Najtrafniejszą odpowiedzią na to pytanie jest, chyba ulubione sformułowanie każdego Specjalisty SEO, czyli – „to zależy”. Każda witryna jest inna i każda ma swoje indywidualne potrzeby, dlatego też nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co dokładnie zawiera Pakiet SEO dla każdej witryny. Jako Agencja, która od wielu lat zajmuje się szeroko pojętym marketingiem w sieci, do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Dlatego też działania SEO nie mogą przebiegać według sztywnego schematu. Aby jak najlepiej wyjaśnić, co może zawierać Pakiet SEO, zacznijmy od wyjaśnienia najważniejszego pojęcia.
Pozycjonowanie stron internetowych to zbiór działań, które mają na celu pojawienie się tej strony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli w tzw. SERP (Search Engine Results Page), na frazy związane z jej tematyką/branżą.
Jest to długi proces składający się z optymalizacji (on-site) i budowania linków (off-site). Całość działań uzupełnia analiza słów kluczowych i wyznaczenie celów biznesowych.
Proces pozycjonowania zaczynamy przeważnie od audytu SEO, czyli dokładnego przeglądu strony internetowej i sporządzenia dokumentu z wytycznymi i rekomendacjami.
W procesie pozycjonowania uwzględniamy działania, które tworzą konkretną strategię SEO dla strony internetowej. Ilość takich działań w jednym miesiącu przeważnie zależy od budżetu klienta. Zawsze staramy się dobrać jak najlepszą ofertę dla danej witryny.
Uzyskane podczas audytu informacje o stronie pomagają nam w zaplanowaniu dalszych działań, czyli strategii SEO, w których skład wchodzą między innymi:
Do wykonania prawidłowej optymalizacji strony internetowej często mogą być potrzebne dostępy do systemu zarządzania treścią (CMS) lub pomoc developera. Zawsze informujemy klientów o takiej potrzebie i potencjalnych skutkach zaniedbania danego tematu. Oczywiście ostateczna decyzja o dodatkowych działaniach jest podejmowana przez klienta.
Tak jak już było wspomniane wcześniej, nie ma jednego szablonu, który określałby takie same działania SEO dla wszystkich witryn. Prawda jest taka, że ile stron tyle różnych strategii SEO. Czynniki, które mają wpływ na dobór odpowiedniej strategii to między innymi: historia domeny, jej wielkość, aktualny profil linków, widoczność i wygląd strony na urządzeniach mobilnych. potencjalne problemy lub nałożone przez Google kary, czy też rodzaj strony internetowej (sklep, portal informacyjny, wizytówka, itp.)
Strategia SEO dobierana jest przez specjalistę, który na podstawie swojego doświadczenia ustala jak najlepszą hierarchię i zestaw działań. Jedna witryna będzie wymagać poświęcenia większej ilości czasu na budowę odpowiedniego profilu linków, a inna może mieć mnóstwo technicznych i wizualnych problemów, z którymi należy się uporać najlepiej na starcie. Odpowiednią strategię dobieramy przede wszystkim po wykonaniu szczegółowego audytu. Można powiedzieć, że audyt SEO to jedyny stały element każdej strategii.
Aby dobrać odpowiednią strategię SEO, bardzo ważne jest zaplanowanie potrzebnych działań z uwzględnieniem budżetu klienta. Każdy klient, który poprosi nas o ofertę otrzyma kilka możliwych opcji, które przeważnie różnią się budżetem na linkowanie i ilością godzin przeznaczonych na prace Specjalisty. W DevaGroup Klienci sami decydują o poziomie swoich wydatków, a budżet na pozycjonowanie może być dowolnie modyfikowany.
Każdy klient DevaGroup ma prawo wykorzystywać godziny zawarte w pakietach SEO na szeroką gamę usług takich jak np:
Potrafimy maksymalnie dopasować tryb naszej pracy do oczekiwań Klienta. Dotyczy to jeszcze innych nietuzinkowych prac, które tutaj nie są wypisane – ale chętnie je profesjonalnie zrealizujemy zgodnie z Państwa wymaganiami. Jesteśmy w stanie z budżetu godzinowego zrealizować wszystko to, co poprawi widoczność strony w Internecie. Nasz Klient w ramach pakietu w każdym miesiącu zyskuje czas, który może przeznaczyć na dodatkowe działania. Godziny z pakietu nigdy nie przepadają!