania do działania), adresu URL, długość (30 sekund).
  3. Ustal budżet: CPM vs CPH.
  4. Przygotuj materiały: wideo, opcjonalny baner towarzyszący.
  5. Zaplanuj wezwanie do działania – CTA oraz landing page link (URL).
  6. Wykup daty – najlepiej z wyprzedzeniem.

Ważne – od października 2025 r. nie ma konieczności zgłaszania się do przedstawiciela. Dzięki nowym funkcjom panelu Google Ads reklamodawcy mogą samodzielnie zarezerwować emisję Mastheada w modelu rezerwacyjnym (CPM), bezpośrednio z poziomu kampanii typu „Wideo”. To znaczne ułatwienie, ale wymaga znajomości ustawień, targetowania oraz specyfiki tego formatu.

Podsumowanie

Masthead na platformie YouTube to jeden z najmocniejszych formatów reklamowych, jeśli Twoim celem jest zasięg, efekt wow i budowanie silnej obecności marki. Choć jego koszt jest relatywnie wysoki, to efekty przy dobrze zaplanowanej kampanii potrafią znacznie przewyższyć tradycyjne działania wizerunkowe.

Jeśli planujesz uruchomić Masthead w serwisie YouTube lub chcesz dowiedzieć się, czy to odpowiedni format dla Twojego biznesu, zgłoś się do DevaGroup. Pomożemy Ci od A do Z. Skontaktuj się z nami, a wspólnie zaplanujemy kampanię, która naprawdę zostanie zapamiętana wśród użytkowników.

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji ukazał się na blogu w 2020 roku.

Mariusz Rybka
SEM Specialist. Od 2014 roku certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. Najbardziej lubi prowadzić kampanie Google Ads dla średniej wielkości sklepów e-commerce. Odkąd pracuje w DevaGroup, czyli od grudnia 2021 roku, prowadzone przez niego kampanie e-commerce wygenerowały przychody na poziomie ponad 200 milionów złotych.

Dorota Kika
Senior SEM Expert. Certyfikowana specjalistka Google Ads i Google Analytics. Autorka wielu artykułów dla największych branżowych wydawnictw w Polsce. Na co dzień prowadzi, tworzy i optymalizuje kampanie w Google Ads oraz zajmuje się wdrożeniami Google Tag Manager i analityką internetową. Prywatnie fanka literatury fantasy, która lubi uciec w Bieszczady.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry