Działania prowadzone w obszarze marketingu internetowego pozwalają na rozszerzenie strategii promocyjnej przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego, czy postanowisz zainwestować w kampanie linków sponsorowanych w Google Ads, postawisz na promocję firmy w mediach społecznościowych, czy też najważniejszym źródłem pozyskiwania ruchu będą dla Ciebie organiczne wyniki wyszukiwania, to powinieneś bliżej zapoznać się z pojęciem, jakim jest landing page. W tym tekście dowiesz się, czym jest strona docelowa, jak ją prawidłowo zaprojektować i jakie korzyści może przynieść prowadzonym przez Ciebie działaniom marketingowym.
Landing page – co to takiego?
Landing page oraz strona docelowa to dwa wyrażenia, które są używane zamiennie. Czasami też można spotkać się z określeniem strona produktowa. Wszystkie one znaczą to samo – miejsce w sieci, podstronę w ramach serwisu, która jest poświęcona konkretnemu produktowi albo usłudze. To właśnie na tę podstronę zostanie przekierowany użytkownik w sytuacji, gdy wejdzie w link umieszczony w treściach sponsorowanych np. w ramach kampanii promocyjnej Google Ads. Skuteczny landing page okaże się wówczas, gdy nie tylko przyciągnie na dłużej uwagę odbiorcy, lecz przede wszystkim, gdy przekona go do określonego działania. Nie ma co się oszukiwać – celem landing page jest konwersja! Liczy się sprzedaż – a do jej wzrostu mogą przyczynić się określone elementy na stronie.
Jaki jest cel tworzenia stron docelowych?
Jak już zostało to wspomniane w poprzednim akapicie, w wielu przypadkach nadrzędnym celem, jaki ma przed sobą strona docelowa, jest pozyskiwanie nowych klientów. Odwiedzający stronę mają dokonać zakupu lub chociaż wysłać zapytanie ofertowe. Jednak konwersja może mieć także inny charakter. Niektóre strony docelowe tworzone są po to, aby użytkownik wypełnił formularz, dzięki któremu zapisze się na newsletter (pozyskując adres mailowy w taki sposób, gdy internauta sam przekaże dane kontaktowe, można będzie w przyszłości prowadzić jeszcze bardziej rozbudowany proces marketingowy).
Jakie elementy powinien zawierać skuteczny landing page?
Zakrojony na szeroką skalę proces marketingowy nie powinien pomijać tak istotnej kwestii, jaką jest strona docelowa. To właśnie na nią trafia użytkownik przekierowany czy to z mediów społecznościowych, czy z kampanii e-mail marketingu. Docelowy sukces (którym najczęściej ma być sprzedaż) uzależniony jest od tego, w jaki sposób zostaną zaprojektowane landing pages i czy odbiorca będzie miał okazję na nie trafić (w tym przypadku do głosu dochodzą odpowiednio zaplanowane działania promocyjne).
Zadaniem, jakie stoi przed landing page jest przekonanie odbiorcy do określonego działania. Potencjalny klient w kilka chwil oceni, czy strona jest warta uwagi. Jeżeli tak, to zapozna się z jej zawartością, jeżeli nie – szybko ją opuści, a konwersja nie dojdzie do skutku. Co zatem zrobić, aby przekaz reklamowy sprawił, że uda się pozyskiwać nowych klientów? Oto kilka pomysłów, dzięki którym z łatwością pozyskasz nowy lead.
Szata graficzna
Elementy graficzne znajdujące się na stronie docelowej odgrywają niezmiernie istotną rolę w procesie pozyskiwania klientów. Design serwisu powinien być spójny – warto pochylić się nad kolorystyką, która w żadnym wypadku nie może być krzykliwa, bo może wystraszyć odbiorcę. Poszczególne elementy powinny idealnie ze sobą współgrać, wówczas będzie większa szansa na to, że odwiedzający zdecyduje się na takie działanie, które będzie skutkowało realizacją wyznaczonego celu.
Content zawierający język korzyści
Język korzyści, który stosowany jest w treściach prezentowanych w ramach strony docelowej to absolutny filar sprzedaży. Choćbyś pod niebiosa wychwalał produkt, ukazując jego zalety, to finalizacja transakcji może nie dojść do skutku, jeżeli użytkownik nie będzie przekonany, że zakup przyniesie mu określone korzyści. Nie chcąc zrazić użytkownika, unikaj trybu rozkazującego.
Hasło, które zapada w pamięć
Użytkownik, który zostanie przekierowany na landing page zainteresuje się treścią wówczas, gdy w pierwszej chwili ujrzy intrygujący nagłówek. Stosując kreatywne hasła, przyciągniesz uwagę potencjalnego klienta i zwiększysz szansę na to, że osiągniesz określony cel.
