Dlaczego nie widzę swojej reklamy produktowej?

Piotr Koziarz
Piotr Koziarz
Archiwum 11.2019
 

Sprawdź, dlaczego nie widzisz


swojej reklamy

Wiesz już, dlaczego nie widzisz swoich reklam w Sieci wyszukiwania i w Sieci reklamowej. A jeśli jednak jeszcze tego nie wiesz, to koniecznie przeczytaj nasze poprzednie wpisy (w sieci wyszukiwania tutaj i w sieci reklamowej tutaj). Pamiętaj, że część powodów w przypadku reklam produktowych się powtarza, gdyż są to wspólne przyczyny niewyświetlania reklam.

1. Brak budżetu na koncie Google Ads – Jeżeli budżet przesłany na konto już się skończył lub karta kredytowa zawiodła, to reklamy nie będą wyświetlane. Brak środków jest częstą przyczyną braku wyświetleń reklamy.
2. Ograniczony budżet dzienny kampanii – W temacie środków warto również zweryfikować, czy kampania nie ma ograniczonego budżetu. Sprawdzisz to na poziomie kampanii w kolumnie „Stan”. Jest to jeden z częstszych powód ograniczonego wyświetlenia reklam PLA.
3. Konto Merchant Center – To czy ustawienia konta są prawidłowe, jest niezwykle ważne, aby reklamy mogły być wyświetlane, w tym w prawidłowy sposób. Dlatego warto upewnić się, czy kraj, w którym prowadzony jest sklep, został poprawnie podany. Warto również sprawdzić, czy adres Twojej strony został zweryfikowany, gdyż Google musi wiedzieć, że jesteś właścicielem podanego URL. Błędy w ustawieniach w Google Merchant Center mogą powodować, że reklamy nie wyświetlają się.
4. Poprawność pliku produktowego – Plik produktowy (feed produktowy) jest podstawą każdej kampanii PLA, dlatego musi być poprawnie uzupełniony, aby reklamy wyświetlały się właściwie lub w ogóle były wyświetlane. Ważne, aby plik zawierał wszystkie wymagane atrybuty, bo to na ich podstawie później wyświetlana jest reklama. W przypadku, gdy któraś z informacji z feedu jest niepoprawna, może w konsekwencji prowadzić do tego, że nie zobaczysz swojej reklamy.
5. Odrzucone produkty w pliku produktowym – Powodów, dla których produkt może zostać odrzucony, jest kilka. Jednym z częstszych może być to, o czym wspomnieliśmy we wcześniejszym punkcie. Chodzi oczywiście o poprawność pliku produktowego i wszystkich atrybutów. Warto zatem sprawdzić, czy wszystkie informacje o produkcie zostały poprawnie wprowadzone. Innym powodem jest odpowiednie zdjęcie, które przede wszystkim musi mieć wymagany format i rozmiar. Musi w sposób właściwy prezentować produkt, nie może zawierać żadnych tekstów, znaków wodnych lub obramowań. Istotny też jest prawidłowy adres URL kierujący do właściwego zdjęcia. Kolejnym powodem może być niedziałający link do strony produktu lub kierujący na inną podstronę. Trzeba też pamiętać o tym, że są produkty, których reklamowanie jest niedozwolone lub ograniczone. I to również może być powodem odrzucenia Twojego produktu. Brak poprawnie wypełnionych informacji o wysyłce również może powodować odrzucenie produktu.
6. Produkty z ograniczeniami – Reklamowanie produktów podlegających ograniczeniom lub umieszczanie w reklamach określonych treści jest dozwolone, jednak pod pewnymi warunkami. I tak na przykład, takie reklamy mogą nie być wyświetlane w każdej lokalizacji, czy określonym użytkownikom. Dodatkowo sprzedawca może mieć obowiązek spełnienia dodatkowych wymagań, zanim jego reklama będzie mogła być wyświetlana. Produktami podlegającym ograniczeniom są między innymi: artykuły dla dorosłych, napoje alkoholowe, treści chronione prawem autorskim, związane z hazardem, znaki towarowe, treści polityczne i związane z opieką zdrowotną. Sprawdź zatem, czy Twoje produkty i treści nie naruszają zasad Google i mogą być reklamowane w lokalizacji, na którą kierujesz ich wyświetlanie.
7. Zbyt niska stawka maks. CPC (maksymalny koszt za kliknięcie) – Ustawiasz stawkę maks. CPC, sprawdzasz wyświetlanie i nie widzisz swojej reklamy. Czemu? Jeśli stawka CPC została ustawiona zbyt nisko, to w danej jednostce czasu, kiedy sprawdzasz wyświetlanie reklamy, Twoja konkurencja może mieć ustawione wyższe stawki CPC.
8. Wykluczające słowa kluczowe – Zdarza się, że jako wykluczenie dodane jest słowo kluczowe, które uniemożliwia wyświetlenie reklam. Warto zatem sprawdzić, czy na liście wykluczających słów kluczowych nie mamy takiej frazy, która blokuje nam pokazanie reklam.
9. Niepoprawne tytuły lub opisy – Dzięki atrybutom Tytuł i Opis, system odpowiednio dopasowuje produkty do zapytań wpisywanych w wyszukiwarce. Jeżeli te informacje są podane nieprawidłowo lub niezgodnie ze specyfikacją danych produktów, to może to powodować niewyświetlanie reklam, albo nieprawidłowe dopasowanie reklam do zapytań.
10. Automatyczna strategia określania stawek – W zależności od strategii, z jakiej korzystasz, sztuczna inteligencja (IA) w Google Ads określa prawdopodobieństwo, z jakim użytkownik jest w stanie dokonać konwersji. Na tej podstawie albo podnosi stawki za klik, albo obniża. Jeśli AI uzna, że nie skonwertujesz, to reklama może Ci się nie pojawić. Przykładowo, w strategii maksymalizacji liczby kliknięć system w ramach określonego budżetu dziennego kampanii stara się tak dostosować stawki CPC, aby uzyskać jak największą liczbę kliknięć. Jeżeli system uzna, że koszt za klik będzie zbyt drogi, może wycofać się z pokazania reklamy.
11. Zbyt częste wyszukiwania – Często popełnianym błędem jest sprawdzanie, czy nasza reklama na pewno się wyświetla. Nie warto tego robić. Za tym, czy zobaczysz swoją reklamę lub też nie, stoi złożony algorytm. Brak interakcji z wynikami wyszukiwania daje mu sygnał, że nie jesteś zainteresowany daną reklamą. W konsekwencji prowadzi to do tego, że reklamy przestają się wyświetlać. Również te innych reklamodawców. Dlatego zalecamy korzystanie z narzędzia “Podgląd i diagnostyka reklam”.
12. Miejsca wyświetlania reklam – Twoje reklamy wyświetlane mogą być w wynikach wyszukiwania, a dokładnie obok nich. Jednak to nie jedyne miejsca, gdzie powinieneś szukać swoich reklam. Reklamy mogą wyświetlić się również w: Zakupy Google, Grafika Google oraz sieci reklamowej.

Piotr Koziarz
Były pracownik na stanowisku: Junior SEM Specialist.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991