Polski Asystent Google

Zespół DevaGroup
Zespół DevaGroup
Archiwum 02.2019
google-asystent

Poznaj swojego asystenta Google –


ułatwiaj sobie codzienne czynności

Od premiery polskiej wersji Asystenta minął już jakiś czas. W tym czasie duża część użytkowników smartfonów miała okazję go przetestować. Jeśli jednak należysz do grona osób, które nie zdecydowały się na wypróbowanie Asystenta, przedstawiamy pokrótce, czego możesz się spodziewać i dlaczego warto pomyśleć nad wykorzystaniem go w marketingu Twojej firmy.

Na pewno nie raz przydarzyła Ci się taka sytuacja, w której śpieszyłeś się do pracy i z tego powodu zabrakło Ci czasu na sprawdzenie prognozy pogody. Co w następstwie skończyło się nieprzyjemnym przemoknięciem i złym humorem w drodze powrotnej. W innym scenariuszu: nie zdążyłeś wysłać SMS-a, informującego bliskich, że się spóźnisz na obiad. W efekcie po powrocie, zostały Ci tylko odgrzewane resztki. Asystent Google może pomóc Ci w takich, a także wielu innych sytuacjach. Nie masz siły? Nic nie szkodzi. Asystent załatwi wszystko za Ciebie, Ty tylko musisz mówić… i go uruchomić 😉 Nie musisz się martwić, że zapomnisz dokładnie uzupełnić lodówkę. Wystarczy, że wymienisz produkty na głos, a Asystent stworzy taką listę dla Ciebie. Poza tym może on ustawiać budziki, przedstawiać Ci Twój plan dnia, włączać playlisty czy sprawdzać możliwe korki w drodze do pracy. Szybko odnajdziesz restaurację, sprawdzisz najbliższe rozgrywki piłkarskie, czy zamówisz bilety na samolot. Dowiesz się także, jak jest „marketing internetowy” po chińsku, o tak…jakbyś nieraz się zastanawiał 🙂 W razie złego humoru, możesz poprosić go o kawał albo zapytać „czym jest dla Ciebie miłość?”.

Z Asystentem można komunikować się na dwa sposoby. Przede wszystkim głosowo, co jest główną funkcjonalnością tej usługi, ale także pisemnie w formie czatu. Ta druga opcja będzie dobra w sytuacjach ograniczających możliwości tej pierwszej albo dla osób, które chcą spróbować aplikacji, ale opcje głosowe do nich nie przemawiają. To, co jest warte uwagi, w porównaniu do Google Now, to że Asystent pozwala na komunikację za pomocą naturalnego języka, a nie sztucznych komend.

Brzmi dobrze, prawda? Niestety, musisz wziąć pod uwagę, że jest to dopiero początek przygód Asystenta w języku polskim. Wersja ta jest o wiele uboższa niż jego angielski odpowiednik. Między innymi polski Asystent mówi tylko jednym głosem, a ustawienia rutyny dnia są znacznie ograniczone. Poza tym użytkownicy zauważają wiele błędów. Czasem usługa może nie udzielić odpowiedzi na zadane pytanie lub odesłać do jednak wciąż bardziej wszechwiedzącego wujka Google. Obecnie istnieje konieczność wezwania Asystenta do działania, ponieważ nie działa on w trybie ciągłej rozmowy. Wiele osób zwraca uwagę na brak możliwości głosowego odblokowaniu telefonu za pomocą voice match. Jednak czy ta opcja byłaby bezpieczna?

Ze względu na liczne ograniczenia funkcjonalności, krążą opinie, że Polacy dostali wersję demo produktu. Warto pamiętać, że język polski jest jednym z najtrudniejszych języków na świecie, co utrudnia jego implementację. Google jako pierwszy podołał wyzwaniu i wyprzedził tym samym Cortanę, Siri czy Alexę, stając się pierwszym Asystentem mówiącym po polsku. Jest to nowość na naszym rynku i tak jak każda nowa usługa, wymaga ulepszania i ciągłych poprawek.

Usługi głosowe Asystenta to także nowe pole do działań marketingowych dla firm. Wraz z wejściem aplikacji już dwa polskie przedsiębiorstwa postanowiły zintegrować się z opcją Actions w Asystencie. Actions jest botem, który dzięki Asystentowi Google ma możliwość rozpoznawania mowy i pozwala na uzyskanie informacji albo umożliwia zakup usług lub produktów. W angielskiej wersji można znaleźć integrację z Uberem czy Domino’s Pizza. W Polsce rozpoczął Play oraz eSky. Play przygotował bota o nazwie Danny, który pozwala na zapoznanie się z ofertą, a w dalszej perspektywie pozwoli na zarządzanie swoim kontem. eSky ma swoją Ewę wyszukującą najtańsze połączenia lotnicze.

Co sądzisz o Asystencie? Korzystałeś już?

Więcej informacji na temat możliwości Asystenta na stronie Google.

Asystent Google jest dostępny na:

  • urządzenia z Androidem 5.0 i nowsze
  • iOS (konieczność pobrania z App Store)
  • kompatybilne słuchawki

W przypadku telefonów i tabletów usługa działa z Usługami Google Play. Ważne jest, aby telefon użytkownika miał minimalną rozdzielczość 720p, Androida 5.0 lub nowszego i ponad 1 GB wolnej pamięci.

Autorka: Halina Stalmach

Zespół DevaGroup
Zespół DevaGroup

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 4,50 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991