Tanie pozycjonowanie stron internetowych – czy jest możliwe?

Zespół Content Marketingu
Zespół Content Marketingu
29 października 2020
 
czy tanie pozycjonowanie stron jest możliwe

Tanie pozycjonowanie


czy jest możliwe?

Pozycjonowanie ma na celu wypromowanie strony www w taki sposób, aby na najważniejsze słowa kluczowe osiągnęła wysokie pozycje w rankingu organicznych wyników wyszukiwania (w Polsce odnosimy się do wyszukiwarki Google, gdyż jest ona najpopularniejsza). Wzrost pozycji przełoży się na lepszą widoczność, większy ruch na stronie, a to z kolei pozwala generować więcej leadów i zmonetyzować ruch. Z tego jak istotne z punktu rozwoju firmy jest pozycjonowanie strony zdaje sobie sprawę coraz więcej przedsiębiorców. Jednak nie każda firma ma na tyle elastyczny budżet, aby do pozostałych działań marketingowych dołożyć jeszcze podnoszenie poziomu strony w wynikach wyszukiwania. Wycena pozycjonowania nierzadko plasuje się na wysokim poziomie. Pojawia się zatem pytanie, czy możliwe jest tanie lub darmowe pozycjonowanie stron internetowych? W końcu teoretycznie każdy może podjąć działania związane z pozycjonowaniem zmierzające do realizacji strategii na własną rękę i zdobyć wyższe pozycje w Google. Czy aby na pewno jest to bezpieczne rozwiązanie?

Postawić na pozycjonowanie samodzielnie czy z agencją?

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, którą zlecić można agencjom SEO lub wolnym strzelcom (pomoc SEO copywritera). Cena pozycjonowania będzie zależeć od wielkości strony, branży, ilości i konkurencyjności fraz kluczowych, czy specyfiki podejmowanych działań. Ważne jest też, czy będzie to na przykład pozycjonowanie lokalne. Im więcej pracy trzeba będzie wykonać na rzecz tego, aby konkretna strona znalazła się w czołówce organicznych wyników wyszukiwania Google i im bardziej konkurencyjna jest branża, z tym większymi wydatkami trzeba się liczyć. Usługa pozycjonowania może obejmować podstawowe działania polegające na zdobywaniu linków – jednak przy niewielkich opłatach, nie ma co liczyć na kompleksowy audyt SEO połączony z optymalizacją witryny on-page, czy na uzupełnienie contentu w zgodzie z wytycznymi strategii SEO, o płatnych linkach sponsorowanych ze znanych stron firmowych i nie tylko nawet nie wspominając.

co wpływa na cenę seo

Jeżeli masz sporo wolnego czasu i chcesz oszczędzić na zlecaniu pozycjonowania podmiotom zewnętrznym – możesz samodzielnie rozpocząć działania SEO. Wówczas darmowe pozycjonowanie stron internetowych będzie w Twoim zasięgu. Zastanów się jednak nad tym, jakie efekty przyniosą takie działania – czy przypadkiem nie wyrządzą więcej szkody niż przyniosą pożytku (co jest bardzo prawdopodobne w przypadku braku doświadczenia, zaplecza i aktualnej wiedzy z zakresu optymalizacji i linkowania stron).

Samodzielne darmowe pozycjonowanie stron internetowych – kiedy wybrać tę drogę?

Niejeden przedsiębiorca zastanawia się zapewne nad tym, czy możliwe jest pozycjonowanie stron internetowych tanio i skutecznie. Można spotkać się z opinią, że jeżeli coś ma być skuteczne, to nie może być tanie. Płaci się nie tylko za same działania, które może wykonać niemal każdy, ale przede wszystkim za wiedzę i sprawdzoną strategię, która ma być kluczem do osiągnięcia sukcesu. Pozycjonowanie stron internetowych za darmo możliwe będzie jedynie wówczas, gdy całym procesem, od początku do końca, zajmiesz się samodzielnie.

Sekcja tło

Zleć pozycjonowanie strony profesjonalistom

Uważaj jednak na podstawowe błędy. Przez drobne niedopatrzenie w optymalizacji lub zbyt agresywne pozyskiwanie linków, słaby audyt strony internetowej, nieodpowiednie narzędzia SEO możesz narazić się na przykre konsekwencje ze strony Google i efektywne pozycjonowanie nie będzie możliwe. Gdy zostanie wykryty nieprawidłowy, nienaturalny profil linków, wówczas karą będzie filtr, który znacznie ograniczy widoczność strony w sieci.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – z jakich programów korzystać?

Jeżeli faktycznie chcesz zająć się samodzielnie pozycjonowaniem, przed Tobą długa i nie ma co się oszukiwać – dosyć wyboista droga. Pozycjonowanie stron internetowych to proces, na którego efekty trzeba poczekać. Nic nie dzieje się z dnia na dzień (chyba że nastąpi zmiana algorytmu wyszukiwarki – wówczas faktycznie, pozycje mogą w jednej chwili spaść o kilkanaście czy kilkadziesiąt pozycji). Do tego aby obmyślić, a następnie wprowadzić w życie strategię pozycjonowania idealnie skrojoną pod Twoją stronę, niezbędna jest odpowiednia wiedza. Jeżeli jednak nie masz funduszy na to, aby zlecić pozycjonowania strony profesjonalistom, a chcesz, żeby Twoja witryna podniosła się choć o kilka oczek w rankingu organicznych wyników wyszukiwania Google, to przy prowadzeniu określonych działań, możesz wspomagać się konkretnymi programami, które ułatwią Ci pracę.

Jakie programy do darmowego pozycjonowania stron internetowych?

Lista programów, dzięki którym samodzielne pozycjonowanie stron internetowych będzie możliwe, jest dosyć długa. Zanim obmyślisz strategię tej usługi SEO, musisz zorientować się, w jakim miejscu znajdujesz się obecnie. Zupełnie inne zadania będą stały przed Tobą, jeżeli strona internetowa, którą chcesz pozycjonować, jest już blisko TOP 10 wyników wyszukiwania i ma mocny i dosyć zróżnicowany profil linków przychodzących, a inne wyzwania czekają na Ciebie, gdy chcesz zajmować się zupełnie świeżą stroną. Analiza SEO jest niezwykle istotna. Możesz wykorzystać w tym celu darmowe programy do automatycznej analizy głównych czynników, mających wpływ na pozycjonowanie stron www.

Korzystając z takich programów jak np. WOORANK czy SEOquake można zebrać istotne informacje dotyczące między innymi kluczowych wyrażeń, nagłówków, linków czy opisów META. Jeżeli chcesz optymalnie wykorzystać dostępne możliwości pozwalające na darmowe pozycjonowanie stron internetowych, to do listy programów, z którymi powinieneś się zaprzyjaźnić dopisz jeszcze Google Search Console, Google Analytics czy Google Keyword Planner.

O czym pamiętać wybierając samodzielne i tanie pozycjonowanie stron internetowych?

Przede wszystkim musisz określić priorytety i wyznaczyć cele. Jak już zostało to wspomniane wyżej, kluczowe znaczenie ma analiza strony w wyszukiwarce i stworzenie optymalnej strategii działań. Dla zupełnego laika może to nie być łatwe zadanie. Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania, zapoznaj się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi pozycjonowania stron internetowych – przeglądaj fora, sprawdzaj case study na blogach agencji SEO, zapisz się do grup SEOwców na portalach społecznościowych i tam podpatruj najróżniejsze pytania i odpowiedzi – to sprawdzone i darmowe sposoby na to, aby gromadzić wiedzę jeśli chodzi o skuteczne i tanie pozycjonowanie.

Pamiętaj o tym, że w procesie pozycjonowania równie istotna jest optymalizacja strony (czynniki on-page), co pozyskiwanie linków (czynniki off-page). Strategia powinna być maksymalnie zdywersyfikowana, wówczas można ryzyko ewentualnej kary ograniczyć do minimum. Pozycja w Google przekłada się na widoczność i ilość użytkowników, którzy odwiedzają stronę. Warto się zatem starać o to, aby zajmowane przez witrynę pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na główne słowa kluczowe były jak najwyższe, jednak trzeba mieć także na uwadze bezpieczeństwo prowadzonych działań. Jeżeli natomiast chcesz nieco ograniczyć budżet lub po prostu szybko zdobyć ruch, warto zainwestować w optymalizację i pozycjonowanie strony pod kątem frazy long tail (długi ogon) – to bardziej dokładne i konkretne zapytania internautów, które stanowią doskonałą alternatywę dla trudniejszych fraz exact/money match.

