Jakie są popularne rozmiary banerów?

Krzesimir Kleszcz
Krzesimir Kleszcz
Archiwum 06.2022
 
Jakie są popularne rozmiary banerów?

Jakie są popularne -
rozmiary banerów?

Coraz częściej w Internecie natrafiamy na różne grafiki z przekazem reklamowym. Niektóre są dużo bardziej widoczne i “agresywne” w przekazie, a inne mniejsze oraz subtelniejsze. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, które formaty są najczęściej wyświetlane? Od których formatów powinniśmy zacząć, jeśli mamy ograniczony budżet na grafika? W tym wpisie postaramy się rozwiać wątpliwości.

W Google Ads możemy wyróżnić kilka formatów reklamowych:
– tekstowe, np. SEARCH, DSA, RLSA,
– produktowe, np. PLA, SPLA,
– graficzne, np. GDN, SDC,
– wideo, np. YT,
– Performance Max – wszystkie formaty reklamowe.

W systemie Google Ads możemy wyróżnić trzy rodzaje reklam graficznych: elastyczne, statyczne i animowane.

Statyczna reklama displayowa jest to stały format reklamy, która nie jest poddawana zmianom przez system. Może być wyświetlana tylko w dostępnych miejscach w odpowiednim formacie. Jest to dobra opcja dla osób, które lubią mieć kontrolę w 100%.

Przykład statycznej reklamy:

 

Przykład statycznej reklamy displayowej

 

Drugim domyślnym formatem jest tzw. reklama elastyczna. Jak sama nazwa wskazuje, w łatwy sposób potrafi dostosować się do danej przestrzeni reklamowej, którą udziela system Google’a. Oprócz samej grafiki możemy przesłać:
– obrazy,
– nagłówki (max. 30 znaków),
– logo (w wersji kwadratowej i prostokątnej),
– filmy,
– teksty reklamowe (max 90 znaków).

Dla kogo ten format jest dobry? Zdecydowanie dla tych osób, które przy często niższym nakładzie budżetowym, chcą się wyświetlać możliwie jak najczęściej, w każdym dostępnym miejscu oferowanym przez Google.

 

Przykład elastycznej reklamy displayowej

 

Kiedy je stosować?

Idealnie nadają się do szybkiego i skutecznego budowania świadomości marki oraz są uzupełnieniem i domknięciem lejka za pomocą remarketingu  (Źródło).

Od której kreacji zacząć?

W pierwszej kolejności musimy wiedzieć, jaką kampanię planujemy uruchomić. O tyle jest to istotne, że od tego zależy dostępność formatów reklamowych. Mamy do wyboru:
– Performance Max,
– Reklamę Produktową,
– Reklamę Discovery,
– Sieć reklamową.

W celu urozmaicenia reklamy możemy (lecz nie musimy) dodać grafiki do kampanii:
– Promującej aplikację,
– Wideo.

O ile w pozostałych kampaniach mamy wytyczne, jakie grafiki musimy przygotować, tak w przypadku kampanii w sieci reklamowej mamy bardzo szeroki wybór. Jeśli w naszej firmie mamy nieograniczone środki finansowe, to zdecydowanie trzeba skorzystać ze wszystkich dostępnych formatów. Być może z pozoru ta najmniejsza grafika rozbije dla nas bank z pieniędzmi? 😉

A co w sytuacji, jeżeli mamy ograniczony budżet i musimy zdecydować, od czego zacząć? W pierwszej kolejności nie możemy wybierać formatów, które tylko nam się podobają lub są łatwiejsze do przygotowania. Musimy patrzeć „oczami klienta”.

Jeżeli nie mamy doświadczenia w prowadzeniu kampanii z reklamami graficznymi, to nic nie szkodzi.

 

Sekcja tło

Na szczęście wątpliwości rozwiewa nam Google!

 

W powyższym linku Google przedstawia nam listę 5 najskuteczniejszych formatów reklamowych: 300×250, 336×280, 728×90, 300×600 i 320×100. Oto krótka charakterystyka każdego z nich.

300 x 250

Wg Google’a „ŚREDNI PROSTOKĄT” działa bardzo dobrze na podstronach, w których znajduje się treść (np. blog), lub też znajduje się na końcu artykułów, czasopism itp. Prawdopodobnie jest to najpopularniejszy format reklamy ze wszystkich dostępnych ze względu na proporcje i wielkość swojego kształtu.

 

Wizualizacja „średniego prostokąta”

 

336 x 280 – „DUŻY PROSTOKĄT”

Większy obszarowo brat bliźniak „średniego prostokąta”. Działa w ten sam sposób.

 

Wizualizacja „dużego prostokąta”

 

728 x 90 – „TABLICA WYNIKÓW”

Wg Google’a „TABLICA WYNIKÓW” sprawdza się dobrze, jeżeli znajduje się na nad główną treścią strony lub forum. Jest to idealne rozwiązanie dla reklamodawców, którzy chcą być od razu widoczni po załadowaniu strony.

 

Wizualizacja „tablicy wyników”

 

300 x 600 – „PÓŁ STRONY”

Jeden z największych formatów reklamowych w Google’u. Dzięki jego wielkości reklamodawcy mają możliwość przekazania dużej liczby informacji oraz zaangażowania uczestników do interakcji z reklamą. Świetnie sprawdza się do zwiększenia rozpoznawalności nowych marek (trudno nie zauważyć tego formatu).

 

Wizualizacja „pół strony”

 

320 x 100 – „DUŻY BANER MOBILNY” (WAŻNE – dostępny tylko na Mobile)

Dwukrotnie większa od „tablicy wyników”. Idealnie sprawdzi się do zwiększenia rozpoznawalności marki czy przedstawienia promocji na telefonach komórkowych.

 

Wizualizacja „dużego baneru mobilnego”

 

Czy warto skupiać się tylko na powyższych formatach? Oczywiście, że nie! Im więcej formatów, tym lepiej! Na poniższych ikonografiach Google przedstawia wizualizacje wielkości najczęściej wyświetlanych formatów reklam displayowych zarówno dla komputerów, jak i mobile w przestrzeni Google’a:

KOMPUTERY (w px):
– 300 x 250,
– 336 x 280,
– 728 x 90,
– 970 x 90,
– 468 x 60,
– 300 x 600,
– 160 x 600,
– 250 x 250,
– 200 x 200.

 

Wielkości wyświetlanych reklam displayowych na komputerze

 

KOMÓRKI (w px):

– 300 x 200,
– 300 x 50,
– 300 x 100,
– 250 x 250,
– 200 x 200. 

 

Wielkości wyświetlanych reklam displayowych na mobile. Źrodło: https://support.google.com/google-ads/answer/7031480?hl=en

 

Jeżeli prowadzimy działania reklamowe wyłącznie na polskim rynku, również powinniśmy skorzystać z tych formatów:
– 750 x 300 – trzeci najpopularniejszy format w Polsce,
– 750 x 200 – pierwszy najpopularniejszy format w Polsce,
– 750 x 100.

 

Podsumowanie

Jeżeli posiadamy ograniczony budżet i potrzebujemy skonfigurować kampanię w sieci reklamowej, to w pierwszej kolejności należy skorzystać zarówno z najskuteczniejszych, jak i najpopularniejszych grafik. Aby zmaksymalizować zasięg naszych reklam, osoby odpowiedzialne za Google Ads powinny wybierać jak największą ilość ich kombinacji. Dzięki temu mamy największą szansę na realizację konwersji oraz sprzedaży.

Krzesimir Kleszcz
Były pracownik na stanowisku SEM Associate. W marketingu uwielbia liczby, wyciąganie wniosków oraz co najważniejsze - zadowolenie klientów z efektów pracy. Po godzinach pracy zamienia się w trenera lub w zawodnika tenisa stołowego. Poza tym wielki fan planszówek, siatkówki i muzyki rockowej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry