Tanie pozycjonowanie stron internetowych w Google – DevaGroup

 
czy tanie pozycjonowanie stron jest możliwe

Tanie pozycjonowanie


czy jest możliwe?

Pozycjonowanie ma na celu wypromowanie strony www w taki sposób, by na najważniejsze słowa kluczowe osiągnęła wysokie miejsce w rankingu organicznych wyników wyszukiwania Google. Wzrost pozycji przełoży się na lepszą widoczność, większy ruch na stronie i w efekcie pozwoli generować więcej leadów, monetyzować ruch. Z tego jak istotne z punktu rozwoju firmy jest tanie pozycjonowanie w Google zdaje sobie sprawę coraz więcej przedsiębiorców. Jednak nie każda firma ma tak elastyczny budżet, aby do pozostałych działań marketingowych dołożyć SEO. Tym bardziej, że działania pozycjonerów nierzadko sporo kosztują. Pojawia się zatem pytanie, czy możliwe jest darmowe lub tanie pozycjonowanie stron internetowych?

Postawić na pozycjonowanie samodzielnie czy z agencją?

Pozycjonowanie to usługa, którą zlecić można agencjom SEO lub freelancerom. Cena pozycjonowania będzie zależeć od wielkości strony, branży, liczby i konkurencyjności fraz kluczowych, czy specyfiki podejmowanych działań. Ważne jest też, czy będzie to na przykład pozycjonowanie lokalne. Im więcej pracy trzeba wykonać na rzecz tego, aby konkretna strona znalazła się w czołówce organicznych wyników Google i im bardziej konkurencyjna jest branża, z tym większymi wydatkami trzeba się liczyć. Usługa pozycjonowania może obejmować podstawowe działania polegające na zdobywaniu linków – jednak przy niewielkich opłatach, nie ma co liczyć na kompleksowy audyt SEO połączony z optymalizacją witryny on-page, czy na uzupełnienie treści strony w zgodzie z wytycznymi strategii SEO, o płatnych linkach sponsorowanych nawet nie wspominając.

co wpływa na cenę seo

 

Jeśli więc masz sporo wolnego czasu i chcesz oszczędzić na zlecaniu pozycjonowania podmiotom zewnętrznym – możesz samodzielnie rozpocząć działania SEO. Wówczas darmowe czy tanie pozycjonowanie sklepów internetowych lub witryn będzie w Twoim zasięgu. Zastanów się jednak nad tym, jakie efekty przyniosą takie działania – czy przypadkiem nie wyrządzą więcej szkody (co jest prawdopodobne w przypadku braku doświadczenia, zaplecza i aktualnej wiedzy).

Tanie pozycjonowanie – jak zaoszczędzić na pozycjonowaniu? Tanie SEO czy tańsze SEO?

Niejeden przedsiębiorca zastanawia się nad tym, czy możliwe jest pozycjonowanie tanie i skutecznie. Można spotkać się z opinią, że jeżeli coś ma być efektywne, to nie może być tanie. Płaci się nie tylko za same działania, które może wykonać niemal każdy, ale przede wszystkim za wiedzę i sprawdzoną strategię, która ma być kluczem do osiągnięcia sukcesu. Pozycjonowanie stron internetowych za darmo możliwe będzie jedynie wówczas, gdy całym procesem, od początku do końca, zajmiesz się samodzielnie.

Sekcja tło

Zleć pozycjonowanie strony profesjonalistom

Komu zlecić pozycjonowanie stron internetowych?

Najlepszą ścieżką będzie zatrudnienie profesjonalnej agencji. Uważaj jednak na podstawowe błędy. Przez drobne niedopatrzenie w optymalizacji lub zbyt agresywne pozyskiwanie linków, słaby audyt witryny internetowej, nieodpowiednie narzędzia SEO, możesz narazić się na przykre konsekwencje ze strony Google i efektywne pozycjonowanie nie będzie możliwe. Gdy zostanie wykryty nieprawidłowy, nienaturalny profil linków, wówczas karą będzie filtr, który znacznie ograniczy widoczność witryny w sieci.

Samodzielne pozycjonowanie – jakie są minusy?

Jeżeli faktycznie chcesz zająć się samodzielnie pozycjonowaniem, przed Tobą długa i wyboista droga. Pozycjonowanie to proces, na którego efekty trzeba poczekać. Nic nie dzieje się z dnia na dzień (chyba że nastąpi zmiana algorytmu wyszukiwarki – wówczas pozycje mogą w jednej chwili spaść o kilkanaście czy kilkadziesiąt). Do tego aby obmyślić, a następnie wprowadzić w życie strategię pozycjonowania idealnie skrojoną pod Twoją stronę, niezbędna jest odpowiednia wiedza. Jeżeli jednak nie masz funduszy na to, aby zlecić pozycjonowania strony profesjonalistom, a chcesz, żeby podniosła się ona choć o kilka oczek w rankingu organicznych wyników Google, to możesz wspomóc się konkretnymi programami, które ułatwią Ci pracę.

Jakie programy do darmowego pozycjonowania stron internetowych?

Jaki program do pozycjonowania strony www wybrać? Lista programów, umożliwiających samodzielne pozycjonowanie, jest dosyć długa. Zanim jednak obmyślisz strategię SEO, musisz zorientować się, w jakim miejscu znajdujesz się obecnie. Inne zadania będą stały przed Tobą, jeżeli strona, którą chcesz pozycjonować, jest już blisko TOP 10 wyników wyszukiwania i ma mocny i dosyć zróżnicowany profil linków przychodzących. Inne wyzwania czekają Cię, gdy chcesz zajmować się zupełnie świeżą stroną. Analiza SEO jest niezwykle istotna. W tym celu możesz wykorzystać darmowe narzędzia automatyzujące analitykę i pozycjonowanie stron www.

Korzystając z takich programów jak np. WOORANK czy SEOquake zbierzesz istotne informacje, dotyczące między innymi kluczowych wyrażeń, nagłówków, linków czy opisów META. Jeżeli chcesz optymalnie wykorzystać dostępne możliwości, pozwalające na darmowe pozycjonowanie witryn internetowych, to do listy programów, z którymi powinieneś się zaprzyjaźnić dopisz Google Search ConsoleGoogle Analytics czy Google Keyword Planner.

czy seo moze byc tanie

O czym pamiętać wybierając samodzielne i tanie pozycjonowanie stron internetowych?

Przede wszystkim musisz określić priorytety i wyznaczyć cele. Jak już zostało to wspomniane wyżej, kluczowe znaczenie ma analiza strony w wyszukiwarce i stworzenie optymalnej strategii działań. Dla zupełnego laika algorytm Google może stanowić zagadkę nie do rozwiązania. Zanim więc zaczniesz jakiekolwiek działania, zapoznaj się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi pozycjonowania – przeglądaj fora, sprawdzaj case study na blogach agencji SEO, zapisz się do grup SEOwców na portalach społecznościowych i tam podpatruj najróżniejsze pytania i odpowiedzi – to sprawdzone i darmowe sposoby na to, aby gromadzić wiedzę jeśli chodzi o skuteczne i tanie pozycjonowanie.

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne z punktu widzenia biznesowego?

Pamiętaj o tym, że w procesie pozycjonowania równie istotna jest optymalizacja strony, co pozyskiwanie linków. Strategia powinna być maksymalnie zdywersyfikowana, wówczas można ryzyko ewentualnej kary ograniczyć do minimum. Pozycja w wyszukiwarce przekłada się na widoczność i liczbę użytkowników odwiedzających witrynę. Warto zatem starać się o to, aby zajmowane przez stronę pozycje organiczne na główne słowa kluczowe były jak najwyższe. Będą one stanowić proste przełożenie na konwersje w twojej witrynie, czy sklepie internetowym. Musisz jednak mieć na uwadze również bezpieczeństwo prowadzonych działań.

Czy można pozycjonować stronę internetową w cenie 300 zł?

Jeżeli chcesz nieco ograniczyć budżet lub po prostu szybko zdobyć ruch, warto zainwestować w optymalizację i pozycjonowanie witryny pod kątem frazy long tail – to dokładniejsze i konkretne zapytania internautów, które stanowią doskonałą alternatywę dla trudniejszych fraz exact/money match. Tutaj możliwe będzie maksymalne ograniczenie budżetu nawet do kwot rzędu 300, czy 500 zł.

