Jak zmieniły się wyszukiwania w Google w ostatnich miesiącach opisaliśmy na naszym blogu: TUTAJ. Nie będzie więc niczym odkrywczym, jeśli powtórzę, że pandemia wymusiła na nas nowy styl funkcjonowania. Zmiany widać w pracy, w spędzaniu czasu wolnego, w zajmowaniu się dziećmi i w zasadzie w każdej sferze życia. Wiemy już, czego szukamy w Google, ale warto zastanowić się również nad tym, czego szukamy (lub zaczynamy szukać) na YouTube?
Materiały cieszące się największym zainteresowaniem zobaczymy w sekcji “Na czasie”. Czego jednak szukają ludzie? Odpowiedź wskażą nam podpowiedzi. YouTube to skarbnica poradników. Często poszukujemy tam po prostu odpowiedzi na pytania. Jak wygląda to obecnie? Aktualnie doszły do tego (a w zasadzie zwiększyły swój wolumen) zapytania związane ze spędzaniem wolnego czasu.
W tym miejscu warto nadmienić, że aktualne zmiany i duży ruch w sieci wyszukiwania (czy to w Google, czy w YouTube) to świetny czas na rozpoczęcie działań organicznych oraz płatnych na Waszych kontach na YT. Warto przeanalizować poniższe dane i rozpocząć lub jeszcze mocniej targetować Wasze filmy do konkretnych osób. Jeśli potrzebujecie pomocy w kwestii reklam na YouTube – skontaktujcie się z nami.
YouTube często odpowiada nam na pytania “jak..?”. To posłuży nam do sprawdzenia, co wyszukiwane jest “ostatnio”. Jak widać na poniższym screenie – maseczki, a więc tematyka koronawirusa i epidemii pojawiają się dwukrotnie.
Źródło: własne
Koronawirus na YouTube stanowi swego rodzaju fenomen – nagrywane są o nim piosenki i kabarety, kręcone są filmy dokumentalne. Jest to aktualnie temat na ustach wszystkich, a więc i na YouTube doczekał się dużej ilości treści.
Źródło: własne
Przebadaliśmy to zjawisko dla Was dokładniej. Zobaczcie poniżej, co pokazuje Google Trends i jak wyglądają trendy wyszukiwań na YouTube.
Epidemia
Oczywistą tematyką w tej sytuacji są: koronawirus, epidemia, maseczki i żele antybakteryjne. Poza samymi informacjami o epidemii i wirusie szukamy również sposobów, jak samodzielnie wykonać maseczkę lub żel antybakteryjny.
Koronawirus
Epidemia
Maseczka
Płyn do dezynfekcji
Mycie rąk
Fryzjer/kosmetyczka/usługi
Kolejny temat to usługi, o które teraz sami musimy zadbać. Tematyka ta jest sumarycznie bardzo często wyszukiwana w YouTube, jednakże wykresy na pojedynczych usługach nie oddają tego w 100%.
Obcinanie włosów
Jak obciąć?
Peeling w domu
W domu/online/krok po kroku
Częściej szukamy też aktywności “online”, “w domu” i poradników “krok po kroku”. Próbujemy zająć sobie czas, wyszukując sposobów, jak zrobić w domu to, co dotychczas robiliśmy poza nim lub robił to za nas ktoś inny.
Online
W domu
Krok po kroku
Hasła związane z “w domu” poszybowały w górę, co wyraźnie pokazuje, że królują filmy pokazujące jak wykonać pewne czynności w naszych czterech ścianach.
Czas wolny
Szukamy ogólnych sposobów na nudę, ale też jesteśmy precyzyjni w oczekiwaniach. Treningi i ćwiczenia to jedno z najczęściej wyszukiwanych haseł. Koncerty online czy też inne streamingi na żywo (jak również całe filmy) cieszą się sporym wzrostem zainteresowania. Co ciekawe, ale z drugiej strony dość przewidywalne w obecnych warunkach, to bardzo duży wzrost wyszukiwań zanotowały… msze święte.
Co robić w domu?
Trening w domu
Ćwiczenia w domu
Filmy online
Msza święta
Swoistą odpowiedzią artystów na sytuację związaną z koronawirusem jest regularne streamowanie. Piosenkarze dają koncerty online, aktorzy ćwiczą role przed spektaklami, a kabareciarze i standuperzy trenują nowe programy. Wszystko to odbywa się online i zyskuje coraz większą popularność. Część z tych wystąpień ma formę bezpłatną, natomiast coraz mocniej rozwijają się platformy, które pobierają opłaty za wstęp na taki występ danego artysty.
Streaming
Stream
Gotowanie
Restauracje chwilowo są zamknięte, szukamy więc przepisów na gotowanie w domu. Na zakupy również wychodzimy rzadziej, więc poradniki typu “jak upiec chleb” notują spory wzrost wyszukiwań.
Jak upiec chleb?
Przepis na
Domowa pizza
Dzieci
Szkoła online radzi sobie jak może, ale to jednak głównie rodzice siedzą ze swoimi pociechami w domu. Czego szukają by mieć chwilę dla siebie?
Zabawa dla dzieci
Film dla dzieci
Nauczanie zdalne
Jak widać na powyższych wykresach, aby zająć sobie czas wolny, lub znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania podczas wymuszonego siedzenia w domu chętnie sięgamy po YouTube. Dla firm i marek to znakomita okazja aby zaprezentować swoje usługi nowym odbiorcom i jeszcze dokładniej dobrać odbiorców do swoich działań reklamowych. Odpowiedni tytuł „Jak…”, „W domu…”, może przyczynić się do zwiększenia popularności naszego brandu. Dawanie internautom odpowiedzi na nurtujące ich pytania to dobra metoda, pozyskania nowych klientów.
Jak zbudować dobry kanał lub odpowiednie treści na YT? Na to pytanie możemy odpowiedzieć Ci osobiście – zapraszamy do kontaktu chętnie pomożemy Wam w waszych działaniach.