Ostatni będą pierwszymi, czyli o 1. pozycji w Google Ads

Dagmara Kałkus
Dagmara Kałkus
3 czerwca 2022
 

Ostatni będą pierwszymi,


czyli o 1. pozycji w Google Ads

Każdy reklamodawca marzy o wyświetlaniu reklam na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pierwsze miejsce w wyszukiwarce to przecież więcej kliknięć, lepsza widoczność marki, a co za tym idzie – więcej klientów. Może się wydawać, że dążenie do wyświetlania reklam zawsze na pierwszej pozycji, a przynajmniej na górze wyników wyszukiwania, to klucz do sukcesu. Ale czy na pewno?

Zanim podejmiesz się próby zwiększenia swoich udziałów w wyświetleniach na pierwszej pozycji, zastanów się, czy jest to cel, na którym warto się skupiać. Być może dojdziesz do wniosku, że najcenniejsze dla Twojego biznesu jest jednak pozyskiwanie konwersji – wypełnionych formularzy kontaktowych, zrealizowanych transakcji czy telefonów od klientów – jak najtańszym kosztem. Tak określony cel wcale nie zakłada, że będziesz się wyświetlać zawsze na pierwszym miejscu. Równie wartościową konwersję pozyskasz zarówno z drugiej, jak i ostatniej pozycji na stronie wyników wyszukiwania.

Wciąż zależy Ci na częstych wyświetleniach na 1. miejscu? Mam dla Ciebie dobrą i złą wiadomość. Zacznijmy od tej złej: nie ma w Google Ads takiego ustawienia, które zagwarantuje Ci wyświetlenie reklamy zawsze na 1. pozycji. Dobra wiadomość: jest kilka sposobów, które mogą Ci w tym pomóc!

Sekcja tło

Szukasz oferty Google Ads?

 

Krok 1: wybierz odpowiednią strategię ustalania stawek

Jeśli zależy Ci na konkretnym udziale w wyświetleniach, wyświetleniach na górze strony lub na 1. pozycji – zastanów się nad wyborem strategii „docelowy udział w wyświetleniach”.


 

Czy ustawienie 100% udziału w wyświetleniach na 1. miejscu nie powinno nam zagwarantować widoczności reklamy zawsze na pierwszej pozycji? Niestety nie – wyświetlenie się reklamy zależy także od innych czynników, o których będzie mowa za chwilę.

Możesz również skorzystać z ręcznego określania stawek CPC. Pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja może reagować na swój spadek w wyświetleniach, podnosząc stawki. Aukcja Google przebiega w momencie wyszukiwania frazy przez użytkownika – stawki ręczne nie pomogą Ci reagować na każdy z wielu czynników, które wpływają na wynik aukcji.

 

Krok 2: zadbaj o wystarczający budżet

O tym, czy Twoja reklama się wyświetli, decyduje ranking reklamy. Jego wartość jest obliczana na nowo za każdym razem, gdy ktoś szuka w Google frazy dopasowanej do Twojej kampanii. Im wyższy ranking reklamy, tym większa pewność, że Twoja reklama wyświetli się w danym wyszukiwaniu. Co z kolei wpływa na ranking? Przede wszystkim stawka i wynik jakości.

No dobrze, ale co ma do tego budżet? Jeśli Twoim celem jest wyświetlanie się wysoko w płatnych wynikach wyszukiwania, to możesz spodziewać się też wyższych kosztów kliknięcia. Zadbaj więc o to, by Twój budżet także był odpowiednio wysoki.

Reklama nie wyświetla się na 1. miejscu tak często, jak tego oczekujesz? Sprawdź, czy nie tracisz udziałów właśnie ze względu na ograniczony budżet. W tym celu wybierz w interfejsie Google Ads interesujące Cię słowo kluczowe i dodaj kolumny z grupy „Konkurencja”:

 

– „Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji z sieci wyszukiwania” oraz „Utracony udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji z sieci wyszukiwania (ranking)”.

Pierwsza z nich powie Ci, ile % wyświetleń na 1. pozycji dla danej frazy pokrywają Twoje reklamy. Druga poinformuje Cię, co możesz zrobić, aby poprawić swoje udziały. Jeśli wartość utraty z tytułu rankingu jest większa od zera, oznacza to, że warto poprawić wynik jakości dla danego słowa kluczowego (o nim będzie mowa za chwilę).

 

Na powyższym screenie możesz zauważyć, że wartości udziału w wyświetleniach i utraty udziału z tytułu rankingu nie sumują się do 100%. Z jakiego powodu straciliśmy pozostałe 5,68% udziału? Właśnie z powodu budżetu. Co możesz zrobić w takiej sytuacji? Zwiększyć ogólny budżet kampanii lub wykluczyć z kampanii frazy, na których mniej Ci zależy, a które pochłaniają sporo budżetu.

 

Krok 3: popraw swój wynik jakości

Z poprzedniego kroku wiemy, że na ranking reklamy wpływa między innymi wynik jakości. Jest to wartość od 1 do 10, która informuje nas o jakości naszej reklamy i strony docelowej dla danego słowa kluczowego. Aby wyświetlić wynik jakości dla danego słowa kluczowego, dodaj do tabeli kolumny: Wynik jakości, Jakość strony docelowej i Trafność reklamy:

 

Jeśli jakość Twojej strony docelowej jest „poniżej średniej”, dodaj do swojej witryny treści zawierające interesujące Cię słowo kluczowe oraz popracuj nad szybszym ładowaniem i łatwiejszą nawigacją strony. Jeżeli to trafność reklamy wypada „poniżej średniej” – napisz nowe, atrakcyjne reklamy, pamiętając o umieszczeniu fraz kluczowych w nagłówkach i tekstach.

 

Krok 4: czekaj na efekty i… nie szukaj swojej frazy w Google!

Reklamy napisane, kampania ustawiona i uruchomiona – chcesz sprawdzić, czy dobrze działa, więc wpisujesz w wyszukiwarkę swoją frazę kluczową. Błąd! Niezależnie od tego, jak dobrze skonfigurowana jest Twoja kampania w Google Ads – Twoja reklama nie zawsze wyświetli się na daną frazę. Po pierwsze, pamiętaj, że wyszukując frazę, musisz znajdować się w lokalizacjach uwzględnionych w kampanii. Po drugie – systemy uczące się zapamiętują, że wyszukujesz frazę, ale nie klikasz w reklamę (bo nie chcesz płacić za własne kliknięcie), więc w przyszłości najprawdopodobniej nie pokażą Ci Twojej reklamy. Aby sprawdzić swój udział w wyświetleniach, lepiej skorzystać z kolumn dotyczących konkurencji w interfejsie Google Ads.

Dagmara Kałkus
SEM Associate W dzieciństwie uwielbiała polski i matematykę, więc została specjalistką SEM. W branży działa od 3 lat, niestraszne jej zarówno Google Adsy, jak i systemy reklamowe Facebooka czy LinkedIna. Popołudniami pisze – kiedyś bloga, teraz powieść sci-fi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991