Pozycjonowanie sklepu internetowego vs strony internetowej

Musisz zdawać sobie sprawę także z tego, że jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie, proces ten zupełnie inaczej będzie przebiegać w przypadku witryny lub sklepu internetowego, a zupełnie inaczej w przypadku wizytówki firmowej, bloga czy strony landing page. Planując strategię musisz także uwzględnić specyfikę branży, w jakiej działasz. O wiele prościej jest poprawić widoczność w Google z niszowej branży niż z takiej, w której konkurencja jest ogromna. Jak łatwo można zauważyć, pozycjonowanie to bardzo złożony proces. Wymaga nie tylko sporej wiedzy, ale też czasu. Owszem, samodzielne tanie seo jest możliwe, lecz wymaga cierpliwości. Z każdym procesem pozycjonowania związane jest pewne ryzyko filtra/bana od Google, jednak w przypadku samodzielnych działań podejmowanych często po omacku, ryzyko nałożenia na stronę filtra jest znacznie większe.

Jak zminimalizować ryzyko kar od Google?

Chcesz, aby Twoja strona w sposób maksymalnie bezpieczny dotarła na szczyt rankingu organicznych wyników Google? Jest na to sposób – zamiast rzucać się na głęboką wodę i wybierać tanie pozycjonowanie prowadzone samodzielnie, sprawdź, jakie możliwości daje dobra agencja SEO, dla której SEO, optymalizacja strony i wszelkie działania związane ze zwiększaniem widoczności to chleb powszedni. Współpraca z profesjonalistami może przynieść szereg korzyści. Owszem, konieczne będzie zainwestowanie miesięcznych funduszy, by zyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, jednak w zamian otrzymasz stabilne działania poprawiające widoczność witryny, opiekę fachowców, a przede wszystkim strategię dopasowaną do Twoich potrzeb.

Sekcja tło

Sprawdź szczegóły oferty pozycjonowania

Czy pozycjonowanie stron internetowych rzeczywiście jest drogie?

Tanie pozycjonowanie jest jak najbardziej możliwe – choć wiele w tym przypadku zależy od branży. Warto też zwrócić uwagę na samo pojęcie “tanio”. Co to oznacza? Dla jednego koszt pozycjonowania rzędu 1000 zł miesięcznie to będzie tanio, a dla drugiego wydanie 100 zł będzie trudne do przełknięcia. Cennik pozycjonowania jest nierozerwalnie połączony z konkretną branżą oraz z konkurencyjnością słów kluczowych. Czy to oznacza, że każdy, kto chce pozycjonować swoją witrynę z branży fotograficznej, finansowej czy prawnej musi przygotować się na ogromne wydatki? Niekoniecznie – jeżeli chcesz wybrać nieco tańszą opcję, możesz zrezygnować z pozycjonowania głównych fraz (w niektórych przypadkach zadowalający efekt i tak byłby trudny do osiągnięcia), a w zamian skupić się na wspomnianych wcześniej długich ogonach.

Samodzielne pozycjonowanie – jakie są minusy?

W zasadzie, pozycjonowanie strony internetowej na własną rękę ma tylko jedną zaletę – jest tanie. Korzyść ta może okazać się jednak pozorna – gdy witryna zostanie ukarana filtrem, to i tak będziesz musiał zapłacić specjaliście za to, aby wyczyścił profil linków, w przeciwnym razie będziesz musiał się przyzwyczaić do ostatnich pozycji Twojej witryny w wynikach organicznych Google. Samodzielnie realizując strategię pozycjonowania, tracisz przede wszystkim czas. Zaufaj profesjonalistom, wybierz doświadczone agencje SEO, a przekonasz się, że kondycja Twojej witryny znacznie się poprawi.

Dlaczego warto powierzyć pozycjonowanie profesjonalistom?

Już wiesz, że pozycjonowanie to skomplikowany proces wymagający ogromnej precyzji i optymalnego doboru strategii do indywidualnych wymagań strony internetowej i branży. Specjaliści SEO nie tylko mają odpowiednią wiedzę, ale też wiele case study za sobą, testy, konferencje i oczywiście narzędzia, dzięki którym pozycjonowanie staje się skuteczniejsze. Tanie pozycjonowanie stron internetowych nie zawsze się opłaca – można na nim często więcej stracić niż zyskać. Pamiętaj – Twoja pozycja w Google zależy od jednej decyzji – wybierzesz pozorne oszczędności, czy postawisz na sukcesywną poprawę widoczności strony w Google, wiedzę i doświadczenie, które oferuje renomowana agencja SEO?

Sekcja tło

Wybierz sprawdzonych ekspertów

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991