Jak czytać dane i analizować dane z YouTube?

Katarzyna Kiszka
Katarzyna Kiszka
Archiwum 07.2022
 
Jak czytać dane i analizować dane z YouTube?

Jak czytać dane
i analizować dane z YouTube?

YouTube Studio to miejsce dla twórców, w którym możesz rozwijać i zarządzać swoim kanałem, nawiązywać kontakt z odbiorcami filmów i zarabiać na tworzeniu treści. W Youtube Studio znajdziesz szczegółowe i krótkie omówienie statystyk, które pomogą Ci w analizowaniu danych o filmach oraz kanale.

 

Źródło: https://studio.youtube.com/ / Panel kanału YouTube

 

W panelu zobaczysz wyniki najnowszego filmu w porównaniu z typowymi wynikami Twoich filmów. Sprawdzisz jego pozycję wśród 10 ostatnich filmów a także liczbę wyświetleń, średni czas oglądania wśród 10 ostatnich filmów. W panelu widać również krótkie podsumowanie ogólnych statystyk kanału. Znajdziesz tu bieżącą liczbę subskrybentów, podsumowanie wyświetleń i czasu oglądania z ostatnich 28 dni oraz Twoje najlepsze filmy z ostatnich 48 godzin. Na stronie Statystyki znajdują się wszystkie szczegółowe informacje. Możesz sprawdzić dane dotyczące całego kanału, grupy filmów albo konkretnego filmu, klikając film lub wyszukując go.

Karta Przegląd

Sprawdzanie wyników kanału zaczyna się od karty Przegląd:

Źródło: https://studio.youtube.com/ / Statystyki kanału – Przegląd

 

Znajdziesz tu spersonalizowane analizy wyników kanału oraz uzyskasz wgląd w kluczowe statystyki tj. wyświetlenia, czas oglądania, subskrybenci, a jeśli bierzesz udział w programie partnerskim YouTube sprawdzisz szacunkowe przychody. Zobaczysz tutaj także porównanie wszystkich danych z wcześniejszymi typowymi wynikami. Klikając dowolną wartość, zanalizujesz wykres znajdujący się na stronie. Przedstawia on zmiany wyników wybranego typu danych w poszczególnych dniach. Na karcie Przegląd sprawdzisz aktywność filmów w czasie rzeczywistym, z ostatnich 48 godzin oraz najpopularniejsze filmy z wybranego okresu. Możesz również sprawdzić podsumowanie wyników ostatnich 10 filmów. Gdy analizujesz konkretny film na karcie Przegląd zobaczysz jego czas oglądania oraz liczbę wyświetleń i pozyskanych subskrybentów. Znajdziesz tu także dane o utrzymaniu uwagi odbiorców, stosunek ocen pozytywnych do negatywnych i aktywność filmu w czasie rzeczywistym.

Źródło: https://studio.youtube.com/ / Statystyki filmu – Przegląd

 

Do dyspozycji masz też karty Zasięg, Zaangażowanie oraz Odbiorcy. A uczestnicy programu partnerskiego znajdą tutaj dodatkowo kartę Przychody.

Karta Zasięg 

Karta Zasięg to główne źródło danych o tym, do ilu odbiorców docierasz i w jaki sposób to robisz. Mamy tu liczbę wyświetleń, unikalnych widzów i współczynnik klikalności:

  • Wyświetlenia są liczone za każdym razem, gdy widz zobaczy miniaturę Twojego filmu w YouTube.
  • Współczynnik klikalności określa jak często odbiorcy kliknęli film po zobaczeniu miniatury, co przekłada się na wyświetlenie.
  • Unikalni widzowie to szacunkowa liczba osób, które obejrzały Twoje filmy w określonym czasie.
Źródło: https://studio.youtube.com/ / Statystyki filmu – Zasięg

 

Karta Zasięg pokazuje też informacje o źródłach wizyt i miejscach, z których widzowie są kierowani do Twoich treści. Ostatnia rzecz to wykres oglądalności, który pokazuje dane o procesie oglądalności, zaczynając od wyświetlenia miniatury, po kliknięcia i wyświetlania przekładające się na czas oglądania. Jeśli chcesz, by YouTube częściej polecał Twoje treści, postaraj się zwiększać współczynnik klikalności i czas oglądania.

Karta Zaangażowanie

Na karcie Zaangażowanie znajdują się dane o utrzymaniu odbiorców, w tym czas oglądania, średni czas oglądania i ekrany końcowe:

  • Średni czas oglądania to szacunkowa liczba minut oglądania na wyświetlenia danego filmu. Dzięki temu wiesz, jak długo widzowie oglądali dany film, zanim przeszli do kolejnego materiału.
  • Dane o ekranach końcowych informują, które elementy są najatrakcyjniejsze dla odbiorców. 

Na poziomie filmu znajdziesz też dane o utrzymaniu uwagi odbiorców, stosunek ocen pozytywnych do negatywnych i współczynnik klikalności elementów na ekranie końcowym, jeśli są dodane. 

Źródło: https://studio.youtube.com/ / Statystki filmu – Zaangażowanie

 

Karta Odbiorcy

Na karcie Odbiorcy sprawdzisz, kto oglądał Twoje filmy. Znajdziesz tu liczbę unikalnych widzów i subskrybentów oraz średnią liczbę wyświetleń na widza. Dzięki tym danym możesz oszacować rozmiar grupy odbiorców oraz ich poziom zaangażowania. Możesz też sprawdzić czas oglądania przez subskrybentów. Na poziomie kanału widoczna jest karta Powiadomienia włączane dzwonkiem. Informuje ona, jaka część Twoich subskrybentów włączyła wszystkie powiadomienia z Twojego kanału, a także ilu z nich ma włączone powiadomienia na koncie i urządzaniu. Znajdziesz tu też informacje o widzach Twojego kanału, tj. płeć, wiek, lokalizacja.

Źródło: https://studio.youtube.com/ / Statystki filmu – Odbiorcy

 

Karta Przychody

Jeśli uczestniczysz w programie partnerskim YouTube, w statystykach widoczna będzie karta Przychody. Znajdziesz na niej dane o przychodach: szacunkowe przychody, odtworzenia generujące przychody i CPM wg odtworzeń. Sprawdzisz tu również szacunkowe miesięczne przychody, najlepiej zarabiające filmy oraz podział źródeł przychodów i najpopularniejszych typów reklam. 

Najważniejsze statystyki YouTube

Dla algorytmu YouTube najważniejsze dane to dane dotyczące czasu oglądania i zaangażowania użytkownika:

  • czas oglądania na kanale, który jest także ważny, aby dołączyć do partnerów YouTube i zacząć zarabiać na reklamach.
  • czas oglądania na sesję użytkownika YouTube. Tutaj ważne jest, aby użytkownik rozpocząć sesję na YouTube od Twojego filmu, wtedy YouTube wie, że użytkownik przyszedł dzięki Tobie. Analogicznie, jeśli widz kończy sesję YouTube na Twoim filmie, YouTube wie, że sesja zakończyła się na Twoim kanale, co może wpłynąć negatywnie na pojawianie się Twojego filmu w wynikach wyszukiwania.
  • czas oglądania Twojego filmu i utrzymanie uwagi użytkownika.
Źródło: https://studio.youtube.com/ / Wykres utrzymania uwagi odbiorców filmu
Katarzyna Kiszka
Były pracownik na stanowisku Junior SEM Associate. Od 5 lat związana z marketingiem internetowym. W DevaGroup prowadzi kampanie Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads. Prywatnie miłośniczka jogi, kotów i włoskiej kuchni.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry