Masz reklamę video? Chcesz, żeby widział ją każdy, kto wejdzie na YouTube? Chcesz przez jeden dzień (lub więcej) być “królem jutuba” i mieć zasięg na całą Polskę? Takie pytania można mnożyć. A odpowiedź jest jedna – masthead.
Co to jest masthead?
Jest to format reklamowy na YouTube, który pojawia się na stronie głównej YT na wszystkich urządzeniach, czyli na PC, mobile i na telewizorach.
Jak wygląda masthead?
Nie jest problemem, aby go rozpoznać – jest po prostu duży i bardzo widoczny. Po wejściu na stronę główną YT zajmuje sporą powierzchnię. W zależności od urządzenia wygląda np. tak:
PC:
Mobile:
TV:
Układ może być panoramiczny lub standardowy. Jak może wyglądać Twoja reklama masthead? Możesz zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/videomasthead/
Jak zacząć wyświetlać reklamę jako masthead?
Ten format reklamowy musi być zakupiony bezpośrednio u przedstawiciela Google. My wiemy jak do takiego trafić! Jesteś zainteresowany mastheadem? Napisz do nas 😉

Zapraszamy do kontaktu
Ile kosztuje masthead?
Kupić możemy go w dwóch rodzajach płatności:
- CPD czyli płatność za cały dzień niezależnie od ilości wyświetleń. To rozliczenie gwarantuje ci 100% wyświetleń na PC i mobile w ciągu jednego dnia. Jeden dzień reklamowy kosztuje 172 000 zł (dane mogą ulec zmianie) i dają ci 40-50 milionów wyświetleń reklamy. Zasięg to 6-7 milionów użytkowników,
- CPM, czyli płatność za 1000 wyświetleń. Rozliczenie lepsze, jeśli chcesz użyć zaawansowanych opcji kierowania jak na przykład wiek, płeć, zainteresowania, status rodzicielski czy urządzenie. Koszt 1000 wyświetleń to min. 8 zł. Cena rośnie im dokładniej chcesz zawęzić swój target (10zł jeśli dodasz płeć, wiek, język, geolokalizację, capping i +2 zł za każdą dodatkową opcję jak np. urządzenie, zainteresowania, status rodzicielski). Minimalny koszt kampanii to 30 000 zł (dane mogą ulec zmianie).
Chęć wykupienia reklamy masthead najlepiej zgłaszać z miesięcznym wyprzedzeniem.
Gdy wykupujemy reklamę w modelu CPM można ją rozłożyć na kilka dni – od 1 dnia do tygodnia. Rekomendowane jest wykupienie jednak maksymalnie 3 dni. Nie muszą być to dni następujące po sobie.
Czy reklamę masthead można targetować?
Można! Ilość dostępnych opcji jest spora. Od podstawowych, takich jak wiek lub płeć, po bardziej zaawansowane jak zainteresowania (np. Finance, Beauty, Food i wiele innych).
Jak zamówić masthead?
Skontaktuj się z nami, a my postaramy się o jak najkorzystniejszą ofertę. Nikt nie powiedział, że z Googlem nie można negocjować. 😉