Skąd pozyskujemy linki do stron klientów?

Jakub Zeid
Jakub Zeid
Archiwum 01.2021
 
Skąd pozyskujemy linki do stron klientów?

Nasze sposoby na
pozyskiwanie linków

Linkowanie (link building) to pozyskiwanie odnośników z innych stron internetowych do naszej strony – jest to nieodzowny element większości kampanii pozycjonowania stron internetowych. W artykule znajdziesz kilka podstawowych informacji o tym w jaki sposób i skąd pozyskujemy linki do stron naszych klientów.

Dlaczego linki są istotne?

Odnośniki pomiędzy stronami internetowymi są podstawą działania algorytmu PageRank, na którym twórcy oparli działanie wyszukiwarki Google. Oczywiście jest on od wielu lat udoskonalany, rozbudowywany o kolejne metody i algorytmy, ale mimo wielu aktualizacji, linki pozostają jednym z istotnych czynników rankingowych. Maksymalnie upraszczając – im więcej stron w Internecie odwołuje się do Twojej strony tym lepiej i tym większa szansa, że Twoja strona pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nawet na poziomie uproszczenia należy podkreślić, że nie tylko ilość, ale również jakość linków ma znaczenie.

Sekcja tło

Interesuje Cię oferta pozyskiwania linków?

Jakie linki pozyskujecie dla stron klientów?

Podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez nas w procesie link buildingu jest Content Marketing, budowany w oparciu o artykuły nawiązujące do tematyki stron klientów, publikowane na odpowiednio wyselekcjonowanych serwisach internetowych. Odpowiednio przygotowane materiały promocyjne publikujemy:

  • jako artykuły partnerskie/sponsorowane na serwisach powiązanych tematycznie, portalach newsowych lub lokalnych, serwisach branżowych,
  • jako wpisy gościnne,
  • na zadbanych i odpowiednio przygotowanych stronach satelickich,
  • jako element współpracy z blogerami lub influencerami.

Do selekcji serwisów i realizacji publikacji korzystamy z pomocy między innymi następujących pośredników:

  • Linkhouse,
  • ORION Media Group,
  • Whitepress,
  • Marketin9,
  • Off-site,

oraz własnej bazy kontaktów redakcyjnych i zamkniętych grup serwisów, którą systematycznie rozbudowujemy.

W jaki sposób wybieracie serwisy do publikacji?

Każdorazowo o wyborze konkretnej lokalizacji do publikacji artykułu decyduje specjalista SEO, który opiekuje się kampanią klienta. Wyboru dokonuje na podstawie między innymi:

  • wieloletniego doświadczenia specjalisty,
  • testów i doświadczeń całego zespołu DevaGroup,
  • aktualnych potrzeb domeny klienta,
  • wskaźników opartych na profilu linków serwisu,
  • wskaźników opartych o widoczność lub ruch serwisu,
  • powiązania tematyki serwisu z domeną klienta,
  • profil linków konkurencji,
  • żywotność publikacji,
  • grupy docelowej odbiorców klienta.
Sekcja tło

Szukasz doświadczonej agencji SEO?

Kto przygotowuje treść artykułów?

Dysponujemy własnym zapleczem redakcyjnym, współpracujemy z doświadczonymi copywriterami, którzy w oparciu o nasze zalecenia tworzą treść artykułów wykorzystywanych do publikacji Content Marketingowych. Przy bardziej niszowych tematach liczymy na merytoryczne wsparcie od naszych klientów, z którymi wspólnie opracowujemy brief dla copywirtera.

Czy pozyskujecie linki inne niż z artykułów sponsorowanych?

Tak oczywiście, w wybranych kampaniach wykorzystujemy również inne rodzaje linków. Nasze działania są dostosowane do konkretnych potrzeb i celów klienta. W zależności od branży/tematyki serwisów, w ramach działań wspomagających kampanie SEO możemy zdecydować się na pozyskanie linków z takich źródeł jak: wizytówki NAP, dedykowane zaplecza, fora internetowe, katalogi firm, blogi czy też portale ogłoszeniowe.

Do bardziej nietypowych sposobów na zdobywanie linków, z których korzystamy przy współpracy z wybranymi klientami, zaliczyć możemy m.in.: promocje, infografiki, strony gov.pl, przekierowania 301, akcje partnerskie czy sponsoringowe.

 

Jakub Zeid
Były pracownik na stanowisku SEO Expert w DevaGroup, gdzie odpowiedzialny jest za kompleksowe prowadzenie kampanii SEO, głównie dla klientów z branży e-commerce. Z krakowską agencją związany od 2017 roku, a doświadczenie w branży SEO zbiera nieprzerwanie od roku 2009. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej, opiekun wyróżnionej na Mobile Trends Awards kampanii SEO.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry