Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej? Jak szybko pojawią się efekty SEO?

Jakub Zeid
Jakub Zeid
Archiwum 11.2020
 
ile trwa pozycjonowanie strony, ile trzeba czekać na efekty seo

Ile trwa pozycjonowanie?


Czy szybkie efekty są realne?

Chcesz wiedzieć ile trwa pozycjonowanie? Dlaczego nie jest tak łatwo wybić się w wynikach wyszukiwania Google? Dlaczego podejmując się samodzielnego pozycjonowania czy współpracy z agencją, przede wszystkim należy uzbroić się w cierpliwość? Zapraszam do lektury.

Ile trwa pozycjonowanie? Jak długo muszę czekać na efekty SEO?

Pierwszą, najpopularniejszą, a zarazem najbliższą prawdy odpowiedzią na powyższe pytania jest odpowiedź: to zależy. Jeżeli ktoś z kim rozmawiasz na temat działań SEO, już na starcie rozmowy deklaruje konkretną liczbę dni czy też datę, bez zapoznania się z Twoją domeną, jej historią czy chociaż tematyką Twojego serwisu www, nie powinieneś traktować jego deklaracji poważnie.

Całość rozważania na temat okresu, który potrzebny jest na uzyskanie efektów z procesu pozycjonowania strony powinniśmy zacząć od zdefiniowania:

Czym dla Ciebie jest efekt SEO?

Efektem pozycjonowania, w zależności od ustaleń pomiędzy wykonawcą a zlecającym, może być:

  • poprawa widoczności domeny np. w TOP3, TOP10 lub TOP50,
  • osiągnięcie pozycji w SERP na konkretnie wybranych do pozycjonowania frazach,
  • zwiększenie ruchu z organicznych wyników Google.tak

Oczywiście pochodną powyższych powinno być docelowo zwiększenie liczby konwersji na stronie, realizacji celów etc.

ile trwa pozycjonowanie, kiedy efekty

Poprawa widoczności domeny w Google – kiedy pierwsze efekty?

Najczęściej poprawa widoczności w wyszukiwarce Google będzie najszybciej zauważalnym efektem dobrej kampanii SEO, często jest ona również fundamentem umowy o pozycjonowanie. Z naszego doświadczenia wynika, że zwykle na pierwsze efekty w postaci poprawy widoczności w TOP10 i TOP50 możemy liczyć już po upływie 2-3 miesięcy od wdrożenia zaleceń wynikających z naszego audytu SEO. Oczywiście, zdarzają się przypadki, w których czas ten jest zdecydowanie krótszy, jak również przypadki wymagające większej cierpliwości. Wszystko nadal zależy od wielu czynników.

Co decyduje o pozycji strony w Google?

Lista czynników, które wpływają na ostateczną pozycję w wynikach wyszukiwania Google wydłuża się wraz z rozwojem Internetu i samego algorytmu Google. O wielu czynnikach wiemy wprost od samego Google (np. wynikają ze wskazówek dla webmasterów Google, wypowiedzi pracowników wyszukiwarki, patentów), natomiast wiedza o pozostałych czynnikach wynika z lat doświadczeń, testów i pracy pozycjonerów. Czynniki decydujące o skuteczności pozycjonowania stron internetowych dzielimy na czynniki „on-site” powiązane z m.in. optymalizacją treści, optymalizacją techniczną, optymalizacją pod UX, a także czynniki „off-site” do których zaliczamy m.in. popularność domeny (którą Google mierzy na bardzo wiele sposobów) czy jej historię. To właśnie przede wszystkim czynniki zewnętrzne wymagają czasu i cierpliwości, najczęściej też sporego budżetu.

Dlaczego audyt jest ważną częścią SEO?

Kompletny audyt SEO będzie podstawą do wypozycjonowania strony, odpowiadał on będzie przede wszystkim za wskazanie błędów dotyczących czynników „on-site”. Wdrożenie zaleceń dotyczących optymalizacji treści poszczególnych podstron w serwisie, a także dotyczących optymalizacji technicznej całego serwisu jest niezbędne, aby móc oczekiwać na efekty z kampanii SEO. Przy aktualnej konkurencji w wynikach, w praktycznie każdej branży Twoja strona musi być odpowiednio przygotowana aby osiągnąć sukces. Upraszczając:

  • treść strony musi zawierać słowa kluczowe powiązane z zapytaniem użytkowników wyszukiwarki, na które chcemy ją wypozycjonować,
  • treść strony musi odpowiadać na intencję użytkowników wyszukiwarki,
  • strona musi być lekka, szybka i dostosowana do wielu rodzajów urządzeń użytkowników,
  • strona musi być lekka i czytelna dla robotów wyszukiwarki.

Podsumowując, audyt SEO wraz z wdrożeniem zaleceń optymalizacyjnych z niego wynikających to coś w rodzaju fundamentu, na którym budujemy następnie całą kampanię SEO.

Sekcja tło

Oddaj swoją stronę w ręce ekspertów

Szybkie efekty SEO – czy są możliwe?

Tak – szybkie efekty są możliwe, niewątpliwie nie raz trafisz na tego typu „reklamy” czy „case study” dotyczące efektów w 30 dni. Musisz być jednak świadomy, że aby je osiągnąć muszą być spełnione określone warunki, o których najczęściej informacji w tych materiałach nie znajdziesz. Przykładowo: na mocnej, starej domenie, z bardzo dużą liczbą linków z zaufanych domen mamy serwis internetowy bez treści, mocno niezoptymalizowany. Robimy szybkie wdrożenie dużej liczby wartościowych podstron z bogatą treścią i zaleceń SEO, doprowadzamy serwis do perfekcji pod kątem „on-site”. W takim przypadku najczęściej osiągniemy szybką poprawę widoczności w wyszukiwarce.

Jak przyśpieszyć pozycjonowanie? Czy da się skrócić czas potrzebny na osiągnięcie dobrych wyników?

Jak już wspomniałem, w idealnych warunkach pozycjonowanie możemy przyśpieszyć szybkim wdrożeniem zaleceń optymalizacyjnych wynikających z audytu SEO. Najczęściej jednak domena wymaga również poprawy czynników „off-site”, a budowa zaufania do domeny wymaga czasu i wielu środków. Zwiększenie środków na kampanię może odpowiednio skrócić czas pozycjonowania, ale również do pewnej granicy.

Pamiętaj, że zmieniając swoją stronę bez konsultacji, w trakcie trwania współpracy z agencją SEO, możesz znacznie utrudnić pozycjonowanie i opóźnić zdobycie wysokich pozycji. Wszelkie większe zmiany na stronie powinieneś szczegółowo omówić ze swoim seowcem.

Jakub Zeid
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiedzialny za optymalizację stron internetowych, głównie z branży e-commerce. Uważa, że "odpicowanie" sklepu to podstawa sukcesu w wyszukiwarce Google.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991