Jakich narzędzi używacie, żeby monitorować działania SEO?

Robert Gąsior
Robert Gąsior
Archiwum 02.2021
 
Jakich narzędzi używacie, żeby monitorować działania SEO?

Jakich narzędzi używacie
do monitorowania działań SEO?

Do monitorowania działań SEO używamy najlepszych polskich i zagranicznych narzędzi, które pozwalają nam na bieżąco sprawdzać efekty prowadzanych kampanii. Są to zarówno bezpłatne narzędzia od giganta z Mountain View jaki i profesjonalne płatne aplikacje dedykowane specjalistom SEO, agencjom i właścicielom witryn. Pod monitorowanie działań SEO można podciągnąć większość narzędzi włącznie z crawlerami, jednak typowy monitoring to przede wszystkim sprawdzanie pozycji strony na wybrane słowa kluczowe, analiza widoczności i ruchu organicznego.

Narzędzia Google

Google udostępnia wszystkim właścicielom witryn internetowych bezpłatne narzędzia w których można na bieżąco sprawdzać w jaki sposób strona aktualnie rankuje w wyszukiwarce. Rzeczywisty ruch na stronie można monitorować w Google Analytics. Liczbę kliknięć, wyświetlania strony, średni CTR i średnią pozycję sprowadzimy w Google Search Console. W narzędziu Google Data Studio możemy z kolei zautomatyzować naszą pracę dotyczącą monitoringu z GA i GSC i wyświetlać w nim wyłącznie kluczowe dane, co jest przydatne szczególnie w raportowaniu działań dla naszych Klientów.

Narzędzia płatne

Wraz z rozwojem wyszukiwarki Google, coraz większą ilością pracy i zaangażowania jakie należy przeznaczyć na poprawę rankingu strony, zaczęły powstawać narzędzia wspomagające i automatyzujące pracę specjalistów. W takich narzędziach możemy nie tylko analizować naszą stronę, ale również wszystkie inne konkurencyjne witryny, co pozwala na dużo szersze spektrum możliwości w analizowaniu i planowaniu kampanii SEO.

Przykładami popularnych i profesjonalnych narzędzi, które wykorzystujemy w DevaGroup do pracy nad pozycjonowaniem stron Klientów i analizy stron konkurencji to: Senuto, SEMSTORM, Majestic, Ahrefs, Semrush, SearchMetrics, SimilarWeb.

Dedykowane narzędzia

Nawet najbardziej profesjonalne narzędzia SEO nie zawsze są w stanie sprostać wymaganiom i celom jaka stawia sobie nasza agencja. Ponieważ chcemy świadczyć dla naszych Klientów możliwie najlepsze usługi i utrzymywać pozycję topowej agencji SEO w Polsce, tworzymy również nasze wewnętrzne narzędzia, które wspomagają naszą pracę i które pozwalają nam na osiąganie jeszcze lepszych efektów pozycjonowania dla stron naszych Klientów.

Posiadamy dedykowany monitoring pozycji SERP Reporter dostosowany do aktualnych realiów wyszukiwarki Google z licznymi funkcjami niedostępnymi w znanych narzędziach na rynku SEO. Dodatkową zaletą dedykowanego monitoringu jest bezpieczeństwo. Klienci DevaGroup mają pewność, że dostęp do ich danych ma wyłącznie jedna firma.

Aby zapobiec ewentualnym spadkom pozycji stron naszych Klientów powstało narzędzie Meta Harwester. Narzędzie na bieżąco monitoruje witryny Klientów i przesyła informacje o ewentualnych awariach, błędach lub zmianach na stronie. Pozwala nam to na bardzo szybkie reagowanie i niedopuszczanie do spadków strony w rankingu Google.

Robert Gąsior
Były pracownik na stanowisku Senior SEO Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się tworzeniem audytów SEO, optymalizacją stron Klientów, a także realizacją strategii link buildingu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry