Trendy na YouTube, a koronawirus

Dorota Kika
Dorota Kika
Archiwum 04.2020
 
Youtube, a koronawirus

Trendy na YouTube,


a koronawirus

Jak zmieniły się wyszukiwania w Google w ostatnich miesiącach opisaliśmy na naszym blogu: TUTAJ. Nie będzie więc niczym odkrywczym, jeśli powtórzę, że pandemia wymusiła na nas nowy styl funkcjonowania. Zmiany widać w pracy, w spędzaniu czasu wolnego, w zajmowaniu się dziećmi i w zasadzie w każdej sferze życia. Wiemy już, czego szukamy w Google, ale warto zastanowić się również nad tym, czego szukamy (lub zaczynamy szukać) na YouTube?

Materiały cieszące się największym zainteresowaniem zobaczymy w sekcji “Na czasie”. Czego jednak szukają ludzie? Odpowiedź wskażą nam podpowiedzi. YouTube to skarbnica poradników. Często poszukujemy tam po prostu odpowiedzi na pytania. Jak wygląda to obecnie? Aktualnie doszły do tego (a w zasadzie zwiększyły swój wolumen) zapytania związane ze spędzaniem wolnego czasu.

W tym miejscu warto nadmienić, że aktualne zmiany i duży ruch w sieci wyszukiwania (czy to w Google, czy w YouTube) to świetny czas na rozpoczęcie działań organicznych oraz płatnych na Waszych kontach na YT. Warto przeanalizować poniższe dane i rozpocząć lub jeszcze mocniej targetować Wasze filmy do konkretnych osób. Jeśli potrzebujecie pomocy w kwestii reklam na YouTube – skontaktujcie się z nami.

YouTube często odpowiada nam na pytania “jak..?”. To posłuży nam do sprawdzenia, co wyszukiwane jest “ostatnio”. Jak widać na poniższym screenie – maseczki, a więc tematyka koronawirusa i epidemii pojawiają się dwukrotnie.

Youtube wyszukiwanie jak

Źródło: własne

Koronawirus na YouTube stanowi swego rodzaju fenomen – nagrywane są o nim piosenki i kabarety, kręcone są filmy dokumentalne. Jest to aktualnie temat na ustach wszystkich, a więc i na YouTube doczekał się dużej ilości treści. 

YouTube Koronawirus

Źródło: własne

Przebadaliśmy to zjawisko dla Was dokładniej. Zobaczcie poniżej, co pokazuje Google Trends i jak wyglądają trendy wyszukiwań na YouTube.

 

Epidemia

Oczywistą tematyką w tej sytuacji są: koronawirus, epidemia, maseczki i żele antybakteryjne. Poza samymi informacjami o epidemii i wirusie szukamy również sposobów, jak samodzielnie wykonać maseczkę lub żel antybakteryjny.

Koronawirus

koronawirus

 

Epidemia

epidemia

 

Maseczka

maseczka

 

Płyn do dezynfekcji

plyn-do-dezynfekcji

 

Mycie rąk

mycie-rak

 

Fryzjer/kosmetyczka/usługi

Kolejny temat to usługi, o które teraz sami musimy zadbać. Tematyka ta jest sumarycznie bardzo często wyszukiwana w YouTube, jednakże wykresy na pojedynczych usługach nie oddają tego w 100%.

Obcinanie włosów

obcinanie-wlosow

 

Jak obciąć?

jak-obciac

 

Peeling w domu
peeling-w-domu

 

W domu/online/krok po kroku

Częściej szukamy też aktywności “online”, “w domu” i poradników “krok po kroku”. Próbujemy zająć sobie czas, wyszukując sposobów, jak zrobić w domu to, co dotychczas robiliśmy poza nim lub robił to za nas ktoś inny.

Online

online

 

W domu

w-domu

 

Krok po kroku

krok-po-kroku

 

Hasła związane z “w domu” poszybowały w górę, co wyraźnie pokazuje, że królują filmy pokazujące jak wykonać pewne czynności w naszych czterech ścianach.

 

Czas wolny

Szukamy ogólnych sposobów na nudę, ale też jesteśmy precyzyjni w oczekiwaniach. Treningi i ćwiczenia to jedno z najczęściej wyszukiwanych haseł. Koncerty online czy też inne streamingi na żywo (jak również całe filmy) cieszą się sporym wzrostem zainteresowania. Co ciekawe, ale z drugiej strony dość przewidywalne w obecnych warunkach, to bardzo duży wzrost wyszukiwań zanotowały… msze święte.

Co robić w domu?

co-robic-w-domu

 

Trening w domu

trening-w-domu

 

Ćwiczenia w domu

cwiczenia-w-domu

 

Filmy online

filmy-online

 

Msza święta

msza-swieta

Swoistą odpowiedzią artystów na sytuację związaną z koronawirusem jest regularne streamowanie. Piosenkarze dają koncerty online, aktorzy ćwiczą role przed spektaklami, a kabareciarze i standuperzy trenują nowe programy. Wszystko to odbywa się online i zyskuje coraz większą popularność. Część z tych wystąpień ma formę bezpłatną, natomiast coraz mocniej rozwijają się platformy, które pobierają opłaty za wstęp na taki występ danego artysty.

Streaming

streaming

 

Stream

stream

 

Gotowanie

Restauracje chwilowo są zamknięte, szukamy więc przepisów na gotowanie w domu. Na zakupy również wychodzimy rzadziej, więc poradniki typu “jak upiec chleb” notują spory wzrost wyszukiwań.

 

Jak upiec chleb?

jak-upiec-chleb

 

Przepis na

przepis-na

 

Domowa pizza

domowa-pizza

 

Dzieci

Szkoła online radzi sobie jak może, ale to jednak głównie rodzice siedzą ze swoimi pociechami w domu. Czego szukają by mieć chwilę dla siebie?

 

Zabawa dla dzieci

zabawa-dla-dzieci

 

Film dla dzieci

film-dla-dzieci

 

Nauczanie zdalne

nauczanie-zdalne

Jak widać na powyższych wykresach, aby zająć sobie czas wolny, lub znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania podczas wymuszonego siedzenia w domu chętnie sięgamy po YouTube. Dla firm i marek to znakomita okazja aby zaprezentować swoje usługi nowym odbiorcom i jeszcze dokładniej dobrać odbiorców do swoich działań reklamowych. Odpowiedni tytuł „Jak…”, „W domu…”, może przyczynić się do zwiększenia popularności naszego brandu. Dawanie  internautom odpowiedzi na nurtujące ich pytania to dobra metoda, pozyskania nowych klientów.

Jak zbudować dobry kanał lub odpowiednie treści na YT? Na to pytanie możemy odpowiedzieć Ci osobiście – zapraszamy do kontaktu chętnie pomożemy Wam w waszych działaniach.

Skontaktuj się

Dorota Kika
Senior SEM Specialist Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Google Analytics. W branży SEM od 2009. Skupia się głównie na praktycznym wykorzystaniu systemów, na których pracuje. Zamiast teoretyzować, sprawdza jakie rozwiązania działają. Na co dzień zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych oraz analityką i wdrożeniami Google Tag Manager.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991