Pakiet SEO – co zawiera?

Anna Jurczyk
Anna Jurczyk
Archiwum 11.2020
 
Pakiet SEO – co zawiera?

Pakiet SEO
– co zawiera?

Najtrafniejszą odpowiedzią na to pytanie jest, chyba ulubione sformułowanie każdego Specjalisty SEO, czyli – „to zależy”. Każda witryna jest inna i każda ma swoje indywidualne potrzeby, dlatego też nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co dokładnie zawiera Pakiet SEO dla każdej witryny.  Jako Agencja, która od wielu lat zajmuje się szeroko pojętym marketingiem w sieci, do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Dlatego też działania SEO nie mogą przebiegać według sztywnego schematu. Aby jak najlepiej wyjaśnić, co może zawierać Pakiet SEO, zacznijmy od wyjaśnienia najważniejszego pojęcia.

 

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to zbiór działań, które mają na celu pojawienie się tej strony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli w tzw. SERP (Search Engine Results Page), na frazy związane z jej tematyką/branżą.

pakiet seo

Jest to długi proces składający się z optymalizacji (on-site) i budowania linków (off-site). Całość działań uzupełnia analiza słów kluczowych i wyznaczenie celów biznesowych.

Proces pozycjonowania zaczynamy przeważnie od audytu SEO, czyli dokładnego przeglądu strony internetowej i sporządzenia dokumentu z wytycznymi i rekomendacjami.

W procesie pozycjonowania uwzględniamy działania, które tworzą konkretną strategię SEO dla strony internetowej. Ilość takich działań w jednym miesiącu przeważnie zależy od budżetu klienta. Zawsze staramy się dobrać jak najlepszą ofertę dla danej witryny.

Sekcja tło

Potrzebujesz audytu SEO?

Pakiet SEO to tak naprawdę dobór odpowiedniej strategii SEO

Uzyskane podczas audytu informacje o stronie pomagają nam w zaplanowaniu dalszych działań, czyli strategii SEO, w których skład wchodzą między innymi:

  • Wdrożenie zmian wyszczególnionych w audycie strony, czy też aktualizacja nietypowych elementów. Wykonanie audytu SEO zajmuje specjalistom od kilku do kilkunastu godzin pracy. Jednakże samo przygotowanie audytu nie przynosi wymiernych korzyści. Dopiero jego wdrożenie umożliwia osiągnięcie zadowalających wyników.
  • Dobór odpowiednich fraz kluczowych i wytyczne do kluczowych elementów na stronie. Odpowiedni dobór fraz, a następnie pozycjonowanie ich w wyszukiwarce zwiększa zarówno widoczność jak i ruch na stronie internetowej. Jest to jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania.
  • Analiza i ocena linków kierowanych do strony. Analiza profilu linków to ocena linków zewnętrznych zarówno pod kątem ich przydatności, jak i szkodliwości w procesie SEO.  Zaczynając pozycjonowanie strony przyglądamy się linkom stworzonym jeszcze przed nawiązaniem naszej współpracy z Klientem by wykryć ewentualne zagrożenia.
  • Budowanie mocnego profilu linków. Linki, które prowadzą do strony internetowej są jednym z ważniejszych czynników wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce. Ich pozyskiwanie wymaga dogłębnej analizy czynników wpływających na na moc linka oraz znajomości aktualnych trendów linkbuildingu.
  • Analiza działań konkurencji. jest to kluczowe działanie podczas opieki nad daną stroną internetową. Zadaniem każdego specjalisty jest bieżąca wiedza dotycząca działań konkurencji w sieci. Kluczowe jest, aby dowiedzieć się na jakie słowa kluczowe pozycjonują się w wyszukiwarce Google konkurenci, jaką strategię linkowania przyjęli oraz jakie zmiany na ich stronach ostatnio zostały wprowadzone.
  • Przygotowanie wytycznych dla copywritera i wdrożenie na stronie unikalnych treści. Dobrej jakości unikalna treść to must-have każdej witryny internetowej. Zarówno użytkownicy, jak i Roboty Google uwielbiają wartościowe treści.
  • Stały monitoring strony, zmian w algorytmach Google, a także dokładna analiza raportów z narzędzia Google Search Console i wyłapywanie błędów, mających wpływ na SEO strony.