czy seo moze byc tanie

Pozycjonowanie sklepu internetowego vs strony internetowej

Musisz sobie zdawać sprawę także z tego, że jeśli chodzi o pozycjonowanie proces ten zupełnie inaczej będzie przebiegać w przypadku strony lub sklepu internetowego, a zupełnie inaczej w przypadku wizytówki firmowej, bloga czy strony landing page. Planując strategię podejmowanych działań, musisz także uwzględnić specyfikę branży, w jakiej działasz. O wiele prościej jest polepszyć widoczność w Google z niszowej branży niż z takiej, w której konkurencja jest ogromna. Jak łatwo można zauważyć, pozycjonowanie to bardzo złożony proces. Wymaga nie tylko sporej wiedzy, ale też czasu. Owszem, samodzielne pozycjonowanie stron internetowych za darmo jest możliwe, lecz wymaga cierpliwości i chęci zgłębiania tematu. Z każdym procesem pozycjonowania związane jest pewne ryzyko filtra/bana od Google, jednak w przypadku samodzielnych działań podejmowanych często po omacku, ryzyko nałożenia na stronę filtra jest znacznie większe.

Jak zminimalizować ryzyko kar od Google?

Chcesz, aby Twoja strona internetowa w sposób maksymalnie bezpieczny dotarła na szczyt rankingu organicznych wyników Google? Jest na to sposób – zamiast rzucać się na głęboką wodę i wybierać tanie pozycjonowanie stron internetowych prowadzone samodzielnie, sprawdź, jakie możliwości daje dobra agencja SEO, dla której SEO, optymalizacja strony i wszelkie działania związane ze zwiększaniem widoczności to chleb powszedni. Współpraca z doświadczonymi profesjonalistami może przynieść szereg korzyści. Owszem, konieczne będzie zainwestowanie miesięcznych funduszy by zyskać wysokie pozycje w Google, jednak w zamian otrzymasz stabilne działania poprawiające widoczność strony, opiekę fachowców, a przede wszystkim strategię dopasowaną do Twoich potrzeb.

Sekcja tło

Sprawdź szczegóły oferty pozycjonowania

Czy pozycjonowanie strony musi być drogie?

Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest jak najbardziej możliwe – choć wiele w tym przypadku zależy od branży. Warto też zwrócić uwagę na samo pojęcie “tanio”. Co ono oznacza? Dla jednego opłata rzędu 1000 zł miesięcznie to będzie tanio, a dla drugiego wydatek 100 zł będzie trudny do przełknięcia. Cennik pozycjonowania jest nierozerwalnie połączony z konkretną branżą oraz z konkurencyjnością słów kluczowych. Czy to oznacza, że każdy, kto chce pozycjonować swoją witrynę z branży fotograficznej, finansowej czy prawnej musi przygotować się na ogromne wydatki? Niekoniecznie – jeżeli chcesz wybrać nieco tańszą opcję, możesz zrezygnować z pozycjonowania głównych fraz (w niektórych przypadkach zadowalający efekt i tak byłby trudny do osiągnięcia), a w zamian możesz wybrać wspomnianą wcześniej strategię długiego ogona.

Samodzielne pozycjonowanie – jakie są minusy?

W zasadzie, pozycjonowanie strony internetowej na własną rękę ma tylko jedną zaletę – jest tanie. Korzyść ta może okazać się jedynie pozorna – gdy strona zostanie ukarana filtrem, to i tak będziesz musiał zapłacić specjaliście za to, aby wyczyścił profil linków, w przeciwnym razie będziesz musiał się przyzwyczaić do tego, że Twoja witryna znalazła się na szarym końcu organicznych wyników wyszukiwania. Samodzielnie realizując strategię pozycjonowania, tracisz przede wszystkim cenny czas. Zaufaj profesjonalistom, wybierz doświadczone agencje SEO, a przekonasz się, że kondycja Twojej witryny znacznie się poprawi.

Dlaczego warto powierzyć pozycjonowanie profesjonalistom?

Już wiesz, że pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle skomplikowany proces wymagający ogromnej precyzji i optymalnego doboru strategii do indywidualnych wymagań każdej strony internetowej i branży. Specjaliści SEO nie tylko mają odpowiednią wiedzę, ale też wiele case study za sobą, testy, konferencje i oczywiście narzędzia, dzięki którym pozycjonowanie staje się skuteczniejsze. Tanie pozycjonowanie stron internetowych nie zawsze się opłaca – można na nim więcej stracić niż zyskać. Pamiętaj – Twoja pozycja w Google zależy od jednej decyzji – wybierzesz pozorne oszczędności, czy postawisz na sukcesywną poprawę widoczności strony w Google, wiedzę i doświadczenie, które oferuje renomowana agencja SEO?

Sekcja tło

Wybierz sprawdzonych ekspertów

 

 

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991