Wezwanie do działania
Jeżeli marketing internetowy pasjonuje Cię nie od dziś, to z pewnością doskonale wiesz o tym, że aby osiągnąć określony cel (może to być wypełnienie formularza) trzeba wykorzystać przycisk cta. Co to takiego? Call to action to wezwanie do działania. Powinno być krótkie i zawierać zdecydowany przekaz. Oczywiście, CTA musisz dostosować do celu, jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli strona docelowa ma pełnić charakter sprzedażowy, wówczas możesz zdecydować się na Kup teraz! Zamów!
Oddaj swoją stronę w ręce ekspertów
Co będzie istotne przy tworzeniu strony docelowej?
Określenie konkretnego celu i grupy docelowej, atrakcyjna szata graficzna, a także prawidłowa optymalizacja stron docelowych – to szansa na pozyskanie klienta w sieci. Sprawdź, dlaczego warto w sposób szczególny skupić się na określeniu klienta końcowego oraz na zoptymalizowaniu serwisu pod konkretne wyrażenia kluczowe.
Grupa docelowa – do kogo ma trafić przekaz z landing page?
Zastanów się, kim jest docelowy odbiorca treści. Stwórz profil użytkownika – wówczas o wiele łatwiej będzie Ci zaprojektować stronę docelową. Uwzględnij potrzeby i przyzwyczajenia swoich klientów. Wykorzystaj psychologię sprzedaży, aby właściwie rozmieścić poszczególne elementy w serwisie.
Optymalizacja strony docelowej
Prawidłowo przeprowadzony proces optymalizacji jest niezwykle istotny. W pierwszej kolejności warto się skupić na tym, aby stworzyć kompletną listę słów kluczowych – wykorzystaj wszelkie dostępne narzędzia, aby sprawdzić, które frazy będą właściwe. To one mają charakteryzować landing page. Powinny zostać rozmieszczone w odpowiednich elementach strony (title, description, alt-y, nagłówki). Jeżeli chcesz, aby strona docelowa była przyjazna dla robotów i dla użytkowników, to koniecznie zadbaj o to, aby się szybko ładowała. Strona docelowa spełni swoją funkcję, jeżeli zostanie poddana odpowiedniej optymalizacji.
W jakich działaniach marketingowych landing pages okażą się przydatne?
Landing pages warto wykorzystać do rozwoju strategii marketingowej. Procesy optymalizacyjne stron docelowych mają szansę przełożyć się na osiąganie lepszych wyników zarówno jeżeli chodzi o pozycjonowanie całego serwisu, jak i o działania reklamowe (np. te prowadzone za pomocą mailingu, linków sponsorowanych Google Ads czy banerów reklamowych).
Landing page w reklamie internetowej
Strony lądowania są bardzo często wykorzystywane w kampaniach reklamowych. Prawidłowo zoptymalizowana strona docelowa, to jeden z elementów wpływających na wynik jakości słowa kluczowego w Google Ads. Strony docelowe tworzy się także na potrzeby kampanii e-mail marketingu. Jak widać – zastosowań dla landing pages można znaleźć całkiem sporo.
Reklamy w Google Ads
Im lepiej będzie zoptymalizowana strona docelowa do konkretnego słowa kluczowego, tym jego wynik jakości będzie wyższy. Im większa jest jakość reklamy, tym większa ma szansę być jej skuteczność. Chcesz stworzyć kampanię reklamową w Google Ads i przyciągnąć do swojego serwisu nowych klientów? Skoncentruj się na tym, aby stworzyć prawidłowo zoptymalizowane strony docelowe.
Social Media
Warto pomyśleć o tym, aby wykorzystać profil firmowy w mediach społecznościowych do jeszcze aktywniejszego promowania stron docelowych. Wystarczy dodać link, ubrać post w chwytliwe hasło i atrakcyjną grafikę, a szansa na to, że nowi odbiorcy trafią na landing page, znacznie wzrośnie!
Kampanie e-mail marketingu
Skuteczna kampania mailingowa powinna przynosić określone zyski. Jednak, aby to było możliwe, użytkownik, który zostanie przekierowany na landing page, musi trafić na stronę, która go zainteresuje! Stwórz atrakcyjne strony docelowe, a skuteczność kampanii e-mail marketingu pójdzie w górę!
Podejmij współpracę z profesjonalną agencją
Landing Page w SEO
Chociaż przyjęło się, że strony docelowe to domena mniej lub bardziej rozbudowanych akcji promocyjnych, to z powodzeniem można je także wykorzystać w procesie pozycjonowania serwisu, zwłaszcza jeżeli zdobywanie wysokich pozycji w rankingu wyników organicznych dotyczy sklepu internetowego. Dzięki temu można w prosty sposób stworzyć stronę, która będzie odpowiedzią na potrzeby użytkowników, a nie będzie mieściła się w żadnej z kategorii sklepu (może ty być np. zbiór wszystkich produktów jednego producenta lub zbiór produktów na określony sezon).