Do wykonania prawidłowej optymalizacji strony internetowej często mogą być potrzebne dostępy do systemu zarządzania treścią (CMS) lub pomoc developera. Zawsze informujemy klientów o takiej potrzebie i potencjalnych skutkach zaniedbania danego tematu. Oczywiście ostateczna decyzja o dodatkowych działaniach jest podejmowana przez klienta.

Tak jak już było wspomniane wcześniej, nie ma jednego szablonu, który określałby takie same działania SEO dla wszystkich witryn. Prawda jest taka, że ile stron tyle różnych strategii SEO. Czynniki, które mają wpływ na dobór odpowiedniej strategii to między innymi: historia domeny, jej wielkość, aktualny profil linków, widoczność i wygląd strony na urządzeniach mobilnych. potencjalne problemy lub nałożone przez Google kary, czy też rodzaj strony internetowej (sklep, portal informacyjny, wizytówka, itp.)

pakiet-seo

Strategia SEO dobierana jest przez specjalistę, który na podstawie swojego doświadczenia ustala jak najlepszą hierarchię i zestaw działań. Jedna witryna będzie wymagać poświęcenia większej ilości czasu na budowę odpowiedniego profilu linków, a inna może mieć mnóstwo technicznych i wizualnych problemów, z którymi należy się uporać najlepiej na starcie. Odpowiednią strategię dobieramy przede wszystkim po wykonaniu szczegółowego audytu. Można powiedzieć, że audyt SEO to jedyny stały element każdej strategii.

 

Pakiet SEO – budżet i godzin

Aby dobrać odpowiednią strategię SEO, bardzo ważne jest zaplanowanie potrzebnych działań z uwzględnieniem budżetu klienta. Każdy klient, który poprosi nas o ofertę otrzyma kilka możliwych opcji, które przeważnie różnią się budżetem na linkowanie i ilością godzin przeznaczonych na prace Specjalisty. W DevaGroup Klienci sami decydują o poziomie swoich wydatków, a budżet na pozycjonowanie może być dowolnie modyfikowany.

Sekcja tło

Podejmij współpracę
z profesjonalną agencją

Każdy klient DevaGroup ma prawo wykorzystywać godziny zawarte w pakietach SEO na szeroką gamę usług takich jak np:

  • Prace na stronie,
  • Przygotowanie, rozbudowa lub wdrożenie nowych treści,
  • Ustawienia SEO w panelu CMS,
  • Wdrożenia w GTM,
  • Praca z Google Analytics i analiza danych,
  • Dodatkowe analizy i audyt SEO/UX strony,
  • Praca kodera/programisty,
  • Analiza słów kluczowych,
  • Dodatkowe analizy oraz strategie content marketingu,
  • Analizy w Google Search Console i Meta Harvester,
  • Dodatkowe linki,
  • Przeznaczenie godzin na budżet na linki,
  • Analiza konkurencji – Analizujemy linki, słowa kluczowe oraz strategie.
  • Konsultacje i szkolenia SEO,
  • Warsztaty z zagadnień jakimi się zajmujemy,
  • Rozszerzone raporty z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi.

Potrafimy maksymalnie dopasować tryb naszej pracy do oczekiwań Klienta. Dotyczy to jeszcze innych nietuzinkowych prac, które tutaj nie są wypisane – ale chętnie je profesjonalnie zrealizujemy zgodnie z Państwa wymaganiami. Jesteśmy w stanie z budżetu godzinowego zrealizować wszystko to, co poprawi widoczność strony w Internecie. Nasz Klient w ramach pakietu w każdym miesiącu zyskuje czas, który może przeznaczyć na dodatkowe działania. Godziny z pakietu nigdy nie przepadają!

 